Topic gesloten: waarom?

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Plaats reactie
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 37 keer

Een topic werd hier recent op een redelijk autoritaire manier gesloten.
viewtopic.php?f=1&t=68034

Ik heb er even de forumregels op nagelezen en vind in het betrokken topic nergens iets dat tegen die regels indruist.

Kan de betrokken moderator zomaar beslissen dat door het ”als vraagsteller reeds na 1 dag niet reageren” de machtiging ontstaat om tot het sluiten van het topic over te gaan?

Al ooit van inclusie gehoord, moderator?

Misschien betreft dit hier wel een persoon die door jouw eenzijdige beslissing ontzettend gekwetst wordt?

Ik weet niets over die persoon of over zijn motivatie en ga dus ook niet over hem oordelen, ik zie wel aan het aantal posts dat hij hier al lange tijd vertoeft en ondanks kwetsend gedrag toch altijd blijft terugkomen.

Dat er wat gegniffeld wordt bij nog maar eens een niet zo helder nieuw item, tot daar ja, maar een topic sluiten?

Een excuus zou hier niet misstaan.
Ratface
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik steun deze mod voor de volle 100 percent.

Respectloze gebruiker die het forum verziekt. Excuses zouden helemaal niet op hun plaats zijn.
ben144
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 40 keer
Provider
Te Koop forum

Terecht denk ik, was gewoon een internet trol.
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 1 keer

@sandbert
ben je aan't trollen?

Indien ja: respect want goed trollen is een kunst.
Indien nee: :roll:
Laatst gewijzigd door x0f 5 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Ik had in de mods hun plaats reeds lang, lang geleden de lijn getrokken bij deze forumvervuiler. Voegt 0,0 toe en zorgt alleen voor ergernis. De vijandenlijst is helaas een zeer gebrekkig wapen, want ik zie nog steeds zijn topics
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 811 keer
Bedankt: 276 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ken die persoon ook niet maar het feit dat het zo consistent is, doet me eerder denken dat het eigen is aan de persoon ipv opzettelijk te trollen. Ik denk soms ook dat ik een gedachtengang duidelijker had moeten verwoorden door de reactie(s) erop.
Marre
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 10 keer

Kan begrijpen dat het storend kan overkomen als er iemand elke vluchtige gedachte of eenvoudig te googlen vraag hier komt stellen. Maar in plaats van mee te gaan in die frustratie en het topic meteen te sluiten, wat inderdaad niet heel erg inclusief is, denk ik wel dat het moderators zou sieren moeten ze hier constructief mee omgaan en de persoon in de juiste richting helpen duwen. Of op een respectvolle manier proberen overbrengen waarom het topic niet voldoet aan de impliciete minimumvereisten om als een "goede vraag" beschouwd te worden.
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

@Marre hamvraag blijft of die mods al niet eerder via PM de persoon in kwestie hebben aangesproken, natuurlijk.
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
---
CPU: AMD Ryzen 9 3900x; GPU: AMD Radeon RX 6800 XT; RAM: 32 GB DDR-4 @ 3200 MHz; Storage: 4 TiB Lexar NM790; Resolution 1440p
OS: Fedora KDE (daily driver); Windows 11 Pro (voor kernel-level anti-cheat games); MacBook Air M3 (15-inch) (voor onderweg)
Emile51
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 407 keer
Bedankt: 21 keer
Provider

Ik denk dat bedoelde moderator zich hier inderdaad wat vergaloppeerd heeft.
x0f
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 55 keer

Emile51 schreef: 5 maanden geleden Ik denk dat bedoelde moderator zich hier inderdaad wat vergaloppeerd heeft.
Misschien.
Al weten we niet of er PM's verstuurd werden natuurlijk. In de andere topics die deze persoon heeft aangemaakt, staan er door de mods en admins wel constructieve hints en waarschuwingen. Op een moment ben je het beu natuurlijk en dat is m.i. gewoon een menselijke reactie.
Laatst gewijzigd door x0f 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
guido4096
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 36 keer

Dit was gewoon een wenselijke moderatie. Betrokken persoon opent herhaaldelijk meerdere keren topics over hetzelfde onderwerp, die worden dan weer samengevoegd. Vraagstelling van betrokkene is vaak nauwelijks te volgen met missende informatie. Het specifiek gesloten topic had geen enkele toegoegde waarde. Inclusiviteit klinkt leuk, je mag ook enigszins zelfreflectie verwachten van een vraagsteller.

