https://www.lesoir.be/art/d-20260318-HGRDR1
(paywall)
Niets verrassend voor wie hem aan het woord hoorde tijdens het Userbase event, maar hierbij toch enkele elementen:
- prioriteit is de uitbouw van de netwerken (fiber en mobile)
- dus geen investeringen in marketing of eigen verkoopnet (op dit moment)
- als het netwerk klaar is, komen de klanten wel. Dat bewijst hun ervaring in de andere landen.
- eigen TV-aanbod in de toekomst is mogelijk (ook ervaring in andere landen).
- momenteel 90.000 klanten
- dat zou in 2026 naar 200.000 kunnen gaan, maar is geen target
- geen prijsverhogingen in 2026
Interview met Jeroen Degadt (Digi) in Le Soir
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Terecht dat ze nu mikken op hun netwerk. Daar is toch nog heel wat werk aan. Misschien dat ze na de uitrol starten met het uitbouwen van hun eigen verkoopnet door bv. fysieke winkels, enz... Hetzelfde met marketing. Het heeft geen nut nu want hun netwerk is nog onvolledig en nieuwe niet technisch aangelegde klanten zouden support toch overspoelen met hun problemen (bv. APN, ...). Ik ben zelf wel fan van DIGI, maar ik kijk de kat nog even uit de boom. Mocht er een 5G toren in mijn buurt komen, stap ik met plezier over. 
Internet: edpnet VDSL (86 Down / 27 Up voor 36 EUR)
Mobiel: Orange (70GB voor 7 EUR) & BASE Prepaid
- Kun
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 37 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik blijf hetzelfde zeggen, maar er is nog altijd geen app.
Kunnen de mensen van Citymesh dat niet gewoon doen?
Hebben ze iemand nodig met een PhD in informatica en 25 jaar ervaring bij Google om een app te maken?
Hebben ze iemand nodig met een PhD in informatica en 25 jaar ervaring bij Google om een app te maken?
Internet + TV: Telenet
- neils1108
- Premium Member

Een app is zeker handig, en niet een zoals bij Hey!. Maar heb zelf nooit problemen gehad met hun site.
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 387 keer
- Bedankt: 815 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Op het event was hij daar redelijk duidelijk over.Kun schreef: 5 maanden geleden Ik blijf hetzelfde zeggen, maar er is nog altijd geen app.
"Waarom"?
-
stefan1234
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 39 keer
Ben ik oud als ik stel dat de browser de normale manier is om diensten te gebruiken die niet meer zijn dan het raadplegen of aanpassen van informatie?
Los daarvan, heeft iemand hier ooit de volgende observatie gemaakt...?
Los daarvan, heeft iemand hier ooit de volgende observatie gemaakt...?
- Een bedrijf uit een notoir corrupt land.
- Breidt uit naar andere Romaanse culturen met eveneens relatief zwakke instituties. Waarin zie je ze bv. niet in Finland?
- Weinig urgentie m.b.t. het realiseren van een gezonde cash flow.
- Kun
- Premium Member

1. Dus we gaan wachten tot 2030 wanneer hun netwerk 99,9% dekking bereikt? Is dat wanneer ze "klaar" zijn? Ik vraag me af waarom er zo veel netwerk problemen zijn. Probeert Proximus DIGI te saboteren?
DIGI Portugal lanceerde ook hun diensten eind 2024 en ze hebben ook kei veel slechte reviews heeft op Trustpilot vanwege slechte bereik,...
https://nl-be.trustpilot.com/review/dig ... guages=all
2. Finland is bijna even groot als Duitsland met de helft van de Belgische bevolking. Waarom zou iemand een nieuwe netwerk bouwen in Finland?
DIGI Portugal lanceerde ook hun diensten eind 2024 en ze hebben ook kei veel slechte reviews heeft op Trustpilot vanwege slechte bereik,...
https://nl-be.trustpilot.com/review/dig ... guages=all
2. Finland is bijna even groot als Duitsland met de helft van de Belgische bevolking. Waarom zou iemand een nieuwe netwerk bouwen in Finland?
