Kan je ergens een probleem met een mast rapporteren ?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1392 keer
Bedankt: 510 keer

Op de parking van de school van mijn dochter heb ik zeer regelmatig Internet issues. Mijn telefoon geeft zeer goede 5G ontvangst aan, maar toch kan ik de helft van de keren niet op het Internet. Switchen naar 4G helpt ook niet. Op haar school is dit blijkbaar ook geweten en klagen de leerkrachten er ook over (scholieren hebben er nu geen last meer van :p ).
Is er eigenlijk een manier om dit ergens te rapporteren ? Ik zou aan de ene kant denken dat er wel voldoende monitoring is om dit soort issues te detecteren en ze vervolgens op te lossen. Maar dit is een probleem dat denk ik al zeker een jaar gaande is.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Eerst toch eens contact opnemen met de operator van wie de mast is. Als je niet weet van welke operator de mast is: https://towers.4kyk.be/
:beerchug:

Internet: edpnet
86 Down / 27 Up
Mobiel: hey! & BASE
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1392 keer
Bedankt: 510 keer

Is er eigenlijk geen app om te zien met welke je verbonden bent ? Ik zie op die kaart 4 mogelijke providers. De meest zichtbare/voor de hand liggende mast heeft ook antennes van 2 providers blijkbaar.
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 48 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik dacht de app Netmonster
AllenM
Starter
Starter

Soms is het ook gewoon handig om in dezelfde locatie even andere providers te testen. Als die wel goed werken, weet je eigenlijk meteen dat het probleem lokaal zit bij die ene operator of hun apparatuur.
Hier wachten een goed humeur en geweldig vermaak op u
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”