Proximus en Scarlet slachtoffer van cyberaanval

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Proximus en Scarlet slachtoffer van cyberaanval, opgeëist door Russisch hackerscollectief
https://vrtnws.be/p.ewjYEnnEP
Woensdagochtend is er een cyberaanval uitgevoerd op de websites van telecomoperatoren Proximus en Scarlet. De aanval is opgeëist door het pro-Russische hackerscollectief NoName057. De website van Proximus lijkt inmiddels weer online, die van Scarlet is nog steeds onbereikbaar. Het is nog onduidelijk of de internet- en telecomdiensten van gebruikers beïnvloed zijn, daar is momenteel nog geen aanwijzing voor.
ISP+TV: TN
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 805 keer
Bedankt: 355 keer
Recent bedankt: 7 keer

Geen idee of het toeval is maar hier al sinds vanmorgen in de hele wijk geen vast internet meer (overgeschakeld op 4G) - ook niet via Telenet - en verkeerslichten werken ook niet meer (ook geen oranje knipperlicht).
Blijkbaar een algemeen probleem bij "Fluvius".

Stationaire en mobiele accu toch maar naar max. capaciteit brengen en de filters voor de drinkwatervoorraad even controleren. :angel:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 530 keer
Bedankt: 693 keer
Provider

Goeie reclame voor HUMO, zelfs tot in Rusland hebben ze lezers... :)
Maar als scarlet klant niks gemerkt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

Volgens dat artikel lijkt me het eerder een grote hoeveelheid HTTP requests te zijn, dus gewoon de website offline halen... en als reactie heeft Proximus bezoekers buiten België tijdelijk geblokkeerd/gelimiteerd.

Ik dacht even dat ze 20Tbps over zich kregen, eigenlijk wel benieuwd of onze providers hier tegen kunnen...
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 530 keer
Bedankt: 693 keer
Provider

oei, hun lijnen over hun downloadlimiet :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”