HomeAssistant op Windows 11 Hyper-V

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Lucas321
Starter
Starter

Misschien weet iemand de oplossing ? Ik heb homeAssistant op mijn Geekom A5 pc geïnstalleerd via Hyper-V. Onmiddellijk na de installatie kan ik HA opstarten en me aanmelden, jammer genoeg echter maar 1x. Als ik op een andere pc binnen mijn netwerk of via mijn samsung smartphone de HA wil opstarten krijg ik geen verbinding... Zet ik mijn A5 pc uit en start opnieuw op, kan ik ook HA niet meer opnieuw bereiken...
Er is dus ergens iets mis met mijn netwerkinstellingen, maar wat weet ik niet. Heb al van alles geprobeerd, maar het wil niet lukken ...
Ikzelf heb helaas weinig kennis van PC's en netwerken...Heeft iemand een suggestie wat ik zou kunnen doen. Ik zou graag mijn windows 11 professional willen behouden en HA virtueel draaien, of is dit uiteindelijk toch een slecht idee en geeft dit problemen zoals ik die nu heb ?
Alvast bedankt voor hulp en of tips.....
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

firewall poort 8123 openzetten in windows firewall settings?
de homeassistant kan na aanmelden, de ip settings van gedaan worden, zet deze in de range van je lokale netwerk.
als homeassistant geen internet krijgt zal de klok niet juist komen te staan bij opstarten en zolang die niet juist staat kan je het via het ip ook niet bereiken?

mijn makkelijkheidsoplossing,
een usb netwerkkaart dedicated met een extra kabel aan je router aansluiten voor de vm en deze dan niet als windows 11 gedeelde network switch gebruiken
deze usb kaart wijs je dan dus (enkel) toe aan de virtual machine

homeassistant loopt hier bij mij perfect in hyperv in windows 11 zonder problemen dus het kan zeker wel

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”