Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

ik kan de frustratie van emile wel begrijpen:
het niet nederlands praten thuis, en dan onvoldoende de taal onder de knie krijgen,
is een risicofactor om enerzijds achterstand op te lopen, en anderzijds later moeilijker een job te kunnen vinden.
om nog niets te zeggen over de achteruitgang van de nederlandse taal zelf (en dat zeg ik als iemand die zelf dt en co haat)
R2D2 schreef: 22 jan 2026, 15:17 Frustraties leiden tot zeer extreme standpunten (of is het omgekeerd?).
ik denk dat het beide is, de frustraties leiden tot extreme standpunten, die dan weer tot meer frustraties leiden.
Dizzy schreef: 22 jan 2026, 15:39 Laat men in sommige landen ook niet kinderen opzettelijk buiten slapen omdat dat gezond zou zijn.
vooral ook rustiger voor de ouders als de kleine dan toch even niet zou doorslapen denk ik :angel:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 703 keer
Bedankt: 789 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Toch vreemd dat vooral bij ons nieuwkomers moeilijker een taal leren.

Anderzijds is het onderwijs en dus ook taalonderwijs in dezelfde richting aan het evolueren. De recente staking was een mooi voorbeeld met schrijffouten in simpele slogans. Wat wil je als de ministers zelf soms ook niet zo taalvaardig zijn :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

Op alle vlakken verlagen we al jaren onze standaarden. Een schrijffout ? "jamaar ge weet toch wat ik wil zeggen, wat is het probleem dan ?" ...
Een kabel geinstalleerd maar niet gelabelled, ge kunt toch volgen waar die naartoe gaat...
en zo zijn er legio voorbeelden.

Wat er vreemd aan is dat vooral nieuwkomers moeilijker een taal leren, is mij niet duidelijk.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat is niet vreemd, wel dat er hier meer problemen bij blijken dan elders. Nederlands in Nederland leren is even moeilijk zou je denken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Laten we niet beginnen over het niveau van het nederlands in Nederland ... :) Maar je zou het inderdaad denken.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 270 keer

Enige tijd geleden een huis bezocht om het te kopen, maar dat niet gedaan omdat het in een PFAS-zone bleek te liggen.
Een maand geleden gezien dat hier nu een grote creche in gevestigd is. Functiewijziging van de woning werd al goedgekeurd door de gemeente...
Nu hangt er nog iets uit om beroep aan te tekenen in eerste aanleg. Als ouder en wetende van de PFAS-zone dacht ik dit als goede en bezorgde burger dus maar eens te doen (eigenlijk had ik het moeten doen bij de aanvraag zelf, maar die heb ik gemist). Helaas blijkt dit 100euro te kosten... laat dus maar al. Ik heb mijn best gedaan. Mijn excuses aan alle onwetende ouders die hun kinderen daar stoppen en wiens kinderen deze zomer daar in de aarde gaan ploeteren en misschien zelfgekweekte groenten gaan consumeren, maar ik kan het werk van de overheid niet doen en er nog eens voor betalen ook.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

on4bam schreef: 22 jan 2026, 09:13 Gisteren stond er de hele dag dat er op 21/1 ging geleverd worden, niemand gezien. Vandaag wordt er volgens DPD opnieuw geleverd... wie weet 3e keer goeie keer.
Gisteren en vandaag helaas geen kaartje meer te zien waar ze zitten.
Vandaag wordt er geleverd... volgens de T&T van DPD. Yeah sure... pakket werd niet meer gescand sinds dinsdagochtend. Ik ga er van uit dat het niet "in de camionette" is blijven liggen.
Eindelijk wel reactie van bol.. ze gaan het uitzoeken, van de verkoper geen reactie hoewel dat volgens bol binnen de twee dagen zou moeten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Dizzy schreef: 23 jan 2026, 09:17 Dat is niet vreemd, wel dat er hier meer problemen bij blijken dan elders. Nederlands in Nederland leren is even moeilijk zou je denken.
Zelfs Nederlanders kunnen amper correct Nederlands schrijven en praten.
Als je op tweakers leest haal je hen er zo uit: jou/jouw om maar iets te zeggen.
"Ik vindt" of "hij vondt" zijn er bijna meer regel dan uitzondering.
Hij loopd is ook de normaalste zaak. Als je hen er op aanspreekt zeggen ze "jamaar met een "t" vindt :twisted: ik dat te hart. :angel:

