Iran

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Het feit dat Trump z'n achterban (MAGA) had beloofd geen oorlog te voeren in zijn 2de termijn en ze allemaal te eindigen. Waarschijnlijk een van de redenen dat hij de verkiezingen heeft gewonnen. Toch grappig hoe ze allemaal zo makkelijk kunnen hun beloftes verbreken.

En nu moeten we maar waakzaam zijn, want er zijn van die zotten die dan alles willen neerknallen en plat bombarderen als wraak. Ik zie daar geen wraak is dat is gewoon debiel doen. Dat is een feit. En dat noemt onze 'goeie vriend' Trump dan alle oorlogen beëindigen.
Mogelijke aanslag in VS gelinkt aan Iran: twee doden en veertien gewonden bij schietpartij
Bij een mogelijke terreuraanslag zijn in de nacht van zaterdag op zondag twee mensen doodgeschoten in een bar in Texas. Veertien anderen raakten gewond. De schutter had op sociale media “pro-Iraanse sentimenten” geuit. De FBI vermoedt dat het om een terreuraanslag gaat.
https://www.hln.be/buitenland/mogelijke ... ~aec6bdc6/
:beerchug:

Internet: Orange COAX (476 Down / 48 Up voor 36 EUR)
Mobiel: Orange (70GB voor 7 EUR) & BASE Prepaid
https://degoogl.org
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 237 keer
Provider
Te Koop forum

Petrikske schreef: 02 maa 2026, 01:42 T wil ondertussen de 3 dode Amerikanen 'wreken'.
Ondertussen gaan Frankrijk, Duitsland en de UK bijspringen om Iran 'defensief' aan te vallen. Wat voor zever wordt ons toch verkocht...
neils1108 schreef: 02 maa 2026, 08:02 feit dat Trump z'n achterban (MAGA) had beloofd geen oorlog te voeren
Eén van de redenen waarom ik blij was dat Trump won. :cry: En ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 535 keer
Bedankt: 1277 keer
Recent bedankt: 4 keer

neils1108 schreef: 28 feb 2026, 22:04 Het feit ook dat Iran 'het akkoord' niet ernstig namen, zegt ook al veel over hoe ze het spelletje wouden spelen.
Ik ga hier geen moordzuchtige dictators verdedigen, maar het zijn wel de Amerikanen die uit JCPOA zijn gestapt. Er was dus een deal, Iran hield zich aan die deal en puur voor de eerzucht en om de deal die onder Obama tot stand kwam te kl*ten, heeft Trump die opgezegd.
Het is niet zo absurd om "deals met Amerika" dan met een grote korrel zout te nemen, want Amerika blijkt onbetrouwbaar.
Hetzelfde met Israel trouwens, al hebben die nooit een deal met Iran gehad. Israel sluit deals met andere landen, maar volgt die vaker niet dan wel. Niet onlogisch dat Israel dus een heel slechte reputatie heeft qua "afspraken nakomen".

