Actie: Win een DIGI of EDPNET abonnement of een Homey P1 meter

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 163 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Toch eens meedoen voor de Homey p1 meter.

Eens zien of die het overschrijden van het piekvermogen kan voorspellen. Kan ik ook integreren met de Homey.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Homey P1 meter

We hebben recent in Marstek thuisbatterijen geinvesteerd en voor de allereerste keer Home Assistant in gebruik genomen. Bij meer dan 1 batterij wordt er aangeraden om de bijhorende Marstek P1 meter te gebruiken zodat deze onderling optimaal met elkaar kunnen werken. Alleen is die P1 meter niet officieel compatibel* met Home Assistant waardoor ik toch wel wat gegevens en mogelijkheden mis loop. Ideaal dat de Homey een ingebouwde splitter heeft waardoor ik gelijktijdig de Homey (voor een vollediger overzicht qua verbruik inclusief omvormers en water) en Marstek meter (voor batterijverbruik en aansturing) kan gebruiken.

*de custom connectoren uit publieke GitHub repositories werken niet betrouwbaar want geven helaas veel timeouts en zal niet aan wifi liggen (2m afstand) aangezien er andere mensen dit ook ervaren
:troosten:
stybola
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Edpnet VDSL

Vanaf morgen schakel ik over van HEY! naar Scarlet. De eerste keer in deze woning dat we het stabielere koper zullen aansluiten na problemen met de COAX verbinding.
De overstap naar edpnet is dan niet meer groot.
Succes aan iedereen!
filipleuven
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Keuze: Digi

Dochter gaat naar het middelbaar in september dus binnenkort krijgt ze een gsm abonnement, zou dus ideaal zijn en kan ik terwijl testen of het goed werkt ;-)
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Edpnet VDSL

Binnen een 2tal maanden verhuizen we. Als ik zou winnen zouden we op ons nieuw adres dan EDPnet nemen als ISP (ipv huidig abo mee te verhuizen). En een Fritzbox 7360 heb ik nog liggen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
levi1700
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 9 keer

Digi

Ben heel benieuwd naar de service en betrouwbaarheid. Ook zou ik de roaming willen testen, hoe vlot dit allemaal loopt.
Met 1 Proximus sim en 4 Hey sims hier in huis, kunnen we goed vergelijken.
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 42 keer
Provider
Te Koop forum

Keuze: EDPNET VDSL XL

Motiviatie: Ik wil graag testen of we met 100mbit VDSL alles vlot kunnen doen wat we met ons huidige Telenet One abo kunnen doen (downloads, streaming, NAS backups naar off-site locatie, etc). Fiber is spijtig genoeg nog niet beschikbaar. Als alles prima gaat, dan gaat Telenet er snel uit.

Op die manier zouden we over de jaren heen bijna alle mogelijke methoden eens gebruikt hebben op hetzelfde adres :-D
28.8k modem inbellen op BBS'en en dial-up internet, Daarna Dual ISDN (128kbit connectie, woohoo!) via Planet Internet accountjes, gevolgd door ADSL van Belgacom/Proximus (eerst 1mbit, daarna 3.3mbit, en gestrand op 4mbit), en dan kabel/docsis via Telenet.. ADSL2+ was niet mogelijk, dus dat is eentje die we niet hebben ervaren. Maar graag probeer ik VSDL ook eens, en daarna fiber wanneer het eindelijk beschikbaar is :-)

Een Homewizard P1 meter heb ik reeds in gebruik, daar wens ik de mensen die dat graag willen winnen veel succes mee, het is fijn ding om te hebben. Ook de HomeAssistant integratie werkt prima!

Veel geluk iedereen, en bedankt Userbase voor de fijne actie!
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 232 keer
Bedankt: 153 keer
Provider

Toffe actie van de userbase crew!

