Nieuw Telenet aanbod: combo's ipv bundels

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 5 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

even telefonisch gevraag of ik ook een datasim aan 20 € kon nemen, bij mijn oud pakket digicorder en ci+ , en een mobiel prijs volgens verbruik.

want de website mijn.telenet.be zei me

We moeten het even van je overnemen. Bel ons even op.
Je kan online niet verder, omdat we iets voor je moeten nakijken. Bel ons op 0800 66 046. Een medewerker helpt je dan snel verder.

(heb wel 0800 666666 gebeld ik had initieel niet gezien dat het een specifiek nummer was)

op hun website staat
Kan ik een datasim bestellen?
Ja, je kan bij elk abonnement of elke combo datasimkaarten bestellen.
Dat doe je eenvoudig door even te bellen. Een medewerker staat voor je klaar en brengt je bestelling in orde. Combineer je internet met unlimited mobiele data?
Dan krijg je één datasim gratis. Die kan je achteraf gewoon bestellen.

en in de prijslijst staat
Data simkaart
Bedrag per maand (inclusief 21% btw)
€ 20,00
Bedrag per maand in combinatie met een Telenet internetabonnement (inclusief 21% btw)
€ 10,00

dus ook zonder internet zou dat misschien kunnen, aan 20 € voor 300 gb dan ( mogelijks? maar misschien dus niet)
da's 5-10 euro minder dan mobile vikings , enkel 1mbps geen 5mbps smallband na overschrijding 300 gb

alleszinds , de persoon aan de lijn zei me dat het systeem een foutmelding gaf na te proberen activeren , en ik zal teruggebeld worden,
omdat alles aan he nieuwe formules ook voor hen nieuw is vanaf vandaag, en dit specifiek even nog moest nagevraagd worden voor verduidelijking

nieuwsgierig wat de uitkomst zal zijn, ik laat het weten als ze me teruggebeld hebben met meer uitleg
Laatst gewijzigd door thomasdb 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Mike...
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

We moeten het even van je overnemen. Bel ons even op.
Je kan online niet verder, omdat we iets voor je moeten nakijken. Bel ons op 0800 66 046. Een medewerker helpt je dan snel verder.
Hier hetzelfde, heb niets bijzonders qua pakket, wel eigen modem in gebruik. Kan dat die melding verklaren?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
Bedankt: 3903 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

thomasdb schreef: 3 maanden geleden even telefonisch gevraag of ik ook een datasim aan 20 € kon nemen, bij mijn oud pakket digicorder en ci+ , en een mobiel prijs volgens verbruik.

alleszinds , de persoon aan de lijn zei me dat het systeem een foutmelding gaf na te proberen activeren , en ik zal teruggebeld worden,
omdat alles aan he nieuwe formules ook voor hen nieuw is vanaf vandaag, en dit specifiek even nog moest nagevraagd worden voor verduidelijking

nieuwsgierig wat de uitkomst zal zijn, ik laat het weten als ze me teruggebeld hebben met meer uitleg
Volgens mij kan je geen combinaties maken tussen oude producten en nieuwe.
Als je een stand-alone data sim wilt (20€/pm), dan zou ik die bestellen op een andere naam en een apart klantennummer.

Toegevoegd na 13 minuten 44 seconden:
gunmaster schreef: 3 maanden geleden Hier ook nog geen 2,5Gbps beschikbaar helaas. Al is mijn node stevig overboekt 's avonds. Iemand een idee wat de uplink is van oude nodes?
Het verschil tussen de "nieuwe" nodes en de oude" nodes is waarschijnlijk alleen in de download door het gebruik van één (of meerdere) Docsis 3.1 kanalen (nu wordt alleen tot 850MHz gebruikt, ze kunnen gaan tot 1Ghz, of zelfs tot 1.2 Ghz)
Dat verhoogt de (gedeelde) download bandbreedte naar 5Gbps (nu ca 3Gbps)

