Tadaam
-
streulma
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 87 keer
Door de drukte op de klantendienst bij Tadaam (ik lees bijvoorbeeld modems die niet correct geactiveerd worden en rood lampje geven), de toestroom van het nieuwe mobiele abonnement (dat nog in de kinderschoenen staat).
Antwoorden zij al 7 dagen niet op vragen.
Normaal krijg ik altijd antwoord binnen de 2 uren maar dit is niet normaal.
Zij werken zelfs in het weekend.
Antwoorden zij al 7 dagen niet op vragen.
Normaal krijg ik altijd antwoord binnen de 2 uren maar dit is niet normaal.
Zij werken zelfs in het weekend.
- VossyGamer
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 84 keer
Ondertussen heeft TN Group dus al 4 sites:
https://www.telenet.tv/nl/
https://www.base.tv/nl/
https://www.tadaam.tv/nl/
https://tv.playsports.be/nl/
https://www.telenet.tv/nl/
https://www.base.tv/nl/
https://www.tadaam.tv/nl/
https://tv.playsports.be/nl/
Internet:
(helaas alleen coax)
Mobiel:
&
(dual SIM)
Jobstudent @
(helaas alleen coax)Mobiel:
&
(dual SIM)Jobstudent @

-
CCfan
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Wij hebben sinds gisteren Tadaam (duurste abo) aangeschaft omdat de Telenet kabel nog niet direct kan aangesloten worden en we al iets wouden ter overbrugging. Op de site werd de ontvangst als uitstekend voorgesteld, dus wij alvast enthousiast.
In de praktijk helaas maximale snelheden van 20 Mbps (en upload zeer beperkt) met vaak hoge pings/packet loss.
Helaas dus voorlopig een eerste negatieve ervaring. Ik ga proberen de router nog wat te het positioneren maar ik vond op basis van hun app niet direct een betere plaats in huis.
Met Proximus op mijn gsm naast de router haal ik perfect 100 Mbps+ dus ik vermoed dat het echt aan de afstand tot de Telenet mast ligt, maar dat hadden ze via hun site wel mogen aangeven...
In de praktijk helaas maximale snelheden van 20 Mbps (en upload zeer beperkt) met vaak hoge pings/packet loss.
Helaas dus voorlopig een eerste negatieve ervaring. Ik ga proberen de router nog wat te het positioneren maar ik vond op basis van hun app niet direct een betere plaats in huis.
Met Proximus op mijn gsm naast de router haal ik perfect 100 Mbps+ dus ik vermoed dat het echt aan de afstand tot de Telenet mast ligt, maar dat hadden ze via hun site wel mogen aangeven...
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Probeer eens op te zoeken waar de TN mast staat.
Zet deze achter een raam bvb kan klein beetje helpen.
Niet midden in huis zetten als vb
Gelukkig als overbrugging , veel succes en hopelijk snel wat werkbaarder internet
Zet deze achter een raam bvb kan klein beetje helpen.
Niet midden in huis zetten als vb
Gelukkig als overbrugging , veel succes en hopelijk snel wat werkbaarder internet
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
-
thomasdb
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 5 keer
- Contacteer:
mijn 4g staat met een lange utp op zolder het bereik is daar beter. nabij een 'open' hoek van de woning kan het ook sneller zijn. ook aan de ramen proberen inderdaad
5g is zelfs beneden snel wel maar tadaam is 4g dacht ik?
5g is zelfs beneden snel wel maar tadaam is 4g dacht ik?
-
Amazor
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 70 keer
Tadaam werkt ook via 5G. Misschien heb je nog geen 5G-modem.
Zie: https://support.tadaam.be/hc/nl/article ... mijn-modem waaruit je kan afleiden welke je hebt.
Zie: https://support.tadaam.be/hc/nl/article ... mijn-modem waaruit je kan afleiden welke je hebt.
Internet: Telenet Turbo
TV: Telenet TV (TV-box IP + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
TV: Telenet TV (TV-box IP + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
-
CCfan
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Bedankt voor de feedback iedereen!
Rond ons huis staan 4 masten, waarvan Proximus op alle 4 actief is en Telenet slechts op 2. Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Ik ga eens proberen om de modem achter het raam te zetten, het raam op de 1e verdieping is gericht naar de zendmast van Telenet en er loopt UTP naar die kamer dus kan ik verbinden met mijn router/switch.
Het lastigste is dat is soms ping spikes heeft tot 700-3000ms met disconnects, dus hoop vooral dat te kunnen voorkomen. Ik zal ook eens kijken welk type modem het betreft. Ik hoop wel de 5G, daar we premium hadden besteld.
Het is in elk geval hergebruikt materiaal, want de tekst op de afstandsbediening is bijvoorbeeld al vervaagd.
Rond ons huis staan 4 masten, waarvan Proximus op alle 4 actief is en Telenet slechts op 2. Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.
Ik ga eens proberen om de modem achter het raam te zetten, het raam op de 1e verdieping is gericht naar de zendmast van Telenet en er loopt UTP naar die kamer dus kan ik verbinden met mijn router/switch.
Het lastigste is dat is soms ping spikes heeft tot 700-3000ms met disconnects, dus hoop vooral dat te kunnen voorkomen. Ik zal ook eens kijken welk type modem het betreft. Ik hoop wel de 5G, daar we premium hadden besteld.
Het is in elk geval hergebruikt materiaal, want de tekst op de afstandsbediening is bijvoorbeeld al vervaagd.
- serialchiller
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 90 keer
De aparte MyTadaam app heeft een signaalmeter en mastenzoeker.
Tadaam heeft ook de Range+ box om je singaal te helpen verbeteren volgens de support-website. Als je de gewone box eens buiten test en daar werkt het wél goed is dat mss een oplossing.
https://support.tadaam.be/hc/nl/article ... s-de-Range
Tadaam heeft ook de Range+ box om je singaal te helpen verbeteren volgens de support-website. Als je de gewone box eens buiten test en daar werkt het wél goed is dat mss een oplossing.
https://support.tadaam.be/hc/nl/article ... s-de-Range
Iemand die al een eigen modem gebruikt heeft om verbinding te maken met het Tadaam netwerk? Is dat gewoon de simkaart insteken en go?
Ik vermoed dat er specifieke instellingen aangepast moeten worden?
Ik vermoed dat er specifieke instellingen aangepast moeten worden?
- buthead
- Elite Poster