Keuze: Digi

Motivatie: Ik zou graag een wardrive systeempje opzetten om steeds te verbinden met een citymesh antenne en effectief een klein beetje data binnenhalen, ik hoop dat dit een meerwaarde kan zijn voor het project van @jan5787 met zijn zendmastenkaart https://towers.4kyk.be/ Ik rij zelf veel rond in het Antwerpse maar GSM masten staan vaak naast de autostrade en zoek ik een systeem of automatisch te verbinden en info binnen te halen met cellmapper of andere apps..

Citymesh heeft veel antennes maar worden (volgens mij) niet mee in het diginetwerk opgenomen (zoals BASF Antwerpen of de antennes in de buurt van het deurganckdok). Ik vermoed dat deze gebruikt voor privéverbindingen voor de bedrijven?

off topic: doet me wel allemaal denken aan de tijd dat ik met sommige leden ging rondrijden en WIFI-signalen opvangen (wireless Antwerpen nostalgie tijd....)

Thx crew !
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
JUD
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 12 keer
Provider

• Keuze: Edpnet Fiber XS
  • Motivatie: Om te beginnen is het een zeer mooie prijs. Ik ben al een lange tijd klant bij Edpnet (sinds hier Fiber lag) en vermoedelijk zal dat niet snel veranderen. Ik ben ook van plan om binnenkort met IPv6 te experimenteren en dat neem ik met plezier mee in een review. Bedankt voor het organiseren van deze mooie actie.
  • Status: Bestaande klant met Fiber XS
  • Userbase-flair: Was al up-to-date
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
Bedankt: 284 keer
Provider

Keuze: EDPnet XDSL.
Motivatie: Ik zit al bij EDPNet, dus als ik een jaar gratis kan surfen, waarom niet?
Status:In bestaande klant met VDSL2.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 55 keer

Keuze EDPNET

Lijkt mij een goede gelegenheid om met EDPNET ervaring op te doen. Zit er al een tijdje over te denken.
Status is dus, nieuwe klant hopelijk
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 251 keer
Bedankt: 163 keer
Provider
Te Koop forum

Keuze: EDPNET
Motivatie/Status: De laatste dagen internet hiccups door coax signaal storingen en was aan het denken ik had ooit EDPNET VDSL maar viel tegen door een paar redenen doch wil ze hiermee een 2de kans geven.
bvhalst
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 111 keer

Keuze

Ik ga voluit voor de Homey P1 meter.

Motivatie

Sinds de recente installatie van mijn digitale meter is de drang naar data alleen maar toegenomen. Hoewel ik nu via Sibelga (ja, Brussel…) mijn dag- en nachttarief kan opvolgen, voelt dat toch een beetje als autorijden terwijl je alleen om de vijf minuten op de snelheidsmeter mag kijken: je mist de essentie van het moment.
Met de komst van zonnepanelen in het vooruitzicht wordt real-time inzicht essentieel. Ik wil niet wachten op de dagoverzichten van Sibelga, maar direct kunnen schakelen. De Homey P1 meter is voor mij de ontbrekende schakel om:
• Mijn sluimerverbruik eindelijk tot op de watt nauwkeurig te identificeren en te elimineren.
• Mijn toekomstige injectie optimaal te benutten (vóórdat de batterijplannen op tafel komen).
• De grafieken in de Homey-app te laten gloeien van activiteit in plaats van de statische data waar ik het nu mee moet doen.

Indien ik win, schrijf ik met plezier een uitgebreide review over de installatie en de integratie met mijn (toekomstige) zonnepanelen-setup!
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
Steven123
Starter
Starter
Provider

Ik wil mee doen voor EDPnet. Ik ben al klant en een jaar gratis internet helpt altijd.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 21 keer
Provider
Te Koop forum

Keuze: EDPNET
Motivatie: Ben sinds kort terug vrijgezel. Alle beetjes om nu te sparen helpen ;-)
Status: Al vele jaren EDPNET VDSL klant!
Dave
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer
Provider

Homey P1 Meter

Momenteel gebruik ik nog een oudere 2-Wire Lowi en heb daar in het verleden wel wat mee gespeeld in Home Assistant, maar ik vind de mogelijkheden ervan eerder beperkt. Ik ben dan ook benieuwd naar de werking en mogelijkheden van de Homey P1 Meter en zou hier eens graag mee aan de slag gaan!
Clubber
Starter
Starter
Provider

