https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/02/03 ... al-google/Liberty integreert de AI-technologie van Google in zijn Horizon-televisieplatform. De zoekfunctie wordt daardoor slimmer. Liberty Global en Google zullen ook mogelijkheden onderzoeken voor Liberty om producten en diensten van Google aan te bieden. Op termijn zullen de telecombedrijven wellicht ook hun eigen aanbod aan "smart home"-diensten lanceren, klinkt het.
Uitfasering DVB-C (Digibox, Digicorder en CI+ module)
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Toont weer eens hoe klantonvriendelijk Telenet is. Of ze willen gewoon nog meer AI door ons strot rammen, met hun nieuwe IPTV Boxen.
-
master-magic
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 45 keer
@Ratface ze zijn verplicht een maand op voorhand iets te melden als er iets veranderd aan het tv aanbod, dus ze zijn nog vroeger dan verplicht met de melding.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Fritzbox 4690 10G wan/lan.
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
master-magic
-
boulder
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
- Bedankt: 284 keer
Ja, het zijn van die pesterijen die u voortdurend het gevoel moeten geven dat het tijd is om over te schakelen.
Ik blijf nog wel eventjes (maar enkel voor TV).
Eens DVB-C echt weg is of totaal oninteressant zal ik wel zien waar ik heenga.
Heb hier nog altijd geen mogelijkheid tot fibre,
Ik blijf nog wel eventjes (maar enkel voor TV).
Eens DVB-C echt weg is of totaal oninteressant zal ik wel zien waar ik heenga.
Heb hier nog altijd geen mogelijkheid tot fibre,
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
boulder
- Elite Poster

Ik heb het al veel gezegd: DVB-C is voor mij voorlopig beter dan al die andere opties.
Het gaat over het ogenblik dat ze het basisaanbod in hoge kwaliteit ook weghalen.
Dan heb ik geen reden meer om nog op DVB-C te blijven.
En op dat moment zal ik op mijn opties heroverwegen.
Dan zal de vraag opnieuw zijn: wie biedt het grootste aantal zenders die mij interesseren, tegen welke prijs, enz.
Ik heb geen reden om vroeger weg te gaan, en ik heb ook geen reden om nu snel snel naar die streaming optie over te gaan.
Voor zover ik weet is het ergens begin 2030 dat de laatste DVB-C kanalen zouden verdwijnen.
Dat is nog altijd een hele tijd, ondertussen blijf ik genieten van DVB-C.
De producten van concurrenten kunnen in die tussenperiode ook nog evolueren.
Het gaat over het ogenblik dat ze het basisaanbod in hoge kwaliteit ook weghalen.
Dan heb ik geen reden meer om nog op DVB-C te blijven.
En op dat moment zal ik op mijn opties heroverwegen.
Dan zal de vraag opnieuw zijn: wie biedt het grootste aantal zenders die mij interesseren, tegen welke prijs, enz.
Ik heb geen reden om vroeger weg te gaan, en ik heb ook geen reden om nu snel snel naar die streaming optie over te gaan.
Voor zover ik weet is het ergens begin 2030 dat de laatste DVB-C kanalen zouden verdwijnen.
Dat is nog altijd een hele tijd, ondertussen blijf ik genieten van DVB-C.
De producten van concurrenten kunnen in die tussenperiode ook nog evolueren.
-
master-magic
- Premium Member

@boulder ik zie tv Vlaanderen tegen dan ook nog enkel streaming app aanbieden want aan de snelheid dat de zenders verdwijnen op satelliet omdat het te duur wordt voor het aantal klanten dat nog via satelliet kijken maakt het er niet beter op, het zusje gaat binnenkort op satelliet het riant product ook weer laten stijgen in Nederland en daar zijn onlangs wat zenders verdwenen via satelliet, dus ja, dat zegt wel genoeg, klanten gaan weg of diwngraden.
Laatst gewijzigd door master-magic 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
greets
master-magic
master-magic
-
master-magic
- Premium Member

@neils1108 dan is het te hopen dat de kwaliteit verbeterd van die apps van de zenders want dat is soms maar zeer belabberd beeld op een 4K tv en beter dan een stereo geluid.
greets
master-magic
master-magic
-
master-magic
- Premium Member

