Of ivm de Musk grillen. Even niet eens met EU, dus we schakelen Starlink hier even uit. Zou het toch niet gebruiken als mijn enigste primaire lijn (en toch een lokale backup lijn hebben).payphoneuser schreef: 4 maanden geleden Persoonlijk maak ik me niet alleen bedenkingen bij het energieverbruik, maar vooral over het Musk-Amerika-afluisterpotentieel. Het is allicht naief te denken dat we bij een Belgische provider de dans ontspringen, maar bij Starlink zet je toch de deur wagenwijd open denk ik.
Starlink verlaagt prijzen voor BE
-
Avenger 2.0
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 122 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1272 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Blij dat je dat nog gelooft.neils1108 schreef: 4 maanden geleden Ze moeten zich nog steeds houden aan de wetten en regels vastgelegd door de overheid en het BIPT.
Musk doet lekker wat ie wil en als hij tegenstand ervaart (naaktbeelden van kinderen op xAI, censuur op Twitter/X, ...), stuurt hij zotte Donald.
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
En nog steeds is er een verschil tussen een mediabedrijf/sociale media en een ISP. Iedereen kan een mediabedrijf/sociale media maken en er mee doen wat hij wil zonder problemen. Een ISP is gebonden aan de regels van het BIPT en wordt daarbij ook nog eens gereguleerd.
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
- Bedankt: 789 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Sorry maar is deze Elon niet diezelfde als de hitlergroet brengende Trump gatlikker? Die heeft zich nog niet veel van regels en wetten aangetrokken en uw privacy zal dus het minste van zijn zorgen zijn. In zijn periode bij DOGE had hij er in ieder geval ook geen last van.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator

Het zijn toch niet enkel ISP's die zich aan de wet moeten houden?
Elk bedrijf moet zich toch aan de wetten houden?
En als bedrijven zich laten sturen door potentaten, volgen ze de wetten niet meer natuurlijk.
Ik blijf daar liever ver van weg.
Mijn verkeer is SSL en mijn DNS is privacy-vriendelijk, niet SS-vriendelijk.
Elk bedrijf moet zich toch aan de wetten houden?
En als bedrijven zich laten sturen door potentaten, volgen ze de wetten niet meer natuurlijk.
Ik blijf daar liever ver van weg.
Mijn verkeer is SSL en mijn DNS is privacy-vriendelijk, niet SS-vriendelijk.
-
Matomatisch
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 21 keer
Mensen, wees u ervan bewust dat Starlink de grote geldschieter van SpaceX is. Zonder die inkomsten kan hij zijn Starship programma niet uitvoeren/had hij het nooit kunnen uitvoeren. (er zijn geen officiële cijfers, maar de jaarlijkse inkomsten uit Starlink worden geschat op +/- 15 miljard dollar.) Onlangs heeft Musk op X verteld dat het Starship programma in het begin bijna ten onder ging wegens financiële problemen.
Opeens in EU de stekker uit Starlink trekken zou imagoschade en inkomstenverlies teweeg brengen. Niet dat Musk of zijn bedrijven eronder zou lijden, maar welk bedrijf wil nu een slechte naam hebben? De COO van SpaceX is Gwynne Shotwell, zij heeft meermaals Musk kunnen bedaren en ervoor gezorgd dat SpaceX groot geworden is. Die weet heus wel wat ze doet.
Moest het je nog niet opgevallen zijn, ik ben grote fan van wat Musk met zijn bedrijven verwezenlijkt heeft. Ik hoef daarvoor nog geen fan te zijn van zijn hersenkronkels en gedrag.
Opeens in EU de stekker uit Starlink trekken zou imagoschade en inkomstenverlies teweeg brengen. Niet dat Musk of zijn bedrijven eronder zou lijden, maar welk bedrijf wil nu een slechte naam hebben? De COO van SpaceX is Gwynne Shotwell, zij heeft meermaals Musk kunnen bedaren en ervoor gezorgd dat SpaceX groot geworden is. Die weet heus wel wat ze doet.
Moest het je nog niet opgevallen zijn, ik ben grote fan van wat Musk met zijn bedrijven verwezenlijkt heeft. Ik hoef daarvoor nog geen fan te zijn van zijn hersenkronkels en gedrag.
- Dizzy
- Elite Poster

