Hoe een groot beeldscherm op 1,80m hoogte hangen, afneembaar.

Voor de makers en doe-het-zelvers onder ons
Plaats reactie
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voor vergaderruimtes/leslokalen zoeken we oplossing om monitors van 65" of groter aan de wand te hangen.
Niet vast maar gemakkelijk afneembaar zonder ladder.
Ik heb gezocht op telescopische voeten, maar niets gevonden Dit lijkt me ook niet erg stabiel.

Ik zou ze liever aan de wand hangen. Met een vertikaal rail-systeem. Het scherm er aan vasthaken op bv 80cm hoogte.
En dan met een ketting of tandrad en zwengel omhoog draaien naar 1,80m.

Zou zo iets bestaan? Ik heb wat gezocht op Amazon en Aliexpress, maar niets gevonden dat kan dienen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 625 keer
Bedankt: 744 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ha nee, het scherm moet op 1,80 à 2,00m hangen en gemakkelijk afneembaar zijn. Dit alles zonder ladder !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
rpr
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

Als het bestaat dan zal het volgens mij nog steeds goedkoper zijn om de pc vast op hoogte te monteren en een tweede tv te kopen.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
Bedankt: 236 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Waarom moet het persé afneembaar zijn? De kans dat het scherm onzacht met één van de hoeken op de grond terechtkomt...

Ik heb op kantoor een mobiele opstelling van Vogel's en daar staat uitdrukkelijk op vermeld dat ik de hoogte niet mag wijzigen als er een scherm aan hangt.
Bemerk ook dat een scherm van 65" sowieso onhandig groot is om zomaar te verplaatsen of ergens aan te hangen.

Bedenk ook dat de bekabeling mee moet kunnen volgen en je dus snel met iets als een energieketting zit, anders gaat je bekabeling binnen de kortste keren knikken en/of in de knoop liggen.

Is die 1,8 à 2m trouwens de onderkant of de bovenkant van het scherm?

Kijk anders eens bij Conrad wat het aanbod van TV-standaarden (al dan niet verrijdbaar) is...
Computer(k)nul
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 779 keer
Bedankt: 261 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Zelf een bevestigingsplaat maken dat inschroeft op de vesa mount en waar een haak of zo op aangebracht is?

In plaats van een uitschuifbaar railsysteem zou je een pivoterend balkske met haakgat kunnen maken waar die tv op inhaakt als de balk 'omgekeerd' hangt en dan draai je aan de balk en gaat de tv omhoog, waarna je de balk kan vastzetten. Dus een hefboom die op verschillende hoogtes kan vastgezet worden.

In principe is dat een cirkelvormige plaat die pivoteert in z'n middelpunt, met een haakgat aan de rand, dus je zou het ook met een cirkelvormige plaat kunnen maken ipv een balkske -- dat verdeelt de krachten beter en is misschien leesbaarder voor de gebruiker. Een groot 'rad van fortuin' aan de muur, bijvoorbeeld.

Alleszins zien dat het ook bij accidentele stoten nog blijft vasthangen want anders ben je eventueel verantwoordelijk voor een ongeluk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 625 keer
Bedankt: 744 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Bij mijn TV, weliswaar een pak kleiner, zitten er achteraan ronde ringen die ik in de beugel kan schuiven die gemonteerd is op een houten wand tegen de muur. Je kan de TV dus makkelijk afnemen. De kabels lopen achter de wand. Dit systeem zal waarschijnlijk ook bestaan voor grotere formaten. Een dergelijk formaat is echter onhandig en veel afnemen en terugplaatsen zal altijd wat gedoe zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 26 keer
Te Koop forum

Waarom gebruik je geen statief zoals voor audio(speakers) te monteren en bevestig je hieraan een vesa koppeling. Deze statieven bestaan in vele maten al dan niet met een "winch" systeem om ze omhoog en omlaag te laten gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Makers: doe het zelf, 3D-printing, bouw en verbouw”