Ordon schreef: 5 maanden geleden
Andere mensen onderbouwen hun berichten met verifieerbare bronnen zoals:...
Jij onderbouwt jouw berichten in overgrote mate met je eigen mening, voortbouwend op een eigen mening, komende van een eigen mening...
Honderden woorden lang, veelvuldig, dagdagelijks.
Soms produceer je zelfs een
verzonnen citaat: jouw lezing, jouw interpretatie waarna er een hele uitleg volgt "waarom" etc.
Het aanzwengelen van de welles/nietes.
In jouw overtuiging is dit een erg respectvolle manier naar andere forumgebruikers toe.
't Ja,...
Is dat een manier om forumgebruikers geëngageerd te houden op Userbase?
Zo lijkt het alvast wel.
Ik kan me niet herinneren dat er ook maar één moderator daar ooit iets van gezegd heeft.
Het lijkt normaal te zijn.
Je kan makkelijk vaststellen dat ook voorstanders hun posts niet altijd onderbouwen met deze bronnen. Dat is ook niet nodig. Ik geloof iemand op zijn woord, ook zonder bron maar uiteraard kan een bron een mening ondersteunen.
Mijn mening fantaseer ik niet lukraak maar is het resultaat van dagelijks doorlopen van oa deze bronnen en nog veel meer en contacten met mensen die werkzaam zijn in de sector. Ik volg dit onderwerp ondertussen al jaren dus ik in alle bescheidenheid een vrij goed zicht heb verworven over wat er speelt en waarom vandaar dat ik niet altijd nog een bron vermeld.
Anderen klagen immers dat mijn posts te lang zijn maar deze zijn vaak net zo lang omdat ik er veel argumentering in steek. Anderzijds, mocht het kloppen dat mijn posts zonder argumenten zijn of foute argumenten dan was het poepsimpel om ze te weerleggen. Helaas stel ik vast dat men na enige tijd niet met bronnen maar met verwijten komt. Ik denk dat het probleem zich dus eerder in mijn handtekening situeert. Het doet geen pijn omdat het niet waar is maar net omdat het wel waar is.
Zijn we net geen "verzonnen citaat" van Einstein tegengekomen? Je kan dat melden bij de mods als het zodanig stoort. Neem discussies toch niet mee in volgende topics, dat is enkel contraproductief.
Ik heb zeker niet de intentie om welles/nietes aan te zwengelen maar voor zo'n geval heeft men wel minstens 2 partijen nodig.
En over respect zou ik zwijgen want als ik maar een paar posts overloop zou ik een mooie lijst kunnen maken van verwijten die niets met de topic te maken hebben. Soit, ik maak daar geen punt van en kan daar tegen. Ik ga ook niet uithuilen bij de mods maar grijp terug naar te topic.
Wil men UB'ers geëngageerd houden, dan denk ik dat minder verwijten en meer respect beter zouden werken dan de mods beschuldigen voor vooringenomenheid. Respect betekent ook respect voor een andere mening en men is niet verplicht om pro-KE te zijn.
Tot slot wil ik benadrukken dat mijn mening of deze van welke UB'er ook geen fluit uitmaakt. Het is hier een praatbarak, een soort digitaal café waarbij meningen en tips worden uitgewisseld. Maak er niet meer van dan dat en ga er geen persoonlijke connotaties aan hangen. Ik kan afsluiten met deze quote: opinions are like assholes, everybody has one. Ik twijfel of het van Einstein komt maar het zou kunnen