Voor zover ik het begrijp verandert er voorlopig niets aan de upload. Deze is nu ca 200Mbps (te delen door ca 200 gebruikers)
De upload bandbreedt kan nog verhoogd worden (als ze de frequenties tot 85Mhz gebruiken, nu 65 Mhz), en in de (verre) toekomst naar ca 200Mhz
Maar een abonnement van 100Mbps is dus wel een serieuze overbooking :cry:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Jap
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben net voor de lol (om het eens te testen) overgestapt op Internet Turbo Pro (2500/100) in regio Kapelle-op-den-Bos (als zelfstandige). Het bestelscherm en de contractvoorwaarden leken aan te geven dat 2500Mbps beschikbaar is bij mij. Ben nu nog aan het wachten op de bevestigingsmail - benieuwd of die melding zal maken van het feit dat ik ook een nieuwe modem zal nodig hebben om 2500Mbps te kunnen gebruiken. Anders zal het een mailtje naar de klantendienst worden...

PS: mijn Ubiquiti-systeem meldde me binnen de paar minuten na de bestelling dat de modem zich aan het herstarten was, waarna mijn upload meteen steeg naar 100Mbps. Download niets veranderd, maar mijn modem ondersteunt maar 1Gbps op dit ogenblik.

Toegevoegd na 2 minuten 19 seconden:
Inmiddels de bevestigingsmail gehad. Geen melding van een nieuwe modem, dus ik zal zelf contact moeten opnemen met de klantendienst. Daarnaast ook interessant: de mail maakt melding van de FUP van 3TB, die nochtans normaal gezien niet geldt voor business-klanten...
Jap
Plus Member
Plus Member

Bij mij geven de contractvoorwaarden aan dat ik over een snelheid van minimaal 1482.31Mbps zou moeten beschikken, en "normaal beschikbaar" 2061.91 Mbps. Ben benieuwd. De klantendienst zegt me intussen dat ik naar een winkel moet om mijn modem te vervangen; zucht.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 145 keer
Te Koop forum

Tja maar tussen woord/geschrift en daad ...

Je kan natuurlijk alleen maar het resultaat kennen als je probeert. Veel succes.

Heb deze morgen ook mijn modem laten vervangen en is vlot verlopen ...
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

@philippe_d

ik zeg dan evengoed ' schrap dan maar mijn ci+ en (gekochte) digicorders' ,
dan zal het wel weer kunnen , de datasim, als ze me terugbellen en 'nee het combineren met uw ci+ en corders gaat niet' zeggen?

prijs volgens verbruik bieden ze nog steeds aan bij de nieuwe formules ook dus daarmee alléén zou het toch volgens u wel moeten gaan. misschien...
een tweede naam/adres/klantnummer zie ik me nu niet ineens uit mijn hoed toveren

ben hier in feite toch nu momenteel mainly alleen nog aangesloten op de telenet coaxkabel voor de reclamevrije stingray radiozenders.
de rest behalve franstalige zenders/discovery lukt ook al met 3stuks 30x50cm platte satellietpaneeltjes (zuidergevel), tvv app, en ook de websites van (regionale)zenders zelf

wel mijn keuze om nog te maken dan , coax tv 'ruilen' voor datasim of niet, als ze melden dat beide combineren niet kan ... minder goede zaak voor telenet wel dan financieel

maarja in dat geval als digi 5g internet aan 7€ dan ineens ooit beschikbaar komt aanwaaien hier, heb ik misschien weer spijt van het vertrek van dvb-c

daartegenover, de telenet datasimsnelheid is denk ik wel goed op mijn adres, base vroeger was hier toch top
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 87 keer
Te Koop forum

Hier als particuliere klant lukte de omschakeling naar de nieuwe pakketten ook niet.
Algemeen alarm staat open en de achterliggende dienst zal dit handmatig oppikken en aanpassen.
Misschien vandaag nog, anders morgen.

Toegevoegd na 33 minuten 37 seconden:
Voor 2,5 Gbps heb je de F@ST3896LG-TN modem nodig.
Daar zit een 2,5 Gbps poort in.
Er is maar 1 enkele 2,5 Gbps poort waar je dan een switch of andere router kan op aansluiten.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 145 keer
Te Koop forum

Raar fenomeen hier: bij herhaalde speedtests met gsm en tabel 2 tot 2.1 Gbps down en 96.8 à 97 Mbps up.
Bij test met laptop: max. 1 à 1.1 Gpbs down en upload zelfde als voorgaande.

