Fluvius verplicht bidirectionele meter bij hybride omvormers met thuisbatterij.
Fluvius verplicht voortaan een bidirectionele groenestroommeter bij zonnepaneelinstallaties die een hybride omvormer en thuisbatterij aan DC-zijde gebruiken. Dit voor juiste toekenning van groenestroomcertificaten.
Bron: https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-e ... isbatterij
Fluvius verplicht bidirectionele meter bij hybride omvormers met thuisbatterij
- Data technicus
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 144 keer
-
SpecialK
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik dacht dat die groenestroomcertificaten "gecontroleerd" werden op basis van statistische informatie. De groenestroomteller is niet verzegeld dus er is niks dat mij verhindert om die tijdelijk anders te bekabelen zodat die in de winter de netstroom telt, om zo enkele MWh extra op de teller te laten verschijnen.
Maar: ze weten hoeveel kW aan zonnepanelen er op mijn dak ligt, en ze weten hoeveel opbrengst er van gelijkaardige installaties in de buurt was. Als mijn panelen plots 30% meer opbrengen dan vergelijkbare installaties, kunnen ze me wel eens komen uitvragen.
Maar: ze weten hoeveel kW aan zonnepanelen er op mijn dak ligt, en ze weten hoeveel opbrengst er van gelijkaardige installaties in de buurt was. Als mijn panelen plots 30% meer opbrengen dan vergelijkbare installaties, kunnen ze me wel eens komen uitvragen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
- Bedankt: 718 keer
het is beide, jij wordt uitbetaald adhv wat je ingeeft, maar als dat statistisch niet kan zal er wel iets niet doorgaan.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- lacer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 211 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Uit het artikel:
De netbeheerder heeft de afgelopen jaren miljoenen euro’s aan fraude met groenestroomcertificaten opgespoord.
De netbeheerder heeft de afgelopen jaren miljoenen euro’s aan fraude met groenestroomcertificaten opgespoord.
SpecialK schreef: 5 maanden geleden De groenestroomteller is niet verzegeld dus er is niks dat mij verhindert om die tijdelijk anders te bekabelen zodat die in de winter de netstroom telt, om zo enkele MWh extra op de teller te laten verschijnen.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04