Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

oh, vraag dan maar eens aan menig 'moeder de vrouw' of ze dat lelijke lawaaiding graag naast het terras willen.... :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je moet de vraag anders stellen.

Wat heb je het liefst een huis dat niet opgewarmt raakt boven de 18 graden in de winter en daarbovenop een torenhoge elektriciteitsrekening of een lelijk ding dicht tegen het huis.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 1272 keer
Recent bedankt: 2 keer

duizend schreef: 3 maanden geleden Wat heb je het liefst
Rij eens rond en weet het me te vertellen.
Ik zie meer huizen met de WP vlakbij de perceelsgrens dan vlakbij de eigen gevel :).
En 2-3 meter meer aan buizen zal het verschil heus niet maken.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

duizend schreef: 3 maanden geleden ja, want een warmtepomp zet je best zo ver mogelijk van je huis zodat de leidingen zeker lang genoeg worden.
Kijk gewoon even naar NL en dan zie je dat Heist het gewoon bij het rechte eind heeft.
Warmtepomp van het zwembad? Achter de poolhouse natuurlijk, dan hebben de buren er last van, jij niet.
Rijwoning? Dan zetten we de buitenunit op het plat dak aan de buitenzijde.
Villa? Dan tegen de haag
...
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 337 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

bpost :roll:

08/04 - aangetekende brief verstuurd in de voormiddag
10/04 - niks mee gebeurd
Status nog steeds: Zending overhandigd aan bpost door de afzender
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 704 keer
Bedankt: 789 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

PX stuurt me een brief om me uit te nodigen voor infoavond rond fiber. Ik heb al jaren fiber dat trouwens door PX werd aangelegd en nu zit ik bij PX-dochter MV.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Ik woon blijkbaar in een goeie buurt, waar men rendement van een wp in combinatie met stille werking verkiest ipv buren te kloten.
De pompen die hier staan hoor je nauwelijks als je er een paar meter af staat.
Ik ga er zelf eentje installeren, vlak tegen de garage en op vijf meter afstand van de perceelsgrens.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

duizend schreef: 3 maanden geleden en op vijf meter afstand van de perceelsgrens
Hier wat verder zijn er vele percelen die geen 5m breed zijn. Voel je 't al afkomen? :wink:
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 162 keer
Provider

https://www.demorgen.be/beter-leven/van ... ~b6d390ed/

Goed artikel hierover, zeker voor rijhuizen in het midden van een stad. (weliswaar paywall)
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Das dan een gesloten bebouwing, dan moet je de buitenunit vooraan vlak aan de buitenmuur plaatsen.
Het straatgeluid klinkt veeeeeeel luider dan de unit.
Binnen hoor je sowieso niks, en in de tuin of op het terras achteraan is het dan lekker stil.
Tot dusver voel ik niks afkomen…
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ja, want elke gesloten bebouwing is aan een drukke straat.
Nee, geen enkele gemeente verbiedt dit.
Uiteraard heeft iedereen een voorgevel die hoog genoeg is zodat de unit buiten het bereik van passanten is en niet hinderlijk voor voetgangers.
Uiteraard hoor je nooit het geluid van een buitenunit. Ik zal het me maar inbeelden zeker?

Kortom, ik ben uiteraard compleet fout en jij 100% juist alweer. Mijn excuses, ik was het vergeten. :bang:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 236 keer
Provider

Toch wel vreemd dat er heisa ontstaat rond warmtepompen, maar dat dat blijkbaar voor krak dezelfde buitenunits van airco's veel minder het geval is. Terwijl die net het meest herrie maken tijdens warme zomernachten wanneer de AC-lozen met hun venster open willen slapen.
Ik woon zelf in de stad en tijdens de zomernachten is dat gezoem zo algemeen dat je het niet meer kan thuisbrengen vanwaar het komt, het komt gewoon van alle kanten.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Absoluut.
Maar quasi elke warmtepomp wordt in de zomer ook ingezet als koeling. Ik noemde de WP hier gemakshalve, maar het probleem stelt zich uiteraard sterker in de zomer tijdens de koeling, dan in de winter tijdens het verwarmen. (tenzij je er je zwembad meer verwarmt natuurlijk)
duizend
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 3 maanden geleden Kortom, ik ben uiteraard compleet fout en jij 100% juist alweer. Mijn excuses, ik was het vergeten. :bang:
That’s the spirit in dit topic.
Weer een frustratie erbij.

