Mxds02 schreef: 13 dec 2025, 10:56
Er is momenteel een promotie en dus overgestapt van de aflopende promotie van Telenet naar BASE. Overstap was wel erg simpel eigenlijk, handig.
De cap van 3TB is geen probleem, nog nooit boven de 2TB gekomen.
Enige jammere is dat je de DNS niet kan aanpassen.
Niet vergeten dat ze wel alle data samen tellen , zowel dal en piek uren tellen ze !! , Bij hey enkel data van de piek uren
DNS kan je aanpassen in uw netwerk adapter in windows.
Ja klopt. Als ik aan 3tb kom ga ik wel overstappen naar Hey. Datalimieten zijn niet meer van deze tijd. Binnenkort 2 weken vakantie dus ik ga het wel eens opvolgen.
DNS aangepast op mijn laptop/desktop (linux mint) naar quad9 en het is precies responsiever. Op de werklaptops kan ik het niet aanpassen, maar dat is geen probleem.
Nog eens nakijken voor de smartphones en mibox die we hier hebben.
beeldkwaliteit ondermaats. Maar ja, velen zijn hier met weinig tevreden. IK heb het na 1 maand buitengezwierd. Ook sluggy interface. Om iets op te roepen. Gaat sneller rechtstreeks via vrtmax/VTMgo/...dus waarom betalen?
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement + DIGI kids e-SIM Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb Home: BASE Internet Unlimited + App TV via GoogleTV box
Ik kan hierbij bevestigen dat je base TV gewoon kan opzeggen via hun Internetformulier na 1 maand. De WAF is dus mislukt. Reden: het bakje van proximus TV is aangenamer dan dat van ozne Philips TV.
Goztow schreef: 05 jan 2026, 17:03
Reden: het bakje van proximus TV is aangenamer dan dat van ozne Philips TV.
Dat vind ik wel een straffe reden. Hier gewoon gekeken voor een Google TV box met afstandsbediening met numeriek toetsenbord en dat werkt prima. (Strong Leap S3+ v2). Kan je de Proximus afstandsbediening gewoon niet koppelen aan je Philips TV? Is toch ook gewoon bluetooth. Ze zullen die wel los verkopen bij Proximus vermoed ik.
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement + DIGI kids e-SIM Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb Home: BASE Internet Unlimited + App TV via GoogleTV box
Die is al gekoppeld maar dat werkt enkel voor aanzetten en volume, niet voor bijvoorbeeld de pijltjes of ok.
en ja inderdaad een straffe reden . Ik ben gestopt met het te proberen rationaliseren.
ik hoef hun sh** niet met minderwaardige specs. Mijn Xsarius 3 Avant Ultra heb je prachtig contrast & kleuren, wat ik niet met de Base TV APP had en xsarius box.
skank01 schreef: 19 jan 2026, 19:28
Is toch full hd ?
Via de app tv die ik gebruik op een Google TV box zijn bijna alle grote zenders 1080p. Je kan in de app een overlay vragen en dan zie je dit.
Ben ook aan het overwegen om over te schakelen van Telenet naar Base. Hardware lijkt me hetzelfde (of toch zeer vergelijkbaar) en de kost is de helft...
Kan je bij Base ook vanop afstand op de modem verbinden, zoals bij mijntelenet.be, om settings te bekijken/veranderen?
Prijsstijgingen zijn nooit leuk,. Gelukkig wordt het voor mij maar 90ct meer (unlimited internet + tv app). Maar goed, ik had wel iets verwacht na aanpassingen Telenet.
Ik zie ook dat ze regionale zenders aan het tv aanbod zullen toevoegen. Dat lijkt me een goede zet om de oudere generatie te overtuigen.
Ondertussen bijna 2jaar tevreden Base internet en TV klant. Dit is de eerste prijsstijging dus we klagen eigenlijk niet. Leuk dat de regionale zender er bij komt (normaal AVS in ons geval).
Goztow schreef: 06 jan 2026, 06:57
Die is al gekoppeld maar dat werkt enkel voor aanzetten en volume, niet voor bijvoorbeeld de pijltjes of ok.
en ja inderdaad een straffe reden . Ik ben gestopt met het te proberen rationaliseren.
Soms moet je geduld hebben. Na de zoveelste decoder problemen staat base tv hier terug geïnstalleerd en wordt volop gebruikt.
