problemen Hey!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

wil eigenlijk eens weten of ik vrijwel de enige ben die problemen heeft met Hey!. kan gaan van hun support dat heel ondermaats is of dat aanvragen van nieuwe abonnementen mislukt. dus wou hierbij eens weten of er anderen zijn die toch ook wat problemen ervaren met Hey!. ik weet dat het een budget provider is maar heb zelf geen problemen gehad toen ik bij DIGI zat, wat volgens mij ook een budget provider is. :oops:

had deze topic maar gemaakt zodat ik de andere topic niet moet lastigvallen met mijn problemen. :-)
:beerchug:

Internet: edpnet
86 Down / 27 Up
Mobiel: hey! & BASE
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Hey, hier geen problemen ondervonden met support

Tevens familie van PX mobiel naar Hey mobiel en ging zonder problemen

Denk dat dit zelfde is bij alle providers en tevens geluk hebben wie je aan de lijn hebt
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

buthead schreef: 4 maanden geleden Denk dat dit zelfde is bij alle providers en tevens geluk hebben wie je aan de lijn hebt
Sowieso, want nu is mijn activatie raar genoeg wel gelukt. :?
Je moet vrij veel chance hebben.

86 Down / 27 Up
probmets
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

Same Here
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 808 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb nu 3 gsm abonnementen via Hey! lopen, nergens problemen.
De overstap is bij ons 3 op een ander moment gebeurd en telkens gewoon zoals het hoort. Geen klachten hier dus.
Een collega die bij telenet zat voor alles, net zoals zijn ouders was jaloers op wat ik betaal voor telecom en is zelf overgestapt naar hey! voor mobiel en internet, ook zonder problemen. Wel was het even wennen dat hij zelf moest kijken voor wifi in zijn hele huis, ik heb hem op weg gezet om te zoeken naar een geschikt AP en dan was alles zoals hij het wilde.
Erna heeft hij zijn ouders overtuigd hetzelfde te doen, dat ging ook zoals het hoort.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Maar op zich een keer dat het werkt ben ik er wel tevreden van. Vond het gewoon schandalig dat er zoveel incompetente medewerkers zijn bij Hey!/Orange. Je moet toch veel chance hebben.

86 Down / 27 Up
stefan1234
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 39 keer

De achterliggende oorzaak van veel problemen bij Orange/Hey is volgens mijdat hun CRM-systemen alles moet kunnen koppelen aan een mobiel telefoonnummer. Zelfs vast internet en hun Orange Flybox (residentieel internet via 4G-modem) hangt vast een een mobiel telefoonnummer. En daar hangen dan ook weer andere persoonlijke gegevens zoals naam, rijksregisternummer en e-mailadres aan vast.

Als je in je leven al meermaals geswitched hent van/naar Orange voor verschillende producten hangen je gegevens aan meerdere klantennummers vast en geeft dat problemen wanneer je klant wil worden voor bepaalde producten waarvoor je gegevens nog aan een andere account "hangen". Of je kan bv. de e-mailadres op bepaalde plaatsen niet aanpassen als die nog ergens anders hangen. Dat is uiteindelijk ook maar een probleem voor wie dat soort informatie actief wil beheren.

De klantenservice van Hey is sowieso slecht indien je erkent dat je dienstverlening vanuit twee veronderstellingen hoort te beoordelen:
  • Je hoort dienstverlening niet te beoordelen op basis van de affordances van het hebben van bepaalde niet-publieke informatie, in dit geval het telefoonnummer van de Hey klantendienst dat ze normaal niet op de website zetten.
  • Je hoort dienstverlening niet te beoordelen op basis van de affordances van het gebruik van propriëtaire diensten van derden, in dit geval WhatsApp/Messenger/X als hun beter ondersteunde supportkanalen in vgl. met hun chat.
Dus ja het hobbyïsten-ethos is natuurlijk dat je bedrijven en hun diensten en producten beoordeelt op basis van de trucjes die jij kent en van wat voor jou vanzelfsprekend is.
Als je UB volgt ken je hun telefoonnummer en ben je waarschijnlijk grandfathered in aan 29 euro/maand. Als je UB niet volgt kan je een ganse dag hun chatvenster open houden of je data met Musk/Zuck delen als er problemen zijn, en betaal je mogelijk 39 euro/maand. Dat is fundementeel niet eerlijk. Als hobbyïst kan je er klant zijn, maar je hoort bedrijven niet te verdedigen op basis van overwegingen die enkel voor mensen zoals jezelf gelden.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

de kafka van hey begint hier ook.

