Wij zijn al altijd op de kabel geweest voor tv, nu duwt telenet hun oudere 80+ klanten weg, ik begrijp dat vooruitgang nodig is, maar geef deze mensen voor de tijd dat ze nog leven de mogelijkheid om verder tv te kunnen kijken zonder dat hun armoede pensioentje erdoor gaat voor internet dat ze niet gebruiken.
Het BIPT zou hier een zaak van moeten maken.
Telenet duwt zijn oudere 80+ klanten naar duur abbonement.
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
- Bedankt: 807 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Kan je iets duidelijker zijn van wat je hebt en wat je noden zijn?
Waarschijnlijk kunnen we hier een oplossing vinden waar je tevreden mee bent en die misschien zelfs goedkoper is dan wat je nu hebt.
(leeftijd is maar een getal)
Waarschijnlijk kunnen we hier een oplossing vinden waar je tevreden mee bent en die misschien zelfs goedkoper is dan wat je nu hebt.
(leeftijd is maar een getal)
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 651 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ik denk niet dat je een goedkopere oplossing zal kunnen vinden dan "enkel een kabelabbo"....
mijn grootmoeder bv heeft ook enkel maar een kabelabbo en een gsm abbo van 5 euro prepaid "van de jaren stillekes", en dat is meer als genoeg voor haar.
op tv hebben ze enkele jaren geleden de meeste posten al afgenomen, maar ze heeft momenteel nog eurosport en kan dus de snooker nog kijken.
maar als TN het signaal helemaal dropt, dan zal zij dus ook niets meer kunnen, want je gaat dat mens geen internet aansmeren dat ze nooit niet gebruikt, gewoon om daarbovenop nog een tv abbo te kunnen aansmeren voor die 3 posten dat ze zou kijken....
enerzijds heeft dat vrouwtje zoveel geld niet los te spenderen, anderzijds heeft ze het allemaal niet nodig.
dus ik snap -en ben akkoord met- de TS op dit vlak.
ik zie wel op de telenet pagina's dat de kost van tv 264 per jaar is, maar ik dacht dat ze minder betaalde.
maargoed, laten we daar vanuitgaan, dus 22/maand.
waar heb je voor die prijs -of minder- nog een mogelijkheid om tv te kijken, wetende dat er momenteel ook geen internet is, en je tegenwoordig internet nodig hebt voor een tv abbo?
mijn grootmoeder bv heeft ook enkel maar een kabelabbo en een gsm abbo van 5 euro prepaid "van de jaren stillekes", en dat is meer als genoeg voor haar.
op tv hebben ze enkele jaren geleden de meeste posten al afgenomen, maar ze heeft momenteel nog eurosport en kan dus de snooker nog kijken.
maar als TN het signaal helemaal dropt, dan zal zij dus ook niets meer kunnen, want je gaat dat mens geen internet aansmeren dat ze nooit niet gebruikt, gewoon om daarbovenop nog een tv abbo te kunnen aansmeren voor die 3 posten dat ze zou kijken....
enerzijds heeft dat vrouwtje zoveel geld niet los te spenderen, anderzijds heeft ze het allemaal niet nodig.
dus ik snap -en ben akkoord met- de TS op dit vlak.
ik zie wel op de telenet pagina's dat de kost van tv 264 per jaar is, maar ik dacht dat ze minder betaalde.
maargoed, laten we daar vanuitgaan, dus 22/maand.
waar heb je voor die prijs -of minder- nog een mogelijkheid om tv te kijken, wetende dat er momenteel ook geen internet is, en je tegenwoordig internet nodig hebt voor een tv abbo?
-
ITnetadmin
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 811 keer
Bij ons in de familie ook; de oudere generatie zit nog op een klassiek kabelabbonement (vroeger "analoge TV", nu omgezet naar dat gekende compacte signaal).
Die betalen geen 25 euro/maand; vindt maar eens een vervanger daarvoor, liefst zonder onnodige extra "bakjes".
Als TN (als laatste/enige provider die dat nog aanbiedt) ooit beslist om TV onmogelijk te maken zonder een internetabbonement (iets wat ze technisch perfect zouden kunnen maar wss gewoon niet willen), komen al die mensen serieus in de problemen.
Die betalen geen 25 euro/maand; vindt maar eens een vervanger daarvoor, liefst zonder onnodige extra "bakjes".