Ga eens in de wifi-instellingen van de laptop duiken vooraleer TN te verdenken van ....
Jap
Plus Member
Plus Member

Het is goed mogelijk dat je laptop een minder sterke of minder moderne netwerkchip heeft. De enige manier om met zekerheid te testen welke snelheid je modem je biedt, is met de kabel te testen.
brz
Starter
Starter

teleboy schreef: 3 maanden geleden Misschien overzie ik iets? Maar TV Flow, enkel kijken via de app zie ik nergens vermeld staan?
Bij het bestellen neem je er automatisch een TV-box bij, je hebt geen keuze hierin iets aan of af te vinken.
Inderdaad nergens een optie te bespeuren voor de "cord cutters".
De tv-box lijkt nu verplicht als je tv wil kijken via Telenet.
Blij dat ik een tijdje geleden ben overgeschakeld naar One met TV Flow
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 146 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Jammer dat ze hier de bal misslaan, het idee dat je zelf kan samenstellen is top gaat bij de andere ook allemaal.

Mis juist nog een leuke voor bvb mensen die alleen internet willen onbeperkt(fup) zoals Hey doet.
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 811 keer

Patje schreef: 3 maanden geleden Hun laagste abo voor internet kost nu 56 € terwijl de vroegere basic rond de 27 € was...
Dit in combinatie met de geplande afschakeling van DVB-C, waarbij mensen verplicht worden niet alleen een tv-box te huren, maar ook nog ns een internet abbonement te nemen; dat doet de prijs voor ouderen (die nu nog een "analoog" abbonement hebben) wel zeer pijnlijk stijgen.
Om exact te zijn, van 22 naar 76 euro/maand (een 245% verhoging).
Analoog was 22/maand, nieuw internet is 56/maand, +15/maand voor tv, +5/maand voor huur tv-box.
Ik mag aannemen dat ik niet de enige ben die dit een pure schande vindt.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Ik hoop dat dit eindelijk wat mensen in actie laat schieten om die geldwolf te laten vallen.
Mantis
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

ITnetadmin schreef: 3 maanden geleden
Patje schreef: 3 maanden geleden Hun laagste abo voor internet kost nu 56 € terwijl de vroegere basic rond de 27 € was...
Dit in combinatie met de geplande afschakeling van DVB-C, waarbij mensen verplicht worden niet alleen een tv-box te huren, maar ook nog ns een internet abbonement te nemen; dat doet de prijs voor ouderen (die nu nog een "analoog" abbonement hebben) wel zeer pijnlijk stijgen (van 22 naar 76 euro/maand; analoog was 22, nieuw internet is 56, +15 voor tv, +5 voor huur tv-box).
Dit lijkt me ook een mooie verdoken verhoging naar bedrijven toe voor nieuwe werknemers.
Het minimum bedrag voor internet in het Telenet Incentive Plan volgt dat van basic internet als je internet thuis wilt aanbieden als werkgever.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
Bedankt: 284 keer
Provider

cadsite schreef: 3 maanden geleden
Kun schreef: 3 maanden geleden De 150 GB download volume bestaat niet meer? Eindelijk.
Maar wel een deftige prijsverhoging op een basis pakket.
Va, €69 naar €76.
Ik vind dat héél veel geld voor enkel en alleen TV en een basis internet abonnement.
Je kunt het ook anders bekijken,, meer en meer mensen zeggen TV op.
TV is zo'n 22€/maand.
Wat doen ze nu?
Ze maken internet voor iedereen die bij Telenet zit met ongeveer dat bedrag duurder.
Dat is zoals een frietkot dat veel hamburgers verkocht,, die de verkoop van die laatste ziet achteruitgaan, en dan maar de frieten verhoogt met de prijzen van een hamburger...
Wil je 't niet?
Je gaat het toch betalen...

