Toch nog wat problemen.
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 730 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Vandaag naar de Heizel geweest met onze zoon die een tijdje geleden overstapte naar Digi. Toen hij iets wou opzoeken bleek hij geen internet te hebben (nieuwe IPhone). SIM aan/af/aan, data af/aan... automatisch netwerk kiezen.. niets hielp.
Ondertussen op mijn JIMmobile geen probleem.
Uiteindelijk was het nodig meermaals manueel het netwerk te kiezen (Px> Base > Px) eer 4G werkte.
Een jaar na de introductie verwacht ik toch beter van Digi. Ik zal zelf nog maar eens bij laden op mijn Jim prepaid...
Ondertussen op mijn JIMmobile geen probleem.
Uiteindelijk was het nodig meermaals manueel het netwerk te kiezen (Px> Base > Px) eer 4G werkte.
Een jaar na de introductie verwacht ik toch beter van Digi. Ik zal zelf nog maar eens bij laden op mijn Jim prepaid...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 660 keer
- Recent bedankt: 9 keer
ik zou verwachten dat je in brussel niet pxm maar digi zelf zou hebben als operator.... hebben ze nog altijd geen volledige dekking in brussel dan,
dat je daar nog op pxm masten zat ?
(en zou het probleem komen doordat digi roaming moet doen op pxm masten, of zou het achterliggend gewoon een issue zijn bij hen?)
dat je daar nog op pxm masten zat ?
(en zou het probleem komen doordat digi roaming moet doen op pxm masten, of zou het achterliggend gewoon een issue zijn bij hen?)
- Kun
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 37 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik stapte recent opnieuw over naar DIGI.
Er staat blijkbaar een citymesh mast dichtbij mijn huis, maar het is net te ver. Mijn iPhone wisselt vaak tussen Proximus en DIGI BE. Als ik 4G wil gebruiken dan kiest het de sterkste signaal, Proximus.
In Brussel krijg ik nergens een DIGI BE signaal, misschien krijg ik er eentje rond Brussel-Centraal en Noord, maar ik ben daar nooit.
Ik heb wel 3 ergernissen:
1. Bij overzicht gebruikt DIGI een rode kleur i.p.v groen voor amper 4 GB verbruik.
2. Maar onder mijn producten is dat gewoon blauw, maakt niet uit hoeveel data je gebruikt.
3. En er is nog altijd geen app. Hoe moeilijk kan het zijn, kan niemand daar gewoon AI gebruiken om snel eentje te maken.
Er staat blijkbaar een citymesh mast dichtbij mijn huis, maar het is net te ver. Mijn iPhone wisselt vaak tussen Proximus en DIGI BE. Als ik 4G wil gebruiken dan kiest het de sterkste signaal, Proximus.
In Brussel krijg ik nergens een DIGI BE signaal, misschien krijg ik er eentje rond Brussel-Centraal en Noord, maar ik ben daar nooit.
Ik heb wel 3 ergernissen:
1. Bij overzicht gebruikt DIGI een rode kleur i.p.v groen voor amper 4 GB verbruik.
2. Maar onder mijn producten is dat gewoon blauw, maakt niet uit hoeveel data je gebruikt.
3. En er is nog altijd geen app. Hoe moeilijk kan het zijn, kan niemand daar gewoon AI gebruiken om snel eentje te maken.
Internet + TV: Telenet
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Raar, ik zou denken dat ze vrijwel overal dekking hebben? Ook gewoon omdat ze gebruik mogen maken van PX masten.
Internet: edpnet VDSL (86 Down / 27 Up voor 36 EUR)
Mobiel: Orange (70GB voor 7 EUR) & BASE Prepaid
- neils1108
- Premium Member

Iets te vroeg gejuicht, maandag perfecte speeds van 129 mbps op LTE (binnenshuis) nu haal ik maar 31 (binnen en buiten), soms LTE met geen internet en moet ik GSM 3 keer herstarten want eerste 2 keer kom ik heel de tijd op Edge te zitten, soms verspringt het van LTE naar Edge en van netwerk veranderen in instellingen of vliegtuigmodus werkt niet.
Ga nu nog wat afwachten maar mischien zijn er mensen met dezelfde problemen. (Wou geen dubbel topic maken want zijn gwn DIGI problemen)
Toegevoegd na 55 minuten 26 seconden:
Het schommelt voor download tussen 12-70 met meestal 30 mbps en upload tussen 0,21 en 2…
Toegevoegd na 55 minuten 26 seconden:
Het schommelt voor download tussen 12-70 met meestal 30 mbps en upload tussen 0,21 en 2…
- on4bam
- Moderator

