Deurbel met gong

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 18 keer

Hi
Daar ze buitenmuur isolatie en crepi hebben geplaatst.
Wil ik van de gelegenheid gebruik maken om mijn deurbel knop buiten te vervangen door een nieuw model.
Beneden hangt erin de 3de plaats een gong.
Ik zou de gong willen behouden en ik ga op het verdiep mijn bureau maken. Dus veel kans dat ik de gong niet ga horen.
Het is een 2 draad bel.
Welke video bel zou ik kunnen gebruiken samen met de gong zodat ik niet constant mijn gsm moet ney
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 5 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

heb je google speakers of alexa speakers?
ik heb een google bel en beide mijn alexa en google nest/home slimme speakers doen binnen dingdong als er iemand aanbelt. ik hoor het gebel dus heel goed overal in huis,
in tegenstelling tot mijn normale deurbel die enkel vanuit de keuken klinkt.
als je een google met schermpje hebt kan je zien wie er aan de deur staat ( heb ik niet maar zal ook wel ok werken)
deze bel onthoud video van de gebeurtenissen de laatste 3 uur gratis om te kijken via je telefoon of tablet, en voor langer , heb je een betaald abonnement nodig.
je kan spreken via je gsm met de persoon aan de deur ook ( of dus met een google apparaat met schermpje) en de bel kan je telefoon in de bewegingsmelding ook zeggen of de persoon een pakje vastheeft.

ik heb wel mijn gewone bel ernaast laten hangen omdat ik huur.
de stroom voor de wifi bel komt van een klein transformatortje verstopt in de verlichtinsarmatuur iets hoger erboven, niet uit mijn normale bel
of de google bel een klassieke gong kan aansturen met zijn intern contact kan ik niet direct zeggen. mogelijks wel want hij heeft een ingebouwde batterij alleszinds, die is om het drukken te kunnen overbruggen zonder uit te vallen omdat de spanning dan even weg is denk ik?

alleszinds , dit model werkt over wifi, die moet op die plaats dus wel sterk genoeg zijn van signaalsterkte.
heb ze ooit niet veel betaald op de rommelmarkt en ben er intussen al 'n paar jaren tevreden van. ik zou ze dus anderen ook aanraden. nieuw zijn ze wel niet de goedkoopste
enkel als het heel hard vriest, valt ze soms uit, omdat de ingebouwde batterij dan te koud is om op te laden, en mijn transfo niet genoeg stroom kan leveren. dus niet perfect
integreren in homeassistant kan ermee , maar is niet supersupereenvoudig

hoop dat dit wat nuttige info is voor u. hou ons hier eventueel alleszinds op de hoogte van hoe je het juist bij jou gaat doen en of het goed lukt zo :--D
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Ik heb de Eufy deurbel.
De drukknop met camera krijgt zijn spanning van de drukknop.( maar kan ook op batterij werken)
De gong blijft ook werken.

Binnen in huis heb je een basisstation met een HD ( zal wel een geheugenkaartje zijn) die de beelden opslaat en waarin ook een "gong" zit.
Dit basisstation kan ook verbonden worden met je wifi, zodat je ook je GSM beld als er iemand aanbeld.
Via je gsm kan je ook praten met de beller.

Beelden van bewegingen en aanbellen worden gratis opgeslagen op het basisstation.

Wel zit er wat vertraging op. Het belsignaal komt vrij snel door op je gsm.
De melding van bewegingen bij je deur zouden wat sneller mogen komen.