ik dacht, ik zet mijn moeder om van scarlet (8 eur) naar mijn account bij hey (5 euro)
dus, ik vraag nieuw abbo aan via de klantenzone (maar vind het al vreemd dat het schijnbaar gewoon hetzelfde formulier is als dat je niet ingelogd bent),
krijg bevestiging van de order en dat de simkaart onderweg is.

dat was 2 dagen terug.
vandaag krijg ik een mail dat ze de order niet kunnen verwerken omdat ze niet alle gegevens van de identiteitskaart hebben.
het feit dat ik de bestelling doe vanuit een account met actief internet en mobiel product lijkt dus niet veel verschil te maken....

nugoed, als dat het enige is valt het mee, ben alleen benieuwd of dat echt het enige is.
(ik krijg mijn mailadres via de klantenzone ook niet gewijzigd - het is te zeggen: de klantenzone zegt het is in orde na 24u, maar dat is nooit het geval)
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

als alles werkt is het goed, maar de moment dat je problemen hebt mag je eindeloos chatten & bellen en hun klantendienst is nu niet om te zeggen super

86 Down / 27 Up
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

ik ben even gaan nakijken, en ze kunnen wel gelijk hebben - ik heb eind vorig jaar mijn pas moeten vernieuwen, dus degene die zij "on record" hebben is dus eigenlijk geen geldige meer....
dus het kan kloppen :)
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Reactie van Hey! op mijn klacht bij de Ombudsdienst:
Na onderzoek van het dossier kunnen wij u informeren dat er oorspronkelijk een aanvraag opgemaakt werd met het nummer ... (foutief nummer die ik nooit had ingevoerd)
Aangezien dit een vergissing was, werd deze aanvraag telkens geweigerd.
Op 11/03/2026 werd de correcte aanvraag opgemaakt waardoor het oproepnummer op 13/03/2026 kon overgedragen worden naar Hey!Telecom. Het abonnement werd geactiveerd op naam van ...
Wij wensen onze excuses aan te bieden aan de klant voor de vertraging.
Uit commerciële overwegingen kennen wij een maandelijkse korting toe van 3 euro op de 12 volgende facturen.

86 Down / 27 Up
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Mooie geste de korting , hun antwoord lijkt wel keurig en ze geven de fout toe

Jammer dat het zo gelopen is
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
teleboy
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

neils1108 schreef: 4 maanden geleden als alles werkt is het goed, maar de moment dat je problemen hebt mag je eindeloos chatten & bellen en hun klantendienst is nu niet om te zeggen super
Inderdaad, als alles werkt heb je geluk.
Eens problemen wordt je vaak van het kastje naar de muur gestuurd.
Telefonisch verstaan je ze soms slecht (taalbarrière), of beloven ze je hulp via een dossier waar je dan ook vaak weinig van hoort.
Ik ben bij Orange gaan lopen na jaren trouwe klant, nu Proximus (mobiel).
Is dat beter… geen idee maar ik word er wel gehoord en heb niet de indruk dat het op de lange baan geschoven wordt.
Een lowbudget product zal wel ergens het verschil maken in zijn diensten…
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

@teleboy Begrijp volledig dat ze bij budget producten ergens moeten op besparen. Maar als ik toch al hoor ben ik niet de enigste die problemen heeft met Orange/Hey!. Het erge hieraan is dat hun support al jaren gigantisch slecht is. Basta (Neveneffecten) had Mobistar 15 jaar geleden ook al een keer een koekje van eigen deeg gegeven met die container. Dus toont maar dat ze na 15 jaar nog steeds niet zijn verbeterd. Maar ja, geef hun dan toch nog 1 kans. Betaal nu wel 12 maand 4 euro. Dus kan niet klagen.