Daarnaast is er daar maar 1 taal (ok ok, het Fries maar...)
Hier zijn er veel nieuwkomers die uit een land komen waar Frans een gangbare 2de taal is en dat kunnen ze hier quasi in het hele land gebruiken. De nood om Nederlands (of Vlaams) te leren is dus al vele malen kleiner.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat kan kloppen maar het is niet zo dat omdat het daar nog erger is dat het hier OK is. Bovendien ging het over het taalniveau van nieuwkomers.

Het meest beschamende is toch als je een autochtoon een allochtoon hoort complimenteren met hun taal maar dan wel met enkele taalfouten erbij. Gij klapt toch al schuun Vlams of gij praat al goed Nederlands, hoe lang ben je al hier? Ik ben hier geboren, mevrouw. :)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 236 keer
Provider

Vandaag weer enkele phisingmails binnegekregen.
Als ik die probeer te voorwarden naar [email protected] krijg ik deze mededeling van gmail:
Bericht geblokkeerd
Je bericht aan [email protected] is geblokkeerd. Bekijk de onderstaande technische details voor meer informatie.

MEER INFORMATIE
Message rejected. For more information, go to https://support.google.com/mail/answer/69585
Die link maakt me niet wijzer. Is het nu Gmail die het niet doorstuurt of wordt het door safeonweb geweigerd?

Een andere phishingmail in mijn telenet mailbox kan ik wel zonder probleem doorsturen.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
Bedankt: 756 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Gmail is de boosdoener hier.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 73 keer

Ik krijg hier van google de laatste dagen veiligheidsmeldingen van een gmailaccount (niet van mij) op een gmail van mij, het is te zeggen..het mijne is [email protected] terwijl op in die veiligheidsmail wordt verwezen naar [email protected].
Als ik wat google naar dat gmailaccount lijkt me dat wel ok.. komt dat nu omdat ik bijna identiek hetzelfde adress heb dan dat recoveryadress ...
Zou ik een mailtje sturen naar dat gmailaccount..

Tom
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 119 keer

Vorig jaar in februari een tweedehandswagen gekocht.
Gisteren deze voor het eerst laten keuren na de inschrijving hiervan.

Wagen is blanco goedgekeurd, maar... moet voor mei opnieuw gekeurd worden.
Reden: eerste keuring van vorige eigenaar was in mei, dus dat is de referentiedatum.

Zucht... ik ga het niet snel zeggen, maar dit is echt wel geldklopperij...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

als je tweedehands koopt is het toch al volgt:
verkoper gaat voor tweedehandskeuring
koper vraagt platen aan en rijdt weg met het voertuig
koper gaat asap naar de keuring om 'op naam te zetten'

en dan is het (twee)jaarlijkse keuring na bericht business as usual.

Jij hebt een jaar gewacht om de 'opnaamzetkeuring' te doen, dat ligt niet aan de keuring...ik vraag me trouwens af of je geen keuring gemist hebt vorig jaar in Mei.

J.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 383 keer
Bedankt: 807 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Ik kan ook niet volgen.
Ik heb met 2 tweedehands wagens gereden en 2 caravans (+750kg MTM) en bij alle 4 de voertuigen geen 'extra' keuring moeten doen.
Het zou wel héél toevallig moeten zijn mocht ik die 4 voertuigen gekocht hebben net in de oude keuringscadans.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster

Als het goed gaat, moet het ook gezegd worden.