Het lijkt "normaal" te zijn. Bij onze zoon geen Digi als hij de GSM (IPhone) aanzet.. beetje later wel, dan GPRS en stilaan beter om via LTE naar 4G te gaan. Dit alles duurt soms tot 20 minuten.
Bye, Maurice
- neils1108
- Premium Member

Heb gebeld naar DIGI heel rap binnen geraakt. Gingen onderzoek starten want zulke snelheden zijn niet ok. Zou binnen 24u een mail ontvangen. Qua Support kan k zeker niet klagen.
Toegevoegd na 1 minuut 2 seconden:
@on4bam Blijft wel spijtig dat dit na 2 jaar nog steeds niet in orde is… Maar ja, ze zijn aan het verbeteren.
Toegevoegd na 5 minuten 18 seconden:
Nu haal ik 90 mbps down en 70 mbps up. Toch een heel bipolair netwerk…
Klagen werkt dus soms.
Toegevoegd na 1 minuut 2 seconden:
@on4bam Blijft wel spijtig dat dit na 2 jaar nog steeds niet in orde is… Maar ja, ze zijn aan het verbeteren.
Toegevoegd na 5 minuten 18 seconden:
Nu haal ik 90 mbps down en 70 mbps up. Toch een heel bipolair netwerk…
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1175 keer
- Bedankt: 759 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Een LTE netwerk dat moet voorverwarmen, zoals een stokouwe diesel... jullie hebben toch veel geduldon4bam schreef: 26 feb 2026, 19:35 Het lijkt "normaal" te zijn. Bij onze zoon geen Digi als hij de GSM (IPhone) aanzet.. beetje later wel, dan GPRS en stilaan beter om via LTE naar 4G te gaan. Dit alles duurt soms tot 20 minuten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
- neils1108
- Premium Member

Het is goedkoop, en ze zullen wel binnenkort 5G masten bouwen. 
- on4bam
- Moderator

Volgende week is het byebye digi aangezien hij een abo bij Px krijgt van zijn nieuwe werk. Hij heeft net geen 3 maanden Digi gehad en ik verwacht ook bij Jim te blijven gezien de problemen die hij had.
Bye, Maurice
- neils1108
- Premium Member

Ik ga nog wat afwachten, heb nog een mooie 3 dagen... Verbeterd het niet bol ik het af naar MV of Yoin. Orange is niet te doen in mijn gebied en al veel slechts van gehoord dus Hey! valt er een beetje uit.
Toegevoegd na 1 minuut 7 seconden:
Ik laat de deur wel open voor Hey! maar ben toch benieuwd hoe DIGI gaat terug antwoorden...
Toegevoegd na 19 uren 17 minuten 42 seconden:
Na mail van DIGI hun tips gevolgd en nu al een hele dag geen internet wel LTE vanboven. Ben het een beetje beu. Moest @DIGI Belgium hier kunnen helpen met plezier, maar mijn geduld is spijtig genoeg op.
Toegevoegd na 1 minuut 7 seconden:
Ik laat de deur wel open voor Hey! maar ben toch benieuwd hoe DIGI gaat terug antwoorden...
Toegevoegd na 19 uren 17 minuten 42 seconden:
Na mail van DIGI hun tips gevolgd en nu al een hele dag geen internet wel LTE vanboven. Ben het een beetje beu. Moest @DIGI Belgium hier kunnen helpen met plezier, maar mijn geduld is spijtig genoeg op.
-
payphoneuser
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik heb op 20/02 een mail gestuurd dat ik mijn abonnement niet wil verlengen, op 25/02 een reminder, en nog steeds geen antwoord ontvangen. Dat lijkt me toch ook een beetje lang te duren. Ik ontving nochtans een casenummer als auto-reply op mijn initiële mail
- neils1108
- Premium Member

