https://www.nieuwsblad.be/binnenland/st ... 48852.html
Een storing bij telecomoperator Telenet zorgt voor internetproblemen over het hele land. Dat meldt woordvoerder Stefan Coenjaerts maandagavond aan Belga. Het gaat om een technische panne bij de hardware in een van Telenets datacentra.
“De storing kan ervoor zorgen dat klanten digitale kanalen, zoals websites of apps, heel traag of zelfs niet kunnen raadplegen”, aldus Coenjaerts. De problemen zouden vanavond nog worden opgelost.
[NATIONAAL] Storing bij Telenet zorgt voor internetproblemen over het hele land
- VossyGamer
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 84 keer
Internet:
(helaas alleen coax)
Mobiel:
&
(dual SIM)
Jobstudent @
(helaas alleen coax)Mobiel:
&
(dual SIM)Jobstudent @

- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 651 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ik zie vooral veel mensen die aangeven geen problemen te hebben, en dan exact 1 opmerking op actuele storingen met "webmail niet beschikbaar".
ook op tweakers zie ik een reactie die zegt dat het enkel over de site & webmail van TN ging, en dus niet "het internet".
dus dan vraag ik me, "het is weer het nieuwsblad": hebben ze verkeerd gehoord en moeten ze sensatie schrijven, of zouden er echt internetproblemen zijn?
en dan bedoel ik niet "mensen die telenet.be als homepage hebben en denken dat het internet stuk is omdat de site niet werkt"
zelfs in de aangehaalde quote lijkt het me eerder over dingen zoals telenet hun website (en mijntelenet/webmail) te gaan:
en dus niet om internet, en al helemaal niet "over het hele land"
dat gezegd zijnde heeft er wel iemand een slechte maandag bij telenet
edit:
het lijkt erop dat www.telenet.be (nog steeds) een cname is naar www2, vervolgens naar www2.prd.telenet.be, dat zelf dan naar adcaemvip.prd.telenet.be gaat.
als je een curl doet naar de site, krijg je een 302 moved antwoord van een "bigip" server (f5):
< HTTP/1.0 302 Moved Temporarily
< Location: https://adcaemvip.prd.telenet.be/
< Server: BigIP
lijkt me dus een beetje op "het is januari, het was weekend, tijd voor een upgrade.... k*t, niet genoeg koffie gehad voor we begonnen"? en er wat is misgelopen met een upgrade.
en er ligt momenteel ook geen sneeuw of storm, dus ik denk niet dat er weer een gebouw van telenet is ingestort
wat het effectieve probleem is/was (en of we het ooit zullen weten) is natuurlijk een ander verhaal, maar het nieuwsblad maakt er volgens mij weer een heel ander verhaal van dan wat het eigenlijk is
ook op tweakers zie ik een reactie die zegt dat het enkel over de site & webmail van TN ging, en dus niet "het internet".
dus dan vraag ik me, "het is weer het nieuwsblad": hebben ze verkeerd gehoord en moeten ze sensatie schrijven, of zouden er echt internetproblemen zijn?
en dan bedoel ik niet "mensen die telenet.be als homepage hebben en denken dat het internet stuk is omdat de site niet werkt"
zelfs in de aangehaalde quote lijkt het me eerder over dingen zoals telenet hun website (en mijntelenet/webmail) te gaan:
... volgens mij zijn ze gewoon de "onze" vergeten in de quote voor "digitale", en dat het dus om "onze digitale kanalen" ging,"dat klanten digitale kanalen, zoals websites of apps"
en dus niet om internet, en al helemaal niet "over het hele land"
dat gezegd zijnde heeft er wel iemand een slechte maandag bij telenet
edit:
het lijkt erop dat www.telenet.be (nog steeds) een cname is naar www2, vervolgens naar www2.prd.telenet.be, dat zelf dan naar adcaemvip.prd.telenet.be gaat.
als je een curl doet naar de site, krijg je een 302 moved antwoord van een "bigip" server (f5):
< HTTP/1.0 302 Moved Temporarily
< Location: https://adcaemvip.prd.telenet.be/
< Server: BigIP
lijkt me dus een beetje op "het is januari, het was weekend, tijd voor een upgrade.... k*t, niet genoeg koffie gehad voor we begonnen"? en er wat is misgelopen met een upgrade.
en er ligt momenteel ook geen sneeuw of storm, dus ik denk niet dat er weer een gebouw van telenet is ingestort
wat het effectieve probleem is/was (en of we het ooit zullen weten) is natuurlijk een ander verhaal, maar het nieuwsblad maakt er volgens mij weer een heel ander verhaal van dan wat het eigenlijk is
- Splitter
- Elite Poster

