Efkes geleden dat ik nog in Zwitserland geweest ben.
Wat is tegenwoordig de goedkoopste manier om een vignet voor de autoroute te kopen?
Nog steeds aan de grens bij de douane ?
Een digitaal vignet is duurder dan de sticker blijkbaar of kan je dat ook ergens krijgen voor CHF 40?
vignet zwitserland
- silentkiller
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 1 keer
-
payphoneuser
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 64 keer
Merk op dat het het laatste jaar is dat het nog fysiek wordt afgeleverd. Ik was er enkele weken geleden en heb uit nostalgische redenen nog een "écht" gekocht
Maar dus in elk Zwitsers tankstation te verkrijgen, de prijs is altijd 40 CHF.
Maar dus in elk Zwitsers tankstation te verkrijgen, de prijs is altijd 40 CHF.
- Dave
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 10 keer
Goed dat dit "E-vignette" op de officiële site ook 40 CHF kost, voor mij hoeft die folklore niet en mijn ruit hang al vol met het bakske voor de péage, de Umweltplakette en Vignette Crit'Air 
Toegevoegd na 3 minuten 22 seconden:
Jobstudenten die auto's kuisen bij leasing/verhuurbedrijven zullen een side-business armer zijn...
Toegevoegd na 3 minuten 22 seconden:
Ik vermoed dat dit één van de redenen is om digitaal te gaan.guido4096 schreef: 4 maanden geleden In de tankstation en wat brede plakband kun je ook nog wat knutselen om 2 autos met 1 sticker te bedienen. Dat gaat volgend jaar dus niet meet?
Jobstudenten die auto's kuisen bij leasing/verhuurbedrijven zullen een side-business armer zijn...
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Hopelijk werkt het systeem dan perfect want met nummerplaatherkenning kan wel eens iets mis lopen.
Nu is het stickersysteem wel voor herziening vatbaar, wie veel in verschillende landen rondrijdt heeft de helft van zijn voorruit nodig om alle stickers en bakjes te plakken.
Met wat pech hebben we er zelf 3 nodig zonder de grens over te gaan
Nu is het stickersysteem wel voor herziening vatbaar, wie veel in verschillende landen rondrijdt heeft de helft van zijn voorruit nodig om alle stickers en bakjes te plakken.
Met wat pech hebben we er zelf 3 nodig zonder de grens over te gaan
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- silentkiller
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zowel in Oostenrijk (al een jaar of 5 denk ik) als in Zwitserland (nog maar 2x) koop ik een vignet digitaal.
Nog nooit problemen mee gehad
-
Deep4Space
- Starter Plus

- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Dat systeem werkt heel goed. Woon zelf in Zwitzerland en sinds de invoer van het digitaal vignet ben ik onmiddelijk overgeschakeld.on4bam schreef: 4 maanden geleden Hopelijk werkt het systeem dan perfect want met nummerplaatherkenning kan wel eens iets mis lopen.
Met wat pech hebben we er zelf 3 nodig zonder de grens over te gaan![]()
Hier ook nooit van mensen klachten gehoord dat het niet werkt. Voor het e-vignet gebruik wel altijd de officiele site https://via.admin.ch/shop/config/evignette
Prijs is altijd 40 CHF en geldig van 01/01 tot 31/01 het volgende jaar (altijd 1 maand overlap). Als er mensen zijn die het echt goedkoper willen, meestal zijn er grootwarenhuizen of online shops die in december een actie doen waarbij je 5 CHF korting kan krijgen (maar dat is dan voor de sticker versie) en dat is meestal lokaal kopen.
-
duizend
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
- Bedankt: 384 keer
Ik ben uiteindelijk gewoon in Basel de grens overgegaan.
Afslag naar de douane genomen.
Vignet wordt na het aanbieden van de credit card netjes op je ruit geplakt door de douanier, je moet zelfs niet uitstappen.
Wel vragen dat ze in CHF afrekenen en niet in EUR, want in EUR is het duurder dan 40CHF
Afslag naar de douane genomen.
Vignet wordt na het aanbieden van de credit card netjes op je ruit geplakt door de douanier, je moet zelfs niet uitstappen.
Wel vragen dat ze in CHF afrekenen en niet in EUR, want in EUR is het duurder dan 40CHF
-
rmag
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 46 keer
Hmm, correctie:Deep4Space schreef: 4 maanden geleden Prijs is altijd 40 CHF en geldig van 01/01 tot 31/01 het volgende jaar (altijd 1 maand overlap).
en geldig 1 December vorig jaar tot 31 January volgend jaar