Ik waag mijn kans voor de Homey P1 Meter

Ik wil graag ook eens mijn "slimme" meter eens live uitlezen. :-)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 157 keer

keuze : EDPNET

motivatie : snel(ler) internet, wil eens weten of dat minder problemen geeft bij gebruik van IP tv want ik heb geen kabeldistributie en ben voor mijn tv kijken dus volledig aangewezen op internet.

status : klant edpnet (XS)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ToMiKoN
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Homey P1 meter

Ik ben benieuwd naar het Homey platform en de vele mogelijkheid. We hebben al zonnepanelen, maar daar komt binnenkort misschien een plugin batterij bij. Dan is een P1 sturing zeker handig!
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement + DIGI kids e-SIM
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: BASE Internet Unlimited + App TV via GoogleTV box
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 59 keer
Provider
Te Koop forum

Je keuze: EDPNET
Motivatie: Zoals hieronder vermeld ben ik reeds een 2tal jaar klant bij Edpnet. Alles werkt zoals het hoort en heb in die 2 jaar eigenlijk nog nooit issues gehad (buiten de outage van deze week :wink: ). Een tevreden klant die dus meer dan gelukkig zou zijn met een jaartje gratis internet!
Status: Ik heb reeds een 2-tal jaar Edpnet Fiber XS
Userbase-flair: Check!
EotT
Crew support
Crew support
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 324 keer
Provider
Te Koop forum

Ik wil ook graag meedoen voor edpnet. Al vele jaren klant (meer dan 10 denk ik). In al die jaren maar 1 echt probleem gehad: Er was een probleem met de lijn, dat alleen Proximus kon oplossen. Edpnet was heel afhoudend om proximus te contacteren, wegens een grote kost voor hen indien het probleem zich elders situeerde. Na (heel) lang aandringen is er dan toch een Proximus technieker en lasploeg langsgekomen, en is alles in orde gekomen. Voor de rest nog geen problemen gehad. Alleen jammer dat er nog geen fiber aansluiting mogelijk is (terwijl de kabel al wel 2 jaar in de grond zit), maar dat is niet aan edpnet te wijten.
Al die jaren heb ik bij edpnet meer gekregen dan bij de concurentie, voor een lagere prijs. Dus zeker geen spijt dat ik voor edpnet heb gekozen. Maar een jaartje gratis edpnet is natuurlijk nóg leuker :-D

Edit: Al was de keuze wel moeilijk. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om naar DIGI over te schakelen. Ouders zijn nét overgeschakeld, ik wacht nog even af om te zien of alles vlot verloopt. Dit was misschien wel een mooie gelegenheid om voor DIGI te kiezen hier, maar wie weet, misschien volgend jaar een nieuwe actie? 8)
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Ik doe graag mee voor edpnet.
Ik ben momenteel geen klant, maar in het verleden wel meerdere keren klant geweest. Wil hun nog eens uittesten.
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

Doe graag mee voor de Homey P1 meter.

Ben al langer van plan om dergelijk toestel aan te schaffen, dus het zou mooi zijn om er eentje te winnen :).
Bedoeling is om meer inzicht te krijgen in het (sluip)verbruik en op die manier het wat proberen te verminderen.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 95 keer
Provider

EDPnet
Een”verplichtte” transfer gaat vlugger
Nieuw
Yvekes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Keuze: Digi abo

Ik heb een maand geleden een herlaadkaart van digi (met een nieuw nummer) genomen om tijdelijk over extra data te kunnen beschikken tijdens een kort verblijf aan zee (zonder wifi) en hun netwerk eens te testen wat een positieve ervaring was.

Voor mijn vast nummer zou ik dus ook wel graag een Digi abo winnen om over te kunnen stappen, waar ik nu nog met een herlaadkaart zit bij Jim Mobile.
DaNi0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 30 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn voorkeur gaat uit naar de Homey P1 meter. Motivatie: ik zou graag eens beginnen spelen met home automation. Dan lijkt dit me misschien een leuke eerste stap.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 224 keer

Ik doe meer voor het EDPNET VDSL abonnement.

