Weet iemand van jullie of er zoiets bestaat (liefst FOSS) om, net zoals bovengenoemde, instant te syncen ('backup') naar een lokale share?
Het moet vooral 1 maal instellen en naderhand geen userinteractie meer vereisen...
Tnx
Alternatief voor 1drive & dropbox om naar netwerkshare te syncen?
-
Ernie
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 321 keer
- Bedankt: 60 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dankje voor uw suggesties!
Nextcloud ken ik, maar dat heeft toch een serverkant nodig.
Ik zoek iets om naar een SMB share te kunnen syncen, dus enkel een clientapp en share.
Bestaat zoiets?
Ik gebruik ook wel syncback en dat moet je natuurlijk manueel/gescheduled laten lopen maar iets à la 1drive qua principe is handiger voor de 'minder onderlegde' gebruikers.
Nextcloud ken ik, maar dat heeft toch een serverkant nodig.
Ik zoek iets om naar een SMB share te kunnen syncen, dus enkel een clientapp en share.
Bestaat zoiets?
Ik gebruik ook wel syncback en dat moet je natuurlijk manueel/gescheduled laten lopen maar iets à la 1drive qua principe is handiger voor de 'minder onderlegde' gebruikers.
Heppie NY!
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1122 keer
- Bedankt: 712 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Misschien een rare vraag, maar als je target al een smb share is, waarom gebruik je die dan niet rechtstreeks?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
Ernie
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 321 keer
- Bedankt: 60 keer
Neuh, zeker geen rare vraag...
Tuurlijk is die netwerkshare rechtstreeks te gebruiken, alleen zoek ik iets om een backup te automatiseren want anders wordt het toch maar niet/sporadisch gedaan.
Tuurlijk is die netwerkshare rechtstreeks te gebruiken, alleen zoek ik iets om een backup te automatiseren want anders wordt het toch maar niet/sporadisch gedaan.
Heppie NY!
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 675 keer
Je kan wel een schedule maken om dagelijks, wekelijks... een backup te maken.
Sync in idd geen backup en in geval van problemen zal je gesyncte file even corrupt zijn dan het origineel.
Zelf gebruik ik Drive van Synology om 1. via NAS cloud files op verschillende apparaten beschikbaar te hebben en 2. manuele backup om een selectie van directories veilig te stellen (met versioning).
Sync in idd geen backup en in geval van problemen zal je gesyncte file even corrupt zijn dan het origineel.
Zelf gebruik ik Drive van Synology om 1. via NAS cloud files op verschillende apparaten beschikbaar te hebben en 2. manuele backup om een selectie van directories veilig te stellen (met versioning).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com