domeinnaam parkeren: goedkope .EU registrar?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 236 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik zoek een .EU domein voorlopig te parkeren omdat ik het nu niet actief gebruik.
En liefst zo goedkoop mogelijk uiteraard. Want in die zoektocht loop ik steeds op van die lok-prijzen voor het eerste jaar aan €2,99 maar waar een verlenging dan plots €49,99 of €179 blijkt te kosten. Of bijkomende kosten voor de verhuis.
En als het kan liefst een Belgische registrar.

Aanleiding: Ik had sinds 2011 alles staan bij Versio.nl wat toen een goedkope en degelijke registrar en hoster was. Na overname door een inversteringsgroep is de graaicultuur daar ingetreden en stijgen de prijzen daar jaarlijks fenomenaal.
Verhoging sinds 2023: + 116% Das dus meer dan een verdubbeling voor hosting en registraties op 3 jaar tijd.
Als ik verder terugkijk: sinds 2016 is de totale verhoging zelfs 2000%. (tweeduizend, geen nul te veel).

Dus graag jullie ervaringen en tips hiervoor.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

Altijd al fan geweest van spaceship.com, maar https://tld-list.com/ eens checken. Handige site.
Bijlagen
Screenshot 2026-02-19 110653.png
:beerchug:
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Naargelang de extensie zit ik bij porkbun.com - regery.com of sav.com, al jaren super tevreden van.
Veldman
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

www.vimexx.be : 1,75€ voor het eerste jaar, daarna 3,99€ (inclusief .store-domein). Ik denk dat dit de goedkoopste is. Zelfs goedkoper dan de goedkoopste op tld-list. Uiteindelijk wel Nederlands, maar ze hebben tenminste een Belgische website :wink:
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 5 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

8 € per jaar bij netim.com, een frans bedrijf wel niet belgisch denk ik
ooit voor 50 € ofzo 10 jaar mijn eu domein vastgezet met hosting inbegrepen, ik had dat gevonden via mydealz.de denk ik
de daarbij inbegrepen gratis hosting hebben ze intussen wel afgebouwd
ben er alleszinds de hele tijd al tevreden van
als de 10 jaar voorbij zijn zie ik wel weer verder maar 8 € /jaar is nog wel ok dus ik blijf er waarschijnlijk gewoon, alles oogt er professioneel genoeg
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 140 keer
Te Koop forum

Ik ben bij https://internetbs.net
Dit was in 2025 voor 10 jaar = 47,90€
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

mijn .eu was ook een 10-jaar dingetje, geen idee meer waar ik die destijds gehaald had.
maar toen ik alles overzette naar vimexx, werd de termijn meegenomen, dus staat die voorlopig daar.
gti69
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer

https://mijn.host/ , 6,99 exclusief BTW voor één jaar eu-domein
AniMeshorer
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 1 keer

Combell eens bekijken. Hoewel die doorgaans niet heel goedkoop zijn (zie bv hun prijzen voor .com en .be domeinen die iets hoger zijn dan elders) maar wel een zeer succesvolle en betrouwbare webhost/registratiedienst én met een 24/7 helpdesk. Dat laatste is erg zeldzaam.

Infomaniak heeft ook zeer goedkope .eu domeinen. Ook .com en .be zijn daar trouwens zeer goedkoop. Is echter niet Belgisch, is gevestigd in Zwitserland. Nog nooit zelf gebruikt, maar naar verluidt een heel betrouwbare dienst met goede reputatie. Diverse erg bekende spelers (de overheid van kanton Genève, Fnac, RTBF, ...) zijn er klant.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

er is geen enkele goede reden om combell te kiezen voor het parkeren van een domein (en persoonlijk zou ik ze ook niet voor andere dingen overwegen, vooral vanwege hun prijszetting)....

combell is gewoon deel van dezelfde groep als transip, en via transip betaal je bij een renewal ongeveer de helft van wat combell durft te vragen (wat nog steeds meer dan genoeg is).
i mean, 47 !!!! euro om een .eu te verlengen.... via porkbun betaal je ongeveer 55 euro voor 10 JAAR, met dat verschil (dik 400 euro) betaal ik mijn internetverbinding een jaar lang...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 811 keer