En Israël, oh Israël... Ze kiezen - net als in Amerika overigens - een corrupte premier die hen veiligheid belooft, maar er vallen al enkele jaren op rij heel wat Israëlische doden. Het is zoals de Amerikanen met hun Vietcong-manie: zoveel mogelijk (zogezegde) Vietcongers doden, maakt nog niet dat je dichter bij "de overwinning" komt. Zo is het ook met Netanyahu: hij denkt door zoveel mogelijk niet-Israëliërs te doden, de Israëliërs veiliger zullen zijn. Quod non.
En ondertussen natuurlijk rustig Gaza verder uitmoorden en kolonisten beschermen die op de Westoever van de Jordaan Palestijnen vermoorden en hun land inpikken.
DarkV schreef: 28 feb 2026, 22:50 Het probleem is dat Iran gewoon op weg was een tweede Noord-Korea te worden... gelukkig heeft de USA (en vooral Israel denk ik) dit niet toegelaten.
En dankzij wie?
Trump toetert, maar realiseert niet veel. Hoeveel veiliger is N-Korea na het debacle met "om ter grootste knop". Het is net omdat N-Korea compleet ontzien wordt dat het voor elke schurkenstaat duidelijk is dat nucleaire wapens hét ultieme doel zijn. Zie ook hoe Rusland schaamteloos (en met steun van Trump) Oekraïne en de vazalstaten rond Rusland mag blijven terroriseren: Trump heeft schrik van nucleaire wapens.
Los van Iran zie je dezelfde tendens trouwens bij de bondgenoten van de US waarvoor Trump de veiligheidsgaranties niet meer wil bevestigen: er is een zoektocht naar een eigen nucleaire paraplu. Frankrijk heeft die, de UK niet want de wapens zijn Amerikaans, Zweden praat er openlijk over, net zoals Duitsland, Denemarken, ...
DarkV schreef: 01 maa 2026, 15:53 Diplomatie heeft men al vele jaren geprobeerd zonder enig succes.
Met succes! JCPOA was een succes. Trump heeft het geanulleerd om te kunnen bewijzen dat hij een betere deal kon sluiten dan Obama. Quod non. Trump is een loser, maar velen hebben het nog niet door. De bommencampagne nu was niet nodig als Trump minder eerzuchtig was geweest in zijn eerste termijn. Dan was JCPOA er nog, waren er nog controles op nucleaire verrijking (die er dus toen niet was), etc.
Het is de onkunde van Trump die maakte dat het Iran-regime is begonnen met de verrijking. Voornamelijk om druk te zetten: hey, USA, sluit nu eens terug een deal, anders verrijken we verder.

Nu, ik laat geen traan voor die dictator. Maar met bommengooien is er zelden een probleem opgelost. En om democratie of "het Iraanse volk" geeft Trump al helemaal niet. Vraag het eens aan de Koerden.
Of kijk naar Venezuela: daar heeft Trump ook een dictator gekidnapt, maar is er verder niets veranderd: niet voor het volk, niet voor de drugs, niet voor de veiligheid, ....
Het is dus geen plan, maar enkel "hoop" dat de nieuwe baas plots wél braaf gaat luisteren naar Netanyahu en Trump.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 717 keer
Bedankt: 797 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

woutervh schreef: 02 maa 2026, 08:07 Eén van de redenen waarom ik blij was dat Trump won. :cry: En ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben...
Wat was de andere reden, de "goede banden" met de Russen? :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 535 keer
Bedankt: 1277 keer
Recent bedankt: 4 keer

Olieprijs (Brent): $72 (vrijdag) -> $82 (maandagochtend)
Gasprijs (Dutch TTF): €32 (vrijdag) -> €39 (maandagochtend)
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bijlagen
2026-03-02_095531.png
" give rope and any monkey shall climb..." :wave:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 794 keer
Bedankt: 161 keer
Provider

Iran kent ondertussen ook de waarde van de term bondgenootschap met Rusland.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

JD Vance: "I empathize with Americans who are exhausted after 25 years of foreign entanglements in the Middle East. I understand the concern, but the difference is that back then we had dumb presidents"
(June 2025)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Kun
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Bomb Iran (1987), het is een geweldige liedje :)
Internet + TV: Telenet
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

woutervh schreef: 02 maa 2026, 08:07 Eén van de redenen waarom ik blij was dat Trump won. En ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben...
Ja, geef u gelijk. Was ook wel blij, maar ja. T'is zoals BDW. Belooft geen extra belastingen. En geeft er dan eh. Alle, beloftes mag en kan je blijkbaar makkelijk verbreken als politicus...

on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 732 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Het lijkt wel een constante te zijn bij diegenen die blij waren met T. om daarna verwonderd te zijn wat er gebeurt.
Velen waren zeer teleurgesteld en zien hun vrees dus bevestigd.
Een narcistische bully verkiezen en dan schrikken dat hij de narcistische bully uithangt, dat kon niemand verwachten, toch? :bang:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