Het keuringsbureau heeft hun fout ingezien, en me net per mail excuses bezorgd.
Er wordt een nieuw keuringsbewijs opgestuurd per post die geldig is tot volgend jaar.

Medewerker ter plaatse had het bij het foute eind dat de referentiedatum niet meer gewijzigd wordt tegenwoordig.

Ik zou deze post in het positivo-topic moeten posten, maar post dit toch hier zodat meteen de link kan gelegd worden met mijn vorige post. :-)
neils1108
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 24 keer
Provider

R2D2 schreef: 24 jan 2026, 16:43 Vandaag weer enkele phisingmails binnegekregen.
Als ik die probeer te voorwarden naar [email protected] krijg ik deze mededeling van gmail:
Bericht geblokkeerd
Je bericht aan [email protected] is geblokkeerd. Bekijk de onderstaande technische details voor meer informatie.

MEER INFORMATIE
Message rejected. For more information, go to https://support.google.com/mail/answer/69585
Die link maakt me niet wijzer. Is het nu Gmail die het niet doorstuurt of wordt het door safeonweb geweigerd?

Een andere phishingmail in mijn telenet mailbox kan ik wel zonder probleem doorsturen.
Heb ik ook al meegemaakt met gmail. Altijd vind ik op de irritantste momenten.
:beerchug:
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Ben ik de enigste die oprecht kan gefrustreerd geraken door artikels van HLN te zien? Doen die daar nog aan journalistiek, ik begin oprecht te twijfelen want de artikels dat die soms kunnen schrijven... :oops: Is toch alleen om nog meer clicks te krijgen. Ik weet zal waarschijnlijk al niet de enigste zijn die daarover al heeft lopen mekkeren. :wink: Maar het blijft me irriteren.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

HLN? Alternatieven genoeg toch, geen reden om je te ergeren.
Bye, Maurice
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Helaas gaan heel veel mediakanalen het clickbait pad op. Verkleutering alom.
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

on4bam schreef: 5 maanden geleden HLN? Alternatieven genoeg toch, geen reden om je te ergeren.
Ja, in feite wel. Ga mischien eens kijken naar eerder neutrale-rechtsere nieuwssites of gewoon degene dat niet alleen over woke gaan en geen clickbait doen.
R2D2 schreef: 5 maanden geleden Helaas gaan heel veel mediakanalen het clickbait pad op. Verkleutering alom.
Tis neig de laatste tijd. Waarbij je vroeger nog kwalitatieve kranten had heb je nu nog roddelgazetten. Lees nu eigenlijk meestal de tijd. Blijft interessant en op zn minst is er daar wel enige vorm van journalistiek. De standaard ja weten ook nog op een manier aan journalistiek te doen, maar niet echt de artikels dat ik zou lezen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 1272 keer

neils1108 schreef: 5 maanden geleden Ben ik de enigste die oprecht kan gefrustreerd geraken door artikels van HLN te zien?
Er zijn toch genoeg alternatieven die véél beter zijn?
Zeker als je u niet beperkt tot Vlaamse of Belgische media.

Vlaanderen: DeStandaard, DeTijd, Knack
Internationaal: The Economist, NYT, BBC en als uw Frans keigoed is kan je ook LeMonde proberen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Provider

BBC is helaas ook niet meer wat het geweest is. Maar ik raad iedereen aan om geregeld eens naar de World Service te luisteren. Het is dan wel door de Britse bril bekeken met hun historische en koloniale banden, maar het is onvoorstelbaar hoeveel er in de wereld gebeurt waar de Belgische media over zwijgen. Recent nog met de protesten in Iran. Die waren al enkele dagen aan de gang en gemeld op de Worldservice voor er hier over gesproken werd.

Andere belangrijke inlandse bron van onafhankelijk nieuws en dikwijls bron van onthullingen: Apache.be
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

heist_175 schreef: 5 maanden geleden Er zijn toch genoeg alternatieven die véél beter zijn?
Zeker als je u niet beperkt tot Vlaamse of Belgische media.

