ik heb dit type nodig en vind genoeg voorbeelden maar ik ben wat bevreesd dat ik per vergissing ééntje koop van slechte kwaliteit dus. Als ik koop op één van volgende zit ik dan altijd safe?
autolaadkabel.be
acculaders.nl
Bol.com
evpartner.nl
kabelshop.nl
evplug.eu
voldt.nl
of als jullie er nog kennen die voldoende veiligheid bieden?
laadkabel Type 2 1-fasig 32A maximum 3meter
- Data technicus
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 127 keer
- Recent bedankt: 1 keer
-
SpecialK
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Wil je absoluut een 1-fasige owv het lagere gewicht? Ik heb nog een 3-fasige 32A Phoenix (Easee) kabel van 4M liggen die ik nog eens te koop moet zetten omdat ik nog een langere gekocht heb.
- honda4life
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 392 keer
2dehands, vaak te vinden rond 100€ (onder andere blauwe kabels uit Tesla's)?
Goede stekkers zijn onder andere van Mennekes, zij hebben de originele plugs ontworpen.
Een goede stekker is een opgegoten stekker, niet één die samen geschroefd is.
Goede stekkers zijn onder andere van Mennekes, zij hebben de originele plugs ontworpen.
Een goede stekker is een opgegoten stekker, niet één die samen geschroefd is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
duizend
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 358 keer
- Recent bedankt: 5 keer
80 euro voor deze
https://www.vevor.nl/draagbare-ev-lader ... 0216303633
Ik vraag me af wie me het verschil kan uitleggen tussen een "goede" en een "slechte" kabel
Ook geen idee waarom een "geschroefde" kabel slecht zou zijn.
Wat is er "beter" aan een duurdere laadkabel ? Graag objectieve criteria met uitleg
https://www.vevor.nl/draagbare-ev-lader ... 0216303633
Ik vraag me af wie me het verschil kan uitleggen tussen een "goede" en een "slechte" kabel
Ook geen idee waarom een "geschroefde" kabel slecht zou zijn.
Wat is er "beter" aan een duurdere laadkabel ? Graag objectieve criteria met uitleg
- honda4life
- Moderator

Zo'n kabel krijgt wel wat te verduren naargelang hoe voorzichtig je bent met op te bergen / rollen, vaak zijn de laadpalen zelf nogal stroef door de waterafdichtende rubber en gebruiken ze toch enige kracht om in en uit te trekken, niet iets dat je veelvuldig wil doen met een stekker die uit 3 delen bestaat en wordt samengehouden door enkele schroeven in plastic.
Ook is het belangrijk dat deze elektrisch keer op keer een goede verbinding maken in alle omstandigheden, onder andere hoe goed deze zich kunnen aanpassen aan kleine toleranties wat betreft maatvoering, zelfreinigende contacten, slijtage door wrijving, ... je wil geen oververhitting in je connector in je wagen.
Het effect van urenlang een maximale capaciteit gebruiken is niet hetzelfde als een stopcontactenkring in een huishouden hé.
Je wil alvast ook niet op vakantie staan met een kapotte kabel.
Sommige merken gebruiken het maar al te graag als uitvlucht als er iets niet werkt aan het opladen om je een werkelijk overgeprijsde kabel van eigen merk aan te smeren.
Het is "maar" een stekker namaken (als er geen patenten op de originele staan en/of specificaties aan te kopen zijn etc.)
Of 3 x een goedkope laadkabel verslijten voor jou beter is dan 1 x een 3 x zo dure, daar moet je zelf over oordelen.
Mijn persoonlijke mening is dat ik liever een gebruikte kwalitatieve tweedehands kabel zou kopen dan een nieuwe Chinese
Ook is het belangrijk dat deze elektrisch keer op keer een goede verbinding maken in alle omstandigheden, onder andere hoe goed deze zich kunnen aanpassen aan kleine toleranties wat betreft maatvoering, zelfreinigende contacten, slijtage door wrijving, ... je wil geen oververhitting in je connector in je wagen.
Het effect van urenlang een maximale capaciteit gebruiken is niet hetzelfde als een stopcontactenkring in een huishouden hé.
Je wil alvast ook niet op vakantie staan met een kapotte kabel.
Sommige merken gebruiken het maar al te graag als uitvlucht als er iets niet werkt aan het opladen om je een werkelijk overgeprijsde kabel van eigen merk aan te smeren.
Het is "maar" een stekker namaken (als er geen patenten op de originele staan en/of specificaties aan te kopen zijn etc.)
Of 3 x een goedkope laadkabel verslijten voor jou beter is dan 1 x een 3 x zo dure, daar moet je zelf over oordelen.
Mijn persoonlijke mening is dat ik liever een gebruikte kwalitatieve tweedehands kabel zou kopen dan een nieuwe Chinese
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
duizend
- Elite Poster

