Gmail: Importeren van accounts niet langer mogelijk

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
willem2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

Vanaf 1/01/2026 verdwijnt deze functionaliteit

Als secretaris van een vzw maakte ik hier jarenlang gebruik van om mail van enkele adressen op ons domein te redigeren naar de gmail account van de vereniging en van daaruit via filters door te sturen naar een aantal personen (bestuursleden, werkgroepen, ...).
  • Aangezien dit via gmail niet meer zal lukken zoek ik een workaround?
  • Kan ik dit voor mekaar krijgen op een Synology NAS (die hebben we ook)?
  • Andere oplossingen?
BTW:
  • forwarden vanaf onze/een hosting provider naar gmail/hotmail adressen wordt al een hele tijd door google geblokkeerd.
  • Het is wel nog mogelijk om accounts via IMAP toe te voegen aan de Android of iPhone Gmail app, maar daarmee is het probleem niet opgelost.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 100 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Indien het enkel om ontvangen gaat zou ik kijken naar Cloudflare Email.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 532 keer
Bedankt: 696 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Das niet zo'n goed nieuws...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Laat dat nu net de belangrijkste feature zijn van Gmail die ik al jaren gebruik. Alles van Skynet rechtstreeks in Gmail via pop3, zonder gedoe met verschillende mail programma's omdat alles via de gmail app werkte.

Wel triestig dat ik niets van info over gekregen heb door Google en het via via (deze manier dus) moet ervaren. Maar goed, het ideale excuus om eindelijk eens werk te maken om zoveel mogelijk van Gmail af te geraken.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 112 keer
Provider
Te Koop forum

'k Zou het net andersom doen.
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 760 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Wel straf dat er hier geen mailing over verstuurd is...
Ik importeer 2 adressen (eigen domein namen) in gmail.
Ook verstuur ik vanaf die adressen in gmail.
Het binnenkrijgen valt op te lossen door een forward op die adressen te zetten, verzenden zal dus in de webclient van mijn host moeten gebeuren. Serieuze achteruitgang jammer genoeg.
Er is zelfs geen optie om hiervoor te betalen. :?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Zeer spijtig inderdaad. Bestaande komen ook te vervallen of enkel niet mogelijk nieuwe aan te maken? Zijn er andere email providers die dit wel nog ondersteunen?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 205 keer
Recent bedankt: 6 keer

Behoorlijk slecht nieuws dit. Ook al jaren de routing van mijn mailverkeer. En geen enkele rechtstreekse communicatie naar de gebruikers.
Mensen klagen over lock in van de big tech, maar google doet echt zijn best om gebruikers weg te jagen met zoveel stopzettingen van eigen producten en features.
willem2
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

liber! schreef: 1 week geleden Indien het enkel om ontvangen gaat zou ik kijken naar Cloudflare Email.
Cloudflare impliceert dat ik enkele/alle DNS records overzet naar Cloudflare:
  • bij onze hosting provider hebben we het domein 'vereniging.be' waarop enkele websites gehost worden - blijft dit werken?
  • ik wil '[email protected]´ forwarden naar ´[email protected]´ - mogelijk?
  • blijft de mailbox '[email protected]´ bereikbaar met de mailapplicatie van de hosting provider?
P.S. Ik gebruik al Cloudflare als 'reverse proxy' voor een ander domein en vind dat fantatisch, maar de 'lock-in van de big tech' schrikt me net als bij Google toch wel wat af, ...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 205 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zijn er (Europese) alternatieven?
Eventueel betalend?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 760 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Het eerste dat bij mijn opkomt is Proton, maar er zullen er nog wel zijn.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1111 keer
Bedankt: 711 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Fastmail kan dit ook, weliswaar niet EU based.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
KenVdB
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 5 keer

Als ik het goed begrijp gaat het enkel op de POP ophalen optie en de gmailify.

Momenteel wordt de mail doorgestuurd naar Google en verstuur ik via de mailserver van mijn domein. Dit zou moeten blijven functioneren. Of lees ik toch fout?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 782 keer

cadsite schreef: 1 week geleden Het binnenkrijgen valt op te lossen door een forward op die adressen te zetten, verzenden zal dus in de webclient van mijn host moeten gebeuren.
Opgepast daarmee, ik heb daar al meer dan een jaar miserie mee.
Mailadressen die server-side forwarding doen naar een andere mailbox op een andere mailserver, en de security checks (SPF) falen voor een aantal verzenders (vooral grote namen als gmail, hotmail, etc).
Beste dat ik kan terugvinden is dat server-side forwarding de authentication breekt omdat mailserver 2 ziet dat mailserver 1 een mail stuurt in naam van domein X maar in de DNS van domein X staat mailserver 1 uiteraard niet gewhitelist in de SPF.
Is een gekend probleem / sideeffect van de nieuwere beveiligingstechnieken voor email, wanneer je server-side forward (en dus het FROM adres behouden blijft).
Een alternatieve tag (ARC) zou dat moeten oplossen, maar mailprovider 1 wil dat niet toepassen en provider 2 doet ambetant over dat whitelisten op hun mailserver. Resultaat: al meer dan een jaar onbereikbaar voor mensen met een mailadres van bepaalde providers.

Korte samenvatting van het issue bij server side forwarding:
Authenticated Received Chain (ARC) is an email authentication system designed to allow an intermediate mail server like a mailing list or forwarding service to sign an email's original authentication results. This allows a receiving service to validate an email when the email's SPF and DKIM records are rendered invalid by an intermediate server's processing.

DMARC allows a sender's domain to indicate that their emails are protected by SPF and/or DKIM, and tells a receiving service what to do if neither of those authentication methods passes - such as to reject the message. However, a strict DMARC policy may block legitimate emails sent through a mailing list or forwarder, as the DKIM signature will be invalidated if the message is modified, such as by adding a subject tag or footer, and the SPF check will either fail (if the forwarder didn't change the bounce address) or be aligned with the mailing list domain and not with the message author's domain (unless the mailing list rewrites the From: header field.)

ARC was devised to solve this problem by giving intermediate servers a way to sign the original message's validation results. Even if the SPF and DKIM validation fail, the receiving service can choose to validate the ARC chain. If it indicates that the original message passed the SPF and DKIM checks, and the only modifications were made by intermediaries trusted by the receiving service, the receiving service may choose to accept the email. Validating an ARC chain only makes sense if the receiver trusts the ARC signers. In fact, an ARC chain can be counterfeited, so ARC processing applies when receivers trust the good faith of ARC signers, but not so much their filtering practices.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”