Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Rocky2025
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ze hebben gebeld van fnac, normaal komen ze morgen leveren. Duimen.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

The rebble pebble
Bijlagen
pebble.jpg
Rocky2025
Member
Member

Ik heb ondertussen mijn LG G5 tv.
Een volledige review geven daarvoor moet ik de tv nog paar weken testen, al heb ik op korte tijd al het meeste denk ik opgemerkt.

Van wat ik nu zie: top tv.

Beeldkwaliteit;
Natuurlijk hangt veel af vh signaal dat doorkomt & hoe of met wat iets gefilmd is, daar hangt echt veel vanaf.
Verwacht van de oude uitgezonden materiaal geen mirakels, daarvoor moede echt deze tv niet kopen, ze zeggen wel er is upscaling, dat zal mss een beetje het geval zijn maar verwaarloosbaar, ben daar eerlijk in, maar ik vind dat geen minpunt omdat 99% van wat ik bekijk wel oke is.
Dus daarvoor moede een oled tv niet gaan kopen.

De snelheid is snel, kan ik nieveel op aanmerken, voor een tv zijnde is het snel. Ook de apps downloaden gaat zeer snel, beduidend sneller dan op mijn vorige oled, logisch ook, mijn vorige is 5j oud.
Jammere mss is nog steeds dat x tal apps niet op webos zijn, dat ligt waarschijnlijk aan de providers zelf denk ik en niet aan LG.
Niettemin heb ik hiervoor een Nvidia Shield Pro. Kom ik subiet nog op terug. Je hebt sowieso een mediaplayer nodig voor de kodi app.

Als je de tv uit de doos haalt & aanzet, je raad het al; natuurlijk staat die absoluut niet goed afgesteld.
Er kruipt wel veel werk in om x tal apps correct af te stellen.
Zowel op de apps vd tv zelf als op de shield.
Ook heb ik raad gevraagd aan gemini; dat heeft ook voor een groot stukje geholpen door alles goed uit te leggen en te vragen van zus & zo. Niet in alles , want bv bij sport zegt die ; zet het op de sport mode maar dat is echt niet goed, bbrr. Dus dan moede zelf het bv op standaard ofzo zetten, dan voer ik bij gemini in ; ik heb het op standaard gezet nu, geef me de waarden voor scherpte, ruisonderdrukking enz… vd app op de tv en je moet dit wel apart bijzetten voor de app op de nvidia shield. Dus er komt wel wat bij bekijken als je voor yt/netflix/telenet app er de beste kwaliteit wil uithalen.

En ik denk dat ik er bijna ben, mannekes; ik heb gisteren naar Real Madrid -Juventus gekeken via de nvidia shield pro, telenet app, tijdens de match de boel wat zitten tweaken omdat dit of dat iets te fel stond enz…, na ik beetje mijn goesting in had gevonden, zelfde met youtube ook op de tv dan zelf; echt prachtig was het, beduidend beter dan op mijn vorige oled tv.
Het was echt een wauw gevoel op zo momenten.
Let wel op; op yt hangt het er soms vanaf hoe of met wat het gefilmd is, maar meestal ist heel goed. Die kwaliteit behaalde ik ervoor niet, begrijp me niet verkeerd; vorige LG tv zag je ook van dit is echt wel goed, mooi etc… maarja, dan zet je die LG G5 tv open, juiste settings & dan merk je wel het verschil.
Telenet app ook; nvidia scaled de boel wel op en doet daar een heel goede job in , nvidia shield is volgens mij daar de beste in, maar ook in combinatie met deze tv puur ik er beduidend nog wat meer uit, was echt zeer fijn om naar de voetbal te kijken zo. Het is jammer dat ik geene 65inch kan zetten hier, dat zou nog beter zijn.

Mss nog iets te vroeg nu om te bevestigen; maar ik denk ook dat ik nu minder of mss geene last meer zal hebben bij voetbal ; dat het wel eens kon gebeuren het beeld niet altijd zo vloeiend was of bij snelle bewegingen het beeld soms niet mee kon of bij films enzo (was niet bij alles of overal zo ze, maar zelfs met de beste instellingen ik had gevonden had ik dit probleem op mijne vorige tv). Moet dit nog verder testen eerst, mss op bepaalde zenders of oude films dat mss nog kan gebeuren, maar tot nu toe nog niet alles kunnen testen, maar op dit moment dus nog niets van gemerkt op dit moment, dus ook dat lijkt deze keer oke te zijn.

Wat me nog opvalt; dat zal voor veel mensen (niet persee hier) raar klinken; maar bijna al die AI stuff staat af hier, gemini zei me dit, zet ruisonderdrukking en mpeg en weetk nog allemaal op uit (of laag). Bijna niets van al dat staat aan. Soepele gradatie staat meestal op laag, de andere meestal op uit. Ook scherpte raden ze meestal 0-10, ik zet het veelal op 10, zelden hoger.
Contrast moet wel vaak op 85 of 100 staan. Helderheid zet ik bewust niet op 100, dat staat op 80 of 90. Ze zeggen soms 100 bij die app maar ik zet het liever toch niet op de max, dan maar 80-90 ofzo. Moede voor jezelf bepalen. Het beeld is sowieso al stukken beter nu dusja…. Dan ook nog gebruikersinstelling met dejudder en blur staat ook bij sommige apps aan, lijkt me goed te werken.