Ik lees geen enkel argument waarom een goedkopere laadkabel 3x zo snel verslijt als een dure.
Ik zou niet weten waarom de maten bij een goedkopere anders zouden zijn dan bij een dure.
Gewoon weer een gevalletje van “ik koop een overpriced dure kabel” want duur zal toch wel beter zijn.
Het is ne plastic stekker met wat pinnekes in en een koperdraad met wat isolatie rond
Ik zou niet weten waarom een goedkopere kabel op vakantie stuk gaat en een overpriced dure niet…
Ik zou niet weten waarom de maten bij een goedkopere anders zouden zijn dan bij een dure.
Gewoon weer een gevalletje van “ik koop een overpriced dure kabel” want duur zal toch wel beter zijn.
Het is ne plastic stekker met wat pinnekes in en een koperdraad met wat isolatie rond
Ik zou niet weten waarom een goedkopere kabel op vakantie stuk gaat en een overpriced dure niet…
- honda4life
- Moderator

Dan koop je een goedkope kabel 
De kwaliteit is niet hetzelfde en is meer dan enkel de beschrijving van het artikel en het uitzicht, en ja er zijn schandalig overpriced kabels bij de merkgarages.
Er zijn toch ook mensen die liever met een Porsche rijden dan met een Toyota of een Lexus de goede middenmoot vinden, ookal doen ze beide grotendeels hetzelfde. (Of is daar ook de (prijs/)kwaliteit hetzelfde denk je?)
De kwaliteit is niet hetzelfde en is meer dan enkel de beschrijving van het artikel en het uitzicht, en ja er zijn schandalig overpriced kabels bij de merkgarages.
Er zijn toch ook mensen die liever met een Porsche rijden dan met een Toyota of een Lexus de goede middenmoot vinden, ookal doen ze beide grotendeels hetzelfde. (Of is daar ook de (prijs/)kwaliteit hetzelfde denk je?)
-
duizend
- Elite Poster

