Hopelijk hebben we snel iemand die hier review over kan maken op het forum.
Heel benieuwd allesinds.
5G Home internet
-
SPRN
- Starter Plus

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
Zo ziet het er bij mij uit innen bereik van DIGI's eigen netwerk:pwr schreef: 5 maanden geleden bij mobiel netwerk in de instellingen van mijn telefoon staat er er wel Digi BE maar er is hier geen mast in de buurt.

Uiteraard is één 'Digi BE' Proximus, de andere DIGI zelf. Bij sommige nieuwere simkaarten/eSIM's wordt er wel 'Proximus' weergeven indien verbonden met het Proximusnetwerk.
Desondanks dat, krijg ik ook de boodschap dat 5G Home Internet niet beschikbaar is voor mij.
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Af en toe eens checken en hopen dat er dekking bijkomt 

Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Alle, mischien test ik dan toch eens Digi uit. Wacht eigenlijk nog op response van mijn mail omdat zij als enigste geen netwerkkaart hebben. Ik vind dit raar want zij bouwen eigen netwerk uit maar zeggen niet waar. Alle als in de regio Aalst-Lede-Wetteren goe is stap ik mischien over.buthead schreef: 5 maanden geledenYes prio dat zijden ze aan de lijn toch.neils1108 schreef:Oost-Vlaanderen Prio?buthead schreef: 5 maanden geleden Oost-Vlaanderen zou top prio zijn, vandaag nog gehoord van Digi.
Heel benieuwd naar de eerste ervaringen van iemand op UB of wie ze deelt
Nu ben ik pas echt eens benieuwd. Toch al gehoord dat ze hier in mijn buurt al een digi mast hebben of een gaan plaatsen. Wat toch rap is vind ik.
Ben vooral benieuwd waar ik woon 1 gsm mast actief jammer genoeg helemaal andere kant van gemeente en daar kan je effectief 5G abbo bestellen.
Zie nergens een andere mast of locatie voorlopig actief voor Digi want veel keuze is er niet
Heel benieuwd laat maar komen
Toegevoegd na 4 uren 35 minuten 59 seconden:
Heb dan Digi eens gebeld om dan ook eens te horen over hun mobiel netwerk, er is nergens een kaart waar ze eigen masten hebben.
- buthead
- Elite Poster

Hier regio Denderstreek ook.
Had mail gestuurd en deze ochtend al antwoord ivm netwerkkaart maar zelfde respons.
Lijkt erop dat ze support opschalen , top
Hebben hier 1 gsm mast met digi actief maar is andere kant van de gemeente(5km van mij )en die straten kunnen effectief 5G bestellen.
Hopelijk komt deze kant er ook nog een gsm mast bij
Zag dat ze soms ook op de masten van TN of zelfde locatie zaten
Dat zou ideaal zijn want heb bijna een LOS dan
Had mail gestuurd en deze ochtend al antwoord ivm netwerkkaart maar zelfde respons.
Lijkt erop dat ze support opschalen , top
Hebben hier 1 gsm mast met digi actief maar is andere kant van de gemeente(5km van mij )en die straten kunnen effectief 5G bestellen.
Hopelijk komt deze kant er ook nog een gsm mast bij
Zag dat ze soms ook op de masten van TN of zelfde locatie zaten
Dat zou ideaal zijn want heb bijna een LOS dan
Internet = Hey Telecom
- buthead
- Elite Poster

Mis vooral de VoWifi als ik las hier.
Had beetje uit schrik overstap afgezegd en Hey genomen.
Mss later eens proberen maar wacht vooral op het 5G thuis abbo hier
Had beetje uit schrik overstap afgezegd en Hey genomen.
Mss later eens proberen maar wacht vooral op het 5G thuis abbo hier
Internet = Hey Telecom
- jan5787
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 84 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Vanaf vandaag wel, dagelijks om 18h word de nieuwe data binnen gehaald en verwerktbuthead schreef: 5 maanden geledenWordt de website auto geupdate?jan5787 schreef:
Aangezien dit me een handige tool leek, heb ik hiervoor snel iets in elkaar geknutseld op basis van de open data van Vlaanderen. Je kan filteren per provider: https://towers.4kyk.be/
Disclaimer: De site is basic en NIET geoptimaliseerd. En credits naar AI
Let op: De kaart toont goedgekeurde attesten. Dat wil niet automatisch zeggen dat de antenne actief is.
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Ben eens naar die site geweest: 2 Citymesh Towers. Dus Digi en edpNet mobiel zouden goed moeten zijn in mijn omgeving. 
Toegevoegd na 4 minuten 48 seconden:
Voor de rest ja de gewoonlijke ook maar die 2 zijn zeer zeer dicht bij mij.
Toegevoegd na 4 minuten 48 seconden:
Voor de rest ja de gewoonlijke ook maar die 2 zijn zeer zeer dicht bij mij.
- buthead
- Elite Poster

