Een vriendin belde mij in alle paniek omdat ze geen geluid meer uit haar boxen kreeg.
Het gaat blijkbaar om een AC'97 on-board chip van Intel. (PC is een Pentium 4 1,6 GHz, Fujitsu-Siemens). Het ding draait Windows ME.
Geluidsdrivers die op de bijgeleverde CD-Rom staan installeren helpen blijkbaar niet.
DirectX 9.0a is vers geïnstalleerd, maar het tabblad voor geluid komt er niet bij (dus DirectSound kan niet worden geïnitialiseerd).
In apparaatbeheer staat "Dit apparaat werk correct".
Intel heeft blijkbaar op de website geen drivers voor een AC'97 chip.
Dan ben ik afgegaan sinds wanneer het geluid weg was. Dat was sinds ze op mijn aanraden nieuwe drivers voor de grafische kaart (nVidia GeForce 2 MX 400) had geïnstalleerd: deze die op de CD-Rom zaten. Reden waarom: haar beeld was gereset naar een standaard-driver (640x480 @ 256 kleuren).
Ik heb haar dan maar de nieuwste Detonator-drivers doen installeren, maar nog steeds geen geluid.
Midi lukt ook niet, Windows Media Player geeft de fout "Een geluidsapparaat kan niet gevonden worden" (of iets dergelijks).
Heeft iemand nog tips van wat ik kan proberen?
Ik heb me er nog niet volledig aan gezet wegens examens, maar ik zit dan ook een beetje zonder ideeën

Alvast bedankt