Zelf gebruiken als mobiele router met sim
Raar dat ze hem niet terugwillen

Raar dat ze hem niet terugwillen

Internet = Hey Telecom
-
bvhalst
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 233 keer
- Bedankt: 111 keer
Ik heb nu tijdelijk Tadaam terug (ben op verplaatsing en ipv het vaste internet hier te fixen, gaven ze ons een Tadaam). Ik zie dat Huawei AI life app nu het paswoord admin niet aanvaardt. Heeft er iemand een idee wat ik als paswoord kan ingeven? Ik heb S/N en wifi paswoord ingegeven, maar werkt niet
modem: Soyealink model B628-350
op sticker staat uiteraard maar Tadaam info...
modem: Soyealink model B628-350
op sticker staat uiteraard maar Tadaam info...
streulma schreef: 25 jan 2020, 18:27 Je kan de Tadaam modem instellingen aanpassen via de app op de gsm.
Je kan daarmee ook de signaalkwaliteit tot aan de mast meten.
AI Life of HUAWEI HiLink
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
-
payphoneuser
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 64 keer
Je kan er niet meer in... De enige aanpassing die je via de helpdesk kan laten doen is SSID en wachtwoord 
-
bvhalst
- Premium Member

behalve wifi namen, wifi paswoord, SN en model nummer niet mee.... 
pfff... typisch de Telenet filosofie, alles dichttimmeren.
heb geen login/klantengegevens... want ik betaal de factuur niet
(rental business appartement maar met 2,4Ghz AP in een buurt met meer dan 50 netwerken... ik had hen voorgesteld om RJ45 poort open te deblokkeren (heb wel IP maar geen internet), zodat ik een AP kon eraan koppelen, maar dat was onmogelijk blijkbaar...)
Toegevoegd na 2 minuten 28 seconden:
pfff... typisch de Telenet filosofie, alles dichttimmeren.
heb geen login/klantengegevens... want ik betaal de factuur niet
payphoneuser schreef: 4 maanden geleden Je kan er niet meer in... De enige aanpassing die je via de helpdesk kan laten doen is SSID en wachtwoord![]()
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
-
streulma
- Elite Poster