@on4bam Ik denk persoonlijk dat de Amerikanen nog steeds de beste keuze maken. Met Kamala Harris gingen er nog meer problemen geweest zijn. Maar ja, wij kijken weer vanuit onze Europese bril. Wij denken dat Trump een slecht persoon is maar ja... Wij kunnen makkelijk spreken, stabiele munt, stabiele economie, stabiele prijzen, stabiele regeringen. Maar in Amerika betalen ze zich blauw aan ziekenhuizen en 'eieren'. Dus ja wij zijn misschien volgens sommigen slechter voor Trump maar ik denk dat de Amerikanen beter af zijn met Trump of toch eerder een centrum-rechtse leiden zoals Obama. :-D

on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Je kan daarover verder gaan in het Amerika topic... BTW, steeds meer Amerikanen weten ondertussen door eigen ervaring dat ze slechter af zijn.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

neils1108 schreef: 02 maa 2026, 16:11@on4bam Ik denk persoonlijk dat de Amerikanen nog steeds de beste keuze maken. Met Kamala Harris gingen er nog meer problemen geweest zijn. Maar ja, wij kijken weer vanuit onze Europese bril. Wij denken dat Trump een slecht persoon is maar ja...
Meer problemen zoals? Meerdere oorlogen met Iran. Meer problemen met voormalige bondgenoten, meer bedreigingen van andere landen zoals Groenland, meer economische blunders zoals de tarieven? Meer schandalen zoals oa de Epstein files?...

Trump is niet de beste keuze, niet voor ons maar ook niet voor de VS en nog het minst voor de Amerikanen. Het is de beste keuze voor Trump en voor degenen die hem als nuttige idioot inzetten voor eigen belangen.

Ik denk niet meer dat Trump een slecht persoon is, ik vind dat hij dat ruimschoots bewezen heeft. Iemand die crimineel gedrag vertoont, lak heeft aan al wie in zijn weg durft staan en als toetje ook nog eens graag aan de kleine kinderen zit JA dat IS een slecht persoon en nog niet een beetje.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Dizzy schreef: 02 maa 2026, 16:49 Trump is niet de beste keuze, niet voor ons maar ook niet voor de VS en nog het minst voor de Amerikanen. Het is de beste keuze voor Trump en voor degenen die hem als nuttige idioot inzetten voor eigen belangen.
Awel, langs een kant begrijp ik u maar, wij kunnen dat allemaal goed en wel zeggen. Maar wij weten niet hoe de gemiddelde Amerikaan denkt en niet degenen in Californië of in New York maar de echte gemiddelde Amerikaan. Die moet beginnen aan de kant zetten om kunnen maandelijks toekomen of een bezoekje aan het ziekenhuis te kunnen betalen. En in het geval van Iran om bij de 'topic' te blijven. Ja, ben even teleurgesteld als de meeste die voor Trump hoopten. Hij belooft iets en dan doet hij het omgekeerde. Maar dat zijn we al gewoon van in België eh... Zoals onze goeie vriend BDW. :wink:

Maar kleine nuance dat Trump de helf van de Obama wetten wilt afschaffen... :-(

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik kan alleen maar vaststellen dat de gemiddelde Amerikaan redelijk wat problemen heeft om logisch te denken. Ze hebben al een voorproefje gehad dat al genoeg slecht nieuws voorspelde maar het was blijkbaar nog niet genoeg, het moest nog eens herbevestigd worden. Er was het project 2025 dat redelijk gedetailleerd documenteerde van wat de bedoeling was.

Ook de zaak rond Epstein is niet nieuw want het pussygrabben en vrouwen afkopen was al bezig in zijn eerste periode.

Elke politieker breekt beloftes, dat is niet de schuld van die politici, het is eigen aan het beroep. Soms moet je keuzes maken en zaken herbekijken, dat betekent vaak beloftes verbreken. Trump is echter een andere categorie, hij dreigt met de meest belachelijke zaken om ze nadien half in te trekken (TACO). Hij neemt beslissingen die compleet ingaan tegen wat hij 5 minuten eerder vertelde. Er zit geen logica in die overeen komt met de belofte MAGA. Leg al zijn daden naast elkaar en bijna alles is in het voordeel van Rusland en in het nadeel van de VS. Welk voordeel heeft de VS bij het vernietigen van de relatie met bondgenoten?