-
stefan1234
- Premium Member

Ik beweer niet dat DIGI een bedrijf waarvan de internationale vertakkingen dienen om crimineel geld wit te wassen voor gesofisticeerde actoren. Wel vind ik dat de mogelijkheid ter sprake mag gebracht worden.
Dat zus-of-zo (de lokale politeken, het snode duopolie) probeert bedrijven te saboteren waarop UB hun hoop gevestigd heeft om e.e.a. te veranderen in het Belgische ISP-landschap (edpnet, DIGI, Fiberklaar) is mogelijk, maar niet bewezen.
Soms moet je gewoon aanvaarden dat er wat misloopt bij bedrijven waarvan jij zou willen dat ze het goed doen, en dat ze er perfect in slagen zichzelf te saboteren zonder hulp van de slechte grote/gevestigde merken en hun slippendragers onder lokale en bovenlokale potentaten.
Dat zus-of-zo (de lokale politeken, het snode duopolie) probeert bedrijven te saboteren waarop UB hun hoop gevestigd heeft om e.e.a. te veranderen in het Belgische ISP-landschap (edpnet, DIGI, Fiberklaar) is mogelijk, maar niet bewezen.
Soms moet je gewoon aanvaarden dat er wat misloopt bij bedrijven waarvan jij zou willen dat ze het goed doen, en dat ze er perfect in slagen zichzelf te saboteren zonder hulp van de slechte grote/gevestigde merken en hun slippendragers onder lokale en bovenlokale potentaten.
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1273 keer
Wat een racistische zever is dat. Een bedrijf komt uit Roemenië, dan zijn het witwassers. OMG.
Laat het aan de regulatoren en financiële diensten in elk van die landen om dat te bekijken, of kom zelf met bewijzen.
Ze zijn trouwens actief in Roemenië, Spanje, Portugal, Italië, België en de groep staat in Nederland. Al die regulatoren slapen?
DIGI is heus niet naar België gekomen om een paar UB'ers een plezier te doen het duopolie te bevechten.
Het is net andersom - recht uit de boeken economie - het duopolie hanteert zo'n hoge prijzen dat het een interessante markt is om producten te beginnen aanbieden:
- hoge bevolkingsdichtheid (itt Finland)
- hoge inkomens
- heel hoge prijzen voor telecom
Een reden waarom Frankrijk - dat al een prijsbreker heeft met FREE - vermoedelijk niet op het verlanglijstje van DIGI staat?
Net zoals NL, waar er wél concurrentie is?
Als je toch de conspiracy-toer wil opgaan, zal het ganse telco-establishment eerder DIGI tegenwerken dan het DIGI gemakkelijk maken.
We zagen dat eerder al in een "campagne" om de manier van werken van DIGI in een slecht daglicht te plaatsen, hoewel het duopolie net hetzelfde doet (onderaannemers, slecht betalen, belabberd werk aan de publieke infrastructuur) én het gevestigde duopolie (pro-rata) meer klachten registreert dan een nieuwkomer met kinderziektes.
On topic: ik zie niet in waarom ze een app zouden moeten bouwen? EDPnet heeft dat ook niet (voor zover ik weet).
Waarom zou je van uw telco een app moeten krijgen, om wat dan te doen?
Ik heb liever dat ze "overal" 10Gbps uitrollen dan dat ze hun tijd/geld steken in een app.
Laat het aan de regulatoren en financiële diensten in elk van die landen om dat te bekijken, of kom zelf met bewijzen.
Ze zijn trouwens actief in Roemenië, Spanje, Portugal, Italië, België en de groep staat in Nederland. Al die regulatoren slapen?
DIGI is heus niet naar België gekomen om een paar UB'ers een plezier te doen het duopolie te bevechten.