Als TN (als laatste/enige provider die dat nog aanbiedt) ooit beslist om TV onmogelijk te maken zonder een internetabbonement (iets wat ze technisch perfect zouden kunnen maar wss gewoon niet willen), komen al die mensen serieus in de problemen.
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
- Bedankt: 807 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Is TV vlaanderen via sateliet een optie? €18,90/maand.
Anders wordt het inderdaad moeilijk.
We spreken hier over 80+, mag ik dan aannemen dat ze dan ook een vaste telefoonlijn hebben en willen houden?
Want dan wordt scarlet misschien een haalbaar alternatief?
Anders wordt het inderdaad moeilijk.
We spreken hier over 80+, mag ik dan aannemen dat ze dan ook een vaste telefoonlijn hebben en willen houden?
Want dan wordt scarlet misschien een haalbaar alternatief?
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
https://www.base.be/nl/tv.html?intcmp=TopNav
base tv app: 10 euro in de maand/ 9 euro in de maand met base internet
of
base tv-box (verplicht internet): 13,50 euro + 24,30 euro = 37,80 euro in de maand
en nog met de goeie oude coax
als je nog vaste lijn hebt zou toch eens kijken naar scarlet
base tv app: 10 euro in de maand/ 9 euro in de maand met base internet
of
base tv-box (verplicht internet): 13,50 euro + 24,30 euro = 37,80 euro in de maand
en nog met de goeie oude coax
als je nog vaste lijn hebt zou toch eens kijken naar scarlet
- Sinna
- Elite Poster

- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 368 keer
- Bedankt: 258 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Voor dit doelpubliek zou je eigenlijk een convertor nodig hebben die het IP-signaal terug omzet naar DVB-C.
En dat bestaat, want dit wordt toegepast in nieuwere appartementsblokken waar Telenet enkel nog fiber binnentrekt en het IPTV-signaal omzet naar coax.
En dat bestaat, want dit wordt toegepast in nieuwere appartementsblokken waar Telenet enkel nog fiber binnentrekt en het IPTV-signaal omzet naar coax.
Computer(k)nul
- Splitter
- Elite Poster

in het geval van mijn grootmoeder, heeft zij géén vaste lijn (want ze heeft een gsm)
sat is geen optie, want dan moet je dus de ruimte hebben om eentje op te hangen + bekabelingen gaan aanlegen
de "base tv app" is ook geen alternatief, want daar heb je internet voor nodig.
en een convertor is evenzeer toch geen optie voor iemand dat geen internet heeft (want waar haal je dat ip signaal vandaan),
en dat zal budgetgewijs ook sowieso niet betaalbaar zijn voor zo iemand denk ik dan, het is niet dat ze een nieuwbouw appartementsgebouw bezit he
sat is geen optie, want dan moet je dus de ruimte hebben om eentje op te hangen + bekabelingen gaan aanlegen
en een convertor is evenzeer toch geen optie voor iemand dat geen internet heeft (want waar haal je dat ip signaal vandaan),
en dat zal budgetgewijs ook sowieso niet betaalbaar zijn voor zo iemand denk ik dan, het is niet dat ze een nieuwbouw appartementsgebouw bezit he
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 202 keer
De Telenet propaganda mag genegeerd worden. Ze pushen gigantisch de mensen naar combi pack: DTV + Internet, maar dat is totaal niet nodig!
Gewoon verder blijven kijken op compact signaal. Duurt nog aantal jaar tot die dienst zal stoppen.
Gewoon verder blijven kijken op compact signaal. Duurt nog aantal jaar tot die dienst zal stoppen.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- Sinna
- Elite Poster

- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 368 keer
- Bedankt: 258 keer
- Contacteer:
Klopt. Ik wou gewoon aangeven dat Telenet technisch de mogelijkheden heeft om een bakje te plaatsen op de coax-kabel waarbij dat bakje het IPTV-signaal terug omzet naar DVB-C zodat er voor de eindgebruiker niets verandert. De coax-kabel ligt toch al binnen.Splitter schreef: 4 maanden geleden in het geval van mijn grootmoeder, heeft zij géén vaste lijn (want ze heeft een gsm)
en dat zal budgetgewijs ook sowieso niet betaalbaar zijn voor zo iemand denk ik dan, het is niet dat ze een nieuwbouw appartementsgebouw bezit he![]()
Als ze dat een beetje slim aanpakken, dan zit dat gewoon in de NIU waarbij die ook een fiber-aansluiting heeft...