Toegevoegd na 10 minuten 56 seconden:
ITnetadmin schreef: 3 maanden geleden
Dit in combinatie met de geplande afschakeling van DVB-C, waarbij mensen verplicht worden niet alleen een tv-box te huren, maar ook nog ns een internet abbonement te nemen; dat doet de prijs voor ouderen (die nu nog een "analoog" abbonement hebben) wel zeer pijnlijk stijgen.
Om exact te zijn, van 22 naar 76 euro/maand (een 245% verhoging).
Analoog was 22/maand, nieuw internet is 56/maand, +15/maand voor tv, +5/maand voor huur tv-box.
Dit is inderdaad een schandalige prijsverhoging.
Zoals gezegd, ze rekenen de prijs van TV gewoon in de prijs van internet erbij.
Wil jij geen TV?
Pech, je zult hem toch betalen.
Jij wilt geen TV box huren?
Pech, je zult hem toch betalen.

Het gaat niet alleen over bejaarden.
Ook mensen die DVB-C combineren met inernet van een andere leverancier, zoals ik, zien zich verplicht om naar 76€/maand te gaan, alleen maar voor Telenet TV, en dan kun je ook niet anders dan weg te lopen bij een andere leverancier (EDPNet in mijn geval).
De dag dat DVB-C verdwijnt, en toch al een beetje ervoor zal ik alle mogelijkheden voor mezelf eens goed op een rijtje zetten, maar Telenet komt hier op dit moment niet goed uit.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 39 keer

Alles heeft een andere naam gekregen. Maar de zaken die je nu apart kon krijgen, daar ging dat vroeger toch ook bij?

Het wordt zelfs erger.
Sinds vorig jaar verplicht werd om ook internet te nemen bij hun TV is het nu niet meer mogelijk om play sports te nemen in combinatie met enkel gsm.
Play sports kan vanaf nu enkel in combinatie met hun dure internet.

Als je de producten niet in bundel neemt zijn ze overal zelfs nog duurder geworden dan ervoor.

Voor mensen die enkel TV hadden en geen nood aan internet ging het van 22 naar 70 euro. Dat wordt nu 76 euro.
Vanaf de tweede TV-box betaalde je ongeveer 5.5 euro. Dat wordt nu liefst 7 euro.
Bv.iemand met enkel kabel en gekochte digicorder en 2 CI+-modules gaat de prijs niet van 22 naar 81, maar naar 90 euro. Dit is het profiel van de oudere klanten die toch niet via apps willen kijken en ze dus toch niet makkelijk kwijt raken.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 584 keer
Provider
Te Koop forum

Internet Click Business met Speedboost (1Gb down / 50Mbit up) is nu "Fast PRO" geworden voor mij ... 1Gbit down, 100Mbit up én 2 EUR/maand goedkoper. Zo mag Telenet voor mij gerust nog wat meer "prijsstijgingen" doorvoeren.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

Op zich hebben ze het gewoon beter gemaakt voor de klanten zonder TV. Maar ja, alles is wel gewoon duurder. Maar er zijn al genoeg opties dezer dagen zoals: Hey!, MV, edpNet,... Dus als het de mensen niet meer aanstaat bol het dan af. :wink:
:beerchug:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 711 keer
Bedankt: 427 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

hn123 schreef: 3 maanden geleden Voordeel is dat er nu een optie vaste telefonie is voor 2 euro per maand. Apart was dit product veel duurder.
OVH biedt al 15 jaar voor 1.2 €/maand onbeperkt naar 40 landen, incl. 'ken-je-beller' (wat ze nu ook gratis gaan aanbieden met 15 jaar vertraging :-D :-D :-D )

0.22 €/min. om binnen EU te bellen.... :eek:

Ze hebben je toch altijd langs alle kanten liggen.
proximusboyke schreef: 3 maanden geleden En het staat iedereen vrij een eigen netwerk op poten te zetten en dan te verkopen aan 20 euro zoals de meeste hier willen. Eens kijken hoelang het zal duren. En je mag nog zoals telenet alles gatis gekregen hebben enzo .
Telkens je zelfde riedeltje....

Kreeg Telenet niet de bestaande kabelnetwerken van de lokale overheden? Gewoon wat investeren in vernieuwing hier en daar...

Hoe komt dat Hey! nu al lang voor 29 €/maand een perfect aanbod kan aanbieden? En ze maken er ook nog winst op....