Ook over Iran heeft hij oa Obama zwaar bekritiseer en gezegd dat hij geen deal kon maken en oorlog wou als afleiding. Exact dus wat hij zelf deed na het afblazen van een deal en de timing zal ook wel toeval zijn. Het is een criminele, zakkenvullende oranje clown die nu het leven van Amerikaanse militairen op het spel zet omdat hij een gorte pedo is. Je zou dat ook een slechte persoon kunnen noemen maar geef toe, dat zou veel te vriendelijk zijn.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

https://www.hln.be/buitenland/oorlog-am ... ~ac88fede/

Iran sluit belangrijke doorvaarroute Straat van Hormuz af en dreigt: “Schepen die passeren, zullen in brand worden gestoken”

Redactie
2 maart 2026, 21:40

21:13
"Straat van Hormuz gesloten", zegt commandant van Iraanse Revolutionaire Garde

Een commandant van de Iraanse Revolutionaire Garde zegt dat de Straat van Hormuz gesloten is en dat Iran elk schip dat probeert door te varen in brand zal steken. De zeestraat ligt tussen Iran en Oman is een belangrijke doorvoerroute voor olie en gas.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Volgens de Amerikanen is de straat niet afgesloten.
Vraag is ook mocht Iran toch pogen om ze af te sluiten hoeveel extra schepen ze gaan verliezen.
Blijkbaar liggen er al enkele op de zeebodem.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 24 keer

Ik denk dat Trump binnenkort, wanneer zijn oorlog is uitgemond in een uitzichtloze, niet te winnen operatie , de aandacht helemaal gaat verschuiven naar "het Iraanse volk". Dat hij hen een opstand heeft aangeboden, een once-in-a-lifetime opportuniteit, maar dat ze ... mag ik hem er op dit moment van de discussie al bijhalen ... zoals bij Hitler, de overwinning niet waard bleken te zijn.
Hij zal het Iraanse volk ervan beschuldigen dat ze te zwak waren, niet waard om door hem geholpen te worden -en dan is ie weg.
Hij ziet er zelf elke week zwakker uit, vind ik. Ik denk dat hij met moeite zijn legislatuur zal kunnen uitdoen.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Rubio gaf het (ongewild?) toe in een interview, Israel ging Iran aanvallen en er werd verwacht dat Iran ging terugslaan tegen o.a. US doelen. Daarop werd beslist eerst aan te vallen.

https://files.mastodon.online/cache/med ... ef54c3.mp4

Afbeelding
Bye, Maurice
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer

Ik vlieg van Zuid Oost Azie naar Europa via Kuweit op 11 maart. Ik heb de gok vooruit genomen en nieuwe vlucht geboekt 4 dagen later via China voor 250 euro naar Amsterdam. Londen was nog eens 50 euro goedkoper. De "goedkope" vluchten zijn er nog, maar dat zal niet blijven duren.

De kans dat Kuweit open is volgende week is nihil denk ik dan. Thank you for your attention to this matter.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Zorgwekkend... In elk geval wordt dit door een (groot??) deel van overheid en leger als argument gebruikt.
https://jonathanlarsen.substack.com/p/u ... war-is-for

Waren het moslims geweest sprak men van extremisten.
Bye, Maurice
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 237 keer
Provider
Te Koop forum

Defensieminister Theo Francken (N-VA) vindt aanval op Iran gerechtvaardigd: "Zou interessant zijn om iemand pro-Westers in Iran te hebben"
https://www.hln.be/buitenland/oorlog-am ... ~ac88fede/

Wat een achterlijke redenering, maar wel helemaal passend in de huidige tijdsgeest.