Gelukkig hebben X en oa Facebook/Meta geen slechte naam 
Veel mensen hebben respect voor wat de man verwezenlijkte, ik ook, maar daarom moet je inderdaad niet meegaan in zijn escape from reality. Die man is al langer de pedalen compleet kwijt.
Veel mensen hebben respect voor wat de man verwezenlijkte, ik ook, maar daarom moet je inderdaad niet meegaan in zijn escape from reality. Die man is al langer de pedalen compleet kwijt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 202 keer
En we gaan weer de ethische kant op ipv technische kant 
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
Matomatisch
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 21 keer
Excuses 
Ik zit dus te kijken om een abo af te sluiten. Ik heb daar wel de wall mount voor nodig om de schotel aan ons tuinhuis te monteren, want ik wil de schotel niet op de gazon hebben liggen. Ik kan geen informatie terugvinden of de aangeschafte accessoires ook terugbetaalt worden als je de hele boel terugstuurt binnen de 30 dagen. De Grok assistent op de Starlink website verwijst telkens naar de schotel zelf. Je krijgt ook pas toegang tot de accessoires shop nadat je het abo heb afgesloten, dus ik denk dat op accessoires andere regels van toepassing zijn.
Zo wordt de drempel om in te stappen toch wat groter
Ik zit dus te kijken om een abo af te sluiten. Ik heb daar wel de wall mount voor nodig om de schotel aan ons tuinhuis te monteren, want ik wil de schotel niet op de gazon hebben liggen. Ik kan geen informatie terugvinden of de aangeschafte accessoires ook terugbetaalt worden als je de hele boel terugstuurt binnen de 30 dagen. De Grok assistent op de Starlink website verwijst telkens naar de schotel zelf. Je krijgt ook pas toegang tot de accessoires shop nadat je het abo heb afgesloten, dus ik denk dat op accessoires andere regels van toepassing zijn.
Zo wordt de drempel om in te stappen toch wat groter
- neils1108
- Premium Member

Als je alleen de ethische kanten van bedrijven bekijkt zou je geen enkel bedrijf/service kunnen gebruiken. Elk bedrijf zal wel ooit iets mispeutert hebben of iets gedaan hebben dat niet 'ethisch' is voor sommigen. 
- heist_175
- Moderator