Het is net andersom - recht uit de boeken economie - het duopolie hanteert zo'n hoge prijzen dat het een interessante markt is om producten te beginnen aanbieden:
- hoge inkomens
Een reden waarom Frankrijk - dat al een prijsbreker heeft met FREE - vermoedelijk niet op het verlanglijstje van DIGI staat?
Als je toch de conspiracy-toer wil opgaan, zal het ganse telco-establishment eerder DIGI tegenwerken dan het DIGI gemakkelijk maken.
We zagen dat eerder al in een "campagne" om de manier van werken van DIGI in een slecht daglicht te plaatsen, hoewel het duopolie net hetzelfde doet (onderaannemers, slecht betalen, belabberd werk aan de publieke infrastructuur) én het gevestigde duopolie (pro-rata) meer klachten registreert dan een nieuwkomer met kinderziektes.
On topic: ik zie niet in waarom ze een app zouden moeten bouwen? EDPnet heeft dat ook niet (voor zover ik weet).
Waarom zou je van uw telco een app moeten krijgen, om wat dan te doen?
Ik heb liever dat ze "overal" 10Gbps uitrollen dan dat ze hun tijd/geld steken in een app.
- Kun
- Premium Member

Edpnet heeft een app.
Alle telecom bedrijven op planeet aarde hebben een app. Zelfs Japanse telecom bedrijven.
Verbruik zien is volgens mij de belangrijkste reden. Constant inloggen is irritant, zeker als je de €3 abonnement hebt of prepaid.
Hoeveel mensen bankieren via de website?
Als je alles via de app kon doen dan zou er weinig mensen de website gebruiken.
Alle telecom bedrijven op planeet aarde hebben een app. Zelfs Japanse telecom bedrijven.
Verbruik zien is volgens mij de belangrijkste reden. Constant inloggen is irritant, zeker als je de €3 abonnement hebt of prepaid.
Hoeveel mensen bankieren via de website?
- neils1108
- Premium Member

Als dat kosten kan besparen begrijp ik het wel. Als je Iphone hebt is er nog een goed alternatief: Safari -> myDIGI -> 3 puntjes -> Deel -> Meer -> Zet op beginscherm -> Zorg dat 'Open als webapp' aangevinkt is -> Voeg toe
Voor mij was dat toch een heel goeie oplossing.
Voor mij was dat toch een heel goeie oplossing.
- neils1108
- Premium Member

Op iPhone denk ik niet. Heb toch ook liever een app waar ik alles nauwkeurig kan opvolgen. Bij prepaid is dat redelijk irritant als je zou constant een bericht moet sturen voor uw verbruik. Als dat zelfs nog op die manier werkt bij DIGI.
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 730 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Meer dan jij denkt.
In elk geval kenden we (de aanwezigen op het UB event) de roadmap van Digi al.
Ik hoop in elk geval dat ze als prijsbreker een aanzienlijk segment van klanten kunnen aantrekken zodat de duopolisten er meer rekening zullen moeten houden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 660 keer
- Recent bedankt: 9 keer
het woord 'app' is tegenwoordig belachelijk overdreven. want heel erg veel van die "apps" zijn gewoon een overdreven schil rondom een website,Kun schreef: 5 maanden geleden Verbruik zien is volgens mij de belangrijkste reden. Constant inloggen is irritant, zeker als je de €3 abonnement hebt of prepaid.
zodat de user DENKT dat het een app is.
je kan quasi elke website tegenwoordig op de gsm ook gewoon als "pwa" 'app' installeren, en dan heb je ook je snelkoppelingetje....
en als user ben je dan ook gewoon ingelogd zolang je browser niet uitlogt (net hetzelfde als een app dus, daar moet je ook op inloggen als die je uitlogt)
dat zijn dus de "pwa" apps, gewoon een website die je "installeert" als een app. omdat echte apps tegenwoordig veel minder bestaan als er ook een niet-gsm-alternatief moet zijn. (why do twice the work, if you can do it 0.5 times)neils1108 schreef: 5 maanden geleden Als je Iphone hebt is er nog een goed alternatief: Safari -> myDIGI -> 3 puntjes -> Deel -> Meer -> Zet op beginscherm -> Zorg dat 'Open als webapp' aangevinkt is -> Voeg toe
en in het geval van zoiets als een telco, lijkt me dat ook de beste oplossing tbh, want waarom zou het eigenlijk nodig zijn?