Mvg
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Bedoel je de oude gong.
Ik heb 2draden die uit de muur komen voor de drukknop
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 37 keer

Een Google deurbel kan een klassieke gong aansturen naast de notificaties via de app. Je moet de bel dan bedraad aansluiten via een transformator en de gong daartussen plaatsen. Zo werkt dat hier thuis zonder enig probleem.
Instructievideo:

Daarnaast is er ook integratie om bvb Sonos speakers als going te gebruiken (tegelijkertijd). Handig als je bvb in de tuin zit.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

glda19 schreef: 3 maanden geleden Bedoel je de oude gong.
Ik heb 2draden die uit de muur komen voor de drukknop
Inderdaad op de twee draden staat een spanning. De drukknoppen van zowel Eufy, als die van Google (denk ik), trekken zo weinig stroom dat de gong binnen in huis geen lawaai maakt. Bij het indrukken van de drukknop wordt de gong in huis bediend en een signaal uitgestuurd naar je GSM.

Als in je zekeringkast een transformator zit met een spanning tussen de 12 en 24 V moet het normaal gezien wel werken.

Trouwens de Eufy deurbel kan je ook koppelen aan Google home.
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 21 keer

Hier ook de Google deurbel, werkt goed. Hier is die verbonden met een oude mechanische deurbel uit de jaren 70, zo een harde schoolbel :) Enig nadeel is dat wanneer de batterij van de deurbel vol is die mechanische bel een redelijk hoorbaar zoomgeluid maakt. Dan zet ik de zekering af tot de batterij weer bijna leeg is, het belsignaal komt toch toe via de gsm, speakers en beeld via Google Nest Hub.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 37 keer

Met de laatste google home software kan je intussen switchen tussen “electronic” en “mechanical” in de chime settings. Misschien lost de switch naar mechanical dat zoemprobleem op?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hier op 2 locaties hetzelfde type EZVIZ-deurbellen, allen aangesloten op de oude trafo-draadjes en gong.
Op de éne locatie gaat zowel de elektronische (wifi) gong als de klassieke gong, op de andere locatie enkel de elektronische.
Voor zover ik weet zijn beide op dezelfde manier aangesloten (door in de klassieke gong een elementje toe te voegen - geen idee wat het juist doet).

Je kan dus niet met zekerheid zeggen wat wél of niet gaat werken denk ik...
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Hier ook EZVIZ DB1C. Werkt behoorlijk, maar niet altijd even top (maar ligt mogelijk ook aan gsm). Ondersteunt Onvif (wordt continu op NVR opgenomen, vond ik belangrijk).

Is ondertussen al de 2de. De 1ste begon na meer dan 5 jaar te haperen en heb ik recent vervangen. (Was in aanbieding en geen zin om te debuggen en gewoon nieuwe besteld (time is money))

Elektronische chime heb ik ook, maar nooit aan het werken gekregen (eigenlijk ook niet geprobeerd). Mogelijk/waarschijnlijk probleem dat ze op aparte VLAN's zitten (maar dus nooit uitgezocht).
blatruwe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 47 keer
Provider
Te Koop forum

Hier een reolink die communiceert met HA. In HA een automatisatie geschreven die gedurende 500ms een contact van een shelly sluit die de klassieke bel doet rinkelen. Zo kan ik er voor zorgen dat de klassieke bel gedurende een bepaalde periode wel of niet meewerkt.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Thx voor de informatie even in verdiepen

Toegevoegd na 1 uur 37 minuten 16 seconden:
meon schreef: 3 maanden geleden Hier op 2 locaties hetzelfde type EZVIZ-deurbellen, allen aangesloten op de oude trafo-draadjes en gong.
Op de éne locatie gaat zowel de elektronische (wifi) gong als de klassieke gong, op de andere locatie enkel de elektronische.
Voor zover ik weet zijn beide op dezelfde manier aangesloten (door in de klassieke gong een elementje toe te voegen - geen idee wat het juist doet).

Je kan dus niet met zekerheid zeggen wat wél of niet gaat werken denk ik...
Welk type?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

EZVIZ DB1 Pro en EZVIZ Chime II. Een jaar geleden samen voor € 49,95 gekocht via iBood.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

@meon

Welke merkt en type gong heb je en op welk voltage werkt het systeem
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”