Stil toetsenbord.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 32 keer

Mijn vriendin die zowat 90% van de tijd thuis werkt heeft een stokoud toetsenbordje maar dat maakt een hals kabaal als die aan het typen is. Ik heb zo al wat zitten googlen en rondkijken maar op den duur...

https://tweakers.net/toetsenborden/verg ... u_MReZt-0H

Een hele hoop toetsenbordjes, veel reviews die elkaar tegenspreken, mag bedraad of draadloos zijn maar de voorwaarde is Full-size, BE azerty en STIL. :) Hoeft dus geen fancy RGB gaming toetsenbord te zijn.

Iemand die zelf tevreden is over een toetsenbordje?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 1272 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stil is altijd wat lastig, want hoe stil is stil :).
Ik heb een MK710 en een Logitech K800 en hoewel beide niet luidruchtig zijn, is die K800 wel stiller.
https://tweakers.net/toetsenborden/logi ... rgelijken/
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
Bedankt: 789 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Heb dit: https://www.logitech.com/nl-be/shop/p/mx-keys-s

Heel comfortabel toetsenbord en typen gaat ook veel stiller dan mijn vorige toetsenborden. Toetsen lichten op als je erover beweegt en dat is instelbaar. Knoppen zijn programmeerbaar.

Er zijn echter ook nadelen aan. Om de F-knoppen te gebruiken moet je ook samen op de fn knop drukken. Ook Printscreen is gewijzigd. Dit is oplosbaar maar toch vervelend als je die knoppen vaak gebruikt. Werkt ook goed samen met MX S3 muis.

Toetsenbord is klein en ziet er goed uit maar is wel aan de dure kant. Bouwkwaliteit is ook goed, voelt niet zo plastic aan door hoger gewicht waardoor het ook minder schuift.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Dizzy schreef: 4 maanden geleden Om de F-knoppen te gebruiken moet je ook samen op de fn knop drukken.
Kan je togglen met FN+ESC of in de logitech app
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Merci, @silentkiller het toetsenbord is alweer een stuk handiger geworden.

Heb ook mijn muis aangepast aan Lightroom classic waardoor je minder toetsen moet tikken en meer direct via muis kan doen. Als je enkele honderden foto's moet doen dan scheelt dat wel even :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Stil als in, je kan in de kamer er naast nog slapen, maar dat toetsenbord van haar is precies of iemand slaat er met een hamer op. :)

Ik heb zelf een Logitech G105 en dat is al een stuk stiller maar op het werk hebben we verschillende toetsenborden van HP en DELL en daar zit toch ook enorm veel verschil in. Zal de toetsenborden eens bekijken waarvan hier sprake. :)
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

Als je het geld ervoor over hebt zijn custom keyboards ook altijd nice. Maar die zijn soms wat kostelijker. Maar kan je wel zelf foam toevoegen om het stiller te maken. En eigen switches enzo... En die kunnen ook wel helpen. Want ik weet niet of je dat kan op keyboards van HP/DELL/Logitech. Of wat je ook kan doen is zoeken naar 'hall effect' dat zijn magnetische switches dus geen fysiek contact punt. Dus die zijn ook heel stil.
:beerchug:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Vond in Clickx toevallig nog een tip voor een stil toetsenbord: Epomaker TH108Pro 85 EUR, krijgt redelijke positieve review en vooral stil typen.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Dat is wel een leuk toetsenbordje. :) Net iets betaalbaarder dan de andere suggesties.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Als je er eentje koopt, geef ons dan wat feedback?
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Het is een Corsair K55 CORE geworden. Beetje getwijfeld over de wat duurdere opties en vooral omdat mijn keuze beperkt werd tot Fnac wegens cadeaubonnen maar na enkele reviews extea gelezen te hebben...

Wereld van verschil met haar vorig toetsenbord ik hoor ze nog amper typen terwijl ik er naast zit.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”