Ik heb duidelijk andere ervaringen met warmtepompen dan jijzelf. Niets om je druk over te maken toch?
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

duizend schreef: 3 maanden geleden Ik woon blijkbaar in een goeie buurt, waar men rendement van een wp in combinatie met stille werking verkiest ipv buren te kloten.
De pompen die hier staan hoor je nauwelijks als je er een paar meter af staat.
Ik ga er zelf eentje installeren, vlak tegen de garage en op vijf meter afstand van de perceelsgrens.
Inderdaad...

Wij hebben sinds 4 jaar een Mitsubishi Heavy Industries airco (warmen + koelen) van 6kW met twee binnenunits (5kW in de living, 2.5kW in de slaapkamer).
In de slaapkamer wordt de binnenunit enkel gebruikt voor koelen (een handvol dagen/jaar) als de temperatuur de 25-26°C overstijgt (gemansardeerde kamer).
In de living wordt de binnenunit voor 95% gebruikt als bijverwarming of verwarming (hoofdverwarming is op stookolie) in de tussenseizoenen, zelden om te koelen.
Beiden hebben de optionele WiFi-module en bedienen we via een app op de smartfoons.
De app geeft ons tevens det maandelijks/jaarlijks verbruik in kWh.

Bij het opstarten, gedurende 5-15 minuten maakt de buitenunit 'lawaai' (max. 2.5kW), nadien hoor je deze niet meer (een paar honderden W), zelfs als je er naast staat.
Onze buitenunit hangt in de passage tussen ons huis en dat van de buurvrouw (1.5 tot 2m breed), het enige raam in de passage is dat van onze slaapkamer.
Het enige hinderlijke geluid dat we ervaren is 's nachts het geluid van de regen op de polycarbonaat luifel die we boven de buitenunit gemonteerd hebben ter bescherming, de buurvrouw hoort totaal niets.

Mijn jongste zoon heeft ook (bij dezelfde installateur) een Mitsubishi Heavy Industries airco laten installeren (7kW buitenunit + 2x 2.5kW en 1x 5kW binnenunits), hij is er zéér tevreden van.
Hij heeft op het gelijkvloers enkel vloerverwarming, en op het verdiep enkel elektrische radiators dus de airco komt zeker van pas...

Mijn opinie: Koop niet de goedkoopste brol (bvb. Qlima) maar ga voor een gerenommeerd merk (nochtans is Samsung en Daikin bij onze keuze afgevallen).
Kost veel meer, maar zoals het gezegde zegt "je krijgt waar voor je geld".
Als het zoveel lawaai maakt als ik hier hoor heb ik serieuze twijfels i.v.m. de kwaliteit...

Mijn zoon heeft actueel een Daikin warmtepomp vloerverwarming maar gaat bij vervanging (binnenkort) zeker over naar Mitsubishi Heavy Industries.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 237 keer
Provider
Te Koop forum

https://www.hln.be/bv/tattoo-laten-zett ... ~ae747964/
Ik erger me sowieso al blauw aan de normalisatie van tattoo's. Je schildert uw lijf vol met iets wat je nu leuk vindt, maar binnen 50 jaar loop je nog rond als een half vergaan schilderij.
En in plaats van jeugd te gaan sensibiliseren gaat onze popvedette ze aanmoedigen.
Da's imho erger dan sigaretten of drank promoten
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Provider

Het staat iedereen vrij om dat te doen, dat er niet over nagedacht wordt is het probleem van hij/zij/hun die de tattoo laat zetten.
In elk geval mogen ze met tattoo niet meer binnen in de Japanse onsen (mochten ze dat willen).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
Bedankt: 756 keer
Provider
Te Koop forum

Van een tattoo heeft doorgaans niemand last, en draagt de maatschappij geen kosten. Drank of sigaretten daarentegen kosten ons allen bakkenvol geld, veroorzaken veel drama's wegens ziekte, ongevallen, you name it.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
heist_175
Moderator
Moderator

woutervh schreef: 3 maanden geleden Ik erger me sowieso al blauw aan de normalisatie van tattoo's. Je schildert uw lijf vol met iets wat je nu leuk vindt, maar binnen 50 jaar loop je nog rond als een half vergaan schilderij.
Esthetisch doet iedereen wat ie wil.
Maar door giftige stoffen in uw lijf te spuiten, gaan de kosten voor de SZ natuurlijk omhoog.
on4bam schreef: 3 maanden geleden Het staat iedereen vrij om dat te doen, dat er niet over nagedacht wordt is het probleem van hij/zij/hun die de tattoo laat zetten.
Conceptueel heb je gelijk.
Maar door het solidariteitsprincipe betaal ik dus mee voor de verslechterde gezondheid van de marginalen met tattoos.