China zou het wellicht ook interessant vinden om iemand pro-China in Brussel te hebben. Of Rusland zou het ook wel interessant vinden om iemand pro-Rusland in Canada te hebben.
Maar dat maakt een aanval nog steeds niet "gerechtvaardigd"
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ach het is Theo, een compleet onbekwame nietsnut. Let vooral niet op wat daar uit komt. Het is iemand die de mensenhandel op zijn kabinet liet betijen en openbare bloembakken als pispot gebruikt als hij weeral zat is. Neem dat even serieus als mateke of onze boxershort-vriend Weyts.
Kun
Premium Member
Premium Member
Provider
Te Koop forum

Aangezien alle Iraniërs die in het buitenland wonen dit "gerechtvaardigd" vinden, ik zie het probleem niet echt.

Er is zelfs een Iraans-Belgische N-VA Kamerlid dat dit goed vind, ze wil zelfs terug naar Iran gaan.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/03/03 ... naar-iran/

https://n-va.be/wie-is-wie/darya-safai

Ze heeft echt een gekke geschiedenis. Opgroeien in Iran -> in de gevangenis vanwege anti-Iran protesten -> in 2000 verhuizen naar België-> Tandarts diploma aan de VUB -> ...
Laatst gewijzigd door Kun 03 maa 2026, 10:50, in totaal 1 gewijzigd.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 03 maa 2026, 00:20 Vraag is ook mocht Iran toch pogen om ze af te sluiten hoeveel extra schepen ze gaan verliezen.
Blijkbaar liggen er al enkele op de zeebodem.
Zo moeilijk moet dat toch niet zijn , als onderwaterdrones al gebruikt zijn door de Oekrainers ...., of zelfs mits zeemijnen te leggen ...
De aankondiging op zichzelf maakt al dat verzekeringen schepen aldaar niet meer gaan willen verzekeren
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Ik zag dat de tankers en vrachtschepen een snelheid van 10-15Km aanhouden, ze zijn ook groot genoeg en met zeer veel dus moeilijk kan het niet zijn om er enkele te raken.

Ik zie de US wel vlug zijn handen af trekken van Iran eens het land in totale chaos gestort is. Voorbeelden genoeg in het verleden. De verliezers zullen zoals altijd de gewone Iraniërs zijn. Daarna kunnen ze in Amerika weer verwonderd zijn dat ze opnieuw "death to America" beginnen roepen.

Ondertussen al 6 dode Amerikanen (en, niet onbelangrijk, nog steeds spuuglelijke gordijnen in het WH).
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zou Trump het IDF de kastanjes niet uit het vuur laten halen?
Blijkbaar worden die al ingezet in Libanon.

neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Toch raar dat er mensen zijn die deze aanval van de VS en Israel afkeuren. Maar dankzij Trump hebben we wel een mogelijke nucleaire aanval vermeden. Want ja, Iran zou 'dom' genoeg zijn om dat te doen. Begrijp Israel ook volledig dat ze Iran aanvallen want ja, in Iran's grondwet staat dat Israel moet verdwijnen. We zijn nu net verlost van een dictator, en iemand die openlijk de vrouwenrechten in z'n land onderdrukten. En dat ze nu openlijk tonen dat ze raketten hebben lijkt veel op taferelen dat gebeuren in Noord-Korea. Het is dus gewoon een dictatorschap. Dus ik ga voor deze keer volledig akkoord met Trump en Netanyahu.

boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 108 keer
Te Koop forum

neils1108 schreef: 03 maa 2026, 15:02 Maar dankzij Trump hebben we wel een mogelijke nucleaire aanval vermeden.
Geloof je dat nu echt zelf?
Kun
Premium Member
Premium Member
Provider
Te Koop forum

Als de VS 🇺🇸 niks doet dan zal Iran uiteindelijk kernwapens produceren zoals Noord-Korea, Pakistan, India,...

Dan is de kans 0% dat het Islamtische Regime ooit zal vallen (zie de Kim-dynastie in Noord-Korea 🇰🇵).