- verbruik opvolgen: veel is tegenwoordig "unlimited", dus weinigen gaan dat nog opvolgen (de tijden van de telemeter zijn toch al grotendeels achter ons)
- je kan het verbruik rechtstreeks op de gsm opvolgen (en limieten instellen), dus kan je er ook niet overgaan als je wat moeite doet in je setup
- facturen krijg je opgestuurd via mail of post
- en aanpassingen aan je contract, gebeuren zelden denk ik dan (en als dat zo is, kan je beter op een pc dat doet en de kleine lettertjes eventueel lezen)
dus ik denk ook dat het veel beter is om gewoon te investeren in je netwerk first, je support dienst second, je website third, en dan marketing & eventuele apps "ergens als er geld over is nadat alles in orde is"
-
stefan1234
- Premium Member

Jij hebt toch vaak de neiging om heel zelfverzekerd te reageren zonder te lezen wat anderen schrijven. Hier haal je nu bv. aan dat ze al actief zijn in verschillende andere landen. M.a.w. alsof dat een argument is. Terwijl ik in de post waarop je reageert al schreef dat dat allemaal naar Europese normen relatief corruptere landen zijn met zwakke instituties. Dus in die post waarop je reageert zaten al argument waarom actief zijn in verschillende Zuid-Europese landen niet per se een argument is dat je zuiver op de graad bent. Je kan het daar mee eens zijn of niet, maar argumenteer dan dat i.p.v. gewoon iets te stellen waarvan de ander al aangehaald heeft waarom hij het niet als relevant beschouwd.heist_175 schreef: 5 maanden geleden Wat een racistische zever is dat. Een bedrijf komt uit Roemenië, dan zijn het witwassers. OMG.
En "racistische zever"... oeieyoenyeyoei seg... het ultieme verwijt blijkbaar... Mag een Europees land zich vragen stellen bij de instroom van kapitaal uit landen Rusland, China of Saudi-Arabië...? Roemenië behoort tot de Europese Unie, maar het is niet omdat een land bij de Europese Unie komt dat het dan opeens gelijk wordt aan een Noord-Europees land qua bestuurlijke en bedrijfscultuur.
Ik beweer uiteindelijk ook niet dat het een witwasoperatie is, wel dat het feit dat mensen met specifieke prioriteiten hun hoop vestigen op bedrijven als DIGI, de kritische observeerder er niet van mag weerhouden om zonder politiek correcte stroom te speculeren over wat er mogelijk achter de schermen mee speelt.
Dat schrijf ik niet. Ik schrijf dat mensen voor wie digitale technologie belangrijk is, professioneel of als hobby, hun hoop vestigden op spelers als DIGI. Omdat die groep alles wat digitale extensificatie maximaal bevordert steunt, en tegen alles is wat digitale extensificatie afremt of gewoon niet maximaal steunt. Met als gevolg o.a. samenzweringstheoriën over de rol van de politiek, de concurrenten en de media wanneer die niet automatisch en onvoorwaardaarlijk plat op de buik gaan voor de laatste ridder op het witte paard.heist_175 schreef: 5 maanden geleden DIGI is heus niet naar België gekomen om een paar UB'ers een plezier te doen het duopolie te bevechten.