De promotie is trouwens niet enkel door Pommelien, al te vaak wordt er in TV-programma's reclame voor gemaakt. Recent nog in DIW: komt er een of andere kwiet wiens lijf volgekliederd is en gaat Ella erop in.
Doe een t-shirt met lange mouwen aan om dat te bedekken. Jakkes.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

heist_175 schreef: 3 maanden geleden Maar door het solidariteitsprincipe betaal ik dus mee voor de verslechterde gezondheid van de marginalen met tattoos.
Ik betaal ook mee voor rokers, alcoholisten, enorme mensen (dik mag je niet meer zeggen zeker?)...
Van een tattoo heb ik geen last, van rook wel, van lastige zatlappen ook en je wil niet naast een "enorme" zitten op openbaar vervoer, bioscoop of andere plaats met vaste zitjes. De tattoo valt dus nog mee :wink:
Bye, Maurice
heist_175
Moderator
Moderator

on4bam schreef: 3 maanden geleden Ik betaal ook mee voor rokers, alcoholisten, enorme mensen
De lijst is véél langer: drugsgebruikers, antivaxxers, skiërs en snowboarders, ...
Maar een tatoeage blijft wel altijd zitten, dus het vergif blijft heel uw leven uw organen belasten.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Als we dat als criterium gaan beginnen gebruiken is het hek van de dam.
Laat iedereen toch zijn stukje 'fout' doen aub...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 3 maanden geleden Laat iedereen toch zijn stukje 'fout' doen aub...
Helemaal akkoord, maar een kiek van 18 dat beslist om zijn/haar lijf vol te kliederen omdat ze nu iets "cool" vinden of om erbij te horen zal mooi staan in het rusthuis (bij wijze van spreken). Als je dan al wil fout doen, kleur uw haar, doe iets met uw kleren, doe iets met uw kamer, uw huis, uw wagen, uw bril, ......
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

En wie ben jij om dat te bepalen?
Ik heb daar ook een mening over, maar die is compleet irrelevant. Er moet minder bemoeienis zijn, niet meer.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik bepaal niets. Ik heb 3 kinderen die ik wil beschermen tegen de boze buitenwereld, en erger me dus onder meer aan het vergoeilijken van tattoos.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Provider
Te Koop forum

woutervh schreef: 3 maanden geleden Ik erger me sowieso al blauw aan de normalisatie van tattoo's. Je schildert uw lijf vol met iets wat je nu leuk vindt, maar binnen 50 jaar loop je nog rond als een half vergaan schilderij.
never forget: het sterrenmeisje :lol:
heist_175 schreef: 3 maanden geleden Maar door het solidariteitsprincipe betaal ik dus mee voor de verslechterde gezondheid van de marginalen met tattoos.
zolang het tattoos zijn die niet heel je gezicht bedekken (en dus een excuus vormen van "ik kan geen job vinden"), stoort het me niet echt.
on4bam schreef: 3 maanden geleden Ik betaal ook mee voor rokers, alcoholisten, enorme mensen (dik mag je niet meer zeggen zeker?)...
Van een tattoo heb ik geen last, van rook wel, van lastige zatlappen ook en je wil niet naast een "enorme" zitten op openbaar vervoer, bioscoop of andere plaats met vaste zitjes. De tattoo valt dus nog mee :wink:
als dikzak (helaas) geef ik je toestemming om gewoon dik te zeggen hoor, niet iedereen gaat lopen janken over feiten :)
maar van een tattoo kan je bv ook last hebben: als iemand zijn gezicht vol heeft met tattoos, en jij met een kleine zit,
mag je die kleine gaan uitleggen van "nee, dat is geen monster" enzo....
verder klopt je redenering wel gewoon, maar het is dus -ook met tattoos- een redenering van: iedereen kan er al dan niet last van hebben, afhankelijk van de precieze situatie.

