Ik stapte meer dan een jaar geleden over van Yoin nazr Digi. De overstap ging vlot en geen noemenswaardige problemen. Recent is dat helaas veranderd en denk ik er over om terug naar Yoin te gaan.
Tegen volgende problemen loop ik vaak aan:
- Telefonisch onbereikbaar terwijl het signaal uitstekend is. 1 dag na de oproep krijg ik een sms bericht i.v.m de gemiste oproep. Dat is wat laat…
- Bij roaming vaak lang geen data maar wel signaal. Vliegtuig stand aan uit helpt met momenten maar niet altijd. Dit geld ook als ik bijvoorbeeld uit een parkeergarage kom of mij op een andere locatie bevind in hetzelfde land.
- Bij grens oversteek komt het bericht i.v.m tarieven de dag ernaa binnen. Boeit mij niet echt, echter de vertraging is bizar.
Ik gebruik iphone en de apn instellingen van de website met een simcard. Telefoon al eens volledig gerest.
Vooral het onbereikbaar zijn is een vervelende omdat je zelf niet door hebt bijvoorbeeld door geen bereik ofzo.
Iemand raad?
Niet bereikbaar, geen data etc
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Dat is blijkbaar normaal zelf ook meegemaakt. GSM herstarten en geduld hebben werkte bij mij.joriz schreef: 4 maanden geleden Bij roaming vaak lang geen data maar wel signaal. Vliegtuig stand aan uit helpt met momenten maar niet altijd. Dit geld ook als ik bijvoorbeeld uit een parkeergarage kom of mij op een andere locatie bevind in hetzelfde land.
Ik zou toch eens proberen support te contacteren. Dat is iets dat niet zou mogen gebeuren. +3228704141 of [email protected] (Via mail zijn ze gigantisch traag)
-
Bartlorre
- Starter

- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik recent ook problemen beginnen krijgen, ik werk in Zele in de buurt van 2 CityMesh antennes waar ik geen probleem heb, het gebeurd de laatste weken regelmatig dat ik 's avonds vertrek en wel dekking heb maar geen mobiele data. na een kwartier ofzo komt deze er weer door.
Ik heb alleen deze problemen 's avonds bij het vertrekken 's morgens de omgekeerde richting geen problemen.
Ik vermoed roaming problemen tussen Citymesh en Proximus antennes, Ik heb contact opgenomen met support, we zien wel.
Ik heb alleen deze problemen 's avonds bij het vertrekken 's morgens de omgekeerde richting geen problemen.
Ik vermoed roaming problemen tussen Citymesh en Proximus antennes, Ik heb contact opgenomen met support, we zien wel.
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Misschien overbelasting van de masten op dat moment? Als het PX masten zijn, moet je het er wel bijnemen. Want spijtig genoeg zal DIGI qua prio, veel lager zitten dan PX klanten.Bartlorre schreef: 4 maanden geleden Ik heb alleen deze problemen 's avonds bij het vertrekken 's morgens de omgekeerde richting geen problemen.
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 147 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Denk vooral het issue dat ze tezamen hun eigen netwerk gebruiken en dat van PX
Connectie of peering zal mss gelimiteerd zijn?
Connectie of peering zal mss gelimiteerd zijn?
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
-
ghostboy1993
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 17 keer
- Recent bedankt: 1 keer
je mag Sigi en EDPnet niet met elkaar vergelijken.Kun schreef: 4 maanden geleden Waarom heeft DIGI problemen, maar EDPnet mobiel is altijd perfect terwijl ze ook DIGI en Proximus netwerk gebruiken?
Heel raar.
Digi gebruikt ( nu ) nog proximus masten en binnenkort eigen masten.
EDPnet gebruikt de masten van Orange nog steeds !
dus totaal ander netwerk en los van elkaar
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 59 keer
- Recent bedankt: 3 keer
https://www.edpnet.be/nl/thuis/mobiel.html
En dit al een tijdje denk ik.Edpnet gebruikt het supersnelle netwerk van DIGI & Proximus, met 99,99% 4G dekking.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (30GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
-
Bartlorre
- Starter