We hebben nu iets meer dan een maand geen tv abonnementen meer en doen we alles momenteel via een oude chromecast en VRT Max, VTM Go en Play App. TV staat hier beduidend minder aan dan vroeger. Dubbel win dus, maar zo denk de familie er niet over... Binnenkort installeer ik een Apple TV met afstandsbediening waar ik bovenstaande apps ook op kan installeren in de hoop dat dit beter gaat. Maar ik begin toch ook stillaan te kijken naar de App TV van TV Vlaanderen en Base TV.
Wij hebben ook Tv Vlaanderen app gehad, omdat daar tot vorig jaar eerste klasse voetbal bij was ingebegrepen. Nu hebben we Base tv via de app en eerlijk gezegd vind de Base app veel beter. Is eignelijk identiek als deze van Telenet maar gewoon in een ander kleurtje. Zoals hierboven vermeld, je kan altijd eens een maand proberen en dan terug opzeggen indien het jullie niet bevalt. Vroeger keken we ook met de streamingsdiensten van vrtmax en vtm go e.d. maar voor amper 10EU per maand kun je niet sukkelen. Handig is ook de terugkijk functie, wij gebruiken het bijna dagelijks
Als je de apple TV gaat installeren is het al iets gebruiksvriendelijker dat streamen vanaf de smartphone of tablet, maar het is nog altijd verre van de beleving van het klassieke TV-kijken.
Als je graag eens zapt zal je nog altijd gemor horen want dat lukt ook niet. Tenzij je gaat beginnen klooien met kodi of zo, maar dat heb ik snel opgegeven.
Als je TVvlaanderen en Base overweegt moet je volgens mij vooral goed kijken naar welke zenders ze aanbieden. Daar zit toch wat verschil tussen.
Het grote voordeel voor mij is dat de BASE TV app het klassieke tv kijken erg benaderd. Ik draai het op een Google TV box (Strong Leap S3) waar nog gewoon cijfers op de afstandsbediening zitten. Maar een AppleTV heeft dat natuurlijk niet.
Persoonlijk vind ik het beter dan TVV, platform voelt volwassener aan. Ik neem ook graag op van nat geo en discovery en dit kan enkel via BASE TV.
Het grootste nadeel is voor mij de beperking tot platform Apple TV of GooGle TV en dat he niet Samsung/LG/... ondersteunt, maar dat lijkt me geen nadeel voor jou.
als je een klassieke ervaring wil aan een lagere prijs zijn er naar mijn mening 3 a 5 opties.
Base met decoder (dit is gewoon rebranded Telenet TV)
Scarlet (rebranded proximus TV)
Tvvlaanden APP TV maar dan met hun eigen aan te kopen decoder. https://www.tv-vlaanderen.be/accessoire ... -ontvanger
---
TV vlaanderen me sateliet / met CLI module of decoder
eigen custom systeem met codi / media center (en een BT+IR remote)
Voor TV Vlaanderen app tv heb je geen TVV decoder nodig. De app kan op om het even welke (android) tv-box geïnstalleerd worden. Ik had het (toen TVV nog Belgisch voetbal had) bv op een Nokia Streaming 8010 box.
Je kan de app óók gewoon installeren op de meeste smart tv's.
Thomson 245 werkt heel goed.
Numeriek klavier, juist voldoende RAM en zender-naar-boven-en-onder-toets.
Toetsen zijn te programmeren.
Nadeel van base TV t.o.v. TV-Vlaanderen is dat het in de avonduren durft haperen. Beeld dat stilstaat en wat later verdergaat.
Meestal in de avonduren. Bij TV-Vlaanderen gebeurt dat nooit.
@cadsite enkel Coax ,
TV Vlaanderen werkt via Satteliet , heb het zelf thuis omdat ik EDPnet heb voor internet.
Zelf satteliet gewend en enkel met heel bewolkt weer of kei slecht weer heb ik wat haperend beeld maar buiten dit nooit of te nooit problemen met satteliet TV .
Heb een Collega die base tv heeft en hij heeft dit beschreven probleem wel ook enkel savonds ergens voor een 30 min of soms een klein uur en daarna niks.
Vermoed idd enkel probleem met de Coax
Steven7 schreef: 3 weken geleden
Nadeel van base TV t.o.v. TV-Vlaanderen is dat het in de avonduren durft haperen.
Is dat een probleem dat zich voordoet over alle netwerken, of enkel op coax?
Ik heb daar geen last van ... BASE TV + Internet unlimited
Ik vermoed dat dit lokale overbelastingen zullen zijn.
Dit gaat niet over lokale overbelastingen. Is meestal rond hetzelfde tijdstip. Programma op pauze zetten en verder kijken verhelpt dikwijls het probleem.
Wat wel zou kunnen is dat base klanten die de app gebruiken zonder hun internet op laagste prioriteit zet.