Het is een illusie om te denken dat "ethische" afwegingen niet gelinkt zijn aan de technische.
Het ethische is net een onderdeel van de technische afweging.
Wil je uw verbinding afhankelijk maken van de grillen van een maffiabaas? Als Mastodon niet zo goed werkt, ligt het dan aan Mastodon of aan het gefoefel van de ISP-baas?
Hetzelfde zie je nu - voorlopog (?) - sporadisch bij bedrijven: willen we heel ons bedrijf afhankelijk maken van de grillen van een doortrapte Trump?
Dat is geen ethische discussie, maar een keihard operationele/technische: de technische afhankelijkheid van wat een betrouwbare partner was, maar niet meer is.
Overmorgen herhaalt Trump zijn vraag voor steun in zijn oorlog van Israël tegen Iran en bij weigering worden alle bedrijven die aan Europese landen leveren aangeduid als risico. Poef. Elk bedrijf dat volledig afhankelijk is voor zijn "operations" van de USA is volledig technisch werkloos.
Herinner u Petya, NotPetya? Zoiets dan. https://en.wikipedia.org/wiki/Petya_(malware_family)
Of Crowdstrike in 2024 https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Crow ... IT_outages
Dus nee, geen ver-van-mijn-bed ethische discussie, maar de kern van de keuzes die je maakt.
In dit geval: aan wie geef je de controle over uw internetlijn.
Het ethische is net een onderdeel van de technische afweging.
Wil je uw verbinding afhankelijk maken van de grillen van een maffiabaas? Als Mastodon niet zo goed werkt, ligt het dan aan Mastodon of aan het gefoefel van de ISP-baas?
Hetzelfde zie je nu - voorlopog (?) - sporadisch bij bedrijven: willen we heel ons bedrijf afhankelijk maken van de grillen van een doortrapte Trump?
Dat is geen ethische discussie, maar een keihard operationele/technische: de technische afhankelijkheid van wat een betrouwbare partner was, maar niet meer is.
Overmorgen herhaalt Trump zijn vraag voor steun in zijn oorlog van Israël tegen Iran en bij weigering worden alle bedrijven die aan Europese landen leveren aangeduid als risico. Poef. Elk bedrijf dat volledig afhankelijk is voor zijn "operations" van de USA is volledig technisch werkloos.
Herinner u Petya, NotPetya? Zoiets dan. https://en.wikipedia.org/wiki/Petya_(malware_family)
Of Crowdstrike in 2024 https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Crow ... IT_outages
Dus nee, geen ver-van-mijn-bed ethische discussie, maar de kern van de keuzes die je maakt.
In dit geval: aan wie geef je de controle over uw internetlijn.
- neils1108
- Premium Member

Ja, maar we kunnen moeilijk een heel bedrijf afspiegelen aan de eigenaar. Want er zijn gigantisch veel bedrijven die eigendom zijn van investeerdersgroepen. En die doen ook bepaalde dingen die waarschijnlijk 'niet ethisch' zijn. En is het ook niet Starlink dat internet geeft in Oekraïne enz...? Probeer hierbij Elon niet goed te praten. Maar als we echt ethisch kijken zouden Google & Microsoft geen goeie bedrijven zijn, de helft van de banken waarschijnlijk ook niet want die investeren toch uw geld in oorlogen. Maar we zitten toch nog allemaal bij die banken. Dus begrijp dat je beetje op uw moraal wilt letten enz... Ik zie nu geen probleem met SpaceX/Starlink. Met Elon ja hij heeft debiele dingen gedaan en gezegd. Maar daarbij is Starlink geen slecht bedrijf.
- Dizzy
- Elite Poster

Het probleem met Musk is net dat hij veel te veel macht heeft en die ook inzet zoals het hem uitkomt. Hij is het beste voorbeeld waarom je mensen nooit teveel macht mag geven, Trump is een ander voorbeeld. Mensen kunnen niet met macht om en er volgt altijd corruptie door de grote belangen.
Je hebt gelijk dat veel bedrijven wel wat mispeuteren maar eigenlijk is dat een whataboutisme. Iedereen is vrij om al dan niet mee te doen of af te haken. Wie starlink wil gebruiken moet dat vooral doen maar kom achteraf niet klagen. Hate to say...
Je hebt gelijk dat veel bedrijven wel wat mispeuteren maar eigenlijk is dat een whataboutisme. Iedereen is vrij om al dan niet mee te doen of af te haken. Wie starlink wil gebruiken moet dat vooral doen maar kom achteraf niet klagen. Hate to say...
-
R2D2
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 236 keer
Lakmoestest: welke invloed of macht heeft de Belgische overheid of justitie in de praktijk over Starlink als ISP?
Theoretisch mag er geen verschil zijn maar wat is de praktijk als we spreken over websiteblokkering, GDPR, retentieplicht?
Theoretisch mag er geen verschil zijn maar wat is de praktijk als we spreken over websiteblokkering, GDPR, retentieplicht?
Laatst gewijzigd door R2D2 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- neils1108
- Premium Member

