digicorder uitfasering

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
staaf
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb een vraag over de uitfasering van de digicorder.
Een familielid kijkt TV via digicorder. Deze zou niet meer ondersteund worden, dat is mogelijks geen punt. Echter tijdens vakanties wordt er via de app tv gekeken.
Nu schrijft telenet dat ze de functionaliteit van de tv app ook wegnemen.
Hoe moet ik dit zien? Is dit enkel via de decorder? Of ook via een tablet etc....?

Zelf ben ik tv vlaanderen klant dus ben niet zo vertrouwd met de telenet spullen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 2038 keer
Recent bedankt: 15 keer

Vanaf 7 april 2026 zullen klanten met een Digibox, Digicorder of CI-module niet meer kunnen inloggen op https://www.telenet.tv of de Telenet TV-app voor Apple en Android.
Concreet kan je dan geen Telenet TV meer kunnen kijken via de website of app op je computer, tablet, smartphone of smart-tv.

Dit is een bewuste pesterij van Liberty Global (Telenet) om je richting een duurdere bundel met verplichte huurdecoder en verplicht internetabonnement te pushen.

Als alternatief kan je vanaf 7 april natuurlijk wel de apps van VRT MAX, VTM GO en Play gebruiken om Vlaamse tv te kunnen kijken op al je toestellen.

Op de Digicorder zelf zal je nog jaren kunnen blijven tv-kijken. Dit tv-signaal (DVB-C) zal Telenet niet snel uitschakelen. Telenet wil zeker vermijden dat klanten massaal vertrekken naar Proximus, Orange, Scarlet of TV Vlaanderen.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 113 keer

U kunt tot nader order (tot eind 2026?) nog verder gebruik maken van een destijds bij Telenet aangekochte digibox of digicorder om TV te kijken/TVprogramma's op te nemen
Vanaf 7/4/2026 kunt u evenwel geen gebruik meer maken van de Telenet TV app om via bv. smartphone/tablet/Apple tvbox/ Google TV streamer/.... TV te kijken

viewtopic.php?t=68110
viewtopic.php?t=65987
staaf
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Internet wordt geleverd door Telenet, daar zal het probleem niet zitten.
Het is dus wel zoals ik al vreesde, de app functie wordt gewoon gedisabled als je niet hun box aanschaft.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Je kan die nieuwe decoder niet aanschaffen, je moet die huren in een dure internet+tv bundel.
Zoals ik zei, dit zijn pesterijen van een Amerikaanse miljardair om nog meer geld uit de zakken van de Vlaamse tv-kijker te kloppen.

Ik kan je familie alleen maar aanraden om voor 7 april alles weg te halen bij Telenet.
Wie hierin meegaat, is een dweil.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 707 keer
Bedankt: 791 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Inderdaad, dat zou ook mijn reactie zijn, zo'n misprijzen voor de eigen klanten die men jaarlijks een leuke prijsverhoging biedt. Ga via internet of eventueel nog TVV en je bent goedkoper af. Maar ja, de Belg betaalt graag.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
Bedankt: 386 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je krijgt 1 jaar gratis, dus 6 april 2026 overstappen en 5 april 2027 telenet buiten.
Ratface
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 80 keer

1 jaar gratis wat?
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 23 keer

... en waarom zou je daar een jaar mee wachten?
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Je krijgt 1 jaar gratis huur.
Wachten omdat het (zonder huurkost) nog duurder elders is als je dezelfde zenders wil.
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 5 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ik dacht wel dat de bij DVB-C inbegrepen stingray muziek zenders niet beschikbaar zijn op de nieuwe tvbox, kan iemand dit bevestigen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 3912 keer
Provider

staaf schreef: 4 maanden geleden Een familielid kijkt TV via digicorder. Deze zou niet meer ondersteund worden, dat is mogelijks geen punt. Echter tijdens vakanties wordt er via de app tv gekeken.
Nu schrijft telenet dat ze de functionaliteit van de tv app ook wegnemen.
Gezien deze persoon nu al Telenet internet + TV heeft, kan hij gewoon zijn digicorder vervangen door een TV-Box.
Gezien je de TV-Box één jaar gratis krijgt, verandert voor deze persoon niets.
Of zelfs goedkoper indien hij nu de digicorder huurt...

