Dag iedereen
gezien OpenAI openlijk met het Pentagon in zee gaat, voel ik er me persoon niet zo lekker meer bij om met die service verder te werken.
Ik vroeg me dan ook af of jullie ervaring hebben omtrent de accuraatheid van dit Frans/Europese alternatief.
Intussen zal ik zelf ook testen en mijn ervaringen posten, maar alle extra ervaringen van anderen zijn ook welkom.
Ervaring met Mistral.ai vs. ChatGPT?
- Mortov Molotov
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 78 keer
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 
---
CPU: AMD Ryzen 9 3900x; GPU: AMD Radeon RX 6800 XT; RAM: 32 GB DDR-4 @ 3200 MHz; Storage: 4 TiB Lexar NM790; Resolution 1440p
OS: Fedora KDE (daily driver); Windows 11 Pro (voor kernel-level anti-cheat games); MacBook Air M3 (15-inch) (voor onderweg)
---
CPU: AMD Ryzen 9 3900x; GPU: AMD Radeon RX 6800 XT; RAM: 32 GB DDR-4 @ 3200 MHz; Storage: 4 TiB Lexar NM790; Resolution 1440p
OS: Fedora KDE (daily driver); Windows 11 Pro (voor kernel-level anti-cheat games); MacBook Air M3 (15-inch) (voor onderweg)
-
sky
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 117 keer
Ik ben sinds een paar dagen bezig met het opzetten van een ai agent met chat functionaliteiten en gebruik sinds vrijdag ook de mistral LLM’s. Mijn eerste ervaring zijn redelijk positief, maar verder onderzoek is nodig.
-
boonpwnz
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 183 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Mistral heeft wat meer moeite met onthouden merk ik. Voor rechtstreekse vragen wel mooi antwoord.
Ik heb nu Gemini en Chatgpt dus ik ben ook aan het kijken om naar Mistral over te stappen.
Reden dat ik beide heb is omdat chatgpt heel goed is in patronen herkennen van alle chats dat je hebt geopend.
Bij Gemini is het meer per chat maar dan is die chat wel beter dan chatgpt.
Ik heb nu Gemini en Chatgpt dus ik ben ook aan het kijken om naar Mistral over te stappen.
Reden dat ik beide heb is omdat chatgpt heel goed is in patronen herkennen van alle chats dat je hebt geopend.
Bij Gemini is het meer per chat maar dan is die chat wel beter dan chatgpt.
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik vermoed dat hij meer iets Europees zoekt. Wat mij nu niet verwonderd. Maar spijtig genoeg lopen wij Europeanen al lang achter. Dus hopelijk doen ze een inhaalbeweging op het vlak van AI. Maar ben benieuwd al veel Europese alternatieven gezien maar qua AI staan wij nog niet echt ver. Misschien is dit de oplossing... 
Internet: edpnet VDSL (86 Down / 27 Up voor 36 EUR)
Mobiel: Orange (70GB voor 7 EUR) & BASE Prepaid
- Mortov Molotov
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 78 keer
@NuKeM Claude is nog niet helemaal afgeschreven, maar voorlopig geef ik de voorkeur aan zoveel mogelijk Europese opties. Maar evident is mijn engagement niet oneindig chauvinistisch. Dus als Mistral op cruciale elementen zou tegenvallen, dan houdt 't op.
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 
---
---