Ik denk dat als Starlink bepaalde sites zou blokkeren omdat ze niet in lijn zijn met Elons gedachtengoed, of als ze hun apparatuur zouden gebruiken om af te luisteren of data door te verkopen, ze heel snel hun licentie zouden verliezen. Ze moeten immers nog steeds de Belgische en Europese wetgeving naleven. X is daarentegen een socialmediabedrijf. Dat is iets helemaal anders dan een bedrijf dat u internet verkoopt. Dat zij al je data verkopen is 'normaal', ik zet dit tussen aanhalingstekens omdat het eigenlijk niet normaal zou mogen zijn, maar het is nu eenmaal de normale gang van zaken bij grote tech/media bedrijven. En het ethische aspect, tja... Als je Elon niet tof vindt, gebruik het dan niet. Ik zie er persoonlijk wel nog een toekomst in ook omdat het best nog goedkoop is en handig is voor rurale gebieden.
-
gunmaster
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 74 keer
Ik heb de starlink mini nu actief voor ongeveer 2 dagen. Ik zit in een bosrijk gebied, de kaart met belemmeringen is dan ook niet helemaal vrij. Ondanks dat heb ik maar 1x een minuut uitval gekend. De snelheid is quasi een stabiele 100/25à30 mbit. Het energieverbruik is zeer spiky met lows van 15 tot 35 watt. Deze zou meer verbruiken telkens deze met een nieuwe satelliet verbind. Gemiddeld zie ik een 19 watt gemeten voor de wallplug
De latency is het grootste punt van verbazing. De first hop ping is zo'n 15ms (heen & terug). Dat is maar een tikkeltje slechter dan de oude VDSL lijn maar ruim snel genoeg. Ik heb wel de indruk dat al mijn verkeer via FRA of LON gaat. Dat voegt ook wat latency toe. Er zijn bij mijn weten geen POP in de Benelux er is ook maar één grondstation in NL.
Grosso modo, tot nu onder de indruk van de technologie. Ik ga de backuplijn behouden denk ik.
De latency is het grootste punt van verbazing. De first hop ping is zo'n 15ms (heen & terug). Dat is maar een tikkeltje slechter dan de oude VDSL lijn maar ruim snel genoeg. Ik heb wel de indruk dat al mijn verkeer via FRA of LON gaat. Dat voegt ook wat latency toe. Er zijn bij mijn weten geen POP in de Benelux er is ook maar één grondstation in NL.
Grosso modo, tot nu onder de indruk van de technologie. Ik ga de backuplijn behouden denk ik.
- buthead
- Elite Poster

