digicorder uitfasering
-
M_016
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 113 keer
Ik stel mij de vraag
of op 7/4/26 overschakelen van de aangekochte Telenet digicorder naar een 1 jaar gratis gehuurde Telenet TVbox om verder gebruik te kunnen maken van de Telenet TV app
of voorlopig de destijds aangekochte Telenet digicorder te behouden en voorlopig - althans voor sommige zenders zonder eigen app - gebruik te maken van de TV app van TV Vlaanderen (1 maand gratis) en eventueel op korte/middellange termijn nog enkel van deze TV Vlaanderen app (max. 2 toestellen gelijktijdig) nog gebruik te maken
is de beeldkwaliteit/betrouwbaarheid van de TV Vlaanderen TV app OK en de lijst van de zenders up to date?
https://www.tv-vlaanderen.be/zenderlijsten/app-tv/
of op 7/4/26 overschakelen van de aangekochte Telenet digicorder naar een 1 jaar gratis gehuurde Telenet TVbox om verder gebruik te kunnen maken van de Telenet TV app
of voorlopig de destijds aangekochte Telenet digicorder te behouden en voorlopig - althans voor sommige zenders zonder eigen app - gebruik te maken van de TV app van TV Vlaanderen (1 maand gratis) en eventueel op korte/middellange termijn nog enkel van deze TV Vlaanderen app (max. 2 toestellen gelijktijdig) nog gebruik te maken
is de beeldkwaliteit/betrouwbaarheid van de TV Vlaanderen TV app OK en de lijst van de zenders up to date?
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 3911 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Neen ...splinterbyte schreef: 4 maanden geleden Zouden ze ook een filter plaatsen bij klanten die overgeschakeld zijn naar de tvbox (en geen CI+ kaart hebben)?
- zolang je betaalt voor TV zullen ze geen filter plaatsen, want met je TV abbo heb je nog altijd recht op het Compact Signaal.
- ik heb ook geen weet dat Telenet zomaar filters plaatst na stopzetten (TV-) abonnement, en indien zo kan het maanden duren.
- het is wel zo dat bij de klanten die overgaan naar BASE, de technieker een TV filter moet steken (tenzij je een kiest voor self-install).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
boulder
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
- Bedankt: 284 keer
Ik denk dat het meer zal zijn dan dat compact signaal.neils1108 schreef: 4 maanden geleden M'n vraag is nu waarover we ons zorgen maken? Als de interactiviteit niet uw grootste zorgen is, is er nog geen reden tot paniek. Telenet gaat dat compact signaal nog zeker 4 jaar onderhouden. En je betaalt minder dan de meeste klanten met de 'TV-Box'. Misschien enigste nadeel is als je de EPG vaak gebuikt, want dat verdwijnt denk ik ook eind 2026.
Je gaat geen 22€/maand betalen als je daarvoor enkel de zenders in SD terugkrijgt, want dat is wat het compacte signaal echt is, versies van VTM, VTM2 en co die in lage SD kwaliteit op de kabel zitten.
Via DVB-C kan je echter ook gewoon de zenders hebben, zoals bijv. VTM in HD kwaliteit met iets van een 10 Mbps.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
Fluppeke
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 25 keer
Tn dreigt ermee de opnamefunctie van digicorders uit te schakelen. De vraag is dus niet alleen hoelang DVBC nog zal bestaan maar eerder of en hoelang de gekende digicorder nog functioneel is. Zonder EPG en zonder opnamefunctie is de functionaliteit nogn minder dan een digibox waarbij ook nog meer en meer zenders zullen verdwijnen. Voorlopig zijn het dreigbrieven en evalueert TN nog wanneer het welke stappen neemt. Van zodra genoeg mensen de TVbox genomen hebben zal het snel gaan... De bedoeling is te cashen door internet te verkopen aan tv only klanten en dus meer opbrengsten te hebben per klant. Er is geen enkele technische reden om de app op zwart te zetten voor klanten met digitale tv zonder tv box..
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
splinterbyte
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 163 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik ken (oudere) mensen genoeg die tevreden zijn met dat "compact signaal" SD aanbod (hun ogen zijn toch niet zo goed meer en/of ze kijken voornamelijk VRT) voor die prijs want ze hebben dan geen internet en apps nodig wat dan duurder komt en ook complexer/onstabiel is.
Gewoon TV aan en je hebt instant stabiel beeld en zappen is eenvoudig met 1 afstandsbediening. Opnames maken doen ze niet.
-
philippe_d
- Moderator

