Hallo,
Ik verhuis komend weekend. Had al ruim op voorhand afspraak geboekt bij Mobile Vikings, maar eerst mogelijk moment voor mij was toch maar 16dagen na betrekken woning. Tot daar. Aangezien bij het invullen van het adres het systeem aangaf dat een technieker verplicht was, ging ik er van uit dat er nog geen actieve lijn van Proximus zat.
Echter vandaag sleuteloverdracht gehad en ik zie dat de vorige bewoner ook proximus had, de bbox hing er nog en was nog in dienst. Telenet heeft er nooit gezeten, dropkabel en alle andere coax nog opgerold zoals ze door elektricien zijn geplaatst.
Omdat ik nu dus toch hoopte op een diy oplossing en dus sneller online zou kunnen zijn, op de terugweg MV gebeld. Binnen de minuut vriendelijke dame aan de lijn. Uitgelegd dat er nu een actieve proximus zat, ze heeft dat opgezocht en klopte, vond mijn bestelling ook terug en wou dat omzetten maar ging niet. Ze ging dit nakijken en me iets laten weten. Half uur later e-mail dat diy niet mogelijk is en er toch een technieker zou moeten langskomen. Nu is te hopen dat ie komt, want lees regelmatig dat de MV installaties vaak de dag zelf geannuleerd worden bij uitgelopen afspraken voor proximus.
Iemand een idee waarom er perse een technieker moet komen? Niet dat deze man niet welkom is, maar wel zonde dat ze hier capaciteit verspelen terwijl er volgens mij geen nood aan is.
Mobile vikings technieker verplicht
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 629 keer
- Recent bedankt: 6 keer
waarschijnlijk exact doordat er een actieve pxm lijn is, en het geen overname is.
als die lijn opgezegd of overgenomen zou worden, dan zal het wel gewoon remote kunnen, maar omdat jij een nieuwe lijn hebt besteld en er op dat adres een actieve lijn in dienst is, moeten ze dus "een nieuwe lijn aansluiten".
als die lijn opgezegd of overgenomen zou worden, dan zal het wel gewoon remote kunnen, maar omdat jij een nieuwe lijn hebt besteld en er op dat adres een actieve lijn in dienst is, moeten ze dus "een nieuwe lijn aansluiten".
-
estien
- Starter

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 3 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Van een (Proximus-)technieker gehoord dat ze amper nog DIY-installaties toelaten, omdat het te veel zou mislopen en ze dan alsnog ter plaatse moeten komen (na heen-en-weer met klantendienst, wat ook weer geld en tijd kost).
Ik had hetzelfde van EDPnet naar Proximus.
Ik had hetzelfde van EDPnet naar Proximus.
-
Nordic
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 15 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik wou eerst edpnet nemen, maar daar ook verplicht met technieker. Toen ik eenmaal wou bestellen liep het fout, want op mijn vorig adres staat mijn mailadres ook, maar internet op naam van mijn ex en zij behoud dit, het systeem liet me enkel toe om een extra lijn onder haar account toe te voegen, wat dus niet de bedoeling was.
Ik kijk dus uit naar de technieker over 2 weken.
Ik kijk dus uit naar de technieker over 2 weken.
-
jantje81
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik had eind vorig jaar een aanvraag gedaan voor de overschakeling van mijn fiberverbinding van EDPnet naar Mobile Vikings. Daarvoor was inderdaad ook een installatie door een technieker verplicht. Op zich prima maar ik heb 2 afspraken gemaakt maar telkens kwam er niemand opdagen. Ik kan begrijpen dat het een keer mis gaat maar als het 2 keer niet lukt om een nieuwe klant aan te sluiten hoeft het (voorlopig) niet meer wat mij betreft.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 629 keer
- Recent bedankt: 6 keer
héél misschien kan je wél fastic nemen, als je de CID-informatie van de fysieke aansluiting kent.
die kan je terugvinden op het aansluitpunt, ofwel misschien van de vorige bewoner krijgen (op diens facturen, wss).
hun procedure is namelijk een aansluiting/overname op technische situatie en niet het "inleiden van een nieuwe lijn",
wat de meeste providers doen.
maargoed, nog even geduld hebben en dan ben je sowieso geinstalleerd, al zal de technieker wss niet meer dan 5 minuten bij je zijn,
omdat ze vermoedelijk amper iets moeten doen (afhankelijk van hoe goed de technieker oplet op de situatie)