IPv8

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 88 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 811 keer

Ja.
Alleen lijkt het volgens experts een slechte LLM poging tot draft te zijn, ik citeer "een 1 aprilgrap die een paar weken te laat is gefiled".
Ik heb er een stukje van gelezen, en ook ik was niet echt overtuigd van de details; oauth op layer 3?
Jammer, want het klonk wel interessant om terug met human readable IP adressen te kunnen werken.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 658 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

het zal sowieso een joke zijn idd (zag ik ook al voorbijkomen), en zelfs als het dat niet is zal het nog 100 jaar duren voor iemand er naar kijkt (i mean, kijk naar ipv6, bestaat al 20+ jaar (eerste rfc in 95, vervolgens rfc2460 in 98) en het is nog altijd niet deftig uitgerold (en zal dat ook niet worden hoop ik ergens, blergh)

maar, los van het feit dat het dus wel fake zal zijn is het concept van asn+ip wel een elegante manier om ip's te verdelen imho, en beter dan hoe ipv6 het wil doen (ik ken nog altijd mijn v6 niet vanbuiten.... en dat is dan nog fixed ook)
het zou zelfs geoblocking etc deels makkelijker maken: "ip begint met x, block" want je kan gelijk het hele asn blocken op basis van het ip, zonder bijkomende opzoeking te hoeven doen.

niet alleen dat, maar er lijkt op eerste zicht ook wel wat over nagedacht te zijn ivm ipv4 compatibiliteit en logische manieren van routing (again, itt ipv6),
dus eigenlijk wel spijtig dat het een joke is, anders hadden we gewoon v6 kunnen skippen en rechtstreeks naar v8 kunnen gaan
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 811 keer

Zoals iemand zei: IPv4 is niet alleen gemaakt voor goeie network techs, maar ook voor slechte network techs.
IPv6 veegt imho zijn voeten aan het KISS principe.
We zijn 30j verder en de adoptie van IPv6 blijft vooral een WAN gebeuren, en/of in grote LANs. Ik noem dat een failure; tis dat IPv4 op is of IPv6 was nooit uitgerold geraakt.
Vandaar ook de grote vreugde en animo bij veel ITers nu er leek een idee te zijn om terug te gaan naar leesbare IP adressen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”