Zal niet lang duren of Base zal meehuilen met hun moederbedrijf....

En ik heb BASE TV getest (idem telenet tv), maar ik vind de kwaliteit om te huilen. Traag reagerend. En geupscalde HD....Moet ik hiervoor voor betalen?

DVB-C gaf de beste beeldkwaliteit. Als iemand mij van het tegendeel kan overtuigen? Maar ik zou het graag zien, want zelf gezien, en trok op niets...

Hoe gaat dat in WZC's en ziekenhuizen gaan? Als de Kabel uitgeschakeld wordt?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 114 keer
Provider
Te Koop forum

Welke vraag heb jij over de nieuwe Telenet-formule en de
bijhorende prijzen?
Onze journalisten en experten beantwoorden ze voor jou.
https://www.hln.be/binnenland/waarom-st ... ~a850bb7a/
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
nerph
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Steven7 schreef: 3 maanden geleden Play sports kan vanaf nu enkel in combinatie met hun dure internet.
grrrr, dit zou echt niet mogen vind ik, ze zijn bv. de enige met Premier League rechten in België, en terwijl je Play Sports 1 & 2 bij anderen kan krijgen (maar dan ook in combinatie met hun internet?) is er een kans dat de wedstrijd dat je dan wilt zien, niet op Play Sports 1 of 2 is.

Ik heb momenteel de (voormalige) laagste abonnement van 5GB om dan Play Sports te kunnen nemen, en dus ben ik verplicht mijn abonnement te houden EN nooit te veranderen denk ik, anders ben ik dan Play Sports kwijt?

Echt een hatelijk bedrijf geworden, ik wou dat iemand anders ook de Premier League rechten had dat ik "bye bye" kon zeggen tegen Telenet.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (30GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
Bedankt: 236 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

De reacties van de HLN-lezers stellen nooit teleur.
Ratface
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 2 keer

Waar halen die allemaal dat internet basic €36 was in het verleden? Dat was toch gewoon €27? M.a.w. goedkoopste internetabo wordt plots bijna €30 duurder!
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 202 keer
Provider

iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Ratface
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ja, ok. Maar dat was toch de prijs niet?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 181 keer
Provider
Te Koop forum

Ik dacht dat ik ook in het verleden 27 euro zag.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 202 keer
Provider

Bij mijn weten wel, easy internet geschiedenis prijsstijgingen:
3/2025:
€ 34,45 > € 35,44
https://tweakers.net/nieuws/232610/tele ... ocent.html
6/2024:
€ 33,29 >€ 34,45
https://tweakers.net/nieuws/221008/tele ... ocent.html
08/2020
28.60€
https://tweakers.net/nieuws/171236/tele ... ocent.html
2018
27.80€
https://tweakers.net/nieuws/139801/tele ... nsten.html

Misschien ergens verwarring ivm promoperiode of in combi met ander product van Telenet?
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
Bedankt: 382 keer

boonpwnz schreef: 3 maanden geleden Ik dacht dat ik ook in het verleden 27 euro zag.
Tja, hangt ervan af over welk "verleden" je het precies hebt?
Het stenen tijdperk, het bronstijdperk, de middeleeuwen, tien jaar, vijf jaar terug?
Voor de "nieuwe" aanpassingen van Telenet betaalde ik bij de laatste maandafrekening (april 2026) 34,50 € voor Telenet en zonder extra kosten voor TV (al jaren cable cutter). Inclusief mobiele telefonie (een vaste lijn heb ik nergens voor nodig) 35,11 €.
Per 100 GB extra volume betaal je - indien nodig -basic 5€ extra. In vergelijking met het "nieuwe aanbod" kan je dus met een "oud" abo al relatief veel extra volume bijkopen.
Voor non internet/TV verslaafden is er dus als Telenet-klant nog altijd de mogelijkheid gewoon je "oude" formule te behouden en het nieuwe aanbod te negeren. Geen reden tot "paniek" dus.
Laatst gewijzigd door ivob 3 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
Bedankt: 3903 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Ratface schreef: 3 maanden geleden Waar halen die allemaal dat internet basic €36 was in het verleden? Dat was toch gewoon €27? M.a.w. goedkoopste internetabo wordt plots bijna €30 duurder!
afhankelijk hoelang je terugkijkt naar het verleden. De prijs verleden week was €36.00 :wink: .
Het wordt niet duurder voor de bestaande klanten, met andere woorden het is geen klassieke prijsaanpassing.