Waar heb jij gelezen dat Telenet ermee "dreigt" om de opnamefunctie uit te schakelen?Fluppeke schreef: 4 maanden geleden Tn dreigt ermee de opnamefunctie van digicorders uit te schakelen. De vraag is dus niet alleen hoelang DVBC nog zal bestaan maar eerder of en hoelang de gekende digicorder nog functioneel is. Zonder EPG en zonder opnamefunctie is de functionaliteit nogn minder dan een digibox waarbij ook nog meer en meer zenders zullen verdwijnen. Voorlopig zijn het dreigbrieven en evalueert TN nog wanneer het welke stappen neemt.
Voorlopig ziet het "stappenplan" er als volgt uit:
- Vanaf 7 april kan je de Telenet TV-app en -website niet meer gebruiken.
- In de zomer verlies je ook toegang tot de TV-theek en je extra entertainment (zoals Streamz, Play More, Passion XL en Netflix).
- In het najaar stopt Terugkijk TV en gaat je TV-gids maar twee dagen vooruit. Je kan dan alleen nog live tv-kijken en opnemen.
De opnamefunctie zal wel beperkt worden, gezien de interactiviteit wegvalt en de EPG (die je nodig hebt voor opnames) maar 2 dagen vooruit zal gaan (via DVB-C).
TV-gids volledig uitschakelen zouden ze ook kunnen, ook als ze geen metadata meer meegeven met het DVB-C signaal, maar daar is op dit ogenblik geen sprake van.
Jammer dat er geen methode bestaat om de oude digicorders te laten scannen naar het Compact Signaal. Want dat zou een mogelijkheid geven om toch nog live te kijken en op te nemen (zij het in SD kwaliteit)
-
boulder
- Elite Poster

Ben je zeker dat het over "compact TV signaal" gaat?splinterbyte schreef: 4 maanden geledenIk ken (oudere) mensen genoeg die tevreden zijn met dat "compact signaal" SD aanbod (hun ogen zijn toch niet zo goed meer en/of ze kijken voornamelijk VRT) voor die prijs want ze hebben dan geen internet en apps nodig wat dan duurder komt en ook complexer/onstabiel is.
Gewoon TV aan en je hebt instant stabiel beeld en zappen is eenvoudig met 1 afstandsbediening. Opnames maken doen ze niet.
Dat betekent dus dat VTM in zwakke SD kwaliteit is?
Dan moeten die echt wel héél slechte ogen hebben om dat niet op te merken, want ze hadden al lang met een CI+ module kunnen kijken en dan gewoon in de beste kwaliteit kunnen kijken.
Ik ken wel wat oudere mensen, maar ik ben er nog geen tegengekomen die van dat compact signaal "genieten".
Waarom zouden ze ook?
Ook als je een CI+ module hebt gekocht betaal je 22€/maand, de prijs per maand blijft dus exact dezelfde maar je hebt de perfecte kwaliteit.
- raf1
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 2036 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ja, zenderlijst is up-to-date en de beeldkwaliteit is 1080p50 @ 6,3 Mbps voor de HD-kanalen en 576p25 @ 2,6 Mbps voor SD-kanalen.M_016 schreef: 4 maanden geleden is de beeldkwaliteit/betrouwbaarheid van de TV Vlaanderen TV app OK en de lijst van de zenders up to date?
Het gaat om een overeenkomst van onbepaalde duur, dus je kan het uitproberen en daarna opzeggen.
-
splinterbyte
- Elite Poster

Ja en ze hadden niet eens door dat VTM bv. niet in HD is. Als je op 3m afstand van een 43" TV zit is dat eigenlijk wel acceptabel vind ik.
Die CI+ module koste overigens 70 euro en de TV moet het aankunnen ook.
-
Flup
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 59 keer
@Philip D. Ik dacht dit gelezen te hebben in een brief (scan) die Telenet rondstuurde. Het heeft ook een tijd op de website gestaan, maar is daarna terug aangepast (het zou gaan over cloudopnames ipv HDD opnames.) zie topic op Netweters https://www.netweters.be/t5/Hardware-in ... d-p/209922
Het feit blijft dat die mogelijkheid voor TN bestaat om mensen alsnog sneller over te laten schakelen. Kortom beweren dat je met een digicorder goed zit tot einde/afschaffing van DVB-C signaal, lijkt mij niet correct.
Het feit blijft dat die mogelijkheid voor TN bestaat om mensen alsnog sneller over te laten schakelen. Kortom beweren dat je met een digicorder goed zit tot einde/afschaffing van DVB-C signaal, lijkt mij niet correct.
Provider: Hey Telecom (150/15)
Modem/Router: Fritz!Box 6670 cable
TV: Mibox S TV en Chromecast Google TV
Modem/Router: Fritz!Box 6670 cable
TV: Mibox S TV en Chromecast Google TV
-
boulder
- Elite Poster

Die moeten echt wel slechte ogen hebben.splinterbyte schreef: 4 maanden geledenJa en ze hadden niet eens door dat VTM bv. niet in HD is. Als je op 3m afstand van een 43" TV zit is dat eigenlijk wel acceptabel vind ik.
Die CI+ module koste overigens 70 euro en de TV moet het aankunnen ook.
Op mijn 37" TV van 2012 zie ik al hoe slecht die SD kwaliteit wel is, op een 43" TV moet dat nog een pak erger zijn.
Die 70€ was ook maar eenmalig.
Ik heb die ergens in 2019 of 2020 gekocht.
70€ en ik heb er al 6 jaar plezier van, dat is dus een peulschil.
Waarschijnlijk zal ik er nog tot 2030 plezier van hebben.
Dat kost dan 60cent per maand.
Als dat er niet vanaf kan...
- lacer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 212 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Om correct te vergelijken moet je ook rekening houden met de kijkafstand.boulder schreef: 4 maanden geleden Op mijn 37" TV van 2012 zie ik al hoe slecht die SD kwaliteit wel is, op een 43" TV moet dat nog een pak erger zijn.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 25 keer
Zelf gebruik ik dagelijks TV Vlaanderen. Het is heel handig en bij mijn LG TV start het automatisch op als m'n TV opstart. In het buitenland nu wel nog niet uitgeprobeerd zal het volgende week eens proberen.M_016 schreef: 4 maanden geleden TV Vlaanderen (1 maand gratis) en eventueel op korte/middellange termijn nog enkel van deze TV Vlaanderen app (max. 2 toestellen gelijktijdig) nog gebruik te maken
Internet: edpnet
86 Down / 27 Up
Mobiel: hey! & Mobile Vikings
-
ITnetadmin
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 811 keer
Het uitschakelen van terugkijktv gaat wel zeer doen, dat geef ik toe.
Maar ik heb een gekochte digicorder en ben niet van plan die investering zomaar weg te smijten, het is al duur genoeg zo.
Ivm dat compact signaal: ik ken nog zo'n mensen.
Als je in de jaren 90 naar een 80cm beeldbuis keek, en nu naar een 32" tv (zoals je bij die mensen vaak ziet), dan zien ze echt niet dat VTM in SD is.
Maar ik heb een gekochte digicorder en ben niet van plan die investering zomaar weg te smijten, het is al duur genoeg zo.
Als je in de jaren 90 naar een 80cm beeldbuis keek, en nu naar een 32" tv (zoals je bij die mensen vaak ziet), dan zien ze echt niet dat VTM in SD is.
- Ratface
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 80 keer
Mijn ouders van '49 en '50 alvast vlot kunnen overtuigen telenet vaarwel te zeggen. Ze waren 30jaar klant met internet en televisie. Het stopzetten van de ondersteuning van de app was voor hen de druppel en een bewijs dat er geen rem meer zat op het graaien van telenet.
Voor internet had ik ze al een tijd geleden op Fastfiber gezet.
Voor internet had ik ze al een tijd geleden op Fastfiber gezet.
-
boulder
- Elite Poster

