Een van mijn klanten merkt een DNS probleempje op Mac, en het lijkt vooral bij Mobile Vikings gebruikers voor te komen.
Mobile Vikings gebruikt de internet box als DNS server (client krijgt een fe80 adres als DNS server). Weet iemand naar welke upstream servers die box zijn requesten verstuurt? Zijn dat die van Proximus, of bv die van Google?
IPv6 DNS met Internet Box v1bis
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1032 keer
- Bedankt: 3833 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik denk upstream via IPv4 (195.238.2.21 & 195.238.2.22)SpecialK schreef: 2 weken geleden Weet iemand naar welke upstream servers die box zijn requesten verstuurt? Zijn dat die van Proximus, of bv die van Google?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Sinna
- Elite Poster

- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 353 keer
- Bedankt: 241 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Is sinds de Internet Box IPv6 niet standaard actief waar dat met de BBox3 niet (per definitie) zo is?streulma schreef: 2 weken geleden Bij ons had een raspberry pi problemen met de Internet Box van Proximus na een fiber installatie.
Op dsl met de Bbox3 heeft het altijd goed gewerkt.
Sinds de wissel van de combi Proximus-fibermodem, BBox3 en Fritz!Box 7490 voor een Fritz!Box 5590 is IPv6 actief en moest ik ook gericht zaken bijsturen op mijn thuisnetwerk. Voorlopig krijg ik AGH nog niet deftig aan de praat (zie viewtopic.php?t=67761) voor IPv6-clients.
Computer(k)nul