Vlaanderen: DeStandaard, DeTijd, Knack
Internationaal: The Economist, NYT, BBC en als uw Frans keigoed is kan je ook LeMonde proberen.
In De Knack lees ik artikelen die ik op VRT NWS of HLN soms mis. De Tijd heel goed voor economisch en politiek nieuws enzo. Ik lees ook Doorbraak.be. Mischien niet het meest neutraal maar hun opinieartikels zijn ook altijd heel interessant. De standaard tja, ik weet niet sluit niet echt daarbij aan.

BBC, tja hoor de laatste tijd meer dat ze meer proberen de linkse mensen tevreden te stellen. Had hun panorama reportage over Trump en 6 Januari gezien. Spijtig dat ze zo valse informatie verspreiden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat vind ik altijd zo vreemd, mensen die klagen over subjectiviteit en dan naar iets gaan... dat nog veel subjectiever is. Doorbraak is gewoon een subjectieve mening van VB. Totaal niet objectief. Het feit dat een Torfs er zijn frustraties mag doorbraken laten zegt al genoeg.

Nieuws is nooit 100% objectief omdat het gemaakt wordt door mensen die ook niet objectief zijn. Een krant moet ook niet objectief zijn, belangrijker is dat zowel links als rechts er aandacht krijgt en dan is het aan uzelf om erover te oordelen.

En valse info over Trump, dat hij een couppoging opgezet heeft is iedereen wel duidelijk maar je mag het blijkbaar niet meer zeggen. Onze kindervriend is trouwens bezig aan de tweede.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 45 keer
Provider
Te Koop forum

De "skip for now" knop die almaar vaker terugkomt. Deze is namelijk nooit vergezeld van de "I never want this" knop.
keerekeerweere
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 32 keer
Provider
Te Koop forum

Gisteren van zowel gas als elektriciteit leveranciers bericht gekregen dat ze het spijtig vinden dat ik het contract zou hebben opgezegd ten voordele van een andere leverancier. De gas leverancier gaf zelfs een eenmalige korting van 35,- als ik toch zou klant blijven. Altijd leuk dat te horen…
Ik herinner me echter geen opzeg.De leveranciers weten blijkbaar niet wie de nieuwe leveranciers zou zijn. beide leveranciers geven aan een einde contract te hebben geregistreerd begin maart.

Bij Fluvius zien ze momenteel nog altijd de oude leveranciers staan.
Fluvius mag niet zomaar de gegevens doorsturen, ze hebben er een afzonderlijke dienst voor : marktwerking. En daarop is het nu wachten.

Hoe kan zo’n opzeg zomaar gebeuren ? Is een adres of EAN nummer voldoende? Om dergelijke (ongewilde) transfers op te starten ?

Heb ik deze transfer zelf in gang gezet ? Kan ik me niet herinneren. Heb ik regelmatig de VREG test gedaan, natuurlijk. Maar een contract ondertekend of bevestigd ? Nope…
Proximus Internet giga fiber 2000/200 - (1874 Down/395 Up) - Digi 4G+ backup - OPNSense
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat heet slamming. Iemand heeft opzettelijk of onbewust jouw ean codes gebruikt.
Ik heb het aan de hand gehad. Bij de nwb zei men dat dit zeer dikwijls gebeurt en dat het systeem behoorlijk lek is.
Ik kon terug naar mijn originele leverancier maar kreeg wel een duurder tarief.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
Bedankt: 384 keer

Geen probleem hoor we zullen FredericV er especially for you eens invullen :angel:
Nog andere data die we best mee in de prompt steken? :lol:
Emile51
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 407 keer
Bedankt: 21 keer
Provider

neils1108 schreef: 5 maanden geleden BBC, tja hoor de laatste tijd meer dat ze meer proberen de linkse mensen tevreden te stellen. Had hun panorama reportage over Trump en 6 Januari gezien. Spijtig dat ze zo valse informatie verspreiden.
Daar heb je wel een punt.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 162 keer
Provider

keerekeerweere schreef: 5 maanden geleden Hoe kan zo’n opzeg zomaar gebeuren ? Is een adres of EAN nummer voldoende? Om dergelijke (ongewilde) transfers op te starten ?
Zondag een aanvraag ingediend voor over te stappen naar Engie en Energyvision.

