vervelend probleem met de kia EV3 en zaptec laadpaal
-
bartman
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
het probleem is hetvolgende. Ik zou graag willen dat de auto begint en eindigd met laden wanneer ik het wil en niet de wagen of de laadplaal. Het is me nog onduidelijk wie van de 2 de schuldige is. Ik verduidelijk me nader: Tijdens de week ga ik met de leasefiets naar het werk en blijft de wagen thuis ingeplugd. We hebben ook een zonneinstallatie en een thuisbatterij. Wanneer de batterij aan 100% zit dan is het de bedoeling dat ik handmatig vanop afstand via de app het laden start in plaats van dat er overtollige stroom naar het net vloeit. Maar soms gebeurt het dat de wagen toch 'snachts bijvoorbeeld om 5u begint met laden terwijl op dat moment de thuisbatterijn leeg is en dus alles van het net haalt. Vanmorgen nog. De auto stond op 70% en ik wilde vanmorgen toen de zon al volop scheen het laden starten zodat hij zou laden met zonneenergie maar wat zag ik, hij was toch (achter mijn rug) beginnen met laden van het net. De laadplaal is een zaptech Go 2 en de laadmodus staat ingesteld op Automatich. (De andere opties zijn Standaard laden Gepland laden. Eco modus staat aan. Kan het aan één van deze instellingen liggen? Of ligt de oorzaak bij de wagen? Daar staat geland opladen uit
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
- Bedankt: 3907 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Op heet eerste gezicht is het niet moeilijk om te zeggen wie de schuldige is:
Wat jij wilt is gewoon het laden manueel starten/stoppen vanop afstand wanneer er zon is en de batterij vol?
Dan mag er niets op "automatisch" staan, toch?
Waarschijnlijk is er op de Zaptech geen loadbalancing mogelijk (hiervoor moet je normaal de Zaptech P1 meter kopen die je aansluit op de P1 poort van de DM)?
Het is dus jouw laadpaal die beslist om te gaan ladenbartman schreef: 4 maanden geleden
- de laadplaal is een zaptech Go 2 en de laadmodus staat ingesteld op Automatich.
- Op de wagen staat geland opladen uit
Wat jij wilt is gewoon het laden manueel starten/stoppen vanop afstand wanneer er zon is en de batterij vol?
Dan mag er niets op "automatisch" staan, toch?
Waarschijnlijk is er op de Zaptech geen loadbalancing mogelijk (hiervoor moet je normaal de Zaptech P1 meter kopen die je aansluit op de P1 poort van de DM)?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hier was vandaag firma geweest ( uurtje terug ) die vertelde gelijkaardige zaken van zaptec.
Is degelijk allemaal maar de app heeft kuren.
Heb je toegang tot lokale interface eventueel?
Ik zou je auto de keuze laten maken en via daar instellen en je laadpaal even “dom” maken.
Is degelijk allemaal maar de app heeft kuren.
Heb je toegang tot lokale interface eventueel?
Ik zou je auto de keuze laten maken en via daar instellen en je laadpaal even “dom” maken.
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming