registered ddr4

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Forumregels
Raadpleeg hier de specifieke forum regels.
Verkoop kan enkel door gevalideerde kopers of verkopers
Kopen en verkopen is op eigen risico, Userbase.be kan geen enkele verantwoordelijkheid nemen in geval van fraude. Wees altijd waakzaam, in het bijzonder als het te mooi lijkt om waar te zijn!
Plaats reactie
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

DDR4 8GB 2400 2RX4 AfbeeldingAfbeelding
begin dit jaar op aliexpress gekocht voor een dual xeon, project met registered ddr4, maar niet werkend gekregen en er dan toch maar een single cpu met non registered van gemaakt.
als nieuw gekocht maar dus niet zeker van werking
2 stuks.
wat is dit nog waard ongeveer heb er een 25tal euro voor betaald
iemand interesse eventueel? of advies waar ze best te verkopen
ze liggen hier toch maar
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1733 keer
Bedankt: 1675 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ga vanvond eens kijken of ze kunnen passen I mijn systeem, ik heb momenteel 16gb.
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

amai dat is snel gereageerd al
ik was post nog aan het corrigeren, aangekocht begin vorig jaar dus* reden waarom het niet werkte is denk ik omdat mijn 2de xeon een klein barstje had aan de hoek( eens gevallan denk ik)
bij interesse erin, ik kan verzenden of, op te halen in Buggenhout centrum -
de latjes staan enkel hier gepost
als ik er al zou van krijgen wat ik betaald heb is het voor mij al zeker oke, bij meerderen met interesse per opbod? of eerste optie aan goztow - mij gelijk
ruilen kan ook stel maar wat voor :)

Toegevoegd na 45 minuten 55 seconden:
( een cmr, geen smr, harde schijf van 4tb oid ( of beter natuurlijk :D) zou ik al heel content mee zijn te ruil )
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

hoe werkt het dan vanaf eerste reactie 2 dagen wachttijd? of als het er al 2 dagen opstaat mogen ze morgen naar goztow als hij ze kan gebruiken
liefst zou ik precies wel een schijf hebben
alleszinds goztow stuur maar pb als er geen andere reacties volgen
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 117 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Je hebt zelf nog niet bepaald hoe je ze wil verkopen (vaste prijs of opbod).
Lees eens de post op viewtopic.php?t=21541 (vnl. punt B).
thomasdb schreef: 05 jan 2026, 08:43 als ik er al zou van krijgen wat ik betaald heb is het voor mij al zeker oke
Maar meer mag ook? :lol2:
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

het was een peiling
bij meer dan aankoopprijs zou ik me niet goed voelen maar het is wel welkom ; daarom liever een ruil in de vorm van een schijf, deze hoeft ook niet nieuw te zijn
prijs van de ramlatjes is intussen ook meer dan een jaar terug :)
mag alleszinds weg voor 25€ voor de 2 latjes samen ...
laat me dan best stellen, vaste prijs, ruil harde schijf, anders per opbod?
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ik ga even beroep doen op het collectief hier. Ik heb de indruk dat ik dit geheugen erbij zou kunnen stoppen. Maar klopt dit? En hoe krijg ik fysiek toegang want de koeler zit ervoor?

Toegevoegd na 43 seconden:
En is het OK dat het niet hetzelfde merk is?
Bijlagen
IMG20260107061603.jpg
IMG20260107061710.jpg
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

@Goztow om hier een deftig antwoord op te kunnen bieden, heb ik heel wat meer informatie nodig over:
- je moederbord
- je CPU
- je huidige RAM kits (exacte gegevens)
- je koeler

Reden:
- Intel laat doorgaans toe om de vier RAM sloten in te nemen, maw. de kans bestaat dat je die twee kits kunt laten zitten, en met twee andere uitbreiden
- AMD laat zulks doorgaans niet toe (toch niet voor AM4 en AM5 platforms), of in ieder geval wordt het max. potentieel van dat RAM niet behaald.
- elk moederbord heeft zijn qualified vendor list (QVL) voor wat betreft RAM
- gezien je koeler, mag deze niet in de weg zitten; exacte afmetingen voor zowel de koeler als de toekomstige RAM sticks moeten dus tegenover elkaar kunnen worden gezet.

