Ik zie wel dat ze kun tv-aanbod (die nog steeds niet beschikbaar is) verwijderd hebben uit hun menustructuur van hun website.
Enkel onderaan de site is nog een verwijzing.
Tof. Kan iemand die al Digi heeft eens kijken of je Digi Kan opzeggen vanuit de klantenzone. Om het korttijdig op vakantie te gebruiken, is het voor mij wel een voorwaarde dat ik zonder de klantendienst te bellen de sim terug kan opzeggen.
ym2003 schreef: 12 mei 2025, 15:14
Tof. Kan iemand die al Digi heeft eens kijken of je Digi Kan opzeggen vanuit de klantenzone. Om het korttijdig op vakantie te gebruiken, is het voor mij wel een voorwaarde dat ik zonder de klantendienst te bellen de sim terug kan opzeggen.
Voor zover ik kan zien niet. Net als een nummer toevoegen, er zitten bij ons nu 2 nummers in het account, om een derde toe te voegen moeten we contact opnemen (net als bij de tweede).
Heb esim aangevraagd, maar als uw toestel niet in de lijst staat lukt het niet. Voor alle duidelijkheid mijn toestel werkt met esim, maar komt niet voor in hun lijst.
Ik zit al 10 dagen zonder bereik bij DIGI door een misgelopen swap naar eSIM. Het kan dus erger…
Maar ik heb de ombudsdienst er ondertussen op gezet omdat ik na meerdere mails en oproepen naar de klantendienst nog altijd niet geholpen werd.
Nieuwe GSM gekocht en moest eSIM dus overzetten. Normaal zou dit gewoon via oude GSM of via MyDigi overgezet kunnen worden door de QR code opnieuw te scannen. Lukte niet na meermaals proberen. iOS gaf al aan dat ik mijn provider moest contacteren. Belletje naar Digi, binnen de 2min namen ze op en was het probleem opgelost. Fijne ervaring.
Ik wou al een hele tijd overstappen maar heb gewacht tot mijn Jimmobile krediet op was. Een paar dagen geleden was dit het geval en wou ik een esim bestellen maar blijkbaar moet je toestel vermeld zijn in de lijst om verder te kunnen. Mijn toestel (Samsung A56) kan esims aan (al gebruikt tijdens vakantie).
Tenzij er iets speciaals is aan de esim van Digi zou het toch geen probleem mogen zijn om verder te gaan met de bestelling, al was het met "mijn toestel staat er niet tussen maar ondersteunt esim".
on4bam schreef: 04 jan 2026, 11:07
wou ik een esim bestellen maar blijkbaar moet je toestel vermeld zijn in de lijst om verder te kunnen. Mijn toestel (Samsung A56) kan esims aan (al gebruikt tijdens vakantie).
Ook de A57 staat er niet tussen (geen enkele Galaxy A). Mailtje gestuurd met de vraag of dit binnenkort wel beschikbaar komt.
Zou het lukken als je een ander Samsung toestel kiest, of is dit echt toestel-specifiek?
Ik heb een DIGI eSIM en een Telenet data eSIM, voor een reden krijg ik altijd een EDGE met Telenet. Dat komt dus door DIGI. Nu snap ik waarom ik nooit een 4G/5G verbinding krijg met Telenet, vraag me wel af waarom. De Telenet mensen konden dat nooit fixen en ik heb zelfs 5 keer een nieuwe eSIM aangemaakt (gratis via app). Ik heb dat data eSIM niet nodig en het was gratis voor mij tijdens de promo, maar dit is eigenlijk onacceptabel vind ik.
@Kun Ik had een tijdje geleden de combinatie Digi eSIM en Telenet data fysieke SIM.
Hierbij had ik wel 4G/5G via mijn Telenet simkaart.
Moet dus aan de dubbele eSIM combinatie liggen vrees ik.
Antwoord gekregen van digi (op een zondagmiddag!):
Ten eerste wens ik mij te verontschuldigen voor de hinder die u ondervindt.
Een eSim is altijd hetzelfde ongeacht het toestel, de reden waarom uw toestel niet in de lijst voorkomt is omdat wij er nog geen testen mee hebben uitgevoerd. U mag gerust een ander toestel selecteren en gebruik maken van die eSim, dit zal evenzeer werken.
Heeft u nog vragen dan kunt u ons altijd via mail of via tel op +32 2 870 41 41 bereiken.
Het zou natuurlijk betere communicatie zijn om dat al meteen bij het lijstje te vermelden: "Dit zijn de geteste toestellen, andere kunnen ook werken maar zijn nog niet gegarandeerd". Dat zou die overbevraagde klantendienst toch ontlasten en mensen zijn beter gediend.
Esim werkt op mijn A55, volte werkt nu ook op dit toestel, telefoon opstarten in Digi gebied gaat vlot maar in Proximus gebied duurt het 10 minuten tot er netwerk is.
Esim aangevraagd (was al bij digi) via mail. Na 10 min QR code gekregen en direct weer verbonden. Kost wel €1 blijkbaar. Toestel Motorola g85 staat wel nog niet in hun lijst, maar werkt perfect.
@Pluk Als je esim hebt, heb je dan ook de mogelijkheid om via het Digi portaal van abonnement naar prepaid te gaan - of is dat niet mogelijk via de website?
@hn123 die mogelijkheid heb ik niet. Kan abo toevoegen en dan voor prepaid gaan. Maar mijn bestaand abo kan ik niet omzetten naar prepaid. Misschien best eens bellen met digi.
Met wat te spelen met de instellingen wordt ik nu inmiddels ook vlot aangemeld op het proximus netwerk. Ik heb wel een beveiligingsmail gekregen waarop ik kan uitmaken dat ik met een Romeens IP adres aan het rond surfen ben. Voor de rest lijkt op het eerste zicht alles netjes te werken.
Technisch vraagje, misschien onbelangrijk maar als ik mijn IP opvraag via een Digi antenne is het Digi Belgium, doe ik het via een Proximus Antenne is het Digi Roemenië.
Als je klant bent met fysieke simkaart, betaal je €1 voor esim te krijgen. Het is nu niet voor die€1. Maar nieuwe klanten krijgen het gratis, bestaande betalen. Dus: verander eventjes van provider en keer dan terug naar digi en vraag esim aan.