Problemen met hey mobiel in Nederland
-
bartman
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
Gisteren dagje Nederland meet bepaald Nederlands Limburg en doorheen de dag geraakte ik met de iPhone niet op het mobiele netwerk. Soms had ik verbinding met odido soms met kpn maar wilde ik bijvoorbeeld iets opzoeken moest ik de iphone af en terug aanzetten en dan kwam het 5G sysmbool maar na enige tijd kon ik wederom niets opzoeken. We bevonden ons in het centrum van Sittard dus niet in een of ander afgelegen gebied. Aan wat kon dat liggen dat ik alleen maar mobiel internet had nadat ik de telefoon reboote en dan werkte dat telkens maar voor even?
-
payphoneuser
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik heb hetzelfde in Nederland en Duitsland, maar niét in Luxemburg, en niemand kan me een verklaring geven. Ik merk echter dat de problemen weggaan als ik een tijd lang geen roaming gebruikt heb. Dan werkt het weer voor even, maar het is een kwestie van tijd tot het weer misloopt. Ik kan het alleen maar verklaren als een of andere limiet. Ik heb dit enkel bij hey. Ik schakel dan over op een buitenlandse SIM en daarmee nooit een probleem.
Heb je de laatste tijd vaker geroamd?
Heb je de laatste tijd vaker geroamd?
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Wie weet tijdelijke hinder/werken aan het netwerk?
Ik was gisteren ook in NL met 2x SIM's in iPhones, regio Middelburg.
iPhone SE 2022 en iPhone 17 alle 2 op iOS 26.4.2, beiden hadden geen issues met roaming in ieder geval.
Sittard is wel grens gemeente, en op zulke gebieden is netwerk altijd een dingetje heb ik uit mijn ervaring.
Ik was gisteren ook in NL met 2x SIM's in iPhones, regio Middelburg.
iPhone SE 2022 en iPhone 17 alle 2 op iOS 26.4.2, beiden hadden geen issues met roaming in ieder geval.
Sittard is wel grens gemeente, en op zulke gebieden is netwerk altijd een dingetje heb ik uit mijn ervaring.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Had deze week dezelfde problemen in Parijs. Eerst dacht ik de masten en wou ik veranderen naar SFR, want op m'n secondary sim had ik daar beter en consistenter bereik. Kon niet, kreeg dan geen mobiel. Het verwonderde mij dat het vroeger France Telecom, dus vrijwel een staatsbedrijf zo slecht zou zijn in Parijs. Mocht toch ook meermaals GSM herstarte voor mobiel. Maar kan er wel mee leven. 
Enkele maanden geleden had ik ook geen mobiele data met Hey! in Nederland (regio Maastricht) en in Spanje. Daarvoor nooit problemen gehad.
De ene keer werkte mobiele data wel, dan weer niet.
Toestel herstarten en ook vernieuwen van mijn oude simkaart heeft ook niet geholpen.
Het enige dat is veranderd is dat ik een 5G gsm heb aangeschaft. En ik vermoed dat het misgaat met 5G roaming.
Als ik de grens oversteek, zorg ik ervoor dat ik op 4G blijf en dan heb ik altijd mobiel internet...
De ene keer werkte mobiele data wel, dan weer niet.
Toestel herstarten en ook vernieuwen van mijn oude simkaart heeft ook niet geholpen.
Het enige dat is veranderd is dat ik een 5G gsm heb aangeschaft. En ik vermoed dat het misgaat met 5G roaming.
Als ik de grens oversteek, zorg ik ervoor dat ik op 4G blijf en dan heb ik altijd mobiel internet...