Als ik het op dit moment probeer via de KBC app met geld ontvangen via een betaalverzoek of QR code gaat dit via Payconiq. In die zin kun je verwachten dat dit uiteindelijk Wero zal worden.
Op dit moment krijg je dan op je bankafschrift de naam te zien van die persoon met omschrijving “P2P mobile”.
Plus er komt nog een losse app, je zou logischerwijs verwachten dat het op die manier dan inderdaad zonder telefoonnummer te delen werkt.
Wero: Europese betaalmethode en wallet start in juni
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 1232 keer
- Recent bedankt: 7 keer
?Stroper schreef: 09 aug 2024, 18:15Lijkt mij sterk dat men banken kan verplichten hiervoor te kiezen, aangezien het prive-ondernemingen zijn. Belgische banken zijn ook niet verplicht om Bancontact aan te bieden, maar de meeste doen het wel omwille het marktaandeelheist_175 schreef: 09 aug 2024, 16:37 Ik denk dat er een verplichting zit aan te komen, maar nog niet meteen.
GDPR, PSD, PSD2, pSD3, Mifid, ... zijn toch allemaal regelgevingen die banken verplicht moeten implementeren?
Ik spreek specifiek over subgroepen van de samenlevingheist_175 schreef: 09 aug 2024, 16:37 De reputatie van de nieuwe banken is niet denderend en de adoptie is ook maar héééél traag.
Als elke Europese bank "binnenkort" Wero ingebouwd heeft, wie heeft er dan nog MC/Visa nodig op reis?
QR scannen en klaar.
[/quote]
Ik zie niet in waarom er regelgeving zou komen om MC/Visa te verbieden, dus ik ga er vanuit dat beide (Wero en CC) naast elkaar gaan bestaan.
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 174 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik heb zonet een QR betaling gedaan in Argenta app, en ik zag het Wero logo al vermeld staan.
Op site zelf van Wero staat Argenta er dan nog niet bij.
Op site zelf van Wero staat Argenta er dan nog niet bij.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.10
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.1.2
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.10
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.1.2
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- Ratface
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 74 keer
Nu Payconiq de optie 'betalen aan een contact uit je adresboek' onherroepelijk heeft verwijderd werd de app dus eigenlijk herleid tot een 'bedel-app'. Men kan enkel nog geld vragen via QR of via een betaalverzoek. Zelf spontaan de app gebruiken om iemand geld te sturen via je contacten is gedaan.
Nu vraag ik mij af of Wero binnenkort beschikbaar zal komen als standalone-app in België of dat deze optie enkel beschikbaar zal komen in de apps van de banken die er beslissen in te investeren. Als het zo is dan kunnen sommige klanten bij bepaalde banken weer 100 jaar wachten vooraleer ze Wero gaan kunnen gebruiken. Daar is het namelijk wel mogelijk om geld te versturen naar contacten uit je adresboek.
Nu vraag ik mij af of Wero binnenkort beschikbaar zal komen als standalone-app in België of dat deze optie enkel beschikbaar zal komen in de apps van de banken die er beslissen in te investeren. Als het zo is dan kunnen sommige klanten bij bepaalde banken weer 100 jaar wachten vooraleer ze Wero gaan kunnen gebruiken. Daar is het namelijk wel mogelijk om geld te versturen naar contacten uit je adresboek.
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 1232 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Er waren teveel incidenten met geld dat niet toekwam waar het moest. Zelf meegemaakt ook trouwens.Ratface schreef: 1 dag geleden Nu Payconiq de optie 'betalen aan een contact uit je adresboek' onherroepelijk heeft verwijderd
De app is er al, maar niet voor België: https://play.google.com/store/apps/deta ... llet&pli=1Ratface schreef: 1 dag geleden Nu vraag ik mij af of Wero binnenkort beschikbaar zal komen als standalone-app in België of dat deze optie enkel beschikbaar zal komen in de apps van de banken die er beslissen in te investeren.
Ga er maar vanuit dat de Belgische banken hun oligopolie op het gebruik van Wero als dienst niet gaan opgeven.
Dit is de lijst vanop de WERO website, maar in de praktijk doen meer banken mee. Crelan werkt ook al met Wero.

- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 532 keer
- Bedankt: 698 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dat zijn eigenlijk maar 4 banken, Belfius, KBC, ING en Fortis-in-4-smaken.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
johann
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 47 keer
Binnen het consortium is er een sterke voorkeur om Wero te integreren in de bankapp. De standalone app wordt enkel gebruikt door banken die om welke reden dan ook geen integratie in de eigen app kunnen of willen voorzien en is dus niet landspecifiek, maar alleen te gebruiken door klanten van specifieke banken. Als klant van een Duitse Sparkasse kan je de standalone app bijvoorbeeld niet gebruiken, terwijl je die als klant van de Postbank wel kan (en moet) gebruiken.
Dus in principe mag je verwachten dat eens de Belgische banken die aangekondigd hebben vanaf volgend jaar in te stappen er ook daarwerkelijk klaar voor zien, integraties in de bank-eigen apps worden voorzien.
Voor binnenlands gebruik is er sowieso geen probleem dat de integraties nog even op zich laten wachten. Wero-QR's kunnen immers perfect met Bancontact/Payconiq gescand worden. Hoe dat zit met buitenlandse Wero-QR's is mij echter nog een raadsel. 'In het wild' ben ik die nog niet tegengekomen, al zal dat wel snel veranderen eens Wero als betaalmogelijkheid op websites verschijnt. Maar op dit moment biedt bijvoorbeeld Mollie ook nog geen optie aan om betalingen met Wero te faciliteren. 'Coming soon' weerspiegelt de laatste stand van zaken: https://www.mollie.com/be/payments/wero
Dus in principe mag je verwachten dat eens de Belgische banken die aangekondigd hebben vanaf volgend jaar in te stappen er ook daarwerkelijk klaar voor zien, integraties in de bank-eigen apps worden voorzien.
Voor binnenlands gebruik is er sowieso geen probleem dat de integraties nog even op zich laten wachten. Wero-QR's kunnen immers perfect met Bancontact/Payconiq gescand worden. Hoe dat zit met buitenlandse Wero-QR's is mij echter nog een raadsel. 'In het wild' ben ik die nog niet tegengekomen, al zal dat wel snel veranderen eens Wero als betaalmogelijkheid op websites verschijnt. Maar op dit moment biedt bijvoorbeeld Mollie ook nog geen optie aan om betalingen met Wero te faciliteren. 'Coming soon' weerspiegelt de laatste stand van zaken: https://www.mollie.com/be/payments/wero
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 532 keer
- Bedankt: 698 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dus ik ga verplicht worden om full-bank-apps te installeren om betalingen te kunnen doen en ontvangen via wero ?
Wat een overkill...
J.
Wat een overkill...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
Avenger 2.0
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 119 keer
Dat is toch payconiq, niet?