- Bedankt: 146 keer
Lijkt me heel erg mee te vallen voor die prijs allemaal
Geen issue met Netflix en co en heb je een eigen IP adres?
Ps eventueel enkele foto’s mogelijk van je opstelling en instellingen opties
Bedankt om te delen
Mooie meerwaarde voor UB
Geen issue met Netflix en co en heb je een eigen IP adres?
Ps eventueel enkele foto’s mogelijk van je opstelling en instellingen opties
Bedankt om te delen
Mooie meerwaarde voor UB
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
-
Flippi
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 114 keer
Kan de titel niet eens aangepast worden? Bijv. "Starlink verlaagt prijzen voor BE".
Die prijs is niet meer actueel.
Die prijs is niet meer actueel.
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
-
splinterbyte
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 163 keer
@gunmaster heb je de schotel zelf geinstalleerd en is het tegen een muur of op dak?
Krijg je een echt IPv4 of is het CGNAT? Heb je getest de modem in "bridge mode" te zetten?
Krijg je een echt IPv4 of is het CGNAT? Heb je getest de modem in "bridge mode" te zetten?
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 651 keer
"wat niet weet, niet deert" hé....neils1108 schreef: 4 maanden geleden En sowieso, als Elon afluistert met die apparatuur zou Starlink niet eens in België toegankelijk zijn. Ze moeten zich nog steeds houden aan de wetten en regels vastgelegd door de overheid en het BIPT.
vergeet ook niet de originele google speakers met hun knopje om de microfoon uit te zetten, maar die je wel braaf antwoorde dat de microfoon uitstond als je een paar keer hey google zei...
de vraag is dan waarom/hoe hij die macht heeft gekregen... i mean, enerzijds zal het wel legacy zijn,Dizzy schreef: 4 maanden geleden Het probleem met Musk is net dat hij veel te veel macht heeft en die ook inzet zoals het hem uitkomt.
maar het feit dat hij een scheet laat en de waarde van doge omhoog of omlaag gaat, is toch iets dat "de community" veroorzaakt, niet?
ik denk dat ze prima mogen blokkeren wat ze willen - er is alleen maar een regel dat ze moeten blokkeren wat de overheid wil,neils1108 schreef: 4 maanden geleden Ik denk dat als Starlink bepaalde sites zou blokkeren omdat ze niet in lijn zijn met Elons gedachtengoed, of als ze hun apparatuur zouden gebruiken om af te luisteren of data door te verkopen, ze heel snel hun licentie zouden verliezen.
niet dat ze beschikbaar moeten stellen wat iemand anders wil.
en qua afluisteren en data doorverkopen: als je geen bewijs hebt, dan heb je niks - dus ze kunnen dat prima langs de achterdeurtjes doen,
zonder dat iemand dat kan linken aan hen, laat staan de tijd & kosten erin steekt om dat te bewijzen.
dat is idd wel vrij deftig en zelfs met elektra komt het aan een totaalprijs die dan nog relatief gelijk loopt met die van de meeste gewone abbo's..gunmaster schreef: 4 maanden geleden De snelheid is quasi een stabiele 100/25à30 mbit. Het energieverbruik is zeer spiky met lows van 15 tot 35 watt.
De latency is het grootste punt van verbazing. De first hop ping is zo'n 15ms (heen & terug).
maar de mini kon je niet zomaar verhuizen, right ?
voor zover ik het begreep is het enkel cgnat, en kon je extern ip zelfs veranderen tijdens sessies,splinterbyte schreef: 4 maanden geleden Krijg je een echt IPv4 of is het CGNAT? Heb je getest de modem in "bridge mode" te zetten?
al kon je wel bijbetalen voor een "half vast" ip (dat dus nog steeds na reboot van je starlink installatie kon wijzigen)
- neils1108
- Premium Member

Ja maar zolang er geen bewijs is, is er ook geen reden om die bs te verkopen van dat Starlink uw data zou verkopen/afluisteren, hiermee wil ik zeker u niet aanvallen ofzo. Wil gewoon duidelijk maken dat er geen bewijs is zoals u al zei. En ben je geen fan van Elon, gebruik Starlink dan niet zo simpel als dat. Want dan worden er ineens ethische aspecten bijgehaald. Puur om dan toch het bewijs te geven dat ze Elon haten.Splitter schreef: 4 maanden geleden en qua afluisteren en data doorverkopen: als je geen bewijs hebt, dan heb je niks - dus ze kunnen dat prima langs de achterdeurtjes doen,
zonder dat iemand dat kan linken aan hen, laat staan de tijd & kosten erin steekt om dat te bewijzen.
Toegevoegd na 9 minuten 5 seconden:
ja en weten allemaal hoe dat is geëindigd...Splitter schreef: 4 maanden geleden vergeet ook niet de originele google speakers met hun knopje om de microfoon uit te zetten, maar die je wel braaf antwoorde dat de microfoon uitstond als je een paar keer hey google zei...
ze hebben dan maar hun 'human review of audio' gestopt. dus ik denk dat elon goed weet moest hij afluisteren rap zijn boeken zal mogen toedoen. want vergeet niet de grootste winstmakers voor starlink zijn nog steeds de overheden. dus ik vertrouw erop dat elon zich gedraagt met starlink
- Dizzy
- Elite Poster