Computer(k)nul
-
woutervh
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 237 keer
Ja, ik vroeg me ook af waarover dit topic gaat. Het compacte signaal bestaat toch nog? Ook hun DVB-C met CI+ kaart of oude digicorder ook toch?
Onlangs kregen mijn schoonouders ook een bericht van Telenet om hun digicorder (refurbished model dat ze +-15 jaar geleden gekocht hebben) te vervangen door een ip box... Ik heb ze ook aangeraden om al zo'n berichtgeving gewoon te negeren tot het effectief uitvalt
Onlangs kregen mijn schoonouders ook een bericht van Telenet om hun digicorder (refurbished model dat ze +-15 jaar geleden gekocht hebben) te vervangen door een ip box... Ik heb ze ook aangeraden om al zo'n berichtgeving gewoon te negeren tot het effectief uitvalt
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 236 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Het compacte signaal bestaat nog, inderdaad. Maar Telenet wil er van af.
1, om plaats te maken
2, omdat ze aan het alternatief meer verdienen.
Vorige week had ik nog Telenet-support aan de lijn volgens die man zou het een kwestie zijn van enkele maanden...
Maar dat is natuurlijk wat ze graag verkondigen om mensen naar de uitgang te duwen. Zolang er nog zoveel mensen niet geswitched zijn kunnen ze de afschakeling niet doorvoeren. (vergelijk het met stopzetting van FM, dat wordt ook steeds weer uitgesteld zolang DAB+ niet veralgemeend is).
We hebben er dus alle belang bij om niet in te gaan op hun bangmakerij.
1, om plaats te maken
Vorige week had ik nog Telenet-support aan de lijn volgens die man zou het een kwestie zijn van enkele maanden...
Maar dat is natuurlijk wat ze graag verkondigen om mensen naar de uitgang te duwen. Zolang er nog zoveel mensen niet geswitched zijn kunnen ze de afschakeling niet doorvoeren. (vergelijk het met stopzetting van FM, dat wordt ook steeds weer uitgesteld zolang DAB+ niet veralgemeend is).
We hebben er dus alle belang bij om niet in te gaan op hun bangmakerij.
-
GeertD
- Starter Plus

- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 6 keer
Wij gaan overstappen naar proximus , wij verlaten telenet tv en het zeer goed internet van edpnet om te gaan naar proximus pack internet+tv
Ik laat met pijn in het hart edpnet achter, maar ik heb geen andere keus, voor ik en mijn vader die bij ons woont komt het op 20€ extra / maand uit.
Ik ga wel 2gbps internet hebben voor die extra 20€
Ik laat met pijn in het hart edpnet achter, maar ik heb geen andere keus, voor ik en mijn vader die bij ons woont komt het op 20€ extra / maand uit.
Ik ga wel 2gbps internet hebben voor die extra 20€
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
- Bedankt: 3907 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Je hebt geen internet nodig voor een IP signaalSplitter schreef: 4 maanden geleden en een convertor is evenzeer toch geen optie voor iemand dat geen internet heeft (want waar haal je dat ip signaal vandaan).
Technisch gezien is het voor Telenet perfect mogelijk om bij die mensen een modem te zetten die het IP signaal levert aan de TV-Box.
Daar is geen internet voor nodig (wel "ethernet")
Dat liikt me mij wel een "technisch" zware oplossingSinna schreef: 4 maanden geleden Klopt. Ik wou gewoon aangeven dat Telenet technisch de mogelijkheden heeft om een bakje te plaatsen op de coax-kabel waarbij dat bakje het IPTV-signaal terug omzet naar DVB-C zodat er voor de eindgebruiker niets verandert. De coax-kabel ligt toch al binnen.
Je wilt dus een modem (voor het IP signaal) en dan een "bakje" om IP te converteren naar DVB-C ?? Het volledige spectrum van het TV aanbod in multicast?
Lijkt me technisch toch een heel onhaalbare technische oplossing
Een nieuwe NUI (= coax versterker) met Fiber aansluiting? Lijkt mij toch allemaal "wishful thinking"Sinna schreef: 4 maanden geleden Als ze dat een beetje slim aanpakken, dan zit dat gewoon in de NIU waarbij die ook een fiber-aansluiting heeft...
Ik ben nog niet zo zeker dat ze van het Compact Signaal vlug af willenR2D2 schreef: 4 maanden geleden Het compacte signaal bestaat nog, inderdaad. Maar Telenet wil er van af.