Heb momenteel Fastfiber maar was jarenlang tevreden EDPNet klant. Het zou dus voelen als thuiskomen mocht ik winnen 8)
Internet: Fastfiber
GSM: Proximus
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1732 keer
Bedankt: 1670 keer
Recent bedankt: 21 keer
Provider
Te Koop forum

Laatste dag 😊
petervm
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 13 keer
Provider

Keuze: DIGI Belgium Mobiel: Een mobiel abonnement twv 5 EUR/maand

Motiviatie: ik zou sowieso de switch maken van Yoin naar Hey of Digi.
Fastic (100/30) - Yoin - Amazon Prime Video - Streamz
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Keuze Edpnet Xl abonnement.

Motivatie:Een jaartje gratis abonnement is altijd leuk en ben al jaren tevreden Edpnet klant.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL
Modem/Router: Fritz!Box 7530 AX FRITZ!OS: 8.25
johann
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 58 keer
Provider

Graag waag ik ook nog mijn kansje op een gratis EDPNET abonnement. Op dit moment ben ik al heel wat jaren klant en op technisch vlak ook heel tevreden. Alleen over de prijs ben ik wat ongelukkig. Aangezien er intussen fiber onder het trottoir zit, ga ik ervan uit dat er binnenkort een bericht komt dat het einde van VDSL in het vooruitzicht plaatst. Een investering in het zoeken naar een zowel economische als esthetische oplossing voor het binnenbrengen van fiber in mijn appartement wil ik eigenlijk alleen doen als ik daar een vorm van hulp in krijg, i.c. tegen een vriendenprijsje. Een gratis abo lijkt daar sterk op :P
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1058 keer
Bedankt: 3912 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

Op de valreep wil ik ook nog een kansje wagen voor een gratis EDPnet (Fiber XS) abbo :-)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Ik doe graag mee voor EDPNET VDSL: Een jaar lang gratis internet (VDSL XL)

Ik gebruik momenteel TADAAM maar bots toch op z'n beperkingen: geen instelmogelijkheid in de router, CGNAT, ...
Dus een deftig VDSL-abo zou meer dan welkom zijn :-)
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 264 keer
Provider
Te Koop forum

En de winnaars zijn bekend!!

DIGI Belgium

De winnaar voor DIGI Belgium is Taaner242
Proficiat Taaner242, kan je jouw gegevens doorsturen zodat wij alles kunnen doorgeven naar DIGI? Is dit een nieuw telefoonnummer, wens je een overdracht te doen?

EDPNET

Proficiat sdecoster! Kan je jouw gegevens doorgeven zodat wij jouw abonnement een jaartje op "gratis" kunnen laten zetten?

Homey P1 meter

Proficiat aan lucdec, yaris en bvhalst! Jullie werden uit de random-generator uitgekozen.

Graag geven we ook qless een duwtje in de rug om zijn chief-of-finance te overtuigen full-Homey te gaan :-D

lucdec, yaris, bvhalst en qless - Geven jullie jullie Naam, adres, telefoonnummer en email door zodat ik volgende week de bpost-verzending in orde kan maken?

Groeten,
Het Userbase.be team
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1732 keer
Bedankt: 1670 keer
Recent bedankt: 21 keer
Provider
Te Koop forum

Proficiat aan de gelukkige winnaars!
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 25 keer
Provider

Proficiat aan de winnaars!
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
johann
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 58 keer
Provider

Gelukwensen aan de 'uitverkorenen'! En veel dank aan de crew voor de organisatie van deze 'tombola' (zonder lotjesverkoop dan toch).
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
Bedankt: 726 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Proficiat aan de winnaars.
Veel plezier met jullie prijzen. :beerchug:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Dikke proficiat allen en bedankt UB crew!
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 212 keer
Provider

Proficiat aan de winnaars en op naar een volgende soortgelijke actie !
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”