Neen, Musk is als persoon nauw verbonden met de producten/bedrijven die hij heeft. Je kan het ergens vergelijken met de positie van Jobs bij Apple destijds. Hij lanceert niet enkel een product maar ook een idee erbij, vaak gaat het ook om geloof, het zijn maw bijna een soort van apostelenSplitter schreef: 4 maanden geledende vraag is dan waarom/hoe hij die macht heeft gekregen... i mean, enerzijds zal het wel legacy zijn,Dizzy schreef: 4 maanden geleden Het probleem met Musk is net dat hij veel te veel macht heeft en die ook inzet zoals het hem uitkomt.
maar het feit dat hij een scheet laat en de waarde van doge omhoog of omlaag gaat, is toch iets dat "de community" veroorzaakt, niet?
En de beminde gelovigen doen wat gelovigen doen, volgen.
Die verbondenheid heeft echter ook nadelen want als je ineens tegen je eigen geboden ingaat en oa de nazi gaat uithangen dan heeft dat ook negatieve gevolgen voor de verkoop.
Musk is een tragisch voorbeeld van mensen die door teveel macht de pedalen verliezen.
Moet de starlink ontvanger continu aan blijven staan?
Of kan men om elektriciteit te besparen deze enkel aan zetten tijdens de uren dat er internet verbruik is?
Hoeveel tijd heeft het systeem nodig om op te starten en connectie te maken met het internet?
Of kan men om elektriciteit te besparen deze enkel aan zetten tijdens de uren dat er internet verbruik is?
Hoeveel tijd heeft het systeem nodig om op te starten en connectie te maken met het internet?
-
thepretorian
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 38 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Kijk eens naar Sleep mode.Mira schreef: 4 maanden geleden Moet de starlink ontvanger continu aan blijven staan?
Boottime is vaak minder dan 5 minuten.
Het zou kunnen werken, afhankelijk van de locatie, soort raam, etc.
-
splinterbyte
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 163 keer
@thepretorian Ik zie in viewtopic.php?p=1053710#p1053710 dat je de modem in bypass hebt staan, krijg je een echt public IPv4 op je eigen router of is het CGNAT?
-
thepretorian
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 38 keer
- Recent bedankt: 4 keer
IP is geolocked voor BE, geen probleem met streamen van VRT Max etc. Mocht er toch een probleem zijn kan je altijd een dish reboot doen, IP lease time bij Starlink is 300 sec.
Starlink IP addresses are leased for 5 minutes at a time. However that doesn't mean your IP will change every 5 minutes. Starlink will try to maintain your IP for as long as the device is connected and has a public IP.
Bron: Starlink
-
streulma
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb de Starlink app eens gedownload op de smartphone, en daarmee kan je al op voorhand kijken of Starlink bij u zou werken en of je een goede plek gevonden hebt en er niet te veel obstructies zijn.
-
x0f
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@streulma op Reddit heb ik ooit een thread gevonden met mensen die starlink binnen, bij een raam, geïnstalleerd hadden. Dat leek te werken maar ziet er niet uit natuurlijk
. Moest je het proberen, lees ik graag je ervaringen.
-
gunmaster
- Elite Poster

- Bedankt: 74 keer
Ik heb ook een CGNAT IP. De modem staat bij mij op bridge en komt dan uit op mijn unifi router via DHCP modus.splinterbyte schreef: 4 maanden geleden @gunmaster heb je de schotel zelf geinstalleerd en is het tegen een muur of op dak?
De schotel staat bovenop een pijp (50mm) die is bevestigd aan de daksteun van mijn zonneboiler. Ik kan binnenkort wel eens een foto maken. Het accessoire om het aan een 50mm pijp te bevestigen was meegeleverd.
De boottime is in mijn ervaring slechts 1à2 minuten. Je zou deze dus eventueel occasioneel kunnen uitschakelen.
@streulma
Ik had ook zo'n resultaat. De antenne is ook gericht (N-W verplicht) op een boom die voorlopig nog kaal is. Echter is mijn belemmeringskaart vrij goed: Performance:
Alles verloopt vrij goed hier. Videocalls, telefoons en streamen gaan allemaal vlot. Zowel qua bandwidth & latency.