86 Down / 27 Up
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb gewoon problemen dat ik geen klant meer kan worden bij Hey.

Ben het ook zat om continu de situatie uit te leggen. Dat jij volhield Neils is top maar ik heb daar echt geen energie voor.

Het is zoals iemand in dit topic zei ik ben al eens klant geweest bij Orange en dat zorgt ervoor dat ik als bestaande klant wordt gezien terwijl ik niet meer klant ben.
Pas op Proximus met Mobile vikings kan dat ook heel goed. Heb moeten bewijzen aan de klantendienst dat ik geen klant bij Proximus was...
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik begin mensen te begrijpen die liever een operator hebben waar je nog naar fysieke winkels kan gaan. Want dit is voor mij ook niet meer voor herhaling vatbaar hoor. Want ik begon het toch ook beu te worden en moest me toch een goed kwaad maken aan de lijn om dan toch een keer wat hulp te krijgen. Ombudsdienst heeft dan ook weer goed zijn werk gedaan, gelukkig. :-) Maar ik denk dat ik de internet promo maar ga laten passeren. Als ik nu al zoveel problemen had bij Hey! wil ik het niet riskeren met vast internet.

86 Down / 27 Up
teleboy
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

neils1108 schreef: 4 maanden geleden @teleboy Begrijp volledig dat ze bij budget producten ergens moeten op besparen. Maar als ik toch al hoor ben ik niet de enigste die problemen heeft met Orange/Hey!. Het erge hieraan is dat hun support al jaren gigantisch slecht is. Basta (Neveneffecten) had Mobistar 15 jaar geleden ook al een keer een koekje van eigen deeg gegeven met die container. Dus toont maar dat ze na 15 jaar nog steeds niet zijn verbeterd. Maar ja, geef hun dan toch nog 1 kans. Betaal nu wel 12 maand 4 euro. Dus kan niet klagen.
En zeggen dat het in die tijd nog beter ging bij hun klantendienst tegenover de dag van vandaag.
Wel goed gelachen toen met Basta, spreken we hier thuis nog van.

Daarom dat ik de B merken zoals een Hey/Mobile Vikings aan de kant laat liggen, prefereer liever een provider met fysieke winkels. Net om bij problemen nog ergens terecht te kunnen. En ja daar betaal ik dan maar extra voor.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

stefan1234 schreef: 4 maanden geleden De achterliggende oorzaak van veel problemen bij Orange/Hey is volgens mijdat hun CRM-systemen alles moet kunnen koppelen aan een mobiel telefoonnummer. Zelfs vast internet en hun Orange Flybox (residentieel internet via 4G-modem) hangt vast een een mobiel telefoonnummer. En daar hangen dan ook weer andere persoonlijke gegevens zoals naam, rijksregisternummer en e-mailadres aan vast.
Heb nu eens nagekeken, omdat ik het niet meer zeker was. 1 keer in heel mijn leven veranderd van Orange naar MV. Was wel eind mei vorig jaar. Maar toch vraag ik me dan af of het daar aan zou kunnen liggen.

86 Down / 27 Up
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

stefan1234 schreef: 4 maanden geleden De achterliggende oorzaak van veel problemen bij Orange/Hey is volgens mijdat hun CRM-systemen alles moet kunnen koppelen aan een mobiel telefoonnummer.
ik ben dik bijna 30 jaar geleden bij mobistar klant geweest, en het nummer dat ik nu nog steeds heb komt origineel van bij hun.
geen enkel probleem ervaren om met dat nummer terug naar hey te gaan.
stefan1234 schreef: 4 maanden geleden Als hobbyïst kan je er klant zijn, maar je hoort bedrijven niet te verdedigen op basis van overwegingen die enkel voor mensen zoals jezelf gelden.
dat klinkt vooral als wat zuur "ik heb de promo gemist, niet eerlijk" als iets anders.
je bent nog steeds zélf verantwoordelijk om rond te kijken naar wat voor jou de beste prijs/kwaliteit is, en eventuele (al dan niet permanente) promo's op te volgen,
zodat je -als jij dat wil en aanvaardbaar zou vinden- tijdig kan omschakelen naar zulk aanbod.