Jammer dat de plaat blijft hangen op slogans ipv objectieve argumenten, zodat we eindelijk te weten komen waar het vermeende kwaliteitsverschil ligt.
Ik koop een kwalitatieve kabel met CE en TUV keuring/label, conform IEC62196 met IP66 dichtheid en bruikbaar tussen -30 en 50°C aan een competitieve prijs.
Het is tevens nen redelijken dikken die stevig aanvoelt voor de subjectieve "bandenstampers" onder ons
Welke betere eigenschappen te ontdekken zijn aan een kabel die minstens dubbel zo veel kost, blijft onbeantwoord.
Het is net zoals twee publieke laadpunten op enkele honderden meters afstand.
Het ene 30 cent per kwh voor 150KW laadsnelheid en het andere 90 cent per kwh voor hetzelfde.
Waarschijnlijk zullen de laadkabels aan het laadpunt van 90 cent ook "kwalitatiever" zijn ...
Of is de elektriciteit daar "kwalitatiever"
Of zou het ene dan toch schandalig te duur zijn voor krek hetzelfde
Want jawel, leeftijd is een objectief dingetje bij de kwaliteit van kabels gebruikt in de buitenlucht.
En een nieuwe? tja die is nieuw natuurlijk
Misschien kan je starten met IEC62196 al eens te googelen. Niet ?
Ik koop een kwalitatieve kabel met CE en TUV keuring/label, conform IEC62196 met IP66 dichtheid en bruikbaar tussen -30 en 50°C aan een competitieve prijs.
Het is tevens nen redelijken dikken die stevig aanvoelt voor de subjectieve "bandenstampers" onder ons
Welke betere eigenschappen te ontdekken zijn aan een kabel die minstens dubbel zo veel kost, blijft onbeantwoord.
Het is net zoals twee publieke laadpunten op enkele honderden meters afstand.
Het ene 30 cent per kwh voor 150KW laadsnelheid en het andere 90 cent per kwh voor hetzelfde.
Waarschijnlijk zullen de laadkabels aan het laadpunt van 90 cent ook "kwalitatiever" zijn ...
Of is de elektriciteit daar "kwalitatiever"
Of zou het ene dan toch schandalig te duur zijn voor krek hetzelfde
honda4life schreef: 3 dagen geleden Zo'n kabel krijgt wel wat te verduren naargelang hoe voorzichtig je bent met op te bergen / rollen, vaak zijn de laadpalen zelf nogal stroef door de waterafdichtende rubber en gebruiken ze toch enige kracht om in en uit te trekken,
Daarmee spreek je jezelf al compleet tegen, je hebt totaal geen idee hoe een tweedehandskabel behandeld geweest is en hoe oud hij ishonda4life schreef: 3 dagen geleden Mijn persoonlijke mening is dat ik liever een gebruikte kwalitatieve tweedehands kabel zou kopen dan een nieuwe Chinese![]()
Want jawel, leeftijd is een objectief dingetje bij de kwaliteit van kabels gebruikt in de buitenlucht.
En een nieuwe? tja die is nieuw natuurlijk
Misschien kan je starten met IEC62196 al eens te googelen. Niet ?
- honda4life
- Moderator

Hoe objectieveer je goede contacten in praktijk tov. labotesten?
Hoe zeker ben je dat Chinese makelij de norm volgt en voldoet?
Niks mis met een kabel van 80€ hé trouwens maar het is te hopen dat een bescheiden meerprijs gegrond is tot een bepaald niveau voor betere kwaliteit.
Probeer het eens een zomer en winter uit in weer en wind en laat het ons weten.
Als je overtuigd bent de heilige graal onder de laadkabels toch al gevonden te hebben, waarom vraag je dan een opinie, dan heb je toch al besteld mag ik hopen?
Hoe zeker ben je dat Chinese makelij de norm volgt en voldoet?
Niks mis met een kabel van 80€ hé trouwens maar het is te hopen dat een bescheiden meerprijs gegrond is tot een bepaald niveau voor betere kwaliteit.
Probeer het eens een zomer en winter uit in weer en wind en laat het ons weten.
Als je overtuigd bent de heilige graal onder de laadkabels toch al gevonden te hebben, waarom vraag je dan een opinie, dan heb je toch al besteld mag ik hopen?
-
duizend
- Elite Poster