Zou het ook kunnen te maken hebben met de instellingen in de Digi STK app?
Ik heb die vorig jaar aangepast om in het buitenland makkelijker roaming te hebben.
Weet er iemand op welke die nu moeten staan om geen problemen te hebben in binnen- en buitenland?
of zou zijn er meer recente sim-kaarten die wel vlekkeloos werken?
Ik heb die vorig jaar aangepast om in het buitenland makkelijker roaming te hebben.
Weet er iemand op welke die nu moeten staan om geen problemen te hebben in binnen- en buitenland?
of zou zijn er meer recente sim-kaarten die wel vlekkeloos werken?
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 59 keer
- Recent bedankt: 3 keer
@Bartlorre hier zijn de APN instellingen voor DIGI: https://www.digi-belgium.be/nl/apn
Is dit wat je bedoelde of heb ik je verkeerd begrepen?
Is dit wat je bedoelde of heb ik je verkeerd begrepen?
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
-
Bartlorre
- Starter

Nee die bedoel ik niet.
Er staat automatisch een app van de sim kaart op de smartphone "digi stk" en rbroker waar je kan kiezen tussen digi be of digi sponsor. En ook manueel of automatisch.
Er staat automatisch een app van de sim kaart op de smartphone "digi stk" en rbroker waar je kan kiezen tussen digi be of digi sponsor. En ook manueel of automatisch.
-
pwr
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 18 keer
hier hetzelfde..
Geen mobiel internet..
Alles al opnieuw ingesteld op gebied van netwerkinstellingen van de iPhone en APN.
iPhone opnieuw opstarten,vliegtuigstand , niets helpt.
Op de datateller van de iPhone zie ik na het maken van een speedtest (die niet werkt) dat er 1Mb data wordt gebruikt.
Bij de simapps Digi STK RBroker instellingen al eens gewijzigd om uiteindelijk terug op Digi BE te zetten bij Country Menu.
Inkomende en uitgaande oproepen (met WiFi uitgeschakeld) lukt wél.
Iemand nog een tip voor ik morgen naar Digi bel?
Blijkbaar een APN-sessie die vast zit > LTE verschijnt altijd op het scherm.
Geen mobiel internet..
Alles al opnieuw ingesteld op gebied van netwerkinstellingen van de iPhone en APN.
iPhone opnieuw opstarten,vliegtuigstand , niets helpt.
Op de datateller van de iPhone zie ik na het maken van een speedtest (die niet werkt) dat er 1Mb data wordt gebruikt.
Bij de simapps Digi STK RBroker instellingen al eens gewijzigd om uiteindelijk terug op Digi BE te zetten bij Country Menu.
Inkomende en uitgaande oproepen (met WiFi uitgeschakeld) lukt wél.
Iemand nog een tip voor ik morgen naar Digi bel?
Blijkbaar een APN-sessie die vast zit > LTE verschijnt altijd op het scherm.
-
telemans
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 9 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ja sommige problemen slepen al maanden
4 sites in dezelfde stad die actief waren op hun eigen net zijn sinds 18/12 offline
hoe vaak dat ik dat ook aan operator heb laten weten ze doen niets
Op andere locatie Brugge Aalter Gent heb wel hun eigen netwerk
4 sites in dezelfde stad die actief waren op hun eigen net zijn sinds 18/12 offline
hoe vaak dat ik dat ook aan operator heb laten weten ze doen niets
Op andere locatie Brugge Aalter Gent heb wel hun eigen netwerk
-
Bartlorre
- Starter

Ik heb niets meer van de helpdesk gehoord. maar moet ook wel zeggen dat sinds ik de instellingen in die digi STK opnieuw heb ingesteld dat het probleem zich ook niet meer heeft voorgedaan.
-
michaelbelgium
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik loop nu ook tegen problemen ... terwijl sinds start van Digi alles probleemloos was
Heb moeten e-mailen want ja, kan niet bellen
Ik krijg zelf geen sms bericht omtrent gemiste oproep. Ik kan niet opgebeld worden en ook niet zelf bellen, geen kiestoon. Nietsjoriz schreef: 4 maanden geleden
- Telefonisch onbereikbaar terwijl het signaal uitstekend is. 1 dag na de oproep krijg ik een sms bericht i.v.m de gemiste oproep. Dat is wat laat…
Heb moeten e-mailen want ja, kan niet bellen
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 30GB - 5€/m
GSM: Digi 30GB - 5€/m