Waaaat, dus geen connectie meer naar ethernet toe op de Tadaam modems om er zelf een AP aan te hangen?????bvhalst schreef: 4 maanden geleden ik had hen voorgesteld om RJ45 poort open te deblokkeren (heb wel IP maar geen internet), zodat ik een AP kon eraan koppelen, maar dat was onmogelijk blijkbaar...)
-
bvhalst
- Premium Member

Ah, ik was niet duidelijk. Op TADAAM is ethernet aansluiting ok.
Is enkel op wat het appartement ons aanbood als internet oplossing
Is enkel op wat het appartement ons aanbood als internet oplossing
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
OVH - vaste telefoon
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Geen Internationaal bellen/sms'en. Vraag me dan wel af of verificatie codes een exceptie zijn of niet?
Alleen naar gratis premium nummers bellen/sms'en: dus een ticket kopen voor bv. de Lijn gaat niet via sms.
Geen Roaming buiten EU. Begrijpelijk, ik denk dat de meesten wel lokaal ergens en eSIM kopen.
Identificatie: Alleen via Itsme.
Alleen eSIM.
Voor 25 euro is het wel nog interessant, je moet er wel bij nemen dat het redelijk basic is.
Vraag me hier dan wel af: of ze dezelfde prioriteit hebben als BASE of Telenet op het netwerk?
Alleen naar gratis premium nummers bellen/sms'en: dus een ticket kopen voor bv. de Lijn gaat niet via sms.
Geen Roaming buiten EU. Begrijpelijk, ik denk dat de meesten wel lokaal ergens en eSIM kopen.
Identificatie: Alleen via Itsme.
Alleen eSIM.
Voor 25 euro is het wel nog interessant, je moet er wel bij nemen dat het redelijk basic is.
Vraag me hier dan wel af: of ze dezelfde prioriteit hebben als BASE of Telenet op het netwerk?
- buthead
- Elite Poster

Ik dacht dat er op UB iemand was die dat heeft
Ps Mobile Vikings heeft een gelijkaardige formule
25 voor 50mbps als je PX netwerk wilt
30 voor onbp snelheid
Caps zijn zelfde 300GB dacht ik
Is wel mooi prijsje
Hoop dat digi ook zo eentje lanceert
Ps Mobile Vikings heeft een gelijkaardige formule
25 voor 50mbps als je PX netwerk wilt
30 voor onbp snelheid
Caps zijn zelfde 300GB dacht ik
Is wel mooi prijsje
Hoop dat digi ook zo eentje lanceert
Internet = Hey Telecom
-
Vaganzza
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 263 keer
Ik heb het eind vorig jaar getest en ik vond het netwerk zeer afwisselend, TE afwisselend qua kwaliteit. Maar dit staat los van Tadaam zelf, het is gewoon het BASE netwerk dat veruit de slechtste is qua consistent bereik. Telenet ging dat zogezegd snel verbeteren met meer masten, maar ik merk er niets van tov enkele jaren geleden toen ik er ook al op zat.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Mobile L 80GB
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 17 256GB| Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
-
Vaganzza
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 263 keer
Ik zit wat overal in Vlaanderen en de verschillen had ik overal wat. Er zitten wat meer "gaten" in dat netwerk dan bij de anderen, dat valt gewoon op.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Raar, familie enz… Nog niet horen klagen.
Toegevoegd na 13 minuten 14 seconden:
Maar ik denk dat BASE en TN voorrang krijgen op het netwerk. Misschien kan dat de reden zijn voor de afwisselende kwaliteit.
Toegevoegd na 13 minuten 14 seconden:
Maar ik denk dat BASE en TN voorrang krijgen op het netwerk. Misschien kan dat de reden zijn voor de afwisselende kwaliteit.
-
streulma
- Elite Poster

Het verschil zit em erin dat je bij Tadaam Mobile na 65GB in de EU verder surft aan verlaagde snelheid (5 Mbps) zonder bijkomende kosten.
Ook al heb je in België de 300GB al opgebruikt.
Bij Mobile Vikings is dit 38GB maar is dit gratis zolang de 300GB in België niet opgebruikt zijn.
Zit je in de EU boven de verbruikte 38GB? Dan kan je verder surfen aan 0,001 Euro per MB.
Een ander verschil is dat je bij Mobile Vikings maar 50 Mbps krijgt voor het 25 Euro abonnement.
En bij Tadaam tot 1Gbps kan behalen op 5G voor 25 Euro per maand.
Ook al heb je in België de 300GB al opgebruikt.
Bij Mobile Vikings is dit 38GB maar is dit gratis zolang de 300GB in België niet opgebruikt zijn.
Zit je in de EU boven de verbruikte 38GB? Dan kan je verder surfen aan 0,001 Euro per MB.
Een ander verschil is dat je bij Mobile Vikings maar 50 Mbps krijgt voor het 25 Euro abonnement.
En bij Tadaam tot 1Gbps kan behalen op 5G voor 25 Euro per maand.
-
streulma
- Elite Poster