Op die manier zal hij na 7 april de TV-App verder kunnen gebruiken
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
strife
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn ouders zitten in een gelijkaardig parket. De TV-box, dat niet meer is dan een IPTV steaming doos, vereist ook een internet connectie. Indien je ouders geen "vaste" internet verbinding hebben en misschien enkel mobiel internet gebruiken, dan zal de TV-box niet werken. Of de internet verbinding van Telenet zelf noodzakelijk is of van een andere ISP voldoende is, weet ik niet.

Ik ben aan't kijken of ik mijn ouders niet best overzet op een goedkopere internetverbinding en IPTV elders afneem. Bij TV-Vlaanderen bijvoorbeeld. Ik blijft liefst weg bij het duopolie.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

@philippe_d Je gaat er volgens mij gemakkelijkheidshalve vanuit dat het familielid van @staaf eveneens zijn internet afneemt bij Telenet, dat lijkt me een vermoeden want ik lees dat niet in zijn post. Eveneens ga je ervanuit dat er geen 'meerdere' digicorders zijn (waarvan je ook vermoed dat hij gehuurd is) , en dat naast coax ook een betrouwbare internetverbinding is op de plaats waar de TV staat (niet alle digicorders zijn interactief).

Het is simpel: zeg Telenet nu op. Nog een jaar blijven is weggegooid geld, zeker met het oog op het verdwijnen van DVB-C. Zodra dat (compact) signaal wegvalt, zijn al die extra coax-tv-aansluitingen in huis waardeloos.
Provider: Hey Telecom (150/15)
Modem/Router: Fritz!Box 6670 cable
TV: Mibox S TV en Chromecast Google TV
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Flup schreef: 4 maanden geleden Zodra dat (compact) signaal wegvalt, zijn al die extra coax-tv-aansluitingen in huis waardeloos.
Ja, en dat compact signaal zal nog jaren blijven bestaan. Waarschijnlijk nog tot 2030. Dus die digicorders kan je wel nog een paar jaar uitmelken. Misschien zonder de interactiviteit, maar als je dat niet nodig hebt is er geen reden tot overstappen.

Anders is BASE ook een mogelijkheid is stukken goedkoper dan TN, maar dan heb je ook weer die TV BOX. Waarvoor je weer internet nodig hebt.
:beerchug:

Internet: edpnet
86 Down / 27 Up
Mobiel: hey! & Mobile Vikings
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 212 keer
Provider

neils1108 schreef: 4 maanden geleden Anders is BASE ook een mogelijkheid is stukken goedkoper dan TN, maar dan heb je ook weer die TV BOX. Waarvoor je weer internet nodig hebt.
Of via een andere internet aanbieder als je de Base app gebruikt, beschikbaar op smartphones, tablets en smart-tv's (via Google Play Android/Chromecast of Apple AirPlay/App Store).
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 115 keer
Provider

Flup schreef: 4 maanden geleden @philippe_d Je gaat er volgens mij gemakkelijkheidshalve vanuit dat het familielid van @staaf eveneens zijn internet afneemt bij Telenet, dat lijkt me een vermoeden want ik lees dat niet in zijn post. Eveneens ga je ervanuit dat er geen 'meerdere' digicorders zijn (waarvan je ook vermoed dat hij gehuurd is) , en dat naast coax ook een betrouwbare internetverbinding is op de plaats waar de TV staat (niet alle digicorders zijn interactief).

