Misschien omdat wapens in Amerika gemeengoed zijn?phil48 schreef: 25 jan 2026, 11:23Maar ik vraag me óók af waarom een vredelievende verpleger gewapend met één of twee (?) revolvers naar een demonstratie gaat...
Misschien ook niet onbelangrijk, dood geschoten verpleger werkte in een hospitaal voor oorlogsveteranen.
Ik kan me daarom best voorstellen dat verpleger in kwestie niet vies was van allerlei schietgeweren...(hobby?)
Hij had 1 wapen met 2 clips en deze droeg hij in een holster.phil48 schreef: 25 jan 2026, 13:31Maar heb je ook een antwoord op de vraag waarom hij gewapend met één of meerdere revolvers naar een demonstratie ging ??
Hij had hiervoor de nodige vergunningen dus ik zie het probleem zo niet.
Ook niet vergeten dat de ICE agenten hem belaagden ipv andersom, dus geen sprake van uitdaging.
Hij poogde daarentegen om een vrouw die eerder door ICE agenten tegen de grond was gewerkt te beschermen.
Het is nu eenmaal het recht van burgers om de handelswijze van Politie ed te capturen en controleren. (legal observers)phil48 schreef: 25 jan 2026, 13:31de rare verklaring van de vrouw "die op weg naar het werk even langs de demonstratie passeerde om het geweld van de politie in deze te documenteren".
Zelfs verhinderen is toegestaan, maw je auto dwars over de rijbaan plaats zodat voertuigen mits een klein oponthoud kunnen passeren.
De werkwijze van politie, ICE etc blokkeren is bij wet verboden.
Mensen die dit doen zijn vaak 'legal observers' genoemd, ook gebruiken ze vaak plastic fluitjes om de omgeving te waarschuwen dat er ICE agenten in de buurt zijn. .
De meeste mensen op dit forum zijn hiervan weldegelijk overtuigd @DizzyDizzy schreef: 25 jan 2026, 17:09Wat een hoop kul weer om op slinkse wijze het onuitlegbare toch proberen uit te leggen.
Geloof je dat nu werkelijk zelf?Gray schreef: 25 jan 2026, 18:09Dat is heel het punt net, hij werd niet 'ontwapend', er werd wel een wapen uit zijn holster (of riem?) gehaald maar het zou perfect mogelijk geweest zijn dat hij nog een tweede had.
Misschien had hij wel een tank in z'n onderbroek zitten djeez...
Er moet nog steeds een visuele vaststelling dienen te gebeuren vooraleer verder actie kan en mag ondernomen worden natuurlijk, jawadde dadde...
Hij had zich met zijn lichaam bovenop een vrouw gesmeten die eerder door ICE agenten tegen de grond was gewerkt.Gray schreef: 25 jan 2026, 18:09Daarbij is het ook heel vreemd dat hij zich zó weerspannig gedroeg tegen 6 agenten.
Hij deed dit in een poging om haar te beschermen, hiervoor kreeg hij een volle lading traangas in z'n ogen gespoten en gebruikte hij z'n handen om z'n aangezicht te beschermen omdat verschillende ICE agenten tegen z'n hoofd aan het schotten waren.
Jij zou dit allemaal lijdzaam ondergaan? Ooit gehoord van overlevingsmodus?
Een agent kan inderdaad denken omdat deze de nodige kwalificaties heeft na *tig opleidingen.
Bij ICE moet je niet kunnen lezen of schrijven en word je aangenomen. (nu, vroeger niet.).
Al eens goed die figuren gemonsterd?
Ik denk dat veel leden van de Proud Boys ondertussen bij ICE zitten. De klederdracht gaat ook alsmaar meer richting nazi Duitsland, let op de lederen riemen die over de borst worden gedragen, lange kaki jassen.
Naarstig op zoek naar mensen met een kleurtje,boran_blok schreef: 25 jan 2026, 18:14Wat we nu zien is hetzelfde als in een belegerde stad (zoals bvb in Irak of afghanistan) waarbij iedereen gezien wordt als vijand door de bezettende macht
zelfs kleine kinderen worden uit scholen ontvoerd.
En wanneer 'blanke' Amerikanen teveel de lastpost uithangen worden ze neergeknald.