Bij Energyvision moest ik EAN zelf ingeven.

Bij Engie was het voldoende om het adres in te geven en Engie haalde zelf de EAN op. Wat ook verwarrend was, want ik stap over voor gas en kreeg de EAN van elektriciteit en gas te zien en moest zelf selecteren dewelke.

Ik zie daar dus snel fouten gebeuren, huisnummer mistypt en ge pakt zo de installatie van uw buur over.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

het kan toeval zijn, maar eerst stuurt orange/hey een hele tijd geregeld smsjes "we doen onderhoud aan het netwerk, u kan tijdelijk slechtere ontvangst hebben"
en dan, nadat die berichtjes gestopt zijn.... heb ik slechtere ontvangst.

voorheen had ik steeds 3 a 4 (van de 4) blokjes ontvangst, nu heb ik geregeld 1 a 2, oftewel -112 dbm.
het lijkt me ook sterk dat het de telefoon is: 2de sim, pxm, heeft nog steeds gewoon 3 a 4 streepjes, oftewel -98dbm op dit ogenblik

het verschil tussen de 2 is de band: mijn hey-sim op band 3/1800mhz, en mijn pxm sim op band 20/800mhz.
als ik 3g forceer ipv automatisch of lte/5g, dan heb ik op de hey-sim -op band1- -83dbm/edge.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster

Toevallig niet aan de Belgische kust?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

nee, niet eens in de buurt van de kust, het (meestal) rustige limburg :)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster

Ok, het kon zijn.
Is omdat ik weet dat bepaalde buitenlandse providers het niet zo nauw nemen met de voorschriften, en dit merk je wel aan de Belgische kust. :-D
neils1108
Premium Member
Premium Member
Provider

Je stapt over met u mobiel en het duurt efjes voordat je u kaart kan gebruiken na activatie. :|
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik koop 2 medeklinkers, de W
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Dagje Batibouw, het was vanmorgen nog rustig en an de ingang (vanaf parking C) stonden de keukenfrma's. De eerste 20-25 standen werden we door de nog frisse verkopers aangesproken in het Frans... of het ook in het Nederlands kon? Non.. desolé... Je staat daar om te verkopen en kan niet communiceren met 60% van de bezoekers... vreemd.
Bye, Maurice
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

mss te vroeg en de nederlandse collega's waren er nog niet?
maar, als goede belg, ken jij toch wel de 3 talen, toch ?

ik snap eerlijk gezegd nog altijd niet waarom we ons in dit landje zo druk moeten maken over het nederlands of het frans (of het duits, maar iedereen vergeet dat stukje belgie altijd)
als iemand bij jou aan de deur staat, moeten ze de taal spreken die jij verkiest (want "c'est chez moi"), maar als jij bij een ander aan de deur gaat, vind ik dat het omgekeerde ook waar is.

niet dat je de taal moet kennen als je ergens naartoe gaat, want je kan die stand dan ook gewoon skippen, maar om je er druk in te maken?
het is tegenwoordig zelfs al een kunst als je 1 van die 3 (voldoende) kent in belgie, waar is de tijd dat iedereen er minstens 2 voldoende diende te kennen...
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Het waren bedrijven met Waalse en Franse (tel +33) adressen.. Bij de "groten" was er zowel F als NL talig personeel. Ik kan trouwens mijn plan trekken in het Frans maar niet als het over specifieke woorden gaat. Het mocht ook in het Engels maar helaas.. alleen F...
Bye, Maurice
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”