Het is simpel: zeg Telenet nu op. Nog een jaar blijven is weggegooid geld, zeker met het oog op het verdwijnen van DVB-C. Zodra dat (compact) signaal wegvalt, zijn al die extra coax-tv-aansluitingen in huis waardeloos.
In een andere reactie zegt hij dat toch ???
staaf schreef: 4 maanden geleden Internet wordt geleverd door Telenet, daar zal het probleem niet zitten.
Het is dus wel zoals ik al vreesde, de app functie wordt gewoon gedisabled als je niet hun box aanschaft.
Dus gewoon de tv box nemen om verder te genieten van de app functie.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Base Internet Speedtest https://www.speedtest.net/my-result/d/e ... cf3d3606e8
Mira
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Flup schreef: 4 maanden geleden Zodra dat (compact) signaal wegvalt, zijn al die extra coax-tv-aansluitingen in huis waardeloos.
Met ethernet over coax kunnen de kabels nog een tweede leven krijgen.
Deze oplossing is niet optimaal, maar het kan in vele huizen wel een optie zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Flup schreef: 4 maanden geleden @philippe_d Je gaat er volgens mij gemakkelijkheidshalve vanuit dat het familielid van @staaf eveneens zijn internet afneemt bij Telenet, dat lijkt me een vermoeden want ik lees dat niet in zijn post. Eveneens ga je ervanuit dat er geen 'meerdere' digicorders zijn (waarvan je ook vermoed dat hij gehuurd is) , en dat naast coax ook een betrouwbare internetverbinding is op de plaats waar de TV staat (niet alle digicorders zijn interactief).
  • het is duidelijk dat hij Telenet internet heeft (de TS sprak over Internet + TV).
  • ik ga er inderdaad van uit dat hij maar één digicorder heeft, gezien hij niet in meervoud sprak - maar het maakt geen verschil voor de conclusie.
  • of de digicorder gehuurd is of aangekocht maakt ook niets uit:
    • in geval van gehuurd zal hij met de overstap naar de TV box nog goedkoper uitkomen (gedurende eerste jaar).
    • in geval van een aangekochte digicorder zal de overstap naar de TV-box geen geld kosten (blijft gratis gedurende eerste jaar).
    • in geval hij meerdere digicorders omruilt, zal hij meerdere TV-Boxen voor één jaar gratis krijgen, toch?
Flup schreef: 4 maanden geleden Het is simpel: zeg Telenet nu op. Nog een jaar blijven is weggegooid geld, zeker met het oog op het verdwijnen van DVB-C. Zodra dat (compact) signaal wegvalt, zijn al die extra coax-tv-aansluitingen in huis waardeloos.
Dat lijkt mij een advies van Telenet bashers, daar heeft de TS niets aan :oops:
Mijn advies is gewoon: blijf nog een jaar bij Telenet genieten van de gratis TV-Boxen, en kijk dan uit naar andere oplossingen.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 113 keer

@philippe_d
in geval hij meerdere digicorders omruilt, zal hij meerdere TV-Boxen voor één jaar gratis krijgen, toch?

Vandaag van de Telenet helpdesk 015/666666 begrepen dat er bij " omruiling" van én 1 gekochte digibox én 1 gekochte digicorder maar 1 TVbox met 1 jaar gratis huur zou aangeboden worden (en mocht er zich eventueel een probleem stellen met de "omruiling" in één of ander Telenet center/shop kan/mag in de winkel contact genomen worden met Telenet dienaangaande)
Toegegeven voor klanten met én internet én TV bij Telenet verandert er niets gedurende 1 jaar
GeertD
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 6 keer

Te laat voor telenet, morgen komen ze bij ons proximus tv instaleren voor mijn pa en internet van proximus voor mij en de familie.
Ik hoop dat vele mensen overschakelen naar proximus.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 39 keer

Ik vraag me af in welke mate telenet mensen vanaf 1/1/2027 kan verplichten om hun in oktober 2024 gekochte digicorder om te ruilen voor een TV-box, daar nog eens huur voor te vragen en er een internet bij te doen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Telenet verplicht niets.
Niemand is ook verplicht om bij Telenet te blijven ...
Je hebt bij Telenet een contract van "onbepaalde" duur. Als je niet akkoord gaat kan je morgen kostenloos opzeggen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Steven7 schreef: 4 maanden geleden Ik vraag me af in welke mate telenet mensen vanaf 1/1/2027 kan verplichten om hun in oktober 2024 gekochte digicorder om te ruilen voor een TV-box, daar nog eens huur voor te vragen en er een internet bij te doen.
Dat zal nooit een verplichting zijn. Je zal nog heel lang naar een basisaanbod tv-kanalen kunnen blijven kijken met een Digicorder. Maar er zullen de komende jaren ook veel thema- of buitenlandse tv-kanalen geschrapt worden om klanten "vrijwillig" naar de TV-box te pushen.

Tegen 2027 zal ook de wettelijke garantie op alle Digicorders verlopen zijn waardoor je voor herstelling van een defect toestel zal moeten zoeken naar een onafhankelijke zelfstandige technicus die dit nog wil doen.

Voor mij is het duidelijk, tv-only klanten zijn op zichzelf aangewezen. Voor Telenet zijn ze niets meer waard en mogen ze stante pede ophoepelen. Hoe sneller, hoe beter!

Mijn advies is om zo snel mogelijk naar TV Vlaanderen, Proximus of Scarlet over te stappen.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 163 keer
Provider
Te Koop forum

raf1 schreef: 4 maanden geleden Proximus of Scarlet
Bij die 2 moet je toch ook internet van hun nemen voor TV?
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 74 keer

Klopt maar scarlet is wel een heel pak goedkoper...
42euro voor triple play..