Maar inderdaad, het goedkoopste internet product stijgt van €36.00 naar €56.00
Het is niet compleet hetzelfde product, snelheid is nu 200/20 (was 150/15) en volume onbeperkt (was 150GB).

Klanten die naar "All Internet" waren gegaan wegens het beperkt volume van "Easy Internet (voor streaming) kunnen nu "downgraden" naar het nieuwe "Basic Internet"
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

De prijs was 36 € voor wie recent nieuw op de "basic"formule wilde instappen.
Wie al langer van deze formule gebruik maakt was de laatst toegepaste prijs 34,50 €.
Voor wie maandelijks niet meer dan 150 GB volume verbruikt blijft het dezelfde formule maar goedkoper aan de "oude" formule. Je hebt immers dan geen meerwaarde aan "onbeperkt" volume dat je toch niet opneemt.
En voor wie daar tussen zit kan nog altijd per blok van 100 GB 5€ extra betalen (naargelang je het in de afrekenperiode al dan niet nodig hebt). Voor de 20€ extra welke het nieuwe aanbod minstens kost kan je dus al 550 GB volume in de "oude formule" opsouperen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 114 keer
Provider

:oops: Ik dacht ook dat het 27 was, maarja kheb al lang niet meer gekeken op de website van telenet.
Maar goed al was het nu 36 € dan gaat het met liefst 20 € omhoog, voor de nieuwe instappers.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey Livebox Cable Modem https://www.speedtest.net/nl/result/18968189727.png
ivob
Elite Poster
Elite Poster

De periode dat basic internet bij Telenet op 27€ stond dateert al van voor 2021.
Nieuwe instappers kunnen nu idd beter hun gading elders gaan zoeken.
Er is nl. geen enkele verplichting om als particulier klant bij Telenet te worden.
Sol Invictus!
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
Bedankt: 236 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Minister Beenders start onderzoek naar nieuwe tarieven van Telenet: “De consument is geen melkkoe”
https://www.nieuwsblad.be/economie/bedr ... 02132.html
Het gaat precies niet ongemerkt passeren. Hoewel, het is Beenders, de koning van de aankondigingspolitiek.
Kun
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer
Provider
Te Koop forum

Minister Beenders start onderzoek naar duurdere tarieven van Telenet: "De consument is geen melkkoe"
https://vrtnws.be/p.BlEyQyOK4
Internet + TV: Telenet
Mike...
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Minister Beenders start onderzoek naar nieuwe tarieven Telenet: “Van 36 euro naar 56 euro doet de wenkbrauwen fronsen”

https://www.hln.be/binnenland/minister- ... ~a2fe2a0a/
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 2033 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ik begrijp oprecht niet wat Beenders wil laten onderzoeken.
Telenet Basic Internet was ook al het duurste toen je maar 150 gigabyte per maand kreeg en het 36 euro kostte:

Internet zonder Telemeter-pesterijen is al lang tegen goedkope prijzen beschikbaar op de Belgische markt:
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 20 keer
Provider

Hij zou beter onderzoeken waarom je geen tv zonder internet kan krijgen.

Volgens enkelen op dit forum zijn er opties genoeg, maar ik zoek nog steeds een betaalbare oplossing waar ik BBC First kan zien en opnemen, als ik binnekort mijn gekochte digicorder niet meer kan gebruiken.
Kun
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer
Provider
Te Koop forum

"Paniekvoetbal, maar ze moesten iéts doen": hoe Telenet hoopt 'kabelknippers' te lokken door bundels te schrappen
https://vrtnws.be/p.3B6Qjj5DE

Ze kunnen kei veel klanten winnen door gewoon het aanbod van Ziggo te kopiëren.
Internet + TV: Telenet
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 711 keer
Bedankt: 427 keer
Provider

Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”