@neils1108 dat kan toch nog wel beter, heb sinds vorige week maandag een nieuwe 4K tv met alle apps er op van vtmgo en play en VRT Max en tv Vlaanderen en zie toch nog een niet zo goed beeld zoals met kabel tv via mijn eigen ontvanger dat op 4K staat zodat de tv en de ontvanger het beeld opschalen naar 4K.
VRT 1 is heel erg goed en vtm HD, de rest is wat minder maar nog goed om te bekijken, de rest krijgt ook minder bandbreedte dan de VRT en vtm HD.
VRT 1 is heel erg goed en vtm HD, de rest is wat minder maar nog goed om te bekijken, de rest krijgt ook minder bandbreedte dan de VRT en vtm HD.
greets
master-magic
master-magic
-
master-magic
- Premium Member

@neils1108 ik kijk momenteel via een ontvanger met dvb-c multi tuner en 2 dvb-S2 tuners, en dat geeft een mooi beeld af, de apps werken via de tv zelf.
greets
master-magic
master-magic
-
master-magic
- Premium Member

@neils1108 kan jij videoland gebruiken zonder problemen, ik krijg telkens melding dat ik niet in Nederland verblijf en ik geen toegang heb op de app,
Heb mij daardoor een satkaart geabonneerd voor de Nederlandse zenders via Canal digitaal.
Heb mij daardoor een satkaart geabonneerd voor de Nederlandse zenders via Canal digitaal.
greets
master-magic
master-magic
-
master-magic
- Premium Member

@neils1108 bedankt voor de tip, ga ik ook eens moeten gebruiken dan op die manier.
greets
master-magic
master-magic
-
thomasdb
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 5 keer
- Contacteer:
@neils1108 dat werkt hier niet precies, geregistreerd per hola brower extensie en met gmail, het terugkijkabo van 0.0€ geselecteerd dan vpn uitzetten. kon met blijven kijken naar bijvoorbeeld lubach maar zonder niet?
na uitschakelen vpn moet ik opnieuw inloggen
ook een andere browser cookies accepteren en aanmelden zonder de vpn extensie aan zegt hij toch wel ' deze video kan niet worden afgespeeld van je locatie'
ik kijk naar lubach wel makkelijker via youtube dan
na uitschakelen vpn moet ik opnieuw inloggen
ook een andere browser cookies accepteren en aanmelden zonder de vpn extensie aan zegt hij toch wel ' deze video kan niet worden afgespeeld van je locatie'
ik kijk naar lubach wel makkelijker via youtube dan
-
master-magic
- Premium Member

@thomasdb idd hier zelf ook geprobeerd, met VPN kon ik iets terug kijken, zonder VPN niet, is al sinds het begin ik videoland gebruik, zo een 2 jaar al denk ik.
dan is NLZIET veel handiger, daar is geen VPN voor nodig en kan je ook alles terug zien en heb je de BBC zenders er ook nog eens bij.
dan is NLZIET veel handiger, daar is geen VPN voor nodig en kan je ook alles terug zien en heb je de BBC zenders er ook nog eens bij.
greets
master-magic
master-magic
- lacer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 211 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Graag ontopic houden 
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
boulder
- Elite Poster