Top mooi gedaanjan5787 schreef:Vanaf vandaag wel, dagelijks om 18h word de nieuwe data binnen gehaald en verwerktbuthead schreef: 5 maanden geledenWordt de website auto geupdate?jan5787 schreef:
Aangezien dit me een handige tool leek, heb ik hiervoor snel iets in elkaar geknutseld op basis van de open data van Vlaanderen. Je kan filteren per provider: https://towers.4kyk.be/
Disclaimer: De site is basic en NIET geoptimaliseerd. En credits naar AI
Let op: De kaart toont goedgekeurde attesten. Dat wil niet automatisch zeggen dat de antenne actief is.
Internet = Hey Telecom
- Ratface
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 79 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dit topic gaat over 5G HOME Internet, Hey heeft toch helemaal zo geen product in hun aanbod?
Toegevoegd na 1 minuut 24 seconden:
Voor gewoon mobiele telefonie en data en de vraag of er 5G is bij Digi ja/neen is er dit topic:
viewtopic.php?f=122&t=67263
Toegevoegd na 1 minuut 24 seconden:
Voor gewoon mobiele telefonie en data en de vraag of er 5G is bij Digi ja/neen is er dit topic:
viewtopic.php?f=122&t=67263
-
schuideleet
- Starter

- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Allez, we leven op hoop. Er staan volgens hun kaart 6 of 7 van hun antennes binnen een straal van 2 km van hier, of toch minstens gepland of nog te activeren...
-
datakiller
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 46 keer
Hier is de aanvraag al lang gedaan, en de antennes hangen er misschien ook al een jaar, maar nog niet actief.
Tenzij die antenne al actief is zou ik niet veel hopen op 5G home internet.
Tenzij die antenne al actief is zou ik niet veel hopen op 5G home internet.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
- buthead
- Elite Poster

Vandaag in Asse 3 wagens van Digi zien staan daar waren ze ergens ook druk bezig
Tevens allemaal met RO platen erop
Tevens allemaal met RO platen erop
Internet = Hey Telecom
-
pwr
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 18 keer
is er ondertussen nog niemand op Userbase die zo’n abonnement 5G home internet in gebruik heeft?
Ben er ook over aan het denken gezien er hier nu sinds 03/07/2026 een Digi-antenne is gekomen.
Op een toren van Oostende luchthaven.
Ben eens tot daar gewandeld en heb daar ter plaatse met mijn telefoon via 5G een DL van 87 Mbps en UL van 78 Mbps. Hier bij mij thuis heb ik buiten met de telefoon dezelfde DL en de UL een 10 Mbps minder dan aan de antenne zelf.
Het is wel volledig LOS.
Wat ik wel vrees is dat het waarschijnlijk CGNAT gaat zijn. Dan kan ik waarschijnlijk géén VPN’s tussen Fritzboxen mee op zetten?
Kan ik achter die CGNAT Home Assistant gebruiken want alles verbind niet lokaal, sommige applicaties gaan toch nog via de cloud.
Ook de limiet van 300 Gb lijkt mij weinig?
Of is het toch 3 Tb zoals vast internet?
Ben er ook over aan het denken gezien er hier nu sinds 03/07/2026 een Digi-antenne is gekomen.
Ben eens tot daar gewandeld en heb daar ter plaatse met mijn telefoon via 5G een DL van 87 Mbps en UL van 78 Mbps. Hier bij mij thuis heb ik buiten met de telefoon dezelfde DL en de UL een 10 Mbps minder dan aan de antenne zelf.
Het is wel volledig LOS.
Wat ik wel vrees is dat het waarschijnlijk CGNAT gaat zijn. Dan kan ik waarschijnlijk géén VPN’s tussen Fritzboxen mee op zetten?
Kan ik achter die CGNAT Home Assistant gebruiken want alles verbind niet lokaal, sommige applicaties gaan toch nog via de cloud.
Ook de limiet van 300 Gb lijkt mij weinig?
Of is het toch 3 Tb zoals vast internet?
- buthead
- Elite Poster