het geheel toont wel aan dat we steeds minder verdraagzaam worden: of je nu rookt, drinkt, tattoos zet, of urban running wil gaan doen (om ook maar wat gezonders -maar zeker gevaarlijk- erbij te zetten in de lijst).... zolang je niemand ermee lastigvalt, moet het allemaal gewoon kunnen.
als het puur is om te shockeren, of om er iemand mee lastig te vallen, dat is dan natuurlijk een andere zaak, en de discussie van wie meebetaalt voor wat is ook een andere (want uiteindelijk zullen we ontewijfeld meer aan overheidspensioenen betalen dan aan gedeelde ziekenzorg, niet?)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 3 maanden geleden Ik bepaal niets. Ik heb 3 kinderen die ik wil beschermen tegen de boze buitenwereld, en erger me dus onder meer aan het vergoeilijken van tattoos.
Met de opvoeding van uw 3 kinderen doe je wat je wil, maar ik kan me wel voorstellen dat daar ook wel iets in zit waar ik het niet mee eens ben... als we dus zo gaan beginnen...
Zijn er echt geen andere dingen in uw leven om u zorgen over te maken ?
:beerchug: Trouwens, enig idee wat uw drie kinderen mij kosten ? :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator

Joe de Mannen schreef: 3 maanden geleden enig idee wat uw drie kinderen mij kosten
Dat zijn geen kosten, maar investeringen in de toekomst.
Een deel van de investering wordt gedragen door de ouders (en familie etc) en een deel door de staat via belastingen etc.
Inkt in uw lijf spuiten is geen investering, maar verminking.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

en erger me dus onder meer aan het vergoeilijken van tattoos.
heist_175 schreef: 3 maanden geledenInkt in uw lijf spuiten is geen investering, maar verminking.
Alweer: So?
Mannekes toch "I wish I had your problems"
Waar een mens zicht druk in kan maken zeg. :roll:
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

heist_175 schreef: 3 maanden geleden
Joe de Mannen schreef: 3 maanden geleden enig idee wat uw drie kinderen mij kosten
Dat zijn geen kosten, maar investeringen in de toekomst.
Dat dachten de ouders van Dutroux ook waarschijnlijk. Dat rendement "voor later" is wel wat tegengevallen.

Kwestie van ook wat te overdrijven.

De extra kost van wat inkt waardoor er mogelijk later gezondheidsproblemen zijn zal het verschil niet maken. Trouwens, ondertussen werd de tattoo artiest betaald en heeft die belastingen betaald en bijgedragen aan de maatschappij. Zijn er dan toch serieuze gezondheidsproblemen sparen "we" misschien wel uit op pensioenen. :wink:

In short, live and let live. Er zijn ergere dingen om je aan te ergeren.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Voor mijn part zet iedereen zich vol maar ik heb na lang nadenken nog altijd niets gevonden dat zo speciaal is dat ik het op mijn lijf zou zetten.

De uitleg is ook vaak dat je dan uniek bent maar dat is zever want ondertussen ben je veel unieker zonder tatoo's. Als iedereen het heeft is het niet meer cool maar gewoon een teken van het nalopen van een trend. Helaas voor hen een trend die je niet meer kan uitwissen. Voor het leven verminkt dus.

Punt 2 is dat enkel degene met de tatoo de tatoo mooi vindt. Daarom lopen ze ermee te koop in korte mouwen en kledij die de tatoo toont terwijl de meeste mensen uit plaatsvervangende schaamte wegkijken.

Veel van die tatoos zijn dan nog eens onzin of zaken die iemand anders niet verstaat. Voor hen is het dus gewoon een lelijke vlek, iets dat meer opvalt dan een litteken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zeker punt 2 is zeer discutabel, maar soit.

J.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dizzy schreef: 3 maanden geleden Punt 2 is dat enkel degene met de tatoo de tatoo mooi vindt. Daarom lopen ze ermee te koop in korte mouwen en kledij die de tatoo toont terwijl de meeste mensen uit plaatsvervangende schaamte wegkijken.
Projectie?
Misschien toch efkes melden dat er mensen zijn met andere meningen dan de jouwe.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Provider
Te Koop forum

vergeet niet dat er ook best mooie tattoo's zijn en dat je tegenwoordig zelfs as van een overleden dierbare in een tattoo kan laten verwerken (of dat een goed/gezond idee is, is een andere zaak).... maar er zijn dus wel redenen voor sommigen om wél een tattoo te nemen en daar ook een betekenis achter te hebben.
natuurlijk heb je er ook anderen die de naam van een lief laten tattoeren en daarna op zoek kunnen bij first dates naar anderen met dezelfde naam, maar idioten heb je in alle categorieen :)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Mijn punt is dat een kind/jeugdidool als Pommelien Thijs actief het zetten van tattoos aanmoedigt op haar concerten. Heel veel pubers/kieks kijken hiernaar op en zullen dit dus de normaalste zaak ter wereld vinden.