IIRC is Nomeo.be wel bij prijs, en ze laten toe een domein te parkeren zonder web- of mailhost te moeten bijnemen.
Combell is duur, maar heeft een cheap brand easyhost.be; geen idee of je dat daar kan wel.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 68 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Veldman schreef: 5 maanden geleden www.vimexx.be : 1,75€ voor het eerste jaar, daarna 3,99€ (inclusief .store-domein). Ik denk dat dit de goedkoopste is. Zelfs goedkoper dan de goedkoopste op tld-list. Uiteindelijk wel Nederlands, maar ze hebben tenminste een Belgische website :wink:
Na dat jaar voor €3.99 is het €10.99 voor een verlenging, opletten dus.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 163 keer
Te Koop forum

Luboli schreef: 5 maanden geleden€10.99
BTW IN is verlengen bij vimexx zelfs € 13,30 voor .eu en € 12,09 voor .be

Dan is mijn.host met € 8,46 BTW IN verlenging van .be en .eu wel goedkoper, zelfs nog lager dan Infomaniak (€ 8,99 .be, € 11,29 .eu)

Zijn er misschien nog goedkopere, ook voor .be?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 368 keer
Bedankt: 258 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Computer(k)nul
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

splinterbyte schreef: 5 maanden geleden Zijn er misschien nog goedkopere, ook voor .be?
www.porkbun.com 5.48usd voor een .eu
www.above.com 7.03usd voor een .be
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 163 keer
Te Koop forum

nice.
Je kan de prijzen op https://www.above.com/registrar/domain-pricing.html ook in euro zetten: €5.50 voor .be renewal,
neem nu dat er nog 21% BTW bij komt (want niet meteen duidelijk op die site), dan is het nog steeds slechts 6,66 euro per jaar.
AniMeshorer
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 1 keer

Over Porkbun heel positieve dingen gehoord. Over Namecheap ook (en Spaceship, maar is dat geen nevenafdeling van Namecheap?).

Heb zelf wel een negatieve ervaring met Porkbun, maar als ik zie hoe overweldigend positieve feedback ze krijgen van zoveel mensen dan wil ik ze zeker een tweede kans geven en besef ik dat ik gewoon pech heb gehad. Iets dat bij elke service kan gebeuren.

Ik had enkel graag een in Europa gevestigde registrar gevonden vanwege het feit dat als je de support nodig hebt (wat bij mij wel al enkele keren gebeurd is) je met de tijdzones moet rekening houden en vaak op tijdstippen moet chatten of bellen die in onze tijdzone dan weer wat onhandig zijn. Dat is dan weer het voordeel van een Europese registrar. Het heeft dus niets te maken met Amerikaanse diensten willen vermijden, maar eerder met gebruiksgemak. Een registrar in de VS gevestigd met een 24/7 support is ook prima.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

puur voor een domeinregistratie heb je in principe nooit support nodig, want "eens geregistreerd, is dat klaar".
(alleen om dnssec aan te zetten natuurlijk, maar dat kan normaal gewoon via de klantenzones)
ik zet dan bv ook nooit mijn dns bij de registrar, maar gewoon op cloudflare.

moest de registrar ooit failliet gaan, is je domein normaalgezien nog steeds "safe", omdat het op jouw naam staat en dan gewoon naar een andere registrar gaat.

wat wel een belangrijke is: registratieduur.
een .de koop je meestal voor een jaar, maar is maar geregistreerd voor een maand.
een .be bieden sommigen met langere termijnen aan, maar kan enkel maar voor 1 jaar geregistreerd worden
... en een .eu kan je tot 10 jaar registreren.

als je dan tijdens die periode zou verhuizen zijn er registrars die de termijn niet overnemen en registrars die dat wel doen, wat ook een groot verschil is.
voor .eu kan je dat trouwens allemaal via my.eurid allemaal zelf dubbelchecken (registratieduur & registrant informatie voor je eigen domains)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 236 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Het is dus www.spaceship.com geworden. € 4,83 /jaar, ook voor verlengingen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”