TP-Link Deco systeem aan de praat krijgen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
koswo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb sinds kort Orange Zen internet (modem: Livebox Cable), alles werkt prima out of the box. Maar ik slaag er maar niet in om mijn TP-Link Deco M9 Plus wifi mesh routersysteem aan de praat te krijgen in samenwerking met de Orange modem. Voorheen, met Proximus, werkte dat prima. Ik ben hoofdzakelijk geïnteresseerd in de parental controls via de Deco app.

Ik heb de Orange modem in bridge modus gezet, m'n TP-Link Deco systeem gereset, de eerste Deco unit met ethernetkabel verbonden met poort 4 op de Orange modem (zoals het gedocumenteerd staat), maar toch wil de Deco niet met internet verbinden. (rode LED)

Weet iemand raad?
ebedek
Starter
Starter

Als je een pc met de kabel verbindt met die poort 4, krijg je dan een internetverbinding? Wi-Fi deactiveren uiteraard.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 145 keer
Te Koop forum

Heb hier ook TP-Link Deco AP's ... nooit problemen mee.

Firmware zal vermoed ik up-to-date zijn ...?

Je zal ongetwijfeld al een andere poort geprobeerd hebben op de Orange modem ... ? Lees op internet dat poort 1 bij sommige ZEN modem wel werkt?

Heb je al eens geprobeerd of je internet hebt wanneer je de main DECO- nit instelt als AP? Dan lijkt het mij te liggen aan één of andere instelling in de modem of de DECO ...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 394 keer

hier werk alles goed maar van mij zit er een switch tusssen. Altijd deze gehad, nu de be85 en ook geen problemen.
iphone 16 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
Acer Connect X6E 5G router : Free Max argeles sur mer
ZTE MU5001 5G proximus 400GB
minimac : flex
macbook air 2024
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 145 keer
Te Koop forum

Idem bij mij: ook switch tussen en zo zelfs in staat om een wired backhaul op te zetten.
koswo
Member
Member

alvast bedankt allemaal. Volgens hetgeen ik begrijp moet de Deco in router mode staan om die parental controls te kunnen hebben. Zijn er hier mensen die er in geslaagd zijn de deco zodanig in te stellen (dus met parental controls) in combinatie met de Livebox Cable? Zo ja, wat is jullie setup precies?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
Bedankt: 3903 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

De bridge mode is alleen actief op LAN4 en alléén op het éérste apparaat dat je op de LAN4 poort hebt aangesloten.
Je kan dus niet zomaar eventjes een PC aansluiten en dan terug de Deco etc ...

De juiste volgorde van aansluiten is dus:
  1. schakel de Orange live box uit
  2. verbind de WAN poort van jouw eerste DECO met LAN4 van de Orange modem
  3. start de Orange modem terug op
Nu zal jouw DECO internet krijgen (publiek IPv4 adres), en kan je de andere DECO (satellieten) aansluiten en instellen.
Ervan uitgaande dat je de Livebox al in bridge hebt gezet, en de DECO correct als router ingesteld is :wink: .
De Orange modem niet resetten (fabrieksinstellingen), want dat verwijdert de bridge mode ...

Toegevoegd na 4 minuten 54 seconden:
koswo schreef: 2 maanden geleden Volgens hetgeen ik begrijp moet de Deco in router mode staan om die parental controls te kunnen hebben.
In jouw eerste post schreef je dat de DECO vroeger perfect werkte op Proximus. Ik ga er dus van uit dat de DECO toen ook al in "router mode" stond, en dat je perfect weet hoe je de DECO met instellen?
Als de DECO niet in router mode staat, dan zal de bridge niet werken: het eerste toestel dat de Livebox "ziet" zal dan een (publiek) IP adres krijgen, de rest niets ...