bv: je weet goed genoeg dat er bij hey misschien slechtere support is dan bij telenet (hoewel hun tadaam support vaak ook niet veel waard is bv),
maar daarvoor betaal je dus minder.
je bent ook niet verplicht "onmiddelijk" om te schakelen, maar kan altijd even wachten en kijken of er promo's komen, en daar dan -indien gewenst- op intekenen.

je gaat toch ook niet iets kopen in de colruyt, en dan klagen dat het een week later goedkoper is, en eisen dat ze het je terugbetalen ?
en je gaat het toch niet oneerlijk noemen als er iemand al die bonnetjes uitzoekt en bijhoudt en daarmee iets meer voordeel doet dan jou,
gewoon omdat jij zelf die moeite niet hebt genomen?

ik denk dus niet dat iemand hey! (of orange) an sich zal verdedigen (of aanvallen) op iets "dat enkel voor hunzelf zal gelden" (au contraire, meestal is dat net het omgekeerde: mensen die een slechte ervaring hebben gaan harder roepen dan mensen die een goede ervaring hebben),
maar gewoon omdat ze prijs/kwaliteit -indien je bereid bent een k*t klantenzone en vaak moeilijk bereikbare support erbij te nemen- gewoon goed zitten,
zeker met hun promo's.

en het is ook niet alsof ze die verbergen, het staat gewoon steeds op hun frontpage.
(zoals nu dus: 34 voor internet + mobile s, dat is goedkoper dan de (limited) internet+mobile van base bijvoorbeeld)
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

En dat is het probleem de moment dat je dan die klantenzone en support moet contacteren ben je ferm gekloot. Want dat is eindeloos bellen/chatten en dan communiceren ze niet eens met elkaar. Maar elke provider heeft wel z'n plus en minpunten. Bij Telenet de prijs, maar dan goeie kwaliteit bv. Hetzelfde bij PX. Bij Hey!/Orange is het dan eerder de support. Bij DIGI het netwerk. Maar ja, mensen zouden nooit iets zeggen moest het goed zijn. Wou hier gewoon eens horen of ik de enigste was die problemen had met Hey!.

86 Down / 27 Up
nerph
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Telenet en Proximus goeie kwaliteit? Bedoel je dan hun klantenservice of? Want dat trekt ook op niets hoor, en toen ik Telenet internet had moest ik mijn modem herstarten om de twee weken wegens problemen.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (40GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

nerph schreef: 4 maanden geleden Bedoel je dan hun klantenservice of?
Sowieso klantenservice ook wel een voordeel als je fysieke winkels hebt, qua internet bij allebij nog nooit problemen gehad. Niet dat ik opnieuw PX of Telenet zou nemen met de reden dat er veel betere alternatieven zijn op juist hetzelfde netwerk.

86 Down / 27 Up
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 251 keer
Bedankt: 165 keer
Provider
Te Koop forum

boonpwnz schreef: 4 maanden geleden ik ben al eens klant geweest bij Orange en dat zorgt ervoor dat ik als bestaande klant wordt gezien terwijl ik niet meer klant ben.
Dat is vreemd want ik ben de voorbije jaren al meermaals klant geweest bij Hey en Orange en heb vorige maand opnieuw Hey internet besteld (geen itsme gebruikt), komende van Telenet(geen easyswitch gebruikt), zijn het komen installeren op de eerst mogelijke dag die ik had ingegeven en zit nu te surfen hierop, nieuwe klantnummer gekregen overigens.
stefan1234
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 39 keer

