scarlet website problemen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

Sinds een paar dagen kan ik dus niet meer inloggen op de website myscarlet.
Ik krijg een melding dat username en password niet correct zijn, maar dat zijn ze wel want ik log met de app in met dezelfde credentials.

Na wat proberen vandaag is ook scarlet.be niet meer bereikbaar, 400-Bad request.
Helpdesk gebeld, die hebben mijn username bevestigd. Op hun aanraden met Edge geprobeerd ipv met Chrome, toen werkte dat maar ondertussen gaat dat dus ook al niet meer. Zelfde error.

Nog iemand problemen ? of een idee wat het kan zijn ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
metoyou
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 3 keer

@Joe de Mannen

Geen idee, maar misschien kan je niet en ingelogd zijn via de app, en nadien nog inloggen in " my scarlet " via de website ?

Hier kan ik probleemloos de website van Scarlet bereiken, en enkele pagina's openen ....
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

de helpdesk kan er ook niet meer aan uit.

Cookies verwijderen
1 keer werkt het
dan niet meer, of ik cookies aanvaard of niet, maakt geen verschil.

het rare is dat als ik cookies niet aanvaard er gewoon 35 cookies bijkomen...

J.

Toegevoegd na 7 minuten 53 seconden:
het lijkt te komen door de cookie 'userinfo' als ik die weg doe kan ik wel terug inloggen. Maar Scarlets' helpdesk zegt: kunnen we niks aan doen.
J.

Toegevoegd na 15 uren 14 minuten 59 seconden:
andere pc, andere internetconnectie, zelfs website op telefoon, allemaal dezelfde problemen. 1 keer inloggen ok, daarna niks meer tot de cookies weg zijn, dan lukt het weer 1 keer.

Kan er nog iemand testen ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 232 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Krijg je deze melding?

We konden u niet inloggen. Gelieve later opnieuw te proberen. ?

Als ik probeer via het incognitovenster in chrome en weiger cookies is er geen probleem.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik krijg username/password incorrect.

In een incognitovenster lukt het mij ook, met of zonder aanvaarden cookies. Maar dat kan niet de bedoeling zijn, toch ?

J.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
Bedankt: 756 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Heb je toevallig plugins/extensions/addons geinstalleerd staan in je browser welke niet actief zijn in een incognito venster? Mogelijks kan je daar eens kijken - die uitschakelen, zien of het werkt, en dan 1 per 1 terug aanzetten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 40 keer

Ik kan ook gewoon inloggen op mijn. Scarlet.

Je hebt ook de mogelijkheid om via Itsme in te loggen.
Geeft dat ook problemen?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

itsme is niet ingesteld, plugins kan ik nog eens proberen, maar die zijn ook al jaren niet meer veranderd...
J.

Toegevoegd na 2 uren 27 minuten 33 seconden:
net bedacht, plugins kunnen het niet zijn want zowel op prive- als op werklaptop als op telefoon doet het zich voor.

Toegevoegd na 22 uren 13 minuten 29 seconden:
Scarlet komt ook niet verder dan incognito, cookies verwijderen, plugins of nog een andere browser, het lijkt wel of ze het hier gelezen hebben...

Wordt vervolgd.
J.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

dus je hebt vastgesteld:
- dat het niet je internetverbinding of dns kan zijn (want incognito lukt het)
- dat het probleem niet het toestel zelf kan zijn (meerdere devices)
- dat het met meerdere browser voorvalt? (en dan bedoel ik niet edge + chrome, maar firefox + chrome ofzo dat je 2 aparte rendering engines hebt)
- en heb je ook alle plugins uitgesloten? (bv probleem op 2 devices, maar allebei ublock in de browser - of een cookieblocker die niet meer functioneert zoals vroeger na een browserupdate, bv, of dezelde antivirus op de pc)

veel meer gaat scarlet je idd niet kunnen zeggen omdat het geen algemeen probleem is (want anderen kunnen wel inloggen),
en dat het niet aan je verbinding kan liggen (want anders zou incognito niet werken).... en het feit dat het incognito werkt,
duidt bijna altijd op "het is iets in de browser".

iets wat ook kan voorvallen is bv een (deels) corrupt profiel, dus je kan altijd eens proberen een nieuw profiel in de browser aan te maken,
en kijken of dat werkt.
(hoewel het dan raar zou zijn om het op 2 pc's te ervaren, tenzij je bepaalde instellingen of browser sync doet)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tiens tiens, vandaag werkt het terug... we blijven proberen en uitkijken.
Ik heb niets veranderd van mijn kant...

J.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”