1, om plaats te maken
Het compact signaal neemt bijna geen plaats op de coax (2 muxen, dat is hooguit 100 Mbit/s)
Maar ze willen inderdaad de klanten forceren naar TVoIP en hiervoor internet te verkopen
- DVB-C willen ze er inderdaad uit tegen 2030, maar ik denk dat het Compact Signaal het laatste is dat ze gaan afschaffen (met andere woorden: het verdwijnt pas op het ogenblijk dat de stekker uit DVB-C getrokken wordt?)
- Telenet kan perfect een modem zonder internet toegang installeren bij TV-only klanten (zoals ze nu doen voor telefonie klanten, of voor interactiviteit van de digicorders).
- Gewoon afwachten is inderdaad het beste wat we nu kunnen doen. Digicorders kunnen blijven gebruikt worden tot eind 2026 (dixit Telenet woordvoerder), en misschien nog langer - of er komt een andere oplossing - daar zijn ze intern nog niet aan uit (dixit Telenet woordvoerder).
Ik zou inderdaad iedereen aanraden zich niet te laten opjutten door de marketing van Telenet (en zeke rniet door de klantendienst medewerkers of techniekers).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
ITnetadmin
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 811 keer
Bij ons raad ik idd aan gewoon af te wachten tot het echt niet meer anders kan, mss dat TN tegen dan onder de druk plooit (of de overheid eindelijk ingrijpt).
Wat ik me wel afvraag: kan je zo'n "analoge TV" abbonement nog mee verhuizen, of is die optie al dood?
Cf IPTV>DVB-C converters: iirc is DVB-C een veel groter signaal want daar zitten alle zenders tegelijk op.
Ik kan me niet voorstellen dat zulke bakjes een IPTV stream van alle zenders opzetten en dan converteren? Dat moet toch enorm veel bandbreedte zijn?
Of converteren ze 1-on-1, wat betekent dat die mensen weer een extra bakje en afstandsbediening gaan nodig hebben?
Wat ik me wel afvraag: kan je zo'n "analoge TV" abbonement nog mee verhuizen, of is die optie al dood?
Cf IPTV>DVB-C converters: iirc is DVB-C een veel groter signaal want daar zitten alle zenders tegelijk op.
Ik kan me niet voorstellen dat zulke bakjes een IPTV stream van alle zenders opzetten en dan converteren? Dat moet toch enorm veel bandbreedte zijn?
Of converteren ze 1-on-1, wat betekent dat die mensen weer een extra bakje en afstandsbediening gaan nodig hebben?
Heeft iemand al een de digicorder ingeleverd maar met behoud van het TV abonnement (kijken via compacte signaal)?
Doen ze daar moeilijk over om enkel de huur van de corder op te zeggen en geen overschakeling te doen naar de tv-box? Kan hun computer dat wel verwerken?
Doen ze daar moeilijk over om enkel de huur van de corder op te zeggen en geen overschakeling te doen naar de tv-box? Kan hun computer dat wel verwerken?
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
- Bedankt: 3907 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Zulke bakjes bestaan niet.ITnetadmin schreef: 4 maanden geleden Cf IPTV>DVB-C converters: iirc is DVB-C een veel groter signaal want daar zitten alle zenders tegelijk op.
Wat er wel bestaat is RFoG (radio frequency over glass).
Hier wordt het ganse DVB-C spectrum (video + data) via glasvezel getransporteerd en bij de klant terug omgezet naar DVB-C/Docsis via een "bakje" (een soort micro-node). Hierachter de normale Docsis modem en DVB-C Televisie. zie viewtopic.php?p=1019365#p1019365
In sommige nieuwbouw of nieuwe verkavelingen heeft Telenet dat al toegepast?
Dan ben je terug bij een TV-Box (maar met DVB-C output i.p.v HDMI) ??ITnetadmin schreef: 4 maanden geleden of converteren ze 1-on-1, wat betekent dat die mensen weer een extra bakje en afstandsbediening gaan nodig hebben?
Beetje zinloss als je het mij vraagt
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
GeertD
- Starter Plus

- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 6 keer
Het tv abbonement van telenet kost al bij de 30€ / maand als je enkele tvs hebt thuis, wat ze konden doen is voor deze mensen er een beperkt internet aan toe voegen dat enkel internet bied met het mac adress van de tv boxen gelokt al enige mogelijke aanvaarde toestellen die toegang hebben tot het internet.
-
phil48
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
Je zegt het - "konden doen".
De realiteit leert dat ze het niet gaan doen, kassa is kassa.