PS
De Orange Livebox bevat ook parental controls. Zijn deze van de DECO dan beter?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 87 keer
Te Koop forum

Kan je niet de Orange modem in cgnat laten staan.
Als normaal.
En dan een ip adres krijgen op de tplink deco van de Orange modem?
Zo staat het bij ons ingesteld met Telenet.
En kon ik zelfs aparte dns instellen.
Is wel dubbel nat op die manier.
koswo
Member
Member

philippe_d schreef: 2 maanden geleden De bridge mode is alleen actief op LAN4 en alléén op het éérste apparaat dat je op de LAN4 poort hebt aangesloten.
Je kan dus niet zomaar eventjes een PC aansluiten en dan terug de Deco etc ...

De juiste volgorde van aansluiten is dus:
  1. schakel de Orange live box uit
  2. verbind de WAN poort van jouw eerste DECO met LAN4 van de Orange modem
  3. start de Orange modem terug op
Nu zal jouw DECO internet krijgen (publiek IPv4 adres), en kan je de andere DECO (satellieten) aansluiten en instellen.
Ervan uitgaande dat je de Livebox al in bridge hebt gezet, en de DECO correct als router ingesteld is :wink: .
De Orange modem niet resetten (fabrieksinstellingen), want dat verwijdert de bridge mode ...

Toegevoegd na 4 minuten 54 seconden:
koswo schreef: 2 maanden geleden Volgens hetgeen ik begrijp moet de Deco in router mode staan om die parental controls te kunnen hebben.
In jouw eerste post schreef je dat de DECO vroeger perfect werkte op Proximus. Ik ga er dus van uit dat de DECO toen ook al in "router mode" stond, en dat je perfect weet hoe je de DECO met instellen?
Als de DECO niet in router mode staat, dan zal de bridge niet werken: het eerste toestel dat de Livebox "ziet" zal dan een (publiek) IP adres krijgen, de rest niets ...

PS
De Orange Livebox bevat ook parental controls. Zijn deze van de DECO dan beter?
Vermits de modem nog niet in bridge mode stond heb ik dat eerst gedaan en vervolgens jouw stappenplan uitgevoerd. Helaas alweer zonder succes. Vervolgens heb ik de ethernetkabel tussen de main Deco unit en de Orange modem eens verstoken van poort 4 naar poort 1 en jawel hoor, plots brandde de LED op de Deco groen en kon ik de setup van m'n Deco's vervolledigen (in router modus)! Maar... toen ik een tijdje later uit nieuwsgierigheid eens terugkeerde naar de homepage van m'n Orange modem, merkte ik dat deze ook terug in router mode stond en dus niet meer in bridge mode :?

Alles lijkt voorlopig wel te werken, maar ik vrees dus dat er de komende uren/dagen bijwerkingen gaan optreden... double nating?

Wat je vraag ivm de parental controls betreft: op de Orange box kan je enkel instellen tussen welke uren van de dag de internettoegang geblokkeerd moet worden. Op de Deco kan je ook blokkeren na bijvoorbeeld 3 uur online. Dat is hetgeen ik nodig heb.

Toegevoegd na 14 uren 6 minuten 33 seconden:
proximusboyke schreef: 2 maanden geleden hier werk alles goed maar van mij zit er een switch tusssen. Altijd deze gehad, nu de be85 en ook geen problemen.
Hoe zie ik je setup dan precies? Je eerste Deco is aangesloten op een switch en hoe is je Deco ingesteld? In router mode of AP mode? En je Orange modem in bridge?

Toegevoegd na 3 uren 9 minuten 40 seconden:
UPDATE: vermits m'n Orange modem dus inderdaad niet op bridge mode stond heb ik de ethernetkabel tussen m'n main Deco unit en de Orange modem eens herstoken van poort 1 naar poort 4 en vervolgens de bridge mode nogmaals trachten activeren. Ditmaal met succes! Alles nu dus zoals het moet: Orange modem in bridge, main Deco op poort 4 en in router mode. Oef! :-D
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”