Nog steeds antwoorden in slogans merk ik, jammer.
Hoe zeker ben je dat een overpriced dure kabel
- niet made in China is.
- goede contacten heeft, getest in een labo.
- de norm volgt
- made in … wherever kwalitatiever is dan made in China
Natuurlijk heb ik al een dik jaar zo een vevor kabel in gebruik.
Werkt prima, doet perfect wat een kabel moet doen.
Gebruikt bij -17 en +41 en alles daartussen.
Maareh, de vraag …
Welke betere eigenschappen te ontdekken zijn aan een kabel die minstens dubbel zo veel kost?
… blijft onbeantwoord.
Het blijft bij de slogan “ik betaal er veel geld voor dus is het beter neh”
Hoe zeker ben je dat een overpriced dure kabel
- niet made in China is.
- goede contacten heeft, getest in een labo.
- de norm volgt
- made in … wherever kwalitatiever is dan made in China
Natuurlijk heb ik al een dik jaar zo een vevor kabel in gebruik.
Werkt prima, doet perfect wat een kabel moet doen.
Gebruikt bij -17 en +41 en alles daartussen.
Maareh, de vraag …
Welke betere eigenschappen te ontdekken zijn aan een kabel die minstens dubbel zo veel kost?
… blijft onbeantwoord.
Het blijft bij de slogan “ik betaal er veel geld voor dus is het beter neh”
- honda4life
- Moderator

Ik heb er geen enkel voordeel bij iemand een dure kabel aan te smeren dus ga hier niet verder zinloos over blijven reageren.
Als je denkt dat de goedkoopste optie steeds de beste is en een even lange levensduur heeft dan is dat prima, misschien is dit ook wel zo
Ik spreek uit m'n elektrotechnische achtergrond en ervaring dat (mobiele) verbindingstechniek een specialiteit op zich is om op termijn betrouwbaar te blijven en wel meer is dan het past en het werkt in het begin.
Als je denkt dat de goedkoopste optie steeds de beste is en een even lange levensduur heeft dan is dat prima, misschien is dit ook wel zo
Ik spreek uit m'n elektrotechnische achtergrond en ervaring dat (mobiele) verbindingstechniek een specialiteit op zich is om op termijn betrouwbaar te blijven en wel meer is dan het past en het werkt in het begin.
-
duizend
- Elite Poster

Jij blijft helaas in slogans roeptoeteren en het zwart wit voorstellen.
Ik spreek nergens van de goedkoopste optie, ik spreek van een kabel die aan alle normen en specificaties voldoet, de nodige certificaten heeft, te koop aan een competitieve prijs.
Als je advies geeft om een tweedehands kabel te verkiezen boven een nieuwe kabel die aan alle normen en specificaties voldoet, dan toon je daarmee je totaal gebrek aan kennis ter zake aan. Veroudering en ge/(mis)bruik is bij kabels uiterst belangrijk.
En tegen beter weten is zal ik nog maar eens om objectieve eigenschappen vragen.
Welke objectieve eigenschappen van een dure kabel zorgen ervoor dat het
“wel meer is dan het past en het werkt in het begin”
Hoe weet je dat van een overpriced dure kabel voordat je hem koopt?
Hoe weet je dat van een overpriced dure kabel als je hem in je handen hebt?
Ik spreek nergens van de goedkoopste optie, ik spreek van een kabel die aan alle normen en specificaties voldoet, de nodige certificaten heeft, te koop aan een competitieve prijs.
Als je advies geeft om een tweedehands kabel te verkiezen boven een nieuwe kabel die aan alle normen en specificaties voldoet, dan toon je daarmee je totaal gebrek aan kennis ter zake aan. Veroudering en ge/(mis)bruik is bij kabels uiterst belangrijk.
En tegen beter weten is zal ik nog maar eens om objectieve eigenschappen vragen.
Welke objectieve eigenschappen van een dure kabel zorgen ervoor dat het
“wel meer is dan het past en het werkt in het begin”
Hoe weet je dat van een overpriced dure kabel voordat je hem koopt?
Hoe weet je dat van een overpriced dure kabel als je hem in je handen hebt?
- on4bam
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 672 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Gaan jullie de rest van het jaar nog blijven op dezelfde nagel kloppen? De standpunten zijn bekend toch?
Benieuwd of er bij de goede voornemens iets zal staan als "ik ga op UB geen oneindige discussies aan gaan".
Benieuwd of er bij de goede voornemens iets zal staan als "ik ga op UB geen oneindige discussies aan gaan".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com