Anderzijds niet iedereen kan zomaar oberstappen, kabel ligt niet goed, telefoonlijn beschadigd whatever...

Voordeel proximus is van de staat..des te meer die verdienen des te minder belastingen we moeten betalen...

Tom
raf1
Elite Poster
Elite Poster

splinterbyte schreef: 4 maanden geledenBij die 2 moet je toch ook internet van hun nemen voor TV?
Ja, Proximus en Scarlet verkopen jammer genoeg uitsluitend tv in een bundel met internet. Maar een overstap naar de concurrentie geeft Telenet wel het signaal dat voor jou de maat vol is.
Bij Scarlet weet je duidelijk dat tv je 45 euro per maand zal kosten: https://www.scarlet.be/nl/digitale-tv

Bij Telenet zullen de tv-only klanten waarvan de Digicorder defect gaat uiteindelijk een huiveringwekkende prijsstijging voorgeschoteld krijgen van 22 euro per maand naar 81 euro per maand.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

raf1 schreef: 4 maanden geleden81
of €70 als ze toch enkel internet nemen om TV te kijken (Easy Internet + Tv), maar da's natuurlijk veel te hoge prijs voor enkel TV.

Als ze enkel basis TV zenderpakket nodig hebben en per se een inbegrepen box willen is er BASE incl limited internet voor €37.80

Of andere mogelijkheden met apps zijn nog goedkoper natuurlijk.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

De klanten die met een defecte Digicorder een Telenet-center binnenstappen krijgen doorgaans All-Internet aangesmeerd. "Want ja madammeke, de tv-box werkt via streaming hé. Ge pakt toch best onbeperkt internet."

Dat de tv-streams volledig gescheiden van het internet verlopen en bijgevolg niet meetellen voor het internetvolume zeggen de verkopers er natuurlijk niet bij.

Bedrog is het businessmodel van Telenet.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bedrog is het businessmodel van elke provider denk ik want heb bij de anderen ook al wat gezien hoor :)

Anyway on topic: diegenen die nu nog puur kabeltv/DVB-C (eventueel met een gekochte box of CI+kaart, huurders zijn wellicht de pineut) hebben voor 22 euro per maand kunnen dit best zo lang mogelijk(tot het uitvalt binnen x jaar) houden want anders komen ze een tv-filter plaatsen en je kan het daarna niet meer opnieuw bestellen.

Heb wel recent gehoord aan de telefoon met Telenet dat wat Wyre doet op de infra niet per se hetzelfde is als wat Telenet als dienst aanbiedt dus het kan zelfs nog voor 2030 gedaan zijn met hun kabeltv abonnement, ook voor bestaande klanten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

splinterbyte schreef: 4 maanden geleden of €70 als ze toch enkel internet nemen om TV te kijken (Easy Internet + Tv), maar da's natuurlijk veel te hoge prijs voor enkel TV.
All internet + TV = 51€ gedurende 6 maanden.
Daarna Easy Internet + TV voor 70€
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ja er is een tijdelijke promo maar had deze niet meegerekend want normaal enkel voor nieuwe klanten?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 811 keer

Komen ze die TOF filters nog plaatsen? Want iirc kunnen die storend zijn in de toekomst voor internet, als dat de bandbreedte gaat innemen; ik denk niet dat ze zin hebben om dan al die filters te moeten verwijderen in vlaanderen.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 74 keer

philippe_d schreef: 4 maanden geleden
splinterbyte schreef: 4 maanden geleden of €70 als ze toch enkel internet nemen om TV te kijken (Easy Internet + Tv), maar da's natuurlijk veel te hoge prijs voor enkel TV.
All internet + TV = 51€ gedurende 6 maanden.
Daarna Easy Internet + TV voor 70€
Scarlet 42e en 75 of 100mbs is meer dan voldoende voor hen...
Meestal hebben die oudere mensen nog een vaste telefoon dus ook daar moet een oplossing zijn want die geven ze niet graag af...
Dus easyinternet + tv zal niet genoeg zijn..

Tom
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

ITnetadmin schreef: 4 maanden geleden Komen ze die TOF filters nog plaatsen?
Ja zelfs techniekers van Orange/Hey doen dat als ze moeten komen voor iets ongerelateerd en zetten voor en na foto's in hun interventierapport, onlangs nog zien gebeuren.

