VOIP op Fritzbox?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 813 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb momenteel fastfiber naar tevredenheid.
Maar ik zit met een student in huis en zie dat proximus daarvoor een mooie aanbieding heeft. Alleen is de vaste lijn dan weg.

Nog niets zeker, maar ik ben me wat aan het inlezen ivm voip. Ik ben al klant bij OVH voor hosting en hun tarieven zijn zeer interessant, dus die heeft mijn voorkeur voorlopig.
Maar dan...
Ik heb een gewone telefoon en nog een wandeltelefoon, maar beiden zijn gewoon klassiek.
Heb ik het juist voor dat ik mijn Fritzbox 4050 kan gebruiken als 'telefooncentrale' voor OVH? (net zoals fastfiber dat nu doet denk ik)
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 1273 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn Fritzbox staat in een hoek van het huis, daarom gebruik ik die niet als telefooncentrale.
Ik heb een Siemens Gigaset als telefooncentrale ergens centraal in huis gezet en ik heb "overal" dekking.
Los van het feit dat bijna alles via GSM gaat tegenwoordig.

En als je tarieven van OVH interessant vindt, check dan de uitgaande tarieven bij betamax eens.
Maar opnieuw: als DIGI een abonnement heeft met ongelimiteerd bellen voor €5, wat kan betamax daar nog aan toevoegen?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 813 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb nu fastfiber 150/50 aan €35/maand, inclusief vaste lijn.
Proximus biedt een studenten abonnement aan, 500/100 voor €29.
Dus €6/maand minder voor sneller down en up. Aangezien al onze gsm's een VPN naar huis hebben is die hogere upload zeker mooi meegenomen.

Blijft dus enkel die vaste lijn over. Bij OVH kost dat ongeveer €1,20/ maand, dus nog altijd een kleine €5/maand minder voor meer.

Nu zijn mijn 2 telefoons bedraad aangesloten en werken correct door de SIP gegevens in te vullen in de fritzbox.
Vandaar mijn vraag, zou het even eenvoudig kunnen werken met een provider zoals OVH?

Waarom een vaste lijn? Als ik niet thuis ben en ik wil mijn kinderen bellen is dit noodzakelijk. Zelfs al is 1 van de 2 compleet vergroeid met haar gsm, toch slaag ik er altijd in om hen te bellen als die gsm net eens niet bij haar was. :roll: Bellen vanaf dat toestel is compleet bijzaak.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1061 keer
Bedankt: 3920 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

cadsite schreef: 4 maanden geleden Ik heb momenteel fastfiber naar tevredenheid.
Maar ik zit met een student in huis en zie dat proximus daarvoor een mooie aanbieding heeft. Alleen is de vaste lijn dan weg.
Voor zover ik het begrijp is Fastfiber (ex Belgian Telecom) dezelfde firma als VoipTiger.com
Het zou mij dus niet verbazen dat jij nu in feite vaste telefonie (VoIp) hebt van VoipTiger ...

Ik zou eens mijn licht opsteken bij de Helpdesk van Fastfiber, of je uw huidige VoiP account niet gewoon kan houden als je weggaat.
Dan moet er niets veranderen, ook niet in de FritzBox ...
cadsite schreef: 4 maanden geleden Vandaar mijn vraag, zou het even eenvoudig kunnen werken met een provider zoals OVH?
Ja, dat werkt met gelijk welke VoIP account, je kan er zelfs 20 accounts/telefoonnummers ingeven :-D .
heist_175 schreef: 4 maanden geleden En als je tarieven van OVH interessant vindt, check dan de uitgaande tarieven bij betamax eens.
Als het de bedoeling is om vooral telefoons te ontvangen, dan is Betamax natuurlijk geen oplossing.
En uitbellen via Betamax met een belgische CLI is de laatste tijd ook problematisch geworden?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”