Maar als die toekomst mij niet bevalt, hoef ik er niet hals over kop naar toe te rennen.neils1108 schreef: 5 maanden geleden TV Apps zijn wel degelijk de toekomst van lineaire tv, als dat zelfs nog een toekomst heeft.
Ik zal zo lang mogelijk het oude systeem van DVB-C gebruiken.
Eens dat weg is, is het voordeel van kabel voor mij weg, en dan moet ik de vergelijking tussen de aanbieders opnieuw maken.
Ik heb er geen belang bij om nu al weg te lopen.
-
thomasdb
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 5 keer
- Contacteer:
ontopic ivm vpn misschien is ,nu ik naar satteliet tv vlaanderen aan het migreren ben , hun tv app werkt wél via de1.1.1.1 vpn die ik continu aan heb,
die vpn heeft telenet een tijd geleden geblokkeerd, bij hun telenet tv app/site ging deze niet meer.(fout 1003 ofzo) (dus ik veronderstel ook niet bij base?)
na april beslis ik of ik telenet dvbc zelf stop te gebruiken ivm de zenderverschillen, hoewel ik niet denk voor eeuwig 2 parallelle abonementen te houden..
alleszinds met de tv vlaanderen app/tv is het minder omslachtig om uitgesteld te kijken voor mij nu dus,
omdat deze eenvoudigweg werkt via vpn zonder voor tv kijken te moeten wisselen naar mijn normale verbinding of remote desktop te moeten gebruiken
en, het is eigenlijk wel best een vlotte website op zich, de website lijkt me lichter met minder franjes, en dus vlotter te draaien op mijn hardware, dan de telenet tv site
reclame op play is daarmee bijkbaar ook (bij het uitgesteld kijken) doorspoelbaar, bij vtm programma's wel niet.
plus, doorspoelen erop is ook 'instant' wat het doorspoelen ineens vlotter maakt
een telenet tv box nemen ga ik eerstdaags dus vrij zeker niet doen, mede wegens mijn budget en de telenet-internetverplichting
sattelliet lijkt me tot op heden even vlot van framerate dan dvb-c, bij de websitestreams verschilt dit soms toch lijkt me, afhankelijk van de resources dewelke de pc vrijheeft
die vpn heeft telenet een tijd geleden geblokkeerd, bij hun telenet tv app/site ging deze niet meer.(fout 1003 ofzo) (dus ik veronderstel ook niet bij base?)
na april beslis ik of ik telenet dvbc zelf stop te gebruiken ivm de zenderverschillen, hoewel ik niet denk voor eeuwig 2 parallelle abonementen te houden..
alleszinds met de tv vlaanderen app/tv is het minder omslachtig om uitgesteld te kijken voor mij nu dus,
omdat deze eenvoudigweg werkt via vpn zonder voor tv kijken te moeten wisselen naar mijn normale verbinding of remote desktop te moeten gebruiken
en, het is eigenlijk wel best een vlotte website op zich, de website lijkt me lichter met minder franjes, en dus vlotter te draaien op mijn hardware, dan de telenet tv site
reclame op play is daarmee bijkbaar ook (bij het uitgesteld kijken) doorspoelbaar, bij vtm programma's wel niet.
plus, doorspoelen erop is ook 'instant' wat het doorspoelen ineens vlotter maakt
een telenet tv box nemen ga ik eerstdaags dus vrij zeker niet doen, mede wegens mijn budget en de telenet-internetverplichting
sattelliet lijkt me tot op heden even vlot van framerate dan dvb-c, bij de websitestreams verschilt dit soms toch lijkt me, afhankelijk van de resources dewelke de pc vrijheeft
-
GeertD
- Starter Plus

- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 6 keer
Mijn vader is 96 jaar hij heeft Telenet tv met een digibox, hij heeft geen internet, wat zal hij moeten doen als ze echt stoppen met de digiboxen.
Hij gebruikt geen internet, waarom kunnen ze voor oudere senioren van deze generatie geen uitzondering maken, laat ons zeggen de 80 plussers.
Eenmaal die generatie weg is zal de generaties die nog zijn allemaal met internet werken.
Geef deze generatie van mensen een beperkte internet om tv te kunnen blijven kijken.
Hij gebruikt geen internet, waarom kunnen ze voor oudere senioren van deze generatie geen uitzondering maken, laat ons zeggen de 80 plussers.
Eenmaal die generatie weg is zal de generaties die nog zijn allemaal met internet werken.
Geef deze generatie van mensen een beperkte internet om tv te kunnen blijven kijken.
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 203 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Kan hij niet overweg met het compact signaal?
Ik ken zelf nog verschillende die nooit DTV genomen hebben en die tevreden zijn met analoog
Ik ken zelf nog verschillende die nooit DTV genomen hebben en die tevreden zijn met analoog
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
ITnetadmin
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 811 keer
Dat wordt voor meerdere ouderen idd een probleem.GeertD schreef: 5 maanden geleden Mijn vader is 96 jaar hij heeft Telenet tv met een digibox, hij heeft geen internet, wat zal hij moeten doen als ze echt stoppen met de digiboxen.
Het compacte signaal is ook DVB-C, en dat gaat binnen een paar jaar uitgefaseerd worden.
Nu betalen die vaak nog voor het oude pakket "analoge TV", en dat is iets van een 20-25 euro per jaar schat ik.
Als men die mensen ooit gaat verplichten om internet te nemen gewoon om TV te kunnen bekijken, gaan er velen die prijsstijging niet kunnen slikken denk ik.
Om maar te zwijgen van het probleem met "extra bakjes" en "extra afstandsbedieningen".
Het zou idd best zijn dat men die mensen gewoon "gratis" internet voorziet in de vorm van toegang tot het interne TN netwerk zodat ze TV kunnen streamen.
Voor alle duidelijkheid:TheCeet schreef: Kan hij niet overweg met het compact signaal?
Het analoge signaal op de kabel bestaat niet meer.
Het "compacte signaal" is een beperkt aanbod aan zenders die in SD kwaliteit digitaal aangeboden worden zonder encryptie, en dus zonder nood aan kaartjes of decoders. (Uitgezonderd VRT, die wel in HD aangeboden is; HD gedefinieerd hier als 720p.)
- VossyGamer
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 84 keer
In theorie 
Internet:
(helaas alleen coax)
Mobiel:
&
(dual SIM)
Jobstudent @
(helaas alleen coax)Mobiel:
&
(dual SIM)Jobstudent @

-
master-magic
- Premium Member

@ITnetadmin VRT wordt wel echt in HD 1080i wordt aangeboden, net zoals parlementstv dat ook in HD wordt doorgegeven in 2080, de rest in het compact signaal is oud sd 576p kwaliteit is en op een 4K tv niet om aan te zien is.
En dat betaal je maandelijks rond de 22€
Het analoge pakket wordt niet meer aangeboden en staat niet meer op de prijslijst.
En dat betaal je maandelijks rond de 22€
Het analoge pakket wordt niet meer aangeboden en staat niet meer op de prijslijst.
greets
master-magic
master-magic
- raf1
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 2036 keer
- Recent bedankt: 13 keer
"Een probleem moet je pas oplossen als het zich stelt."GeertD schreef: 5 maanden geledenMijn vader is 96 jaar hij heeft Telenet tv met een digibox, hij heeft geen internet, wat zal hij moeten doen als ze echt stoppen met de digiboxen.
Live tv via DVB-C (Digibox, Digicorder) zal nog wel een tijdje blijven bestaan.
Blijf vooral de Digibox gebruiken en negeer alle aanbiedingen met een internetabonnement!
- lacer
- Elite Poster

Voor hen die aangekochte Digicorder hebben kan je de levensduur eventueel wat verlengen door er een ventilator bovenop te plaatsen.
Zeker als het toestel mindergoed z'n warmte kwijt kan als deze vb in een kastje zit.
Want eenmaal kapot (zoals we voorheen reeds 2 x voorgehad hebben) stopt het verhaal van Live tv en opnemen via DVB-C
Hier zit de ventilator ingebouwd en werkt met een thermostaat sensor naast de cpu.
Zeker als het toestel mindergoed z'n warmte kwijt kan als deze vb in een kastje zit.
Want eenmaal kapot (zoals we voorheen reeds 2 x voorgehad hebben) stopt het verhaal van Live tv en opnemen via DVB-C
Hier zit de ventilator ingebouwd en werkt met een thermostaat sensor naast de cpu.
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
master-magic
- Premium Member

@lacer en binnen dit en 4 jaar is het helemaal over en out, dan mag je hem al dan niet toch naar het containerpark doen als er geen opnames meer opstaan, als telenet niet vroeger beslist het stop te zetten.
je weet nooit met hen
je weet nooit met hen
greets
master-magic
master-magic
- lacer
- Elite Poster

