Plaats een rookmelder mensen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 628 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

als het een optische was (de meeste rookmelders) en er was wat te veel/dik stof in de ruimte (dat bewoog door wat wind of radiatoren met convectie bv), of een insect heeft zijn thuis gemaakt in de melder, dan kan je dat krijgen omdat de sensor onderbroken werd... en dat ga je dan meestal idd ook niet echt terugvinden als je aan het zoeken bent waarom die afgegaan is.

valse alarmen heb ik hier met de huidige (jablotron 100) detectoren nog nooit gehad, behalve met 1tje die ofwel defect was ofwel gewoon niet graag in de wasruimte hing (nooit de moeite gedaan om dat destijds verder uit te zoeken, gezien de 2 aangrenzende kamers er eentje hebben, en de wasmachine/droogkast in principe enkel in gebruik is als we thuis zijn.)

bij de nieuwe sets ga ik sowieso wel minstens 1 hittemelder ipv rookmelder moeten hebben, omdat die op een stoffige zolder gaat komen (wel geisoleerd, niet volledig afgewerkt), en dat is niet echt een ideale plaats voor een rookmelder :)
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Splitter schreef: 2 weken geleden heb je toevallig ook van deze x-sense met voice meldingen ? ik ben namelijk benieuwd of ik ze kan koppelen, maar dat enkel de originele detector alarm geeft en de andere enkel de voice-melding (ipv het hele huis te horen piepen)
Ik heb er gecombineerd hangen (klassieke en mét voice). Nog niet geprobeerd wat er gebeurt. Sowieso gezien dat ik de locatie enkel kan instellen op die mét voice. Het feit dat hij het niet vraagt op die zonder voice, ga ik er al vanuit dat deze sowieso geen locatiemededeling gaan geven op de melders mét voice.

Ik zal volgende week eens testen als ik alleen thuis ben.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 752 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Om dat te voorkomen is een camera een oplossing. Je hebt dat ook bij gewoon alarm. Bij ons ging dat al af in de eerste week, bleek een wasmand te zijn die van de droogmachine viel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”