Jij denkt waarschijnlijk dat VTM in SD eruitziet zoals in de tijd van de eerste generaties digiboxen/digicorders.ITnetadmin schreef: 4 maanden geleden Het uitschakelen van terugkijktv gaat wel zeer doen, dat geef ik toe.
Toen was het weliswaar in SD, maar met een heel hoge bitrate.
Dat is nu niet meer het geval, dit beeld ziet er wazig uit, en de bitrate ligt erg laag, wat zich vertaalt in een wazig beeld.
Als je dat niet ziet, dan maakt kwaliteit voor jou niets uit.
-
ITnetadmin
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 811 keer
Ik garandeer u dat (een deel van) de oudere generatie dat niet ziet; I speak from experience.
-
boulder
- Elite Poster

Tja, er zijn ook mensen die vinden dat een brood een brood is, of het nu van de ene of van de andere bakker komt.
In elk geval, de SD van het compact signaal is niet te vergelijken met de SD van de eerste generatie van digicorders.
In elk geval, de SD van het compact signaal is niet te vergelijken met de SD van de eerste generatie van digicorders.
-
JonasRetro
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 3 keer
philippe_d schreef: 4 maanden geleden Jammer dat er geen methode bestaat om de oude digicorders te laten scannen naar het Compact Signaal. Want dat zou een mogelijkheid geven om toch nog live te kijken en op te nemen (zij het in SD kwaliteit)![]()
Jawel hoor, dit kan gewoon.
Heb dit ooit getest.
Je kan prima zappen, alleen heeft de interface op het compact signaal vreemde kuren.
Zoals zeggen op bepaalde nummer zender bestaat niet, maar je hebt beeld.
Om 100% zeker te zijn heb ik het net nog even getest op een gedeactiveerde AD-210 decoder:
Dus niet zenders gaan zoeken via het gekende menu via instellingen. Want dan moet je zenders kiezen via postcode, dat werkt niet.
Maar gewoon als decoder aanstaat:
BACK + LINKERPIJLTJE op de decoder indrukken, dan krijg je een menu zoals in attachment (de oude zoekmethode zoals destijds in de AD-200) en dan stem je af op compact signaal.
Tv gids werkt niet en ook tijdens het zappen geen programma vermelding, op de niet gekende zenders geeft het zelfs melding zender bestaat niet. Maar beeld springt er wel door en melding verdwijnt.
Wie dus gewoon wil zappen, is dit geen issue…
Deze decoder is wel jaren spanningsloos geweest, dus misschien werken daarom bepaalde functies slechter want VTM* werd nog weergegeven als Vitaya.
Edit: Ik had deze net nog is laten scannen op het normale signaal en zelfs hier werkt de EPG niet, maar nadien begon deze te automatisch te rebooten.
Deze op het normale signaal tijdje laten staan en toen ging de decoder updaten.
Nadien terug gescand op 290Mhz
De EPG werkt min of meer, hij werkt maar niet voor alle zenders.
Zenders die ook op het gewone signaal zitten werkt het prima.
Maar bijv op VTM (1) niet. Deze noemt op het 322Mhz kabelsignaal VTM HD. Hierdoor werkt deze (denk) ik niet, tijdens het zappen naar 1, prima beeld maar wel de melding ongeldige zender. Ook op de zender “Regionale zender” deze foutmelding en geen EPG, maar wel keurig beeld (op 322Mhz signaal, heeft deze de naam van de regionale zender).
Het lijkt als de naam van de zender niet identiek is kan de Digibox er niet mee overweg, niet tegenstaande heb je wel keurig beeld. Geen HD maar wel alle zenders van het compact signaal.
- Bijlagen
-
philippe_d
- Moderator