Die filter blokkeert dan voornamelijk de ongecodeerde "compact signaal" zenders zoals VRT TV (VRT radio bv. komt wel nog door en is ongecodeerd dus je kan kabel/DVB-C radio luisteren zonder TV abbo.)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
Bedankt: 284 keer
Provider

Dizzy schreef: 4 maanden geleden Inderdaad, dat zou ook mijn reactie zijn, zo'n misprijzen voor de eigen klanten die men jaarlijks een leuke prijsverhoging biedt. Ga via internet of eventueel nog TVV en je bent goedkoper af. Maar ja, de Belg betaalt graag.
Da's een beetje een simpele bewering.
Ik blijf zo lang mogelijk op DVB-C met mijn CI+ module omdat dat mij een aantal voordelen geeft.
De app gebruik ik niet.
En graag betalen?
Ik heb geen internet, GSM abonnement, noch vaste telefonie van Telenet.
Precies dat internet is hun grote melkkoe.
Het moment dat DVB-C dan echt weg is, zal ik wel heroriënteren.
Ik heb er geen belang bij om nu snel weg te lopen.

Toegevoegd na 5 minuten 37 seconden:
raf1 schreef: 4 maanden geleden Voor mij is het duidelijk, tv-only klanten zijn op zichzelf aangewezen. Voor Telenet zijn ze niets meer waard en mogen ze stante pede ophoepelen. Hoe sneller, hoe beter!

Mijn advies is om zo snel mogelijk naar TV Vlaanderen, Proximus of Scarlet over te stappen.
Waarbij je wel moet opmerken dat Proximus geen TV-only klanten heeft, en Scarlet ook niet.
Enkel TV Vlaanderen heeft die nog, maar ze zetten wel steeds meer zenders over van satelliet naar enkel streaming.
Je hoeft dan wel geen internet van hen te nemen, maar je hebt het wel weer nodig om die streaming te realiseren.

Toegevoegd na 6 minuten 26 seconden:
splinterbyte schreef: 4 maanden geleden Anyway on topic: diegenen die nu nog puur kabeltv/DVB-C (eventueel met een gekochte box of CI+kaart, huurders zijn wellicht de pineut) hebben voor 22 euro per maand kunnen dit best zo lang mogelijk(tot het uitvalt binnen x jaar) houden want anders komen ze een tv-filter plaatsen en je kan het daarna niet meer opnieuw bestellen.
Dat vind ik dus ook, het zinnetje "Het is niet dat het wegloopt", is hier van toepassing.
De dag dat er een brief in de brievenbus valt, of een mail in de mailbox dat over 6 maanden DVB-C definitief verdwijnt, heb ik nog altijd ruimschoots de tijd om de alternatieven te vergelijken, qua programma-aanbod, huur/koopprijs van de decoder (indien van toepassing), enz.
Waarom zou ik nu zo snel weglopen?
Als iedereen vindt dat de huidige oplossing goed is of best zelfs, waarom moet ik dan nu al snel snel weglopen?
Dat zogezegd signaal geven, zal Telenet niet deren.
Hetgeen dat Telenet wil is dat iedereen zo snel mogelijk op een oplossing overschakelt die via streaming kan werken, dus Digibox/Digicorder/CI+ module weg.
Een klant die wegloopt naar de concurrentie hebben ze natuurlijk liever niet, maar ook die is een stap in de richting van streaming only.
Dus blijf ik op DVB-C, net zolang tot het echt niet meer interessant is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

M'n vraag is nu waarover we ons zorgen maken? Als de interactiviteit niet uw grootste zorgen is, is er nog geen reden tot paniek. Telenet gaat dat compact signaal nog zeker 4 jaar onderhouden. En je betaalt minder dan de meeste klanten met de 'TV-Box'. Misschien enigste nadeel is als je de EPG vaak gebuikt, want dat verdwijnt denk ik ook eind 2026.
:beerchug:

Internet: edpnet
86 Down / 27 Up
Mobiel: hey! & Mobile Vikings
duizend
Elite Poster
Elite Poster

TV kijken via de app wordt stopgezet als je niet overstapt. Dat is het enige argument waardoor ik moet overstappen. Het zal dus nog een jaartje telenet zijn en dan met alles weg.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Zouden ze ook een filter plaatsen bij klanten die overgeschakeld zijn naar de tvbox (en geen CI+ kaart hebben)?
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 212 keer
Provider

neils1108 schreef: 4 maanden geleden Misschien enigste nadeel is als je de EPG vaak gebuikt,
Tot 2 dagen vooruit zal wel blijven, voor meer in de toekomst heb je interactiviteit nodig
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”