Er is veel gezeik over de afstandsbediening; ik begrijp het niet? Die werkt heel goed hier, ben er meteen mee weg, werkt beter dan mijn vorige, ook wat getweaked en bv op snelst gezet de cursor enz… ik heb er helemaal geen problemen mee, heel goed. Ze zeveren over de cijfers zijn er niet? Maar dat heb ik helemaal niet nodig, is dit niet alleen voor de gewone tv kanalen? Maar die gebruik ik nooit meer, heb decoder of apps en gebruik die afstandsbediening.

Installatie vd tv was niet zo moeilijk, alleen op yt gekeken voor het stuk op de voet te plaatsen, dat deed ik fout.
Maar voor de rest, poepsimpel zo tv in elkaar steken, is nieveel aan, heb ook alles op mijn eentje gedaan.

Een minpuntje die alombekend is; je raad het al; het geluid vd tv zelf, ik zeg niet dat dat mega slecht is ofzo, maar je hebt echt wel een goede soundsysteem of zoals mij soundplate nodig.

Mijn hoofdtelefoon van b&w werkt er ook heel goed op op dit moment.

Ik hoop dat ik niets vergeten ben.
Deze tv in combo met een nvidia shield pro is de top.
Raad het iedereen aan die een oude/oudere tv heeft (al dan niet oled). Denk het verschil bv tussen een LG G3 & LG G5 wel kleiner zal zijn dan het b-model/instapmodel die ik 5j geleden had gekocht. Hangt ervan af dus wat je nu staan hebt.

Ik heb 1599€ betaald voor mijn 55inch LG G5.
Op dit moment nog niet lager zien staan. Bij de meesten staat die 1999-2099€.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 778 keer
Bedankt: 260 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Vertrouw niet te veel op AI zoals Gemini want die halen hun info ook gewoon van allerhande forums zonder te begrijpen hoe alles samenhangt. Zoek dus liever zelf eens naar specifieke zaken zoals de beste instellingen om de OLED tegen inbranden te beschermen, en de beeldinstellingen kan je zelf (blijven) veranderen tot ze juist voelen. Eventueel met behulp van een beeldcalibratie setje.
Rocky2025
Member
Member

Ga dat straks eens bekijken wat ze daarover zeggen.
Moet wel zeggen dat het door de tips van gemini het beeld wel een heel stukje beter was.
Maar inbranding wil ik natuurlijk tegengaan dus ik ga het eens nagaan wat ze derover zeggen.

Ik zal de helderheid naar 70 zetten bij de proximus decoder want daar zijn denk ik sdr vooral.

Bij bv kodi zegt die; sdr, zet het gewoon op max 70 helderheid ivm inbranding, maar als er hdr films zouden zijn als ik me niet mislezen heb gaat die automatisch verhogen, blijkbaar mag het dan wel. We zien wel wat het zal geven. Vind het alvast goed, hier en daar nog beetje finetunen soms, maar ben al onder de indruk na alle settings was correct aan te passen.
Op de tv zelf is het heel goed, maar die nvidia shield pro is toch ook een super toestelletje hoe goed die alles kan opkrikken in combo met zo'n goeie tv. :beerchug: :banana:

Het is natuurlijk ook altijd een stukje persoonlijke voorkeur, de ene heeft het liever iets kleurrijker, de andere ietsje koeler enz... Niettemin krijg je een goed beeld.

In de kodi app was ik wel dit vergeten aan te zetten, ook belangrijk, je ziet, je moet het maar allemaal weten ;).
Vergeet niet: Controleer in de Kodi-instellingen (Speler → Video's) of "Pas de verversingsfrequentie aan het scherm aan" (Adjust display refresh rate to match video) is ingeschakeld. Dit is de sleutel tot vloeiende filmweergave.

Het bewijst nogmaals dat de duurste tv in zijn klasse in dit geval LG toch echt een verschil maakt.
Zeker de dag van vandaag toch.
En binnen aantal jaren zullen gestaag de 8K eraan komen. Begint al te komen zoals op de S25 ultra, waarbij je ziet dat dit nog betere kwaliteit heeft.
En zo blijven we bezig en blijven we maar kopen haha.
Rocky2025
Member
Member

Blijkbaar had mijn oude oled tv van eind 2020 lijnen en inbranding.
Hopelijk kom ik dit met de LG G5 zo snel niet tegen.
Moonboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 4 keer

JUD
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Mijn JetKVM ontvangen vandaag. Gezien er niet duidelijk bij stond of er BTW betaald was dacht ik misschien toch nog invoerkosten en btw te moeten betalen. Maar uiteindelijk binnen de week geleverd via WisdPi voor €90,57.

Behuizing steviger als verwacht (volledig metaal).

Ingeplugd en werkt direct zoals het hoort. Firmware vlot geupgrade en was direct bereikbaar in de browser. Tot nu toe één issue gevonden (numpad werkt niet).
Rocky2025
Member
Member

Gewoon even ter info; ik had de LG G5 55inch aan 1599 kunnen kopen.
Staat nu op een aantal sites aan ong dezelfde prijs 1666 euro.
https://www.mediamarkt.be/nl/product/_l ... f827a08b54

https://www.vandenborre.be/lcd-led-oled ... f228dace94
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”