Je moet bellen, mail reageren ze niet op t'is serieus zielig aan't wordem. Alle, nieuwe E-SIM gekregen, gisterenavond perfect en nu weer klodden... Ze zijn daar serieus met m'n voeten aan't spelen. Alle, down: 10 mbps Up: 6 Mbps. Kga niet meer bellen deze namiddag ga ik naar Hey! want ze nemen het niet in het serieuze.
Toegevoegd na 12 uren 59 minuten 58 seconden:
Stand van zaken: Opgezegd en naar Hey! gegaan. Na een 3de e-sim en nog steeds klodden vind ik het niet waard om er een seconde langer te blijven. Tot grote spijt want zag er wel veel in.
Toegevoegd na 12 uren 59 minuten 58 seconden:
Stand van zaken: Opgezegd en naar Hey! gegaan. Na een 3de e-sim en nog steeds klodden vind ik het niet waard om er een seconde langer te blijven. Tot grote spijt want zag er wel veel in.
- neils1108
- Premium Member

@Fanatix zelfde problemen in regio Aalst. Ligt waarschijnlijk bij DIGI zelf, maar al 2 keer beweren ze van niet.
-
telemans
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 9 keer
neils1108 schreef: 01 maa 2026, 14:36 @Fanatix zelfde problemen in regio Aalst. Ligt waarschijnlijk bij DIGI zelf, maar al 2 keer beweren ze van niet.
3 actieve sites heeft Digi in de regio Aalst. Aan de zandberg te Aalst De oprit van de E40 te Aalst en aan de oprit van de E40 te Erpe Mere.
ik verplaats mij richting Gent en Ninove en daar heb nog steeds hun eigen actieve antennes
In Brugge en De Haan ook zonder iets aan men smartphone te veranderen
ik heb reeds een paar keer gemeld van de 3 sites die niet meer on air zijn sinds 18/12/2025
Er gebeurt niets mee, ze doen er niets aan .
Hoelang nog
- neils1108
- Premium Member

Ja, in de regio Lede ook 2 actieve Citymesh/DIGI sites. Bel ernaar zeggen ze dat die niet bestemd zijn voor 5G. Maar, waarvoor zijn ze dan nog in feite...
-
demenne
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 9 keer
Hier waren er ook problemen met de data. De oplossing was eigenlijk zeer eenvoudig. De sim even uit het toestel halen en er opnieuw insteken.
Ik kreeg een sms dat ik een nieuw dataprofiel moest downloaden voor de iPhone. Sindsdien werkt het probleemloos.
Download the internet profile for your Apple device at the following link: https://www.digi-belgium.be/digi.mobileconfig. Once downloaded, follow these instructions on your device: Go to Settings > General > Device and VPN Administration > Click on the new downloaded profile > Install > Done
Ik kreeg een sms dat ik een nieuw dataprofiel moest downloaden voor de iPhone. Sindsdien werkt het probleemloos.
Download the internet profile for your Apple device at the following link: https://www.digi-belgium.be/digi.mobileconfig. Once downloaded, follow these instructions on your device: Go to Settings > General > Device and VPN Administration > Click on the new downloaded profile > Install > Done
- Goztow
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1733 keer
- Bedankt: 1675 keer
- Recent bedankt: 21 keer
Gisteren kon niemand mijn vrouw nog bellen. Men kreeg een boodschap dat deze persoon momenteel niet bereikbaar was. Ze kon wel uitbellen. Gisteravond dan digi gebeld, na 30 seconden een vriendelijke mijnheer aan de lijn die het ging doorgeven aan de technische dienst die binnen de 24 uur ging terugkoppelen. Vanochtend opgelost. Tevreden van de helpdesk, wel jammer dat zo'n dingen nog gebeuren maar als het opgelost geraakt dat is het belangrijkste.
- Kun
- Premium Member

- Bedankt: 37 keer
Kijk eens naar alle recente negatieve reviews bij Trustpilot DIGI Belgium.
https://nl-be.trustpilot.com/review/www.digi-belgium.be
Ze gaan allemaal over mobiele data problemen.
Er is echt een groot probleem daar.
Internet + TV: Telenet
- neils1108
- Premium Member

Maar er is een storing. Maar zolang ze niks toegeven zitten we ook echt vet.
Toegevoegd na 5 minuten 26 seconden:
Maar heb toch al nieuwe sim aangevraagd bij Hey! toch benieuwd of ik daar nog iets ga van horen. Maar gisteren was hun myDIGI vrijwel traag en soms zelfs niet bereikbaar.
Toegevoegd na 5 minuten 26 seconden:
Maar heb toch al nieuwe sim aangevraagd bij Hey! toch benieuwd of ik daar nog iets ga van horen. Maar gisteren was hun myDIGI vrijwel traag en soms zelfs niet bereikbaar.
- Data technicus
- Elite Poster