Ik weet het (zoals vele anderen), ik wil zo lang mogelijk "rekken" 
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
ITnetadmin
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 811 keer
Ik heb ook mijn digicorder gekocht, want ik heb nog net een pakket waarin dat betekent dat ik dan geen huur voor zo'n ding moet betalen; dat was net iets later ook gedaan.
Ik ga het dus ook uitrekken tot de laatste meter, zowel voor mezelf (eigen digicorder), want ik ben niet bereid terug bij te betalen voor de huur van zo'n onding, als voor mijn ouders (enkel compact signaal), waar de prijsstijging het echt niet waard is.
Ook: de reactietijd van zo'n tv box is het niet; bij de digicorder loopt de lokale cache zeer vlot als je een frame wil pauzeren, terugspoelen, of in 2x snelheid live kijken (een van mijn favoriete bezigheden, dan ben ik er sneller door).
Dat kan de digicorder al niet bij terugkijktv, en ik meen me te herinneren (van ns bij kameraden te testen) dat de tvbox ook niet echt supervlotjes is daarin.
Ik ga het dus ook uitrekken tot de laatste meter, zowel voor mezelf (eigen digicorder), want ik ben niet bereid terug bij te betalen voor de huur van zo'n onding, als voor mijn ouders (enkel compact signaal), waar de prijsstijging het echt niet waard is.
Ook: de reactietijd van zo'n tv box is het niet; bij de digicorder loopt de lokale cache zeer vlot als je een frame wil pauzeren, terugspoelen, of in 2x snelheid live kijken (een van mijn favoriete bezigheden, dan ben ik er sneller door).
Dat kan de digicorder al niet bij terugkijktv, en ik meen me te herinneren (van ns bij kameraden te testen) dat de tvbox ook niet echt supervlotjes is daarin.
Ik heb net het omgekeerde. Wij hebben ook een gekochte digicorder en live tv pauzeren duurt echt 2-3 seconden voor er wat gebeurt. Doorspoelen bij terugkijken, dan gaat hij steevast veel te ver door of terug, reageert heel traag.
Mijn schoonmoeder daarentegen heeft zich een nieuwe tv box laten aansmeren en dat ding reageert instant.
Mijn schoonmoeder daarentegen heeft zich een nieuwe tv box laten aansmeren en dat ding reageert instant.
Zijn er hier nog mensen waarbij de telenet tv app nog werkt? Ik heb enkel een ci-module die actief staat. Waarschijnlijk fout van Telenet maar mij hoor je niet klagen. Ik kreeg de afgelopen maand nogthans verschillende keren de melding dat het vanaf 7 april ging gedaan zijn. Maar tot vandaag werkt nog alles. 
-
master-magic
- Premium Member

@thomasdb
Het is vakantie periode, zal maandag wel aangepast worden.
Het is vakantie periode, zal maandag wel aangepast worden.
greets
master-magic
master-magic
-
SpecialK
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik denk dat ze wat achterstand hebben; ik heb dinsdag mijn TV product opgezegd en pas gisterenavond heb ik bevestiging gekregen dat het effectief afgesloten is (en toen zijn ook de app en de resterende Digicorder uitgevallen). Ze zeiden me trouwens aan de telefoon dat het wel even kon duren omdat ze momenteel wel erg veel opzeg moeten verwerken. Dus ik denk dat ik niet alleen ben.
-
master-magic
- Premium Member

@SpecialK
En vakantie periode, veel in verlof deze week.
Is altijd zo in vakantie periodes dat er minder personeel is.
Zeker met 2de Pasen deze week op maandag was dat ze extra dagen hebben bijgenomen.
En vakantie periode, veel in verlof deze week.
Is altijd zo in vakantie periodes dat er minder personeel is.
Zeker met 2de Pasen deze week op maandag was dat ze extra dagen hebben bijgenomen.
greets
master-magic
master-magic
-
master-magic
- Premium Member

@SpecialK
Telenet en automatisering gaan niet echt samen,
Bij bepaalde zaken zoals een abonnement op extra zenders is altijd een menselijke tussenkomst nodig, nu zal dit voor deze actie ook nodig zijn.
Telenet en automatisering gaan niet echt samen,
Bij bepaalde zaken zoals een abonnement op extra zenders is altijd een menselijke tussenkomst nodig, nu zal dit voor deze actie ook nodig zijn.
greets
master-magic
master-magic