Switchbot Bot - Review

Voor discussies en hulp met je smarthome en automatisering kan je hier terecht. DE plaats voor alles over home assistant, Philips hue, Zigbee, Sonoff, ...
Plaats reactie
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Onlangs Switchbot Bot gekocht op Bol voor 22,49 Euro. Voor die prijs is het apparaat zeer handig. Als je uw "domme" lichten slim wilt maken is het zeer handig. Ik heb het gekocht voor mijn gang. Apparaat is zeer handig voor op afstand bijvoorbeeld lichten aan en uit te zetten. Het heeft een push mechanisme met daaraan een gleufje waar je dan een plakker kan aanhangen om de aan en uit functie te gebruiken. Het instellen van het apparaat was in minder dan 5 minuten voltooid. Je moet de app downloaden de bot tegen uw lichtknop plakken. Je hebt geen kabels nodig, werkt op batterij. Je downloadt de Switchbot App via de App Store of Play Store, en je connecteert het met elkaar en dan werkt het vrijwel. Voor het pull mechanisme te laten werken moet je in de bot instelling naar de installation guide gaan en daar alles volgen. Je kan het apparaat ook in stellen om tegen bepaalde tijden aan en of uit te zetten. Het enigste nadeel vind ik persoonlijk is motion sensor of met smart home apps te gebruiken moet je ook nog een hub bijkopen voor 29,99 euro (Goedkoopste Hub Mini). Maar voor de rest is het echt wel een aanrader als je toch op een manier iets "slimmere" lichten wilt.

Hopelijk helpt deze review!

Link waar je apparaat kan vinden:
Switchbot Bot: Bol - 22,49 Euro
https://www.bol.com/be/nl/p/switchbot-w ... re_pdp_www
Hub Mini 2: Bol - 29,99 Euro
https://www.bol.com/be/nl/p/switchbot-h ... re_pdp_www
:beerchug:

Internet: edpnet VDSL (86 Down / 27 Up voor 36 EUR)
Mobiel: Orange (70GB voor 7 EUR) & BASE Prepaid
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 719 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

zijn dit refferal links ? of wat is de bedoeling van deze post ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik wou gewoon mijn mening geven over een apparaat...

Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 29 keer

Heb die ook, maar gebruik het niet. Batterijen snel leeg, ziet er niet uit en betere alternatieven.

Dit bvb https://eu.switch-bot.com/products/swit ... switch-1pm
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Bwa, dat het niet uitziet, ok het is nog steeds een witte/zwarte blok rond uw lichten maar bij mij gaat het meer om de functionaliteit. Enige dat mij echt stoort is om het met Google Home te gebruik, moet je een hub hebben wat ook al rap 30 euro is.

Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”