- Bedankt: 144 keer
Maar als je naar elke review kijkt hebben ze wel tijd om op elke review te antwoorden. Terwijl bij andere antwoorden uitblijven.Kun schreef: 5 maanden geleden Kijk eens naar alle recente negatieve reviews bij Trustpilot DIGI Belgium.
- neils1108
- Premium Member

Zou het DIGI netwerk of eerder de backbone al verbeterd zijn? Want weet dat dat niet zo fameus was in februari-maart met zoals denk ik hier al vermeld waarbij je volledige streepjes kan hebben en LTE maar geen mobiel of waarbij je een kwartier na herstart mag wachten voordat je 4g krijgt? Ga het sowieso zelf eens uit testen maar met dat deze problemen hier al eerder waren vermeld eens navragen of dat al zou verbeterd zijn…
-
Pluk
- Starter Plus

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 3 keer
@neils 1108 ben er nu meer of jaar bij, en duidelijke verbetering. Over de grens gaan, Nederland/Frankrijk geen onderbreking roaming. Hier al op veel plaatsen 5g. Onlangs overgeschakeld fysieke sim naar esim. Geen probleem. Heb zelfs soms betere verbinding dan collega's bij andere providers. Dus al met al beterschap.
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
- Bedankt: 1273 keer
Recent naar Zwitserland geweest: ikzelf met een corporate Orange-abonnement, mijn vrouw met DIGI.
In Frankrijk viel mijn dataverbinding bij Orange gedurende 30 minuten weg, gelukkig hadden we DIGI als backup en dat werkte heel de tijd.
In Zwitserland was ik net te laat om mijn data af te zetten (letterlijk 1km Waze gereden) en dat kostte me €7,70. De rest van de trip op mijn vrouw haar Waze met DIGI gereden.
Ondertussen heeft Orange een out-of-EU pack voor €4 per dag (1GB ofzoiets).
Conclusie: DIGI is veel beter dan vorig jaar en ook beter dan Orange zowel qua bereik/issues als qua prijs.
In Frankrijk viel mijn dataverbinding bij Orange gedurende 30 minuten weg, gelukkig hadden we DIGI als backup en dat werkte heel de tijd.
In Zwitserland was ik net te laat om mijn data af te zetten (letterlijk 1km Waze gereden) en dat kostte me €7,70. De rest van de trip op mijn vrouw haar Waze met DIGI gereden.
Ondertussen heeft Orange een out-of-EU pack voor €4 per dag (1GB ofzoiets).
Conclusie: DIGI is veel beter dan vorig jaar en ook beter dan Orange zowel qua bereik/issues als qua prijs.
- neils1108
- Premium Member

Dank u voor de reacties, denk toch dat ik het nog eens ga proberen.
- Goztow
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1733 keer
- Bedankt: 1675 keer
- Recent bedankt: 21 keer
Dat is niet mijn eravring, maar is ook al weer paar weken geleden dat ik ze nog nodig had.boonpwnz schreef: 1 maand geleden Is het ook nog normaal dat je meer dan 20 minuten wacht voor je iemand aan de lijn hebt?
- Gent32m
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 145 keer
- Bedankt: 118 keer
Zijn die kinderziektes ondertussen bij uit DIGI eruit ?
Ik zit momenteel met een prepaid kaart bij Jim Mobile. Gebruik niet zoveel internet mobiel.
Al zou ik wel graag onbeperkt willen kunnen bellen.
Ik overweeg om naar Digi over te stappen
(30 GB mobiel, onbeperkt bellen voor 5 euro/maand).
Maar enkel als het ook goed werkt.
Weet niet of Digi ondertussen nu beter is.
Ze maakten vandaag reclame ervoor bij Bpost.
Ik zit momenteel met een prepaid kaart bij Jim Mobile. Gebruik niet zoveel internet mobiel.
Al zou ik wel graag onbeperkt willen kunnen bellen.
Ik overweeg om naar Digi over te stappen
(30 GB mobiel, onbeperkt bellen voor 5 euro/maand).
Maar enkel als het ook goed werkt.
Weet niet of Digi ondertussen nu beter is.
Ze maakten vandaag reclame ervoor bij Bpost.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).