Aangezien Tadaam alleen maar met eSim werkt heb ik die terug veranderd naar mijn vorige provider.
Helaas is de opzegging in MyTadaam niet gebeurd.
Nog iemand dit voorgehad na opzegging van Tadaam Mobile Unlimited?
Het is ook zo dat de klantendienst traag antwoord of zelfs niet antwoord op vragen.
Ik moet dan via de ombudsdienst langs.
Hopelijk is dit niet terug hetzelfde verhaal als een jaar geleden want dan hebben ze zich na een jaar nog altijd niet verbeterd. :-/
Helaas is de opzegging in MyTadaam niet gebeurd.
Nog iemand dit voorgehad na opzegging van Tadaam Mobile Unlimited?
Het is ook zo dat de klantendienst traag antwoord of zelfs niet antwoord op vragen.
Ik moet dan via de ombudsdienst langs.
Hopelijk is dit niet terug hetzelfde verhaal als een jaar geleden want dan hebben ze zich na een jaar nog altijd niet verbeterd. :-/
- VossyGamer
- Pro Member

Inderdaad. Zelfs mijn geld niet teruggekregen, zelfs met tussenkomst van de ombudsdienst. Geen Tadaam Mobile meer voor mij..
Internet:
(helaas alleen coax)
Mobiel:
&
(dual SIM)
Jobstudent @
&
(dual SIM)Jobstudent @

-
streulma
- Elite Poster

Ah, de vorige keer hebben ze wel geluisterd naar de ombudsdienst.
En ik heb alles gecrediteerd gekregen.
Had toen ook de domiciliering geweigerd.
Dus er is geen geld naar hen gegaan zelfs.
Toegevoegd na 36 minuten 13 seconden:
Geld niet teruggekregen? Ze hanteren een volledige opzegtermijn van 1 maand.
De telecomwet zegt dat ze een termijn van 30 dagen kunnen respecteren.
Dit hanteren ze zowel voor hun internet en tv diensten als mobiele abonnementen.
Ik maak gebruik van het herroepingsrecht, dat is iets anders.
En ik heb alles gecrediteerd gekregen.
Had toen ook de domiciliering geweigerd.
Dus er is geen geld naar hen gegaan zelfs.
Toegevoegd na 36 minuten 13 seconden:
Geld niet teruggekregen? Ze hanteren een volledige opzegtermijn van 1 maand.
De telecomwet zegt dat ze een termijn van 30 dagen kunnen respecteren.
Dit hanteren ze zowel voor hun internet en tv diensten als mobiele abonnementen.
Ik maak gebruik van het herroepingsrecht, dat is iets anders.
- VossyGamer
- Pro Member

Ik kreeg wel degelijk na lang zagen via de ombudsdienst een creditnota voor de enkele dagen dat ik de SIM had gebruikt.
Maar het bleef helaas slechts bij de creditnota (als zijnde de PDF). Ik heb het daadwerkelijke geld nog steeds niet ontvangen.
De case was inmiddels al gesloten bij de ombudienst. En ik heb geen zin meer om opnieuw een case te openen.
Merci Telenet Group..
Maar het bleef helaas slechts bij de creditnota (als zijnde de PDF). Ik heb het daadwerkelijke geld nog steeds niet ontvangen.
De case was inmiddels al gesloten bij de ombudienst. En ik heb geen zin meer om opnieuw een case te openen.
Merci Telenet Group..
Internet:
(helaas alleen coax)
Mobiel:
&
(dual SIM)
Jobstudent @
&
(dual SIM)Jobstudent @

-
streulma
- Elite Poster

Bedankt voor je reactie en je duidelijke uitleg. Ik wil je graag informeren dat bij TADAAM er geen prorata wordt toegepast op het mobiele abonnement en dat elke factuur die wordt verstuurd volledig betaald moet worden. Meriam