Geen ervaringen mee nog geen mast met LOS zicht.
Ga dit ook niet meteen nemen gezien kabel stabieler is.
Wel ideaal als back up voor amper 7euro
Ga dit ook niet meteen nemen gezien kabel stabieler is.
Wel ideaal als back up voor amper 7euro
Internet = Hey Telecom
-
thomasdb
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 5 keer
- Contacteer:
@pwr
ik gebruik gdaarvoor ratis cloudflare zero trust, er is wel wat setup aan,
maar je kan zo aan je thuisnetwerk (homeassistant) over cgnat, en zelf websites hosten over cgnat. dit zonder fritzbox vpn, maar ipv dat dmv software ' cloudflared'
je kan ook hosts en ranges excluden enzo zodat deze niet over de vpn bereikbaar zijn
een maal het up and running is is er quasi ook geen onderhoud aan
maar, via zero trust, is het wel met cloudflare als middenportaal, als je daar geen fan van bent heb je niet veel aan deze info
of er andere alternatieven zijn om een tunnel naar binnen op te zetten ism cgnat weet ik eigenlijk niet
thuisvoip bereiken werkt over zo een tunnel ook perfect maar zelf voip op een domein hosten , niet bijvoorbeeld,
om te serven, ondersteunt het niet alle protocollen, voor meer dan rdp https enzo ben je beter met een niet gedeeld ip
als je http wil serven thuis kan je gewoon http hebben draaien toch krijg je wel gratis een https certificaat op het domein , das wel handig
ik gebruik gdaarvoor ratis cloudflare zero trust, er is wel wat setup aan,
maar je kan zo aan je thuisnetwerk (homeassistant) over cgnat, en zelf websites hosten over cgnat. dit zonder fritzbox vpn, maar ipv dat dmv software ' cloudflared'
je kan ook hosts en ranges excluden enzo zodat deze niet over de vpn bereikbaar zijn
een maal het up and running is is er quasi ook geen onderhoud aan
maar, via zero trust, is het wel met cloudflare als middenportaal, als je daar geen fan van bent heb je niet veel aan deze info
of er andere alternatieven zijn om een tunnel naar binnen op te zetten ism cgnat weet ik eigenlijk niet
thuisvoip bereiken werkt over zo een tunnel ook perfect maar zelf voip op een domein hosten , niet bijvoorbeeld,
om te serven, ondersteunt het niet alle protocollen, voor meer dan rdp https enzo ben je beter met een niet gedeeld ip
als je http wil serven thuis kan je gewoon http hebben draaien toch krijg je wel gratis een https certificaat op het domein , das wel handig
- KKS
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De Oplossing: Tailscalepwr schreef: 2 weken geleden Wat ik wel vrees is dat het waarschijnlijk CGNAT gaat zijn. Dan kan ik waarschijnlijk géén VPN’s tussen Fritzboxen mee op zetten?
Gelukkig is CGNAT tegenwoordig geen onoverkomelijk probleem meer dankzij Tailscale. Dit is een netwerktool (onder de motorkap is het WireGuard) die geavanceerde NAT traversal gebruikt om dwars door CGNAT-blokkades heen te breken. Je hebt hiervoor géén open poorten of een vast publiek IP nodig:
Tussen de Fritzboxen: Je kunt Tailscale helaas niet direct op de software van de Fritzbox installeren. Maar, als je op beide locaties een klein, zuinig apparaatje hebt dat altijd aan staat (zoals een Raspberry Pi, een NAS, of zelfs een Apple TV), kun je deze inzetten als een zogenaamde Subnet Router. Via die apparaten knoopt Tailscale beide netwerken alsnog naadloos aan elkaar, ongeacht de CGNAT.
Voor Home Assistant: Dit is nóg eenvoudiger. Er is een officiële Tailscale Add-on voor Home Assistant. Zodra je die activeert, kun je jouw HA-dashboard vanaf je smartphone (waar je ook de Tailscale app op zet) overal ter wereld benaderen alsof je lokaal verbonden bent. Je hebt daardoor helemaal geen betaald cloud-abonnement of open poorten meer nodig.
-
DaNi0
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 30 keer
Kan je volgens de website een internet abonnement aanvragen op jouw adres? Ik heb al verschillende addressen geprobeerd nabij de twee torens in de Torhoutsesteenweg, en nu eentje bij de luchthaven, maar krijg telkens negatief antwoord op de site.pwr schreef: 2 weken geleden is er ondertussen nog niemand op Userbase die zo’n abonnement 5G home internet in gebruik heeft?
-
pwr
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 18 keer
dat klopt.
Op mijn adres is het volgens de adres-checker op de site van Digi ook niet beschikbaar.
Volgens mij komt dat omdat die antenne pas heel recent in gebruik is genomen?
De vergunning ervan is afgeleverd op 03/07/2026.
Ik heb ondertussen al enkele uren(!) telefonisch contact gehad met de klantendienst van Digi en uiteindelijk gaan ze mijn adres handmatig toevoegen in de database zodat ik de bestelling kan plaatsen.
Op mijn vraag hoe lang het zou duren hebben ze niet kunnen antwoorden want dit moest gebeuren door een andere dienst.
Op mijn adres is het volgens de adres-checker op de site van Digi ook niet beschikbaar.
Volgens mij komt dat omdat die antenne pas heel recent in gebruik is genomen?
De vergunning ervan is afgeleverd op 03/07/2026.
Ik heb ondertussen al enkele uren(!) telefonisch contact gehad met de klantendienst van Digi en uiteindelijk gaan ze mijn adres handmatig toevoegen in de database zodat ik de bestelling kan plaatsen.
Op mijn vraag hoe lang het zou duren hebben ze niet kunnen antwoorden want dit moest gebeuren door een andere dienst.
-
DaNi0
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 30 keer
De vergunning is van vorig jaar.
Die van de Torhoutsesteenweg zijn al van '23 en '24.
Goed om te horen dat ze je toch willen aansluiten. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Goed om te horen dat ze je toch willen aansluiten. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!