as expected, originele posting van nieuwsblad was dus (deels) foutief, net zoals eigenlijk dus de topictitel hier.
er waren géén "internetproblemen over het hele land", er was enkel een probleem op wat sites & apps "van telenet zelf", wat toch een heel groot verschil is.
en er is dan wel nieuwe hardware, maar ze moeten precies nog hun automations nog laten lopen :
er waren géén "internetproblemen over het hele land", er was enkel een probleem op wat sites & apps "van telenet zelf", wat toch een heel groot verschil is.
en er is dan wel nieuwe hardware, maar ze moeten precies nog hun automations nog laten lopen :
- Data technicus
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 144 keer
@Splitter Het is is niet het nieuwsblad die dit nieuws brengt maar Belga. Als je bij elk nieuws artikel in België kijkt staat er bijna altijd Belga als bron bij.
En wat is Belga nu zeker? Belga is het nationale persagentschap van België, dat 24/7 nieuws (tekst, foto, video) levert aan media, bedrijven en organisaties, en ook diensten aanbiedt voor perscommunicatie en media monitoring. Het is eigendom van de Belgische kranten en zenders en functioneert als een cruciale nieuwsbron voor traditionele en online media.
En wat is Belga nu zeker? Belga is het nationale persagentschap van België, dat 24/7 nieuws (tekst, foto, video) levert aan media, bedrijven en organisaties, en ook diensten aanbiedt voor perscommunicatie en media monitoring. Het is eigendom van de Belgische kranten en zenders en functioneert als een cruciale nieuwsbron voor traditionele en online media.
- Splitter
- Elite Poster

dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze geen factchecks of kritisch denken moeten toepassen bij de respectievelijke redacties hé,
dus ongeacht de bron blijft het "slechte journalistiek" om informatie niet te verifieren, period.
en gezien belga dus inderdaad eigendom is van diens leden, waaronder dus ook mediahuis/nieuwsblad, en zij ervoor kiezen om dat bericht over te nemen
(al dan niet volledig en/of correct, het kan een copy/paste geweest zijn die fout is, maar het kan ook een "interpretatie van" geweest zijn), blijven zij aansprakelijk voor de fout.
trouwens, ik ben het niet eens met je statement dat het belga is dat dit nieuws brengt.... voor zover ik weet kunnen jij en ik als "gewone mens" geen berichten van belga lezen, en is het dus wel degelijk het nieuwsblad dat dit bericht brengt, en belga als *bron* aanduidt van wie ze "het gehoord" hebben.
dus ongeacht de bron blijft het "slechte journalistiek" om informatie niet te verifieren, period.
en gezien belga dus inderdaad eigendom is van diens leden, waaronder dus ook mediahuis/nieuwsblad, en zij ervoor kiezen om dat bericht over te nemen
(al dan niet volledig en/of correct, het kan een copy/paste geweest zijn die fout is, maar het kan ook een "interpretatie van" geweest zijn), blijven zij aansprakelijk voor de fout.
trouwens, ik ben het niet eens met je statement dat het belga is dat dit nieuws brengt.... voor zover ik weet kunnen jij en ik als "gewone mens" geen berichten van belga lezen, en is het dus wel degelijk het nieuwsblad dat dit bericht brengt, en belga als *bron* aanduidt van wie ze "het gehoord" hebben.
-
woutervh
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 237 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het zou pas nieuws zijn moest dit eens wel vlot werken
Onlangs nog eens in mijntelenet bezig geweest. Ik kan me echt niet van de indruk ondoen dat dit vlotter en intuïtiever werkte in 2000...
Toen "responsive" gewoon nog "vloeiend/vlot" wilde zeggen
- VossyGamer
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 84 keer
famous lolsatsurfer schreef: 19 jan 2026, 23:34Mss. Submitter checken![]()
https://www.gva.be/binnenland/storing-b ... 49530.html
Internet:
(helaas alleen coax)
Mobiel:
&
(dual SIM)
Jobstudent @
(helaas alleen coax)Mobiel:
&
(dual SIM)Jobstudent @

-
Fireblade
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 16 keer
Wel, voor 1 keer had ik nu eens géén storing.
Anders is het hier elke maand wel 's prijs. Nuja, ik heb er van de maand al 2 gehad, misschien hebben ze me dit keer gespaard toen ze op een verkeerd knopje drukten.
To download or not to download, that's the question.