Splitter schreef: 4 maanden geleden
stefan1234 schreef: 4 maanden geleden De achterliggende oorzaak van veel problemen bij Orange/Hey is volgens mijdat hun CRM-systemen alles moet kunnen koppelen aan een mobiel telefoonnummer.
ik ben dik bijna 30 jaar geleden bij mobistar klant geweest, en het nummer dat ik nu nog steeds heb komt origineel van bij hun.
geen enkel probleem ervaren om met dat nummer terug naar hey te gaan.
Ik schreef niet dat iedereen die ooit al klant was bij hen, problemen zal ervaren om later opnieuw terug klant te worden. Wat ik schreef is dat hun CRM op een bepaalde manier werkt die in bepaalde gevallen problemen tot "computer says no" kan leiden.
Splitter schreef: 4 maanden geleden dat klinkt vooral als wat zuur "ik heb de promo gemist, niet eerlijk" als iets anders.
Ik heb vaak gezegd: de energie achter de argumenten hier komt vaak voor een groot deel uit het verlangen om op basis van getallen te argumenteren dat men de slimste setup heeft (beste specs voor minste geld), of dat men i.i.g. toch niet dommer is dan de rest. Dat resulteert in discussies die op hoog niveau gevoerd worden, d.w.z. op basis van een aanzienlijke impliciete onderbouw van aannames die voor iedereen vanzelfsprekend horen te zijn:
  • Vaste datavolumes horen onbeperkt te zijn.
  • Traffic shaping hoort niet.
  • CGNAT is niet aanvaardbaar.
  • Hoge initiële kosten zijn geen legitiem argument tegen een product of dienst als op basis van de rest kan geargumenteerd worden dat het objectief het beste product is, en je dus hoort aan te nemen dat men zeer lang klant blijft.
  • "Truukjes" om meer gedaan te krijgen zijn argumenten pro een bepaald product of dienst, zelfs al houdt het bedrijf die verborgen voor het grote publiek
  • Voordelige historische voorwaarden die niet iedereen (meer) kan krijgen, zijn de voorwaarden waarop het product of de dienst moet beoordeeld worden. Wie het daar niet mee eens is, is gewoon jaloers/zuur omdat hij die zelf niet heeft.
  • Nadelen die je kan vermijden als je een zekere mate van sofisticatie hebt, hoor je niet als echte nadelen aan te rekenen.
Dat zijn de aannames over wat aanvaardbare argumenten zijn, en iemand zoals ik die aanstipt dat dat allemaal niet meer dan de contingent conventies van een prosumentenpubliek zijn, die mag men dan ontmaskeren als iemand die zogezegd zuur is omdat hij iets gemist heeft dat de anderen wel hebben. Psssst.... ik heb ook die promo van 29 euro de maand... Het is dus niet alleen geen geldig argument, het is zelfs feitelijk niet waar.

Ik zal nog een ander vb. geven. Het feit dat ik zoals iedereen hier waarschijnlijk buiten de EU een lokale SIM gebruik, betekent niet dat ik het OK vind dat Hey, zoals al de rest buiten DIGI, 200 triljard euro per bit aanrekent buiten de EU. Het feit dat ik weet dat het zo werkt en clever genoeg ben om in de praktijk geen nadeel te ondervinden van dat soort contractueel gelegaliseerde diefstal, betekent niet dat ik het geen argument tegen Hey (en bijna al de rest) vind. Zo'n bedrijf wil je absoluut niet verdedigen.