En ik denk niet dat de betroffen persoon aan het trollen is, vrij zeker van niet zelfs.
Laatst gewijzigd door guido4096 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
Bedankt: 789 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb vertrouwen in de mods. Ze zullen betrokkene wel al meermaals gewezen hebben op de problemen.

Ik heb eerlijk gezegd ook mijn twijfels aan de goede bedoelingen van betrokkene die iedereen hier al lang probeert te helpen. De vraag is of hulp wel de bedoeling is?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

@Marre Zoek gewoon even op wat hij hier allemaal post en hoe vaak mensen (mods & anderen) hem al terecht wezen.
Ik denk ook niet dat het uit slechte wil is, maar ooit moet het stoppen hé.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 111 keer
Provider
Te Koop forum

Triestig, gebruiker maakt om de 5 voet een topic aan voor elk hersenspinsel.
Mods hebben al veel geduld gehad imo!

Een topic starten over ‘inclusie’.. 🤨
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Provider
Te Koop forum

sandbert schreef: 5 maanden geleden Ik weet niets over die persoon
dan moet je dus ook niet uitgaan van een fout van de mod, en al zeker niet "autoritair" gaan roepen.

er is een zoekfunctie, en je kan zoeken op posts van een bepaalde gebruiker, dus "niets weten over de persoon" is hetzelfde als "huiswerk niet gemaakt".
(als je zijn posthistoriek 5 minuten bekijkt, gaat je mening er heel anders uitzien)

zoals hier al aangehaald steun ook ik de mod als ik de username zie.... (als ik die username als topicstarter zie, doe ik de moeite niet eens om dat topic te openen),
sterker nog: ik vind dat ze veel geduld hebben met deze user.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

silentkiller schreef: 5 maanden geleden Triestig, gebruiker maakt om de 5 voet een topic aan voor elk hersenspinsel.
Mods hebben al veel geduld gehad imo!

Een topic starten over ‘inclusie’.. 🤨
Tja, toch raar dat we trollers aan het verdedigen zijn. Was heel duidelijk een troller. Maakt topic aan en zegt dan niks meer… :|
:beerchug:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

Zelfs als we niet weten wat er achter de schermen al van tijd is ingekropen, is er in meerdere topics door meerdere mensen al meermaals op gewezen dat z'n vraagstelling beter moet, dat het niet de bedoeling is om voor elke gedachte meerdere topic te openen, maar als den uil niet zienen wil...

En op die gemaakte opmerkingen, op die pogingen om de persoon in kwestie van meer inclusie te laten genieten, wordt ofwel niet ofwel negatief geantxoord, meestal niet.

Je kan het paard naar het water brengen maar je kan het niet doen drinken.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 786 keer
Te Koop forum

You must be new here
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 811 keer

Als een topic een minimum aan "actionable information" heeft, zijn de meesten hier wel bereid om er verder op in te gaan, denk ik.
Maar als er echt niks van te maken is, en de OP beantwoordt geen vragen om verduidelijking, dan is het een losse flodder die gesloten mag worden, imo.
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Second that! Userbase blijft een kwalitatief forum. Voor wie om de haverklap vaag en herhalend post zonder duidelijke vraag, is er tegenwoordig AI om mee te zeveren en je gedachten te ordenen.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

Ik blijf me afvragen waarom dit voor sommigen zo gevoelig ligt? Het was of een troller of hij kon gewoon geen deftige vraagstelling formuleren. Hij reageerde ook niet op de vragen van anderen. Wat is er hier dan autoritair aan geweest? Ze hebben gewoon een onnodige post gesloten die nul zin had.
:beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”