Het is van de pot gerukt dat mensen 30 euro per maand zouden betalen om enkel compact signaal te zien, neem dan dat vast internet van Hey (29 promo momenteel) en je kunt met om het even welke basic smart tv alle belangrijkste zenders gratis zien, plus je kan ook nog Netflixen/internettten/videochatten etc met je kleinkinderen.
Zelfs oude mensen moeten dat (mits wat uitleg) kunnen leren.
De realiteit leert dat ze het niet gaan doen, kassa is kassa.
Het is van de pot gerukt dat mensen 30 euro per maand zouden betalen om enkel compact signaal te zien, neem dan dat vast internet van Hey (29 promo momenteel) en je kunt met om het even welke basic smart tv alle belangrijkste zenders gratis zien, plus je kan ook nog Netflixen/internettten/videochatten etc met je kleinkinderen.
Zelfs oude mensen moeten dat (mits wat uitleg) kunnen leren.
- Splitter
- Elite Poster

er zijn nu eenmaal mensen die niet zo verslaafd zijn aan internet, dus het draait lang niet enkel om "kunnen leren", en dat "videochatten met de kleinkinderen" is nog het meest afschuwelijke qua verantwoording van "ze moeten maar internet nemen".
ik zeg niet dat mensen elke week "naar de bomma moeten" zoals vroeger, maar het is pas echt van de pot gerukt dat je gaat zeggen van dat die mensen maar een pc/tablet/... in huis moeten halen, met internet, om dan misschien hun kleinkinderen eens ongeinteresseerd vanachter een schermpje te zien.
en je gaat uit van dat mensen 30/m betalen voor tv, dat is ook niet het geval, het is een stuk minder.
dus dat je zegt dat ze met internet van hey (dat al duurder is dan gewoon basic tv is) ook alle zenders gratis kunnen zien, is op verschillende vlakken niet waar (een pak meer betalen + dan nog apps gaan nemen wat wil zeggen dat ze wss een nieuwe tv moeten kopen ook al denk jij bij "basic smarttv" aan iets dat modern is), en dan is dat nog niet gewoon "tv kijken" maar "apps kijken".
telenet kan beter in hun fiber investeren ipv hun coax fiber te noemen en de oudere mensen hun laatste paar zenders (of deel van hun pensioentje) af te pakken .
maargoed, de senioren tellen in de westerse wereld voor niet veel mee, en "de gewone mens" zal er ook niet voor gaan staken, dat doen ze enkel voor hun eigen toekomstig pensioentje.
ik zeg niet dat mensen elke week "naar de bomma moeten" zoals vroeger, maar het is pas echt van de pot gerukt dat je gaat zeggen van dat die mensen maar een pc/tablet/... in huis moeten halen, met internet, om dan misschien hun kleinkinderen eens ongeinteresseerd vanachter een schermpje te zien.
en je gaat uit van dat mensen 30/m betalen voor tv, dat is ook niet het geval, het is een stuk minder.
dus dat je zegt dat ze met internet van hey (dat al duurder is dan gewoon basic tv is) ook alle zenders gratis kunnen zien, is op verschillende vlakken niet waar (een pak meer betalen + dan nog apps gaan nemen wat wil zeggen dat ze wss een nieuwe tv moeten kopen ook al denk jij bij "basic smarttv" aan iets dat modern is), en dan is dat nog niet gewoon "tv kijken" maar "apps kijken".
telenet kan beter in hun fiber investeren ipv hun coax fiber te noemen en de oudere mensen hun laatste paar zenders (of deel van hun pensioentje) af te pakken .
maargoed, de senioren tellen in de westerse wereld voor niet veel mee, en "de gewone mens" zal er ook niet voor gaan staken, dat doen ze enkel voor hun eigen toekomstig pensioentje.
GeertD schreef: 4 maanden geleden geef deze mensen voor de tijd dat ze nog leven de mogelijkheid om verder tv te kunnen kijken zonder dat hun armoede pensioentje erdoor gaat voor internet dat ze niet gebruiken.
GeertD schreef: 4 maanden geleden voor ik en mijn vader die bij ons woont komt het op 20€ extra / maand uit.
Ik ga wel 2gbps internet hebben voor die extra 20€![]()
Je hebt nu zelf gekozen om het telenet makkelijker te maken in hun antwoord, moest bipt er al een vraag over stellen.
Want weer een tv only klant die zelf is vertrokken.
Dus voor telenet is het duidelijk,
minder vraag naar tv only en de klant die zelf aangeeft blij te zijn door meer te betalen.