Wat de rest van je argumenten betreft: ik begrijp wat kortingen zijn. Maar al de vergelijkingen die jij hanteert om me uit te leggen waarom grandfather clauses in contracten verdedigbaar zijn, zijn m.i. verkeerd. Een betere vergelijking is de volgende. Je gaat na verhuis voor het eerst naar een bepaalde winkel in je nieuwe buurt, en je betaalt de volle pot. Blijkt echter dat een deel van de klanten die daar winkelen echter levenslang 25% korting krijgen. Gewoon omdat ze daar jaren geleden gedurende een bepaalde periode van een paar weken voor het eerst zijn komen winkelen. Zelfde 39 euro aan producten in de winkelkar, en zij betalen maar 29 euro... Ondertussen op van die consumentengroepen op Facebook of whatever verwittigen de kenners mekaar wanneer er bij een bepaalde winkel nog eens zo'n speciale periode komt waarbij je levenslang 25% korting krijgt. En ze coachen degenen die niet tot de consumentenaristocratie behoren over hoe je de klantenbalie moet bewerken om ook zo'n speciale levenslange 25% korting af te pingelen. Degenen die daar dan in slagen zijn plots ook fan de winkel, omdat zij nu ook tot het clubje insiders behoren.

Schrijf ik dat je die kansen moeten laten schieten als je ze ziet? Nee. Ben ik jaloers om ik zelf volle pot betaal? Ik heb zelf die korting ook, dus de insinuatie is niet eens aan de orde. Maar je kan toch niet in alle ernst beweren dat dat een correcte manier van werken is. En de reden waarom mensen het verdedigen, is omdat consumptie een door en door sociale activiteit is. Hey is goed gedeeltelijk omwille van product en prijs, maar toch ook voor een deel omdat het de fan tot een bepaalde aristocratie laat behoren.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

computer says no kan elke setup je wel geven, dat merk ik bij andere telco's ook geregeld hoor :)

ik zeg nergens dat ik hey/orange verdedig trouwens, au contraire: over het algemeen haat ik orange al van toen ze nog mobistar waren,en dat is iets wat nooit zal veranderen.
de ENIGE reden dat ik dus nu klant van hey ben, is omdat het VOOR MIJ voordelig is, omdat ze nu eenmaal een goede prijs hebben.
niet omdat oranje zo mooi is (sorry noorderburen) - en dat zal ook de enige reden zijn dat ik ze zal aanraden aan iemand.

maar het is nog steeds zo dat een bedrijf kiest hoe/waar/wie kortingen krijgen (en dat is meestal dus "voor nieuwe klanten"),
en soms moet je er zelf wat voor doen (het zelf opvolgen, "de bonnekes uitknippen", via 1 van de 100 "kortingen via onze site" sites gaan, of met "de truken van de foor" gaan klagen met opzeg -of dat nu gemeend is of niet- zoals mensen al een eeuw doen bij TN en dan verwezen werden naar retention...)
en dat is soms (te)veel moeite, en ja, dat kan allemaal eerlijker, maar een bedrijf is meestal gericht op winst, niet op eerlijkheid.

voor mij is het veel belangrijker dat "de kleine lettertjes" niet te klein zijn en duidelijk terug te vinden, want ik vind wél dat je dat zelf moet nalezen (althans in termen van het product waarvoor je tekent, de AV is dan weer een andere zaak want of je die nu leest of niet je bent verplicht die te accepteren als je een product wil vs dat je wel degelijk een ander product kan iezen dat beter bij je noden past),
maar niet dat het zomaar verstopt en moeilijk terug te vinden mag zijn (want dan gaat het imho richting oplichterij)

er is dus voor mij geen "bepaalde aristocratie" bij betrokken, en als iemand het product overweegt maar een deftige klantenzone wil, zal ik ze ook niet aanraden.
same voor mensen die same-day-telefonische support willen, daar zit je vast beter bij pxm/tn denk ik dan.
maar voor iemand dat "zijnen plan kan trekken" en budgetbewust is, zou ik ze zeker wel aanraden - maar niet "tout suite" maar dus "mits de promo langskomt"