Ik ga het anders stellen. Velen hadden jeugdidolen. Posters, gadgets en ander fanmateriaal waren de heiligste zaken in een tienerkamer. Hoeveel van deze toenmalige tieners stallen pakweg 10 jaar later nog steeds deze gadgets uit in hun huis of vitrinekast. Veel belandt op zolder, in de vuilbak of bij de kringloopwinkel. Ik heb niets tegen tattoos in het algemeen (maar heb er ook niets mee, maar elk doet wat hij niet laten kan), maar een idool dat haar volgers oproept zich te verminken (want dat is het wel) is me een brug te ver.
Dat ze zich bij posters, stickers, boterhamdozen of een kledinglijn houdt...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 811 keer
Bedankt: 276 keer
Provider
Te Koop forum

Hoe zou het nog zijn met… het Sterrenmeisje? | Knack Focus

Pommelien ziet toch ook hoe jong haar publiek is? Ik vind dat toch ook maar onverantwoord als je je fans daartoe manipuleert en zelfs geen opvolging voorziet. Het krijgt zo een serieuze cult vibe met een permanent brandmerk van de leider op de volgers.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 270 keer

Energieakkoord en dan vooral de kilometervergoeding verhogen. Waar zijn we mee bezig zeg, wat een “Er wordt teveel verspild, we zullen er voor zorgen dat ze dat kunnen blijven doen” maatregelen.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 73 keer

Er is geen geld dus er mee strooien is geen oplossing maar wat ik vooral wraakroepend vind is dat het miljard energiesteun aan de bedrijven dat eind vorig jaar is goed gekeurd dood gezwegen wordt terwijl de bedrijven al heel wat minder betalen voor bv electriciteit dan de particulier... Als er geen geld is is daar ook geen geld voor...
Het is echt heel duidelijk geworden dat deze regering niets anders doet dan onze sociale zekerheid afbreken om het tekort weg te werken en langs de andere kant aan de bedrijven uitdeelt...
Ik had gehoopt met links en rechts id regering dat beide kranen zouden dicht gezet worden, helaas mis gehoopt....

Tom
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 845 keer
Bedankt: 382 keer

NuKeM schreef: 3 maanden geleden Energieakkoord en dan vooral de kilometervergoeding verhogen. Waar zijn we mee bezig zeg, wat een “Er wordt teveel verspild, we zullen er voor zorgen dat ze dat kunnen blijven doen” maatregelen.
Is dat dezelfde regering die nu thuiswerken wil promoten en recent thuiswerken voor de eigen ambtenaren terug aan banden wou leggen? Of is het ene een federale maatregel en de andere een Vlaamse?

edit: idd federaal gaat men het blijkbaar promoten voor werkgevers in de privé en Vlaemsch vanaf voorjaar 2026 terug beperken voor de eigen diensten. :roll:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 3 maanden geleden
Dizzy schreef: 3 maanden geleden Punt 2 is dat enkel degene met de tatoo de tatoo mooi vindt. Daarom lopen ze ermee te koop in korte mouwen en kledij die de tatoo toont terwijl de meeste mensen uit plaatsvervangende schaamte wegkijken.
Projectie?
Misschien toch efkes melden dat er mensen zijn met andere meningen dan de jouwe.
Klopt, is enkel mijn eigen mening en gebaseerd op eigen ervaring. De tatoo die zo mooi is dat de persoon mooier is met tatoo dan zonder is eerder een zeldzaamheid. Ik denk dan aan mensen die een litteken wat minder opvallend willen maken bvb.

Dat er speciale betekenis achter kan zitten geloof ik ook goed maar die betekenis kan een ander moeilijk weten. Voor hen is het dus een betekenisloze vlek op wat voorheen perfecte huid was maar het nooit meer zal worden. Zonde.

Soit, iedereen mag een tatoo nemen want de gevolgen zijn voor die persoon en de rest is niet verplicht het mooi te vinden. Misschien bekijk ik het zo omdat ik het menselijke lichaam op zich mooi vind, ermee knoeien is dus onnodig en zelden een verbetering.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”