Nogmaals, als je leest wat de ander schrijft en reageert op wat die schrijft, dan had je dit allemaal niet moeten argumenteren. Ik schrijf niet dat er geen economische rationaliteit achter de expansieplannen van DIGI zou kunnen zitten. Maar het is natuurlijk ook een feit dat witwasoperaties bij voorkeur zichzelf een mate van economische rationaliteit aanmeten om uit het visier van de autoriteiten te blijven. Het een (witwasoperatie) sluit het ander (België als markt die rijp is voor een prijsbreker) niet uit en argumenten over de respectieve kenmerken van verschillende markten sluiten dus de mogelijkheid van een witwasoperatie eveneens niet uit.heist_175 schreef: 5 maanden geleden Het is net andersom - recht uit de boeken economie - het duopolie hanteert zo'n hoge prijzen dat het een interessante markt is om producten te beginnen aanbieden:
- hoge inkomens
Terzijde: economie is een domme pseudo-wetenschap. Zelf in een domme pseudo-wetenschap worden soms juiste observaties gemaakt, maar "recht uit de boeken economie" schrijven alsof dat argumenten kracht bij zet, wekt bij mij een beetje de slappe lach op.
Ook weer typisch vandaag de dag, de notie samenzweringsdenken gebruiken als label dat je op alle speculatie kan plakken die een beetje buiten de lijntjes kleurt. Is elke politie-agent of parketmedewerker dan een samenzweringsdenker gewoon door zijn of haar job te doen? Die speculeren ook constant over wat er zou kunnen meespelen bij op het eerste zicht legale economische processen in bepaalde milieus.
Je maakt gewag van een campagne om DIGI in een slecht daglicht te stellen, maar zet meteen strategisch quotes rond het woord campagne. Je wil met een samenzweringstheorie afkomen, maar wil het tegelijk ontkennen? Mag ik vragen wie betrokken was in die campagne? Welke politieker heeft welke journalist instructie gegeven? Ik heb toendertijd al uitgelegd hoe dat soort samenzweringstheorieën (want daar is dat woord echt op van toepassing) het product zijn van goudhaantjeslogica.heist_175 schreef: 5 maanden geleden , zal het ganse telco-establishment eerder DIGI tegenwerken dan het DIGI gemakkelijk maken.
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1273 keer
Ik wilde helemaal niet met een samenzweringstheorie afkomen.
Ik merkte toen al op dat er wél kritiek kwam op de manier van werken van DIGI en klachten over DIGI, maar dat het duopolie dezelfde manier van werken hanteert en dat daar niet naar verwezen werd én dat het duopolie tegelijk méér klachten verzamelt per jaar (pro-rata) dan een nieuwkomer met kinderziektes.
Of dat een campagne was, weet ik natuurlijk niet. Ik kan alleen de inconsequente berichtgeving daarvan opmerken. Ik werk niet in de wereld van de gebakken lucht zoals influencers en PR-bureaus.
Ik merkte toen al op dat er wél kritiek kwam op de manier van werken van DIGI en klachten over DIGI, maar dat het duopolie dezelfde manier van werken hanteert en dat daar niet naar verwezen werd én dat het duopolie tegelijk méér klachten verzamelt per jaar (pro-rata) dan een nieuwkomer met kinderziektes.
Of dat een campagne was, weet ik natuurlijk niet. Ik kan alleen de inconsequente berichtgeving daarvan opmerken. Ik werk niet in de wereld van de gebakken lucht zoals influencers en PR-bureaus.
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 155 keer
- Bedankt: 240 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Feit is dat er inderdaad zeer "gekleurde" berichtgeving in de media verscheen over nieuwkomer DIGI, terwijl de duopolisten meestal in hetzelfde bedje ziek waren en historisch gezien al veel meer tijd en middelen hadden om dat op te lossen.
Ik geef maar als voorbeeld de heisa over de kleur van kabel en bakjes op de gevels. Plots was de esthetiek van de gevels een issue, terwijl de spaghetti van telenet coax, inclusief versterkerbakjes en niet meer gebruikte kabels blijkbaar geen probleem waren.