Maar alvast één antwoord op jouw vraag: ja, het kan wel degelijk kwaad als de toekomstige RAM sticks niet van hetzelfde merk zijn (indien je deze gewoon aan de huidige twee toe zou voegen).
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
---
CPU: AMD Ryzen 9 3900x; GPU: AMD Radeon RX 6800 XT; RAM: 32 GB DDR-4 @ 3200 MHz; Storage: 4 TiB Lexar NM790; Resolution 1440p
OS: Fedora KDE (daily driver); Windows 11 Pro (voor kernel-level anti-cheat games); MacBook Air M3 (15-inch) (voor onderweg)
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

is het ook registered ddr goztow
unregistered zal je niet kunnen mengen met registered. plus je computer moet ook specifiek registered ECC ondersteunen
registered ram heeft een extra IC in het midden tussen de geheugenchips aan een zijde, die kan je ook zien op de foto

merken mengen kan veelal, de snellere ram ingeval van niet dezelfde snelheid zal dan ook trager lopen
timings mengen kan ook gewoon
zelfs verschillende voltages mengen lukt(e) bij mijn ddr3
dit is gesporen voor non-ecc, ingeval van ecc ben ik hier niet zeker van

moederbord waarin deze ram bij mij niet werkte was een x99 moederbord , en dat vereist enkele of dubbele rij ramchips aan een zijde van elke stick, specifiek
dit kan bij mijn configuratie ook de oorzaak geweest zijn van het niet booten. dat is de aangeduide 2RX4
omdat destijds ik niet wist of het moederbord zélf wel werkte en ik toen nog geen enkel ddr4 in huis had om dat mee te proberen, heb ik gewoon de goedkoopste latjes besteld toen
2400 mhz omdat de cpu dit max nodig had- ook al waren er toen al snellere

het passen van de ram onder de koeler, ik heb bij sommige ram gewoon de koelvinnen erafgehaald zodat de rapm onder de koeler past, zonder die zwarte vinnen erop werkt die evengoed.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 813 keer
Bedankt: 277 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

De ventilator zit met metal wire clips vast dus als de breedte van de behuizing het toelaat, kan je die clip enkele koelvinnen hoger laten inklikken mocht de nieuwe ram te hoog komen.

4 slots gebruiken zet extra druk op de geheugencontroller in de cpu dus soms kan dat wat onstabieler zijn en de oplossing is dan waarschijnlijk om voltage een fractie hoger te zetten. Bij sommige oudere Ryzens zat daar een beperking op.

CMK16GX4M2A2400C14 -- Corsair VENGEANCE® LPX 16GB (2 x 8GB) DDR4 DRAM 2400MHz C14 Memory Kit
Meer info over je cpu&mobo is inderdaad nodig om beter te adviseren want 't is mogelijk makkelijker/goedkoper om de ram volledig te vervangen ipv bij te steken.

Toegevoegd na 9 minuten 18 seconden:
EDIT :: ah, 't is een 2dehands topic voor die ram, dan is het thomasdb z'n antwoord, dat registered en unregistered ram niet gemixt kan worden dus je kan die niet bijsteken.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ik heb begrepen dat het niet zal kunnen. Voor de sport, hierbij mijn mobo en cpu:
- ASrock Extreme4
- Intel i7-8700k
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 813 keer
Bedankt: 277 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Vermoedelijk dan dit bord: Asrock Z370 Extreme4

Je cpu werkt eigenlijk met 2666Mhz DDR4 dus daar zou je nog wat performantie kunnen bijsteken (als de latency gelijkwaardig blijft).

Of ramlatjes met hogere clocks maar dan schakelt dat automatisch terug naar 2666Mhz tenzij je je systeem overclockt. Je mobo kan dat wel aan maar de voeding en koeling moeten ook meekunnen. Je cpu is een K versie die simpel overclockt via een multiplier setting in het BIOS, maar ik weet niet hoeveel die chips gemiddeld overclocken.

In principe kan je de cpu ook vervangen door een 9xxx serie (en dan vooral de 99xx) maar ik denk niet dat dat veel verschil zou maken.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”