en heel vaak is het voor veel providers: zolang het werkt, werkt het.... maar als de problemen beginnen, dan zit je in de shit,
dat is geen exclusiviteit voor een budgetoperator.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Splitter schreef: 4 maanden geleden ik zeg nergens dat ik hey/orange verdedig trouwens, au contraire: over het algemeen haat ik orange al van toen ze nog mobistar waren,en dat is iets wat nooit zal veranderen.
de ENIGE reden dat ik dus nu klant van hey ben, is omdat het VOOR MIJ voordelig is, omdat ze nu eenmaal een goede prijs hebben.
Awel, bij mij exact hetzelfde. Altijd klodden gehad bij Orange. Zeker met hun netwerk tijdens de overgangsperiode van hun netwerk vorig jaar, waarbij anderen geen problemen hadden wij dus wel. Hey! is spijtig genoeg nog steeds meer voordeliger dan DIGI op het moment. Niet dat ik de snelheden van 5G nodig heb maar hun 4G roaming netwerk was nu niet fameus, wat ik wel verwachtte omdat het gewoon PX netwerk is. Maar ja. Zou nu niet direct gans het gezin over zetten op Hey! moest het nu neig verslechteren (nu is het allemaal goed, en dat houden we zo) zou Yoin of terug naar MV een optie zijn.

Toegevoegd na 12 minuten 3 seconden:
Splitter schreef: 4 maanden geleden er is dus voor mij geen "bepaalde aristocratie" bij betrokken, en als iemand het product overweegt maar een deftige klantenzone wil, zal ik ze ook niet aanraden.
same voor mensen die same-day-telefonische support willen, daar zit je vast beter bij pxm/tn denk ik dan.
maar voor iemand dat "zijnen plan kan trekken" en budgetbewust is, zou ik ze zeker wel aanraden - maar niet "tout suite" maar dus "mits de promo langskomt"
Sowieso, moesten ze echt op het moment zelf willen geholpen worden blijven de grote 3 en BASE nog de beste optie. Gewoon omdat je nog een fysieke winkel kan binnenstappen. Deftige klantenzone is nu wel iets wat je na meer dan 30 jaar in een land aanwezig te zijn, toch mag verwachten. Dat het in 1996 slecht was verwondert me niet maar we zijn 2026, een deftige klantenzone is nu geen onbelangrijk aspect van een betrouwbare telco, niet? En dat DIGI onder de UB'ers wordt gezien als een deftig budget alternatief, is omdat we weten hoe we een simpel probleem als APN-settings moeten oplossen/aanpassen zonder 40 keer klantendienst te moeten bellen.

Dus eigenlijk kort samengevat is een klantendienst toch niet iets nieuws en zou je na 30 jaar toch al wat meer mogen verwachten van zo'n groot bedrijf als Orange/Hey!. :|

86 Down / 27 Up
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Wil hierbij weten of er iemand ook problemen had met de eSIM (via iPhone eSIM Quick Transfer)? Want toen ik probeerde mijn SIM over te zetten naar eSIM, werkte mijn sim- en pukcode niet meer.

86 Down / 27 Up
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 114 keer
Provider
Te Koop forum

Gisteren zonder vast Internet gevallen bij Hey!. Er werden al een paar dagen nieuwe elektriciteitskabels aangelegd in onze wijk en her en der liggen er putten open.
Via het helpdesknummer en het obligaat doorlopen van het keuzemenu kwam ik op minder dan 1 minuut bij een medewerker terecht die na een test inderdaad kon bevestigen dat het om een technische storing ging waar men al weet van had.
De medewerker wist me nog mee te delen dat hij om mij uit de nood te helpen extra data op mijn mobiel abonnement had kunnen geven als ik een mobiel abonnement bij Orange had gehad, bij Hey! was dit niet mogelijk (ik ga ervan uit dat dit technisch wel mogelijk is, maar dat ze het voor hun budget-merk niet doen).
Ik kan niet zeggen dat deze helpdesk-ervaring slechter was dan wat Telenet mij voordien tegen een veel hogere prijs geboden heeft.
Dus hier wel snel iemand aan de lijn en direct info.
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Je moet veel chance hebben met wie je aan de lijn hebt. Je kan iemand hebben die nul zin heeft in z'n job en gewoon het script afgaat. Of je kan iemand hebben die oprecht wilt helpen en wat opties probeert te zoeken. Is overal zo maar bij Hey! is het meer gokken aan het worden.

86 Down / 27 Up
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”