Ook het zogezegde schandaal over het "datacenter" dat in een kelder van een "gewoon woonhuis" stond. Het antwoord van Jeroen Degadt op het Userbase event hierover: dat is geen datacenter maar het equivalent van de straatkasten van Proximus en Telenet. Die apparatuur staat in een woonhuis veel veiliger dan in een straatkast waar het voor iedereen bereikbaar is.
Opmerkelijk ook dat het wederwoord van DIGI ook amper in de media kwam. Misschien deed DIGI niet genoeg moeite, maar toch.
Ik geef maar als voorbeeld de heisa over de kleur van kabel en bakjes op de gevels. Plots was de esthetiek van de gevels een issue, terwijl de spaghetti van telenet coax, inclusief versterkerbakjes en niet meer gebruikte kabels blijkbaar geen probleem waren.
Ook het zogezegde schandaal over het "datacenter" dat in een kelder van een "gewoon woonhuis" stond. Het antwoord van Jeroen Degadt op het Userbase event hierover: dat is geen datacenter maar het equivalent van de straatkasten van Proximus en Telenet. Die apparatuur staat in een woonhuis veel veiliger dan in een straatkast waar het voor iedereen bereikbaar is.
Opmerkelijk ook dat het wederwoord van DIGI ook amper in de media kwam. Misschien deed DIGI niet genoeg moeite, maar toch.
- neils1108
- Premium Member

Heb toch ook door dat de media heel negatief over DIGI schrijft. Dat ze maar een matige 90000 klanten hebben na ongv. 2 jaar. Maar MV is toch ook zo gestart?Misschien best dat ze nu geen grote instroom aan klanten hebben. Laat hun maar eerst het netwerk enz… op orde stellen.
-
telemans
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 9 keer
Geen woord over hun contact met de klant, ze leven toch van inkomsten van de klanten
36 dagen geleden gebeld en mail gezonden omdat een aantal site er van af 18/12/2025 off line zijn
Sites die daar voor actief zijn ,in andere regio s heb ik wel hun eigen mobile netwerk
Men geduld is bijna op .
36 dagen geleden gebeld en mail gezonden omdat een aantal site er van af 18/12/2025 off line zijn
Sites die daar voor actief zijn ,in andere regio s heb ik wel hun eigen mobile netwerk
Men geduld is bijna op .
- Goztow
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1733 keer
- Bedankt: 1675 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Dat snap ik niet. Als klant heb je toch niks te zeggen over de manier waarop ze hun eigen netwerk gebruiken? Of heb je totaal geen bereik?
-
telemans
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 9 keer
Merkwaardig is dat ik op 5 sites in de streek waar ik woon voorheen hun eigen netwerk had
Sinds 18/12/2025 alleen proximus
Zonder iets te wijzigen aan men smartphone heb ik eigen mobiel netwerk wel in Brugge Oostende Ninove....
Dus gaat er iets verkeerd met schakeling in hun netwerk .
Sinds 18/12/2025 alleen proximus
Zonder iets te wijzigen aan men smartphone heb ik eigen mobiel netwerk wel in Brugge Oostende Ninove....
Dus gaat er iets verkeerd met schakeling in hun netwerk .
-
payphoneuser
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik denk niet dat een provider die interne keuken aan jouw neus gaat hangen of verantwoording moet afleggen over wat ze wel of niet doen met hun netwerk. Als ze doen waarvoor je ze betaalt, een functionerende verbinding leveren, is hun deel van het contract gedaan. Als je meer wil weten, ga er solliciteren?
- neils1108
- Premium Member

Ik vermoed dat PX, BASE/TN of Orange dat ook niet doen. Begrijp dat er wel wat info mag gegeven worden over hun netwerk (zoals een netwerkkaart) maar, ze moeten niet alles verantwoorden. Ik vindt tot nu toe dat DIGI het meest eerlijke lijkt over hun zaken enz...