Ik heb geen enkele Iraniër gezien dat in het buitenland protesteert tegen deze bombardementen (bij de aanval op Venezuela heb ik er ook geen enkele gezien).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

neils1108 schreef: 03 maa 2026, 15:02 Toch raar dat er mensen zijn die deze aanval van de VS en Israel afkeuren. Maar dankzij Trump hebben we wel een mogelijke nucleaire aanval vermeden. Want ja, Iran zou 'dom' genoeg zijn om dat te doen. Begrijp Israel ook volledig dat ze Iran aanvallen want ja, in Iran's grondwet staat dat Israel moet verdwijnen. We zijn nu net verlost van een dictator, en iemand die openlijk de vrouwenrechten in z'n land onderdrukten. En dat ze nu openlijk tonen dat ze raketten hebben lijkt veel op taferelen dat gebeuren in Noord-Korea. Het is dus gewoon een dictatorschap. Dus ik ga voor deze keer volledig akkoord met Trump en Netanyahu.
Niets raar aan want de nucleaire capaciteit was door dezelfde oranje clown de vorige keer al totaal vernietigd. De dreiging neemt ook niet af want de goesting om de Israeli's aan te pakken zal niet verminderd zijn, integendeel. Het is de knuppel in het hoenderhok gooien, zelden zorgt dat voor meer rust.

De oranje clown is zelf een dictator en zijn vrouwenmisbruik gaat zelfs zo ver als in kindermisbruik, hoezo vrouwenrechten?

Maar volg maar braaf achter deze rattenvangers tot ze achter u aankomen maar jij zal wel niets te verbergen hebben.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

boran_blok schreef: 03 maa 2026, 15:21 Geloof je dat nu echt zelf?
Ja eigenlijk wel want wij onderschatten nu wel een beetje hoe ver Iran stond. Als ik zeg dat ze 'bijna' konden starten met kernwapens te creëren staan we ver. En die Ayatollah was even dom als Kim Jong Un. En Iran was wel bezig om Israel te kunnen verslaan wat ook gewoon in hun grondwet staat.
Dizzy schreef: 03 maa 2026, 15:51 De oranje clown is zelf een dictator en zijn vrouwenmisbruik gaat zelfs zo ver als in kindermisbruik, hoezo vrouwenrechten?
Ja maar hier had ik het over de vrouwenrechten in het land zelf. Alle, zou jij, moest je een vrouw zijn graag een boerka dragen omdat het moet volgens 'een weet', ik denk het niet. Als er ook al tienduizenden vrouwen zijn gedood tijdens protesten zegt het ook al veel over hoe het gaat in dat land. Maar wil hierbij Trump als persoon niet goed praten want dat is ook maar een apart geval. Maar je kan moeilijk zeggen dat Trump slechter is dan de Ayatollah en dat we met deze aanval iets slecht aan het doen zijn. Iran is gewoon een slecht land.

on4bam
Moderator
Moderator
Provider

neils1108 schreef: 03 maa 2026, 16:23 a eigenlijk wel want wij onderschatten nu wel een beetje hoe ver Iran stond.
Netanyahu is al 30 jaar aan't zeggen dat Iran weken van een atoombom staat. Reken dan dat (volgens de US) er zo veel vernietigd werd een paar maanden geleden dat hun kernprogramma jaren achteruit gezet werd dan heb ik daar ten zeerste mijn twijfels over.
neils1108 schreef: 03 maa 2026, 16:23 Iran is gewoon een slecht land.
Fout, het heeft/had slechte leiders maar dat geeft niemand het recht om de boel plat te bombarderen.

Wees gerust, mocht het om Senegal of Papua Nieuw-Guinea gaan met eenzelfde soort leiders dan was er niets gebeurd want dan viel er zo goed als niets te halen. Zie ook Venezuela...

Het gaat om olie en grondstoffen als de US zich ergens mee bemoeid.