Bedankt voor deze geweldige (en eenvoudige) truuk.
Het werkt ook op de Digicorder (AD2200) met de laatste software
.
Het werkt ook op de Digicorder (AD2200) met de laatste software
- Zelfde fenomeen met een aantal "ongeldige" zendernamen, wel beeld.
- Ook alle radiozenders (van het Compact Signaal) werken, je kan de Digicorder dus op die manier ook blijven gebruiken als "DVB-C tuner"
- Opnemen gaat niet, maar dat is een (gekend) probleem met alle digicorders (dat wellicht opgelost zal worden met een software update). Zolang Telenet ook op het Compact Signaal de EPG data toevoegt ...
-
Steven7
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 39 keer
Juist nog iemand aan de lijn gehad. Ze kreeg bericht van telenet op haar toestel dat ze haar toestel moest omruilen.
In de winkel te Diest van Telenet werd gezegd dat vanaf 1/10 TV voor alle klanten die hun digicorder niet geruild hebben er geen TV meer mogelijk zou zijn.
Heeft er nog iemand dat verhaal al gehoord?
In de winkel te Diest van Telenet werd gezegd dat vanaf 1/10 TV voor alle klanten die hun digicorder niet geruild hebben er geen TV meer mogelijk zou zijn.
Heeft er nog iemand dat verhaal al gehoord?
-
crackjack
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik verschiet daar niet van. Heb weet van mensen die bellen naar Telenet en de helpdesker zegt vol verbazing: Volgens mij mochten die eigenlijk nu al niet meer werken. Het is duidelijk dat Telenet niet aan goede communicatie doet, zowel intern als extern. What else is new?
-
SpecialK
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik denk dat dat bewuste instructies zijn; het is makkelijker om aan de gemiddelde callcenter operator uit te leggen "dat die dingen niet meer goed werken" dan de nuance over interactiviteit, specifieke betaalpakketten, ... volledig uit de doeken te doen.
Net zoals Proximus callcenters al een tijdje de boodschap geven dat als je op VDSL blijft, je heel binnenkort een hoop problemen met de snelheid en de stabiliteit van de verbinding gaat krijgen, en dat je dus zo snel mogelijk naar fiber moet. Ah ja, en toevallig bieden we daar alleen de ietsje duurdere internetpakketten op aan.
Net zoals Proximus callcenters al een tijdje de boodschap geven dat als je op VDSL blijft, je heel binnenkort een hoop problemen met de snelheid en de stabiliteit van de verbinding gaat krijgen, en dat je dus zo snel mogelijk naar fiber moet. Ah ja, en toevallig bieden we daar alleen de ietsje duurdere internetpakketten op aan.
- meon
- Administrator

- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 780 keer
Bij m'n oma hebben ze vorige week ook "het netwerk verbeterd" met onderbreking als gevolg. Sindsdien werken de interactieve zaken niet meer op de digicorder (terugkijk-tv bvb). Heb daar maar de wissel gedaan naar de (opmerkelijk kleine!) tv-box. En floep, ineens werkt de telenet.tv-app ook weer! (met nog Wigo Home S-abonnement).
Bij m'n moeder hebben we nooit interactiviteit gehad wegens geen Telenet-Internet noch modem en zal er ook niet komen (TV Iconic of hoe noemen ze het). Dus als ze DVB-C uiteindelijk uitschakelen zal ook het moment zijn waarop ze stopt klant te zijn bij Telenet...
Een app-only leven is wel niet zo praktisch heb ik al gemerkt. Beeldkwaliteit (bitrate?) van dat TV-boxje ligt volgens mij toch hoger dan wat VRT MAX, Play aanbiedt; VTM GO valt nog mee. Hoe zit dat met Base TV via app? TV Vlaanderen is nog altijd maar 720p?
Bij m'n moeder hebben we nooit interactiviteit gehad wegens geen Telenet-Internet noch modem en zal er ook niet komen (TV Iconic of hoe noemen ze het). Dus als ze DVB-C uiteindelijk uitschakelen zal ook het moment zijn waarop ze stopt klant te zijn bij Telenet...
Een app-only leven is wel niet zo praktisch heb ik al gemerkt. Beeldkwaliteit (bitrate?) van dat TV-boxje ligt volgens mij toch hoger dan wat VRT MAX, Play aanbiedt; VTM GO valt nog mee. Hoe zit dat met Base TV via app? TV Vlaanderen is nog altijd maar 720p?
-
DarkV
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 183 keer
Die heeft toch internet nodig van Telenet ? Of heb je de middelgrote TV box (de kleine is 10x10x2, de middelgrote is 25x15x4 of zoiets) ?
Bij m'n vader heeft men de laatste weken al verschillende keren "het netwerk verbeterd"... al gebruikt die niets interactiefs (hij heeft ook nog geen voorstel gekregen om te switchen naar een nieuwe decoder)
-
Steven7
- Premium Member

Er kan dus voorlopig niet opgenomen worden of komt er om de x-aantal tijd een software-update?philippe_d schreef: 2 maanden geleden Bedankt voor deze geweldige (en eenvoudige) truuk.
Het werkt ook op de Digicorder (AD2200) met de laatste software.
- Zelfde fenomeen met een aantal "ongeldige" zendernamen, wel beeld.
- Ook alle radiozenders (van het Compact Signaal) werken, je kan de Digicorder dus op die manier ook blijven gebruiken als "DVB-C tuner"
- Opnemen gaat niet, maar dat is een (gekend) probleem met alle digicorders (dat wellicht opgelost zal worden met een software update). Zolang Telenet ook op het Compact Signaal de EPG data toevoegt ...
Steven
- raf1
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 2036 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Neen, de TV Vlaanderen-app is al een hele tijd 1080p50 @ 6 Mbps.
Telenet heeft gecommuniceerd dat de Digicorder nog heel het jaar 2026 zal ondersteund worden: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/17 ... -internet/
Andere verhalen die het bovenstaande tegenspreken zijn leugens. Telenet-medewerkers liegen erop los om hun minimumloon aan te vullen met een verkoopbonus.
Wat er na 2026 gebeurt, is nog niet beslist.
Als Telenet je Digicorder zomaar uitschakelt moet je klacht indienen. Telenet is namelijk wettelijk verplicht om elke nadelige wijziging aan een overeenkomst schriftelijk en minstens één maand op voorhand individueel aan elke betrokken klant te communiceren.
Dus zolang Telenet geen e-mail of brief stuurt met een concrete datum waarop er iets zou veranderen mag Telenet niets uitschakelen!
-
Steven7
- Premium Member

Ze zetten zelfs geen filter bij degenen die hun abonnement stop zetten.splinterbyte schreef: 4 maanden geleden Zouden ze ook een filter plaatsen bij klanten die overgeschakeld zijn naar de tvbox (en geen CI+ kaart hebben)?
-
splinterbyte
- Elite Poster

Tot er eens een technieker in de straat/buurt moet zijn voor een andere klant ofzo dan zet het systeem dat op z'n todo had ik eens gelezen... of zou dat nu toch veranderd zijn?Steven7 schreef: 6 dagen geleden Ze zetten zelfs geen filter bij degenen die hun abonnement stop zetten.
-
philippe_d
- Moderator

zie mijn antwoord van 4 maand geleden: viewtopic.php?p=1053812#p1053812
Als je de TV-Box neemt, betaal je nog altijd een televisieabonnement, waarbij - tot nader order - nog altijd de toegang tot het Comapct Signaal inbegrepen is.
Als je de TV-Box neemt, betaal je nog altijd een televisieabonnement, waarbij - tot nader order - nog altijd de toegang tot het Comapct Signaal inbegrepen is.