Hey! Kabel Internet geen verbinding

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
novie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 21 keer
Provider
Te Koop forum

Vanmorgen tussen 8-12u. Nog steeds wachtende.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

novie schreef: 4 maanden geleden Vanmorgen tussen 8-12u. Nog steeds wachtende.
Hadden ze recent werken in uw straat gedaan of in uw buurt? Want begin te denken dat u COAX kabel op een of andere reden is beschadigd.
:beerchug:
novie
Plus Member
Plus Member
Provider
Te Koop forum

Er zijn geen recente werken uitgevoerd. De lijntest van de vorige technieker was zogezegd ok, hij heeft wel de NIU verwijderd.

Ondertussen ook een reactie van Hey: de helpdeskmedewerker beweert dat er een probleem is met het stopcontact wat in geen verste verte klopt; er zijn 3 stopcontacten en ze werken allen prima, er is geen enkel probleem met de stroomvoorziening. De incompetentie wordt erger en erger.

Nog steeds wachtende op een technieker deze ochtend.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

novie schreef: 4 maanden geleden De incompetentie wordt erger en erger.
Hoe meer ik dit lees, hoe meer ik blij ben dat ik toch geen Hey! heb gepakt. Amai de incompetentie is gigantisch. Maar hoop toch dat dit goed eindigt voor u. Denk toch dat je een paar maanden gratis gaat krijgen. :-D

Toegevoegd na 6 minuten 23 seconden:
@novie Eigenlijk al reactie gekregen van de ombudsdienst?
novie
Plus Member
Plus Member
Provider
Te Koop forum

De ombudsman wacht op een reactie van Hey/Orange.

Toegevoegd na 1 uur 57 minuten 16 seconden:
Technieker is ondertussen gepasseerd en ik ben terug online: deze technieker was iets technischer aangelegd en wist direct waar te zoeken, een minuut later was ik online.

Hij wist me ook te vertellen dat ik niet de enigste klant met een eigen modem was die plots geen verbinding meer had: blijkbaar had hij meerdere klanten gehad die sinds Vrijdag 6 Maart plots de verbinding hadden verloren met hun eigen modem.

Iets zegt me dat er iets aan de kant van Orange veranderd is waardoor men klanten met een eigen modem probeert een hak te zetten. Ik ga dit zeker aan kaarten bij de ombudsman.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

@novie Ben blij dat het probleem gefixt is. Toch spijtig dat daar zoveel voor moest gebeuren voor waarschijnlijk een kleine fout. Zou toch maar eens bellen voor een compensatie. En zou zeker dit eens aankaarten bij en of het BIPT of de Ombudsdienst.
novie
Plus Member
Plus Member
Provider
Te Koop forum

Ik wacht de reactie van de ombudsman even af inderdaad wat betreft compensatie.
Tevens ook bizar dat er toch meerdere klanten met eigen modem waren die allen plots op 't zelfde moment de verbinding verliezen.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Op zich moet je daarvoor niet wachten. Had ook problemen bij Hey! (simkaart aanvraag). Had toen ook lopende case bij ombudsdienst. Gewoon vermelden bij Support en ze zullen wel rap wakkerschieten. Ik kreeg 2 maanden gratis. :)
novie
Plus Member
Plus Member
Provider
Te Koop forum

Compensatie is minder dringend maar wel op zijn plaats, uiteindelijk was ik ruim 13 dagen offline.
Tevens niet normaal dat er verschillende klanten op 't zelfde moment hun verbinding verliezen, telkens klanten met hun eigen modem en niet die van Orange.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 147 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Goed dat het gelukt is

Daarom is dus geen eigen modem neem want dit zat eraan te komen problemen ermee

Zeker als je bij de budget provider zit ipv hoofd je krijgt geen prio en staat als laatste op lijst
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
novie
Plus Member
Plus Member
Provider
Te Koop forum

De mogelijkheid om je eigen modem te gebruiken is per wet vastgelegd, of je nu bij een budget provider zit of niet doet er niet toe.
Support bij Hey is om te huilen maar als ik de technieker hoorde waren er ook Orange klanten geimpacteerd.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 147 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Ligt per wet vast maar wens je top service dan dien je er ook voor te betalen

Prijs verschil moet hem ergens zitten en in ander topic gezegd je moet geluk hebben wie je aan de lijn hebt gelijk bij welke providers

Leuk is anders hier valt zeker niets goed van te zeggen hoe ze jou issue behandeld hebben

Hoe heb je eigenlijk tussendoor jouw internet geregeld als ik mag vragen omdat ze hier volop aan werken zijn in gemeente mss handig
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
novie
Plus Member
Plus Member
Provider
Te Koop forum

Door met mijn buitenlands nummer van kantoor te roamen op het Proximus netwerk had ik een klein beetje 4g (weliswaar zeer instabiel, 1 streepje, regelmatig valt 't signaal gewoon weg) dus echt niet ideaal, maar voldoende om hier te posten.

Tevens vertelde de technieker van Orange me eens een eigen modem met Mac adres toegevoegd is op hun netwerk en vervolgens terug uit hun systeem verwijderd wordt kan deze niet een 2de keer opnieuw toegevoegd worden. Gezien de Orange modem momenteel aangesloten is en daardoor het Mac adres van de Fritz! Box verwijderd moest worden (en dus niet opnieuw door Orange kan toegevoegd worden) heb ik de Fritz! Box dan maar voor garantie naar Bol gestuurd in de hoop dat ze me eentje met een ander Mac adres sturen als vervanging.

To be continued dus. Mijn bedoeling is wel degelijk de Fritz! Box 6690 Cable terug te plaatsen, en ook dat zal ik zeker bij de ombudsman aankaarten.
nerph
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

huh, nu vraag ik mij wel af waarom dat dat zo is, dat een mac adres van eigen modem maar één keer toegevoegd kan worden op het netwerk...
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (30GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
novie
Plus Member
Plus Member
Provider
Te Koop forum

Hey heeft ondertussen ook een voorstel voor compensatie gedaan: 14,50euro dus exact een halve maand compensatie.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

buthead schreef: 4 maanden geleden Ligt per wet vast maar wens je top service dan dien je er ook voor te betalen

Prijs verschil moet hem ergens zitten ...
Sorry, maar het verspreiden van dit soort zever bevestigt enkel een oud vooroordeel.
Het gepruts is echt niet beperkt tot de goedkope providers, wel integendeel.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Je kan overal problemen hebben, het is dan wel de telecomoperator die direct in actie moet schieten en u niet een week met geen internet moet laten zitten. Maar ja, zoals cadsite zegt je kan dit overal hebben. Moest hij nu bij Orange gezeten hebben zou hij juist dezelfde problemen hebben. En bij Telenet en Proximus gebeurt dit even vaak hoor.
novie
Plus Member
Plus Member
Provider
Te Koop forum

Ondertussen nieuwe factuur ontvangen: ten eerste hun compensatie is er niet vanaf getrokken.
Spreek je met de klantendienst: ja betaal maar de helft das goed zo.
In de mail spreekt men over een gestructureerde mededeling maar die staat niet in de mail nog op hun factuur.(ik betaal per kredietkaart)
Klantendienst stuurt me een een betalingsreferentie door die een gestructureerde mededeling is zonder de +++ maar is te lang.
Klantendienst weet niet wat een gestructureerde mededeling is...ik geef gefrustreerd op...zet die gestructureerde mededeling toch gewoon in uw mail.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”