Nu is het mooi meegenomen dat op dit ogenblik zowel in Israel en de US verkiezingen in het verschiet zijn, in de US is het mooi meegenomen dat de aandacht afgeleid wordt van al de rest van de hete hangijzers. Benieuwd of de stijgende prijzen die de Amerikanen gaan mogen betalen door deze aanval ook nog de schuld van Biden zal zijn.
Bye, Maurice
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

on4bam schreef: 03 maa 2026, 16:41 Het gaat om olie en grondstoffen als de US zich ergens mee bemoeid.
Dat Trump olie wilt ga ik volledig akkoord mee. Netanyahu zijn reden blijft geldig, als een land in z'n grondwet zet dat een ander land van de kaart moet geveegd worden zou ik toch ook maar scherp staan. Maar ik blijf bij mijn mening dat Iran slecht land is. Zelfde voor Rusland, Noord-Korea, Cuba, heel wat Afrikaanse Landen, ... Bij mij gaat het erom dat het een begin is. Maar ja, Trump heeft Iran wel serieus onderschat. Wat een weekje moest duren is nu toch aan het escaleren naar een lange tijd. Er is hier een serieuze escalatie en ondertussen zitten we al aan 13+ landen.

on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Define "slecht".
Je bedoelt waarschijnlijk "niet volgens wat jij goed vindt".

Gezien je Cuba in je lijstje zet, mocht het land al die jaren niet geboycot geweest zijn door de US zou het er wel een pak beter uit zien. M.a.w. geef toe aan Amerikaanse druk, zorg voor een "pro-US" leiding en het is in orde.
Kijk naar Iran tijdens de Shah, vriendjes van Amerika maar er was een reden waarom ze hem buitenkieperden. Helaas gingen ze van de regen in de drup.
Denk je dat het in Saudi-Arabië zo aangenaam wonen is? Dat regime vinden de Amerikanen nochtans heel OK, journalisten iets minder.
neils1108 schreef: 03 maa 2026, 16:47 als een land in z'n grondwet zet dat een ander land van de kaart moet geveegd worden zou ik toch ook maar scherp staan.
Vraag eens aan de Palestijnen wat ze van Israel vinden... Er is altijd wel een reden waarom ze tegen Israel zijn. Kijk ook eens wat verder terug dan een paar jaar en je zal zien waarom de situatie in die regio zo explosief is.
Als al je buren tegen jou zijn is het misschien tijd om ook eens in de spiegel te kijken.
Bye, Maurice
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

on4bam schreef: 03 maa 2026, 17:12
Je bedoelt waarschijnlijk "niet volgens wat jij goed vindt"

Als al je buren tegen jou zijn is het misschien tijd om ook eens in de spiegel te kijken.
Dit kan voor ieder van ons tellen .....nl. de tegenstander heeft altijd ongelijk ....
:mrgreen:
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

on4bam schreef: 03 maa 2026, 17:12 Gezien je Cuba in je lijstje zet, mocht het land al die jaren niet geboycot geweest zijn door de US zou het er wel een pak beter uit zien. M.a.w. geef toe aan Amerikaanse druk, zorg voor een "pro-US" leiding en het is in orde.
Kijk naar Iran tijdens de Shah, vriendjes van Amerika maar er was een reden waarom ze hem buitenkieperden. Helaas gingen ze van de regen in de drup.
Denk je dat het in Saudi-Arabië zo aangenaam wonen is? Dat regime vinden de Amerikanen nochtans heel OK, journalisten iets minder.
Heb nooit gezegd dat Saudi-Arabië 'goed' is. Het land is ook maar een corrupte boel. Mij maakt ook niet uit wat de VS denkt. Iran is gewoon naar mijn mening een 'slecht' land. En Cuba ja dat is spijtig genoeg waar. Maar ben benieuwd hoe Trump zich daar gaat moeien.

on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Zoals overal, door de blokkade het leven voor de gewone Cubaan veel moeilijker en slechter maken en zoals in zijn eigen land de economie om zeep te helpen. Geen idee welk voordeel hij daar denkt uit te halen.
Je moet gewoon de bully gehoorzamen.
Bye, Maurice
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 183 keer
Provider
Te Koop forum

Bondgenoot kan je dat niet meer noemen he.

Trump wil alle handel met